kar irtifakı

Soru

tekrar merhaba.kendi şahsım adına oturdugum sitede dairemin iskan iznini alıp kat mülkiyetine geçebilirmiyim..kat irtifakı var ama iskanı yok.site 10 yıllık. saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Aralık 2013 | 09:54 murat çelik 324 Kişi okudu

Toki Pay Oranı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey,Benim sorum toki konut yapacağı arazilerin sahiplerine ortalama % kaç pay veriyor , daha doğrusu veriyormu ? Emsal teşkil edecek bir örnek varmı acaba ? Ve Rezerv yapı alanı olarak ilan edilen arazilerin sahipleri sizce mağdur edilirmi ? Örnek Yeniköydeki köylülerin kapısından iş adamları düşmedi metre karesini 600 TL den satmadı bu insanlar fakat toki geldi ve metre karesini 25 TL den alacağını duyurdu,devlet yetkilerini kullanarak bu arazileri zorla alabilirmi bu vatandaşların ilerleyen zamanlarda aihm gitme hakları varmı ve siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ocak 2014 | 20:25 Burhan Avcı 324 Kişi okudu

Ulukent

Soru

Merhaba, Ulukent'te 410 m2 köşe başı arsam var.kota 2 kat,Ayrıca giriş katla birlikte 3 kat müsadesi var.Belediye yüzde 40 imar veriyor.metro durağına 400metre, 35.sokağa 400 metre kadar uzaklıkta.Doğuda görevli olduğum için piyasa hakkında sağlıklı bilgi sahibi değilim1.Değerini bulması için kaç yil beklenebilir? 2.Şu anda Arsanın metrekare değeri tahminen ne kadardır? Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2014 | 20:59 İlker Aslan 324 Kişi okudu

iskan

Soru

merhaba Tebernüş Bey ,bir daire alacaktım iskanı alınmamış yazıyor,kat irtifaklı tapu var diyorlar bir sıkıntı olur mu banka konut kredisi verir mi bu durumda, teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2014 | 11:28 mehmet çakmak 323 Kişi okudu

yatırım danışma

Soru

Merhaba; 550.000 TL'ye yeni evimi sattım. Dolara yatırdım ve 20.000 TL zarardayım. Yaza kadar ev almak için sürem var. Sizce yaza kadar beklemeli miyim yoksa hemen bir ev bulup almalı mıyım? Hemen almamı tavsiye ederseniz gayrimenkulda fiyat olarak yükselmeye müsait Kadıköy merkezde hangi bölgeyi tavsiye edersiniz? Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Şubat 2014 | 14:56 murat cem 323 Kişi okudu

Uygun mu?

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Yatırım amacıyla ev almak istemekteyim. Dumankaya'nın Bahçeşehir'de tamamlanmış projesinde içerisinde kiracısı olan 50 metrekarelik 1+0 için 83.500 TL istenmekte. Bu ücretin yarısını peşin olarak çıkarabiliyorum geri kalanını da banka kredisi ile almak istiyorum. İleride de bana maya olması için bu yatırımı yapmak istiyorum. Ailem fiyatı yüksek buluyor ben de size danışmak istedim. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Saygılarımla, Müge Ataç

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2014 | 15:37 Müge Ataç 323 Kişi okudu

1/1000 imarı olmayan arsaya ruhsat alına bilirim?

Soru

merhaba,1/5000 liği çıkmış olan bir arsa kiraladık 3 ortak,fakat 1/1000 lik pilanlar çıkmadığı için belediyeden ruhsat alamayacağımız söyleniyor,,,kiraladığımız arsa tek tapu ve 50 dönüm,,, ruhsat alabilmemiz için 1/1000 lik planları beklememiz mi gerekir yoksa ruhsat alabilirmiyiz? teşekkürler,hayırlı çalışmalar,,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Mart 2014 | 18:42 mustafa kemal bakır 323 Kişi okudu

organize sanayi bolgesi yakuplu mahallesi ev almak

Soru

merhaba polis memuruyum burda kiraya 700 800 vermektense ev almayi dusunuyorum. beylikduzunden en fazla 120000 tly organize sanayi bolgesinde evlerguzel ve ucuz yakuplu Cumhuriyet mahalleside guzel ama.osb ilgimi cekti sizcr aileyle oturuma uygunmudur ? insaat firmasindan alinca komisyon oluyormu % 2 3 luk tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2014 | 22:51 tanju gül 324 Kişi okudu

Daire fiyatları

Soru

Tebernüş bey Pendik alt kaynarcada kirada yaşıyorum. Ev almam istiyorum fakat son 1 yılda daire fiyatları çok yükselmiş gördüm. Ara sokaklarda yeni evler m2 si 2500tl ferah biraz lüxs binalar da 4000-5000 hatta 10 000 bin tlm2 fiyatları söz konusu bu fiyatların gerçekliği nedir. Bu dönemde ev almak doğru olur mu. Ayrıca babam Gebze de yenikent te m2 1400-1500 tl ye daireler ile ilgilenmemi istedi bu bölge hakkında bilginiz var mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mart 2014 | 00:50 Fatih UZEL 323 Kişi okudu

veraset ilamı

Soru

sayın yetkili, babam ist dışında ve 4 yıl önce vefat etti.annem sağ ve 4 kardeşiz.benden vefat tan sonra kardeşim hiçbir belge istemedi.veraset ilamı çıkartıp çıkartmadıklarını nasıl öğrenebilirim.veraset ilamı çıkartırken benden bir vekalet yada kimlik istemeleri gerekmiyormuydu.yardımcı olursanız sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Nisan 2014 | 12:49 sibel mandıra 323 Kişi okudu