tebernüş bey merhabalar,bir bankacı ve yatırımcı olarak for

Soru

tebernüş bey merhabalar,bir bankacı ve yatırımcı olarak forumunuzu vakit buldukça piyasa bilgimi geliştirmek için okuyorum bir konu hakkında açıklık getirmek istiyorum. bankalar 2007 den beri konut kredilerinde görünürde %75 kredilendirme uyguluyor. ama tüm bankalar bununla ilgili esneklik sağlayıp hem konut projelerinde hemde bitmiş konutlarda kredilendirme oranını %90-%95 seviyelerine çekiyordu.ama bddk nın son kararıyla artık kredilendirme %75 sınırının geçilmesi durumunda bankalar ilgili tutar kadar kısmı sermayeden indirmek zorunda kalacak.bir diğer hususta spk lisansı olan eksperler haricinde bankalar ekpsertiz yapamayacak. ocak 2011 itibarıyla uygulamaya girecek bu regülasyonlarla konut kredi kullanımını bir ölçü zorlaştırılacağı için.yeni yılda kış ayı olmasıyla birlikte fiyatlar biraz geri çekilme bekliyorum. ya da cazip alternatifler yakalabilir diye düşünüyorum.beklentimi sizle paylaşmak istedim sizinde bu konudaki fikirlerinizi öğrenmek isterim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Aralık 2010 | 22:28 ahmet samet inan 326 Kişi okudu

Maalesef artık Süleyman bey için üvey evlatız. Yada biz gör

Soru

Maalesef artık Süleyman bey için üvey evlatız. Yada biz görmüyoruz. Eskiden gelip blok blok teftiş ederdi. Türkücü İbr. T.'i daha çok görüyoruz. )) Site yönetimine ulaşım, gürültü ve havuz sorununu defalarca ilettik. Bir sonuç alamadık. Ama size yazdığımız otopark su alıyor sorunumuz hemen o hafta çözüm buldu. )) Genel olarak siteden memnunuz. Ama çevremizin gelişmesini çok isteriz. Buraya geldikten sonra buralar yavaş yavaş değişiyor aslında. Forum TEM den umudumuz yok. Çünkü site içindeki bir avukat bizzat haciz koymuş ve 2 yıldan önce çözülmez diyor. İçimizdeki İrlandalılar yani ) Yan taraftaki gece kondular yıkılıp blok olacak dendi. Bi gelişme yok gibi. Site karşısındaki evlerin altları bir bir dükkan oluyor.Ama bize pek hitap etmiyor. Alışveriş caddesi bizim de hakkımız. Gaziosmanpaşa hastahanesi çevreyi çok değiştirecek gibi. Umutla açılmasını bekliyoruz. Avrupa Konutları TEM'i unutmayın. ))

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Aralık 2010 | 16:12 özden baykuş 325 Kişi okudu

merhaba,bahçeşehir güvercintepe ile ilgili bilgi alabilirmiyim

Soru

merhaba,bahçeşehir güvercintepe ile ilgili bilgi alabilirmiyim.260 m2 arsa 22.000 tl imarlı ifrazlı bir yer var.Yatırım için alıp beklenir mi? ölü yatırım yapmayayım.Teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Aralık 2010 | 09:47 gökhan erdoğan 325 Kişi okudu

Üstad valla hızır gibisin her dakika görev başındasın.Hela

Soru

Üstad valla hızır gibisin her dakika görev başındasın.Helal olsun.Soruya hemen cevabı vermişşin.Dedigin gibi o güzelim parselin suyunu çıkarttılar ama çıkartanlar ihaleyi alıp çivi çakmayan üçkagıtçılar.Onlar hollandalı ortagı dahi kandırmaya çalıştılar ama adamlar erken uyandı.Yoksa bu proje bedeli van der grubu için çerez parasıydı.Herneyse inanın onlar(türk ortaklar) şimdi kendilerini kurtarmak için her türlü engel yaratmaya çalışsalar dahi batık durumdalar.Bunu da kendileri becerdi.Şimdi tulip projesi (tabi adı degişecek )yeni bir başlangıç yaşıyor umarım artık biz konut sahiplerini magdur etmezler.O yüzden sizden pozitif enerji ve duyarlılık bekliyoruz.Ayrıca yeni kazanan şirket yetkililerine hemen sizi davet edip, çalışmalar hakkında bilgilendirmelerini isteyecegim.İyi geceler dilegiyle.....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Aralık 2010 | 23:06 Metin Dündar 326 Kişi okudu

tebernüş bey yazılarınızı takip ediyorum.değirmenköy arap

Soru

tebernüş bey yazılarınızı takip ediyorum.değirmenköy araplıciftliğinde benimde arazim var.gelişmeleri sizden takip ediyorum.verdiğiniz açıklamalı bilgilerden dolayı teşekkür etmek istedim, size başarılar diliyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ocak 2011 | 23:28 mahmut can 326 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş Bey. Ben Avrupa Konutları Atakent 3 projesind

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Ben Avrupa Konutları Atakent 3 projesinden yatırım amaçlı 1+1 84 m2 ev almayı düşünüyorum. Ev tamamlandığında da satmayı düşünüyorum. Şu an ki ortalama m2 fiyatı2500 TL. Avrupa Konutlarındaki satış mümessillerine göre 1,5 yılda evler teslim edildiğinde m2 fiyatı 2500-4000 civarı olacağı söyleniyor. Sizin bu konudaki görüşünğzğ almak istiyorum. Sizce Atakent 3 projesi bittiğinde m2 fiyatları bu rakamları görür mü ve sizce iyi bir yatırım amacı mı?Simdiden cevabınız için çok teşekkürler.Güntaç Şimşek

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2011 | 15:03 Güntaç Şimşek 326 Kişi okudu

sitenizdeki habere gore Gülaylar Group haramiderede kendilerine

Soru

sitenizdeki habere gore Gülaylar Group haramiderede kendilerine ait 300 donumluk arazide alisveris koyu kuruyomus bu nerede olacak haramidere hangi haramidere sonra bukadar buytuk arazi neredee bizi bilgilendirin lutfen orada yatirimlarim var ona gore hareket edeyim bu haramidere hangi haramidere esenyurtmu lutfen bilgi verin bu konula ilgili iyi geceler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2011 | 01:26 agah degirmenci 325 Kişi okudu

Tebernüş Abi Günaydın... Şimdi Avrupa konutları 3 ü intern

Soru

Tebernüş Abi Günaydın... Şimdi Avrupa konutları 3 ü internet sitesinden inceledim gerçekten görsellere hayran kaldım... 1 artı 1 kadar nakitte olsaydım kaçırmazdım aturma amaçlı olarak... Alanlara hayırlıolsun diyorum... Saygılarımla iyi çalışmalar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2011 | 09:05 Ahmet Ege 325 Kişi okudu