veraset ilamı

Soru

sayın yetkili, babam ist dışında ve 4 yıl önce vefat etti.annem sağ ve 4 kardeşiz.benden vefat tan sonra kardeşim hiçbir belge istemedi.veraset ilamı çıkartıp çıkartmadıklarını nasıl öğrenebilirim.veraset ilamı çıkartırken benden bir vekalet yada kimlik istemeleri gerekmiyormuydu.yardımcı olursanız sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Nisan 2014 | 12:49 sibel mandıra 323 Kişi okudu

Depozito

Soru

Merhaba temmuz 2012 de 1000 tl depozito ödeyerek bir ev tuttum kira kontratını kaybettim temmuz 2013 te evi boşalttım çıkarken bana ait bütün borçları ödedim ev sahibinin benden önce kalan 200 tl aidat borcunu da ödedim ev sahibim yeni kiracıdan aldığı depozitoyu bana vereceğini söyledi evi kiraya vermesine rağmen hala paramı geri alamadım kiraların bir kısmını bankaya bir kısmını elden ödedim ev sahibim hiç iyi niyetli değil bu yüzden paranın yasal faizi avukatlık ücreti dahil olmak üzere dava açabilirmiyim elden ödenen kiralar için şikayette bulunabilirmiyim bu parayı nasıl tahsil edebilirim . teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2014 | 18:19 Kamuran Ölmez 323 Kişi okudu

kooperatif

Soru

Merhaba, Tapusu alınmış, fesh edilmemiş kooperatif evimi 2 sene önce sattım ancak kooperatif üyeliğim devam ediyormuş. Bu dertten nasıl kurtulurum, kooperatifin bana çıkarttığı borcu ödemek zorunda mıyım? Ayrıca konutu satın alan kişi belediyeden tadilat projesi onayı alsa da kooperatiften almadan bu projeyi uygulayabilir mi? Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Haziran 2014 | 15:36 Nejat Özsöz 323 Kişi okudu

müteahhit evi yarıda bıraktı

Soru

Merhaba. 6 kişi birleşip arsa aldık .Binayı yapacak paramız olmadığı için müteahhitle anlaştık ve dairelere farklı fiyatlar koydu belli kısmı peşin ödendi gerisi taksite bağlandı ve kağıt üzerinde sözleşme yapıldı.2013 haziranda sözleşme bitti bina karkas halinde kaldı .Biz de ödemeyi kestik.Kendimiz bir sürü borca girip binayı yapıyoruz fakat müteaahhit sizin yaptırdıklarınız beni ilgilendirmez deyip para istiyor.Bizim müteaahite ödediğimiz meblağ onun yaptığı masraftan az değil kesinlikle.Şunu da ekleyim bina ve arsa bizim adımıza kayıtlı. Sizin öneriniz nedir? iş mahkemelik olsa sonuçla ilgili bir öngörünüz var mı? Çok zor durumdayız yardımcı olursanız sevinirim .teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2014 | 13:57 faruk koca 323 Kişi okudu

Tapu Kaldırı vergisi

Soru

Vergi dairesine yatırılan tapu ipotek kaldırı vergisi 9062 kodlu vergi 2014 yılında 17,50 TL idi 2015 yılı için ne kadar oldu

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2015 | 12:18 bayram tombul 324 Kişi okudu

Babama ait konutun kira geliri sorunu.

Soru

Kadir bey merhaba. Babama ait olan dairenin kira geliri benim banka hesabıma yatıyor.Kira beyannamesini babam düzenli olarak yatırıyor.Ancak vergi dairesinden benim adıma banka hesaplarım kontrol edilerek gelir elde ettiğim ve beyanını vermem gerektiği ile ilgili bir kağıt ulaştı.Nasıl bir dilekçe yazmalıyım acaba.Dairenin kira vergisini babam vergi dairesine düzenli olarak ödüyor.Sadece gelir benim banka hesabıma yatıyor.Yanlış bir işlemmi yapıyoruz.Beni aydınlatabilirseniz sevinirim.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
11 Şubat 2015 | 16:57 Eren TOPUZ 323 Kişi okudu

muvazaalı satış davası 27 yıl olmuş

Soru

25 yıl önce dedem abimle bana 20 dönüm yer bırkmış satış yaparak vermiş ve 3 ay sonra ölmüş amcam bize 2 yıl sonra dava açtı karşı savunma yapmamıza gerek varmı şansımız varsa avukat tutalımmı ltf cvp

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
01 Ağustos 2015 | 00:48 süleyman korkmaz 324 Kişi okudu

El birliği tapusu ile riskli rapor müracaatı yapılabilir mi ?

Soru

Merhabalar, elbirliği tapusu ile kentsel dönüşümden yararlanarak riskli yapı tespiti için lisanslı kurumlara müracaat yapılaiblir mi yoksa diğer paydaşında yazılı onayı gerekiyor mu? tapu intikali henüz yapılmadı sadece elbirliği tapusu çıkartıldı. ama buna rağmen binayı incelemek için adam gönderdiler inceleyip örnek aldılar. elbirliği tapusu buna hukuken olanak veriyor mu? Çok teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Mart 2016 | 12:29 Selin Kara 323 Kişi okudu

Kentsel Dönüşüm Devlet Desteği Müstakil Yapma

Soru

müstakil olan evimi kentsel dönüşümden yararlanarak yıkıp yine müstakil yapsam kentsel dönüşüm kredisi alabilirmiyim. normalde 3 kat hakkı var. iyi çalışmalar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Temmuz 2016 | 16:04 Erkam Güneş 323 Kişi okudu