KENTSEL DÖNÜŞÜM

Soru

Hocam yaklaşık yirmi yıldır iskitlerBüyükşehir Belediyesi kapsamında sanayi bölgesi ve gecekondu bölgesinde kentsel dönüşüm arsamızın projelendirmesini beklemekteyiz.Sürenin çok uzaması haksahiplerinin mağdur edilmesine sebep olmaktadır.yapılması gerekenler hakkında bilgi verebilirmisiniz.Arsa emsal değeri gerçek değerinin çok altında ve başka türlüde değerlendirememekte olduğumuz gerçeği de ayrı bir problem oluşturmaktdır.Verdiğiniz cevap ve tavsiyeler için şimdiden teşekkür ederim.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
25 Ocak 2014 | 20:13 ali osman ceylan 315 Kişi okudu

Vergi Borcu

Soru

Merhaba, babamın üstüne olan bir evin kirası her ay düzenli olarak benim hesabıma yatıyor, vergi dairesi o evin vergi borcunu bana göstermiş ancak babam bu borcu ödeceyecek öderken benim adımamı kendi adına mı ödemesi gerekiyor ? benim adıma ödenirse ev sahibi babam olduğu için daha sonra vergiyle ilgili bir sıkıntı çıkar mı ? Bir de bu daire iş yeri olarak gözüküyor ve kiracımız %20 stopajını ödemiş ne yapmamız gerekiyor ?

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2014 | 18:51 S. Kalaycı 315 Kişi okudu

şamlar barajı

Soru

şamlarda su havzası içinde 1752mt' arsam var.şamlardaki gölün kurutulup tüm arsaların imara açılacağı söyleniyor bu doğrumu,imara açılması halinde mt' fiyatı ne olur,teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Nisan 2014 | 01:24 İDRİS CEZLAN 316 Kişi okudu

Değer Artış Vergisinde Ödenen Kredi Faizleri

Soru

Tebernüş Bey merhaba, 2012 yılı ortalarında bir projeden daire almıştım, daire şu an teslim aşamasına geldi, 2012 yılında 12bin lira civarı ve 2013 yılında 15bin lira civarı kredi faizi ödedim. 1. bu daireyi kiraya vermem durumunda 2012 ve 2013 yıllarında ödemiş olduğum kredi faizlerini kira gelirinden düşebilir miyim? 2. daireyi satmam durumumda gayrimenkul değer artışı hesaplanırken ödediğim kredi faizleri hesaplamaya dahil edilir mi? 3. sıfır konut projelerinde ilk 5 yıl için emlak vergisi ödenmesi gerekiyor mu? (Dairede kendim ikamet edersem) Not : SGK'lı çalışanım. maaş dışında başka bir gelirim yok.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Haziran 2014 | 11:56 Serdar Tatlıtuğ 316 Kişi okudu

tek evim var, vergi verecek miyim?

Soru

Kamuda çalışan öğretmenim. Eşim çalışmıyor. Tek bir evim var, emlak vergisi verecek miyim?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2014 | 15:34 serkan nayiş 315 Kişi okudu

değer artış vergisi bir ev

Soru

Merhabalar, bir yıl önce 426000 tl ye ev satın aldım bu bedel içerisinde evin değeri 400.000tl 26000 tapu vs. masrafları evi 1 yıl sonra teslim alacağım yani 2015 temmuzda ve evin kredisini ödüyorum bu sırada birde kira ödüyorum kredi faizi 35000tl. şimdi ben bu evi teslim alacağım temmuz 2015 den birsüre oturduktan sonra satıp başka yerden ev almak istersem bana değer artış kazancı vergisi uygulacak mı, başka bir evim yok tek bu olacak. birde bu evi tahminim 2016 da 550000 tl ye satarım bu durumda vergi ödeyecek isem nekadar olcaktr

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
30 Haziran 2014 | 12:47 serkan DEMİRCAN 315 Kişi okudu

2b arsamın proje kapsamına alınması

Soru

2b statüsünde arsam var.milli emlak başvurusnu yapmamımıza rağmen,öğrendikki ist.büyükşehir belediyesi proje kapsamına almış.bundan sonraki süreçte belediyenin hak sahibi olarak bana ve benim gibi olanlara karşı izlyeceği yol nedir ve benimde yapmam gerekenler nelerdir.lütfen seçenekler halinde belirtirseniz memnun olurum. şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Temmuz 2014 | 03:57 ercan yıldırım 316 Kişi okudu

Yapı Şuurlandırma Hakkında

Soru

Kendi arazimiz üzerine olan 2 katlı yapıyı araba garajı olarak kullanıp beton örme yapıdan oluşan şuurlandırma geçtiğinde bu yapı yanda ki komşuya bitişik olduğu için garaj karşı tarafa verilmiş. toplam 21 m2 bu yapıyı 10 senedir karşı taraf bize baskı yaparak yapıyı yıkmamızı istiyor bu yapıyada biz o zamanın parası ile iyi bir paraya mal etmiştik. bu yapıyı kendisi yıkabilir mi veya yıktırabilir mi,belediye yıkabilir mi? bu konuda ne gibi haklarım var? karşı taraf olumsuz yanaşıyor benim ne yapmam lazım yapıyı kim yıkması lazım?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Eylül 2014 | 20:49 Seydahmet ÇAKIR 316 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm sözleşmesinde net daire tanımı.

Soru

Merhaba Tebernüş bey Kartalda 35 yıllık 300 haneli bir sitede oturuyorum.site yönetimine çeşitli firmalardan teklifler gelmekte son olarak gelen teklifin tanımlar kısmında ;^^NET DAİRE:inşa edilen yapıda yer alan bağımsız bölümün kendi içerisinde yer alan duvarları hariç tutularak faydalı ve kullanılabilir alanlar toplamını ifade eder.Bu alanlar içerisinde mutfak,yatak odaları,banyolar vs.ile faydalı alanlar olarak tanımlanan daire içerisinde bulunan şaftlar dahildir.^^ denmiş ve bu tanıma göre 78 metrekare net daire verileceği söylenmiş.burdaki net daire tanımı sizce normal mi?şaftlar ne anlama gelmekte ?net buysa bu tanıma göre bürüt ne olur? Teşekkürler ,saygılar.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Aralık 2014 | 06:07 Ferdi İşbilir 315 Kişi okudu

Cumaköyde 2 dönüm tarla

Soru

Merhaba Tebernüş bey. Cumaköyde 1,5 yıl önce asfalt yola cephe 3 dönüm tarla 100 binden satılmış. Şu an 2 dönüm aynı tarlanın karşısı yine yola cephe 130 bin. Yani dönümü 33 binden 65 bine çıkmış. Bu artışa bakarak 2 dönümlük tarla en az 3-5 yıl yatırım amaçlı alınır mı? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ocak 2015 | 00:22 serkan yılmaz 316 Kişi okudu