Merhaba Tebernus Bey, Bir onceki sorumda Bahcesehirdeki emsal deg

Soru

Merhaba Tebernus Bey, Bir onceki sorumda Bahcesehirdeki emsal degerlerini sormustum, konuyu arastirdim, bazi guclu insaat firmalari Buyuksehirden ozel imar plani onayi alarak yapacagi insaatin metrekaresini arttirabiliyor. Fakat biz vatandas olarak belediyeye gittigimizde arsamizin (bolgesine gore degisir elbette) en fazla 2 katina kadar insaat yapabiliyoruz, guclu insaat firmalari ise arsalarinin 8-9 katina kadar insaat yapabilmekte. Bir nevi haksiz rekabet var. Bu sekilde arsa paylarinin maliyetini toplam maliyetin icinde cok azaltabiliyorlar. Insaat firmalari malesef bu maliyetleri dusuren etkiyi yillarca gozardi etti ve yuksek fiyatlardan "residence" diyerek vatandaslara konut sattilar. Fakat goruyorum ki kriz nedeniyle bu durum akillarina gelmis ve arsa payinin toplam maliyet icinde azalmasindan dolayi elde ettigi karlarin bir kismini, musterileriyle yeni yeni daha fazla paylasmaya baslamislar. Bunun disinda konut alirken o kadar cok seye dikkat etmek gerekiyor ki, insaat firmalari konutlari satarken brut metrekare uzerinden alanlari veriyorlar. Konutun fiyatini analiz ederken ole bir analiz edilmeli ki merdien sahanligi/asansor bosluklari vs ayri birim fiatlardan, teras ve balkonlar ayri fiyattan, net alanlar, islak hacimler, sosyal tesisler, otopark vs ayri fiyatlardan degerlendrilmeli. Aksi takdirde detayli hesap yapmadan alinacak konutta parayi merdiven sahanliklarina, hic kullanamiyacaginiz alanlara odemis olabiliriz. Sizde konut fiyati analizi yaparken yukarida bahsettigim sekilde bir cizelge tablo vs var mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Aralık 2009 | 10:42 Ali Tez 313 Kişi okudu

Tekrar merhaba Tebernüş bey , aslında amacım kısa vadede yü

Soru

Tekrar merhaba Tebernüş bey , aslında amacım kısa vadede yüksek gelir etmekten ziyade , uzun zamanda sağlam ve beni üzmeyecek bir yatırım yapmaktı.Kurtköy lokasyonu , öngörüler ve yatırımları ile bunu zamanla sağlayacak sanırım.Bu site yakınlarından toplu taşıma araçları daha tesis edilmediği için en fazla 500 TL kira geliri elde edebilirim.Eğer böyle yaparsam ev ikinci ele düşecek ve sıfır daire fiyatına satma ihtimalim de ortadan kalkacak.Boş tutup 2 yada 3 sene sonra satmayı düşünsem , aylık 500 tl'den yıllık 6.000 TL'yi gözardı etmiş olacağım ki bu tutar benim için çok iyi bir gelir. Fikir paylaşımınız için şimdiden çok teşekkür ederim.Saygılarımla ,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2010 | 11:09 Mehmet Sağlam 313 Kişi okudu

elimdeki eski tapuya göre 187 dönüm bir arazimiz varmış ama

Soru

elimdeki eski tapuya göre 187 dönüm bir arazimiz varmış ama orman kanunu çıkınca bunun 125 dönümünü ormaniye almış avrupa insan hakları mahkemesine gitmek istiyorum ne yapmalıyım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ocak 2010 | 11:21 TEVFİK TAŞLI 313 Kişi okudu

Tebernüş Bey,ben Ispartakule,den daire almayı düşünüyorum.

Soru

Tebernüş Bey,ben Ispartakule,den daire almayı düşünüyorum.Efes Olimpos Patara Ağaoğlu Koza hangisini tavsiye edersiniz? Burasının geleceği nasıl? Çok ağır gelişiyor.Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2010 | 00:00 Celal Tuna 313 Kişi okudu

Tebernüş Bey,Yazilarinızı her gün merakla takip etmeye çal

Soru

Tebernüş Bey,Yazilarinızı her gün merakla takip etmeye çalışıyorum ve fikirlerinize önem veriyorum. Elimizde iki tane gayri menkulümüz var. Bunlardan birini satarak baska bir gayrimenkul yatırımı yapacağız. Size sorum uzun vadede hangi gayrimenkulumüzü satmak( ya da satmamak )bize avantaj getirir? Bir tanesi Caddebostan da, Bagdat caddesinin 2 paralel üzerinde, 40 yıllık bir bina da 3 1 bir daire( Şu an ki yasalara göre arsa payı yetmediği için yıkılamıyor) Bir diğeride Batı Ataşehir Andromeda da 1 1 daire. Her iki gayrimenkulun şu an ki kira ve satiş değerleri birbirine cok yakın. Öneri ve görüşlerinizi ciddiye alıcağımı bildirir.İyi calışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2010 | 20:37 Ebru Ozel 314 Kişi okudu

kağıthane ile ilgili gelişmeler hakkındaki bilgileriniz neler

Soru

kağıthane ile ilgili gelişmeler hakkındaki bilgileriniz nelerdir? dereden deniz suyu akıtılması, mesire alanları projesi, karadeniz kıyısına bağlanaması düşünülen nostaljik tren hattı ve bölgeye büyük firmaların ilgisi gibi?ilginize teşekkür ederim şimdiden

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2010 | 12:02 olcayto sevinçli 313 Kişi okudu

Tebernüş bey,İkitelli Organize Sanayi Bölgesinde banyo ve mu

Soru

Tebernüş bey,İkitelli Organize Sanayi Bölgesinde banyo ve mutfak armatürleri üreten sektörün lider firmalarından biriyiz. Şirketimiz ve ürünlerimiz hakkında daha detaylı bilgileri www.adell.com.tr adresinde bulabilirsiniz. Sağlıklı suyu insanımızla buluşturmak vizyonuyla hareket ediyoruz. Yaklaşık 20 000 m2. büyüklüğündeki modern fabrikamızda tasarruflu, kaliteli ürünler üretiyoruz. Pek çok prestijli inşaatlarımız yapılıyor. İnşaatçılarımıza ulaşmak anlamında en pratik ve kısa yol olarak neler tavsiye edersiniz? Hangi mecralarda ve nasıl yer almalıyız?Bu konuda görüş ve önerilerinizi paylaşırsanız mutlu oluruz.Gönlünüzden coşku ve sevgi, işlerinizden başarı ve sinerji eksik olmasın. R. ALİ TOPÇU

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2010 | 17:53 R. ALİ TOPÇU 313 Kişi okudu

merhaba, mersinde ikamet etmekteyim.babamın 300 metrekare arsa

Soru

merhaba, mersinde ikamet etmekteyim.babamın 300 metrekare arsa üzerine kurulu bir dairesi vardı.ben evlilik nedeniyle 01.2008'de babamın evinin üzerine kendi imkanlarımla 3 1 daire yaptırdım.yalnız diğer iki kardeşim bu direye göz dikti tartışmalar yaşanıyor anlaşamıyoruz ne yapmalıyım.(3 kata kadar imar izni var.)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Mart 2010 | 21:48 bahadır bal 313 Kişi okudu

Tebernüş bey tekrar merhabalar, daha önce Dumankaya Dizayn ile

Soru

Tebernüş bey tekrar merhabalar, daha önce Dumankaya Dizayn ile ilgili görüşleriniz doğrultusunda projeyi incelemeye gittim. Lokasyon olarak bende hayal kırıklığı yarattı, projeyi görme şansınız oldu mu bilmiyorum.etrafı çok kötü, gelişme şansı da bence çok yakın zamanda gözükmüyor.tek artısı sabiha gökçeni epey uzaktan görüyor.daha sonra nish adalar projesini görmeye gittim. bu projede de iyi manzara gören evler genelde 3 1 ve üstü. 1 1 ve 2 1 evlerin manzarası yok denecek kadar az. özellikle 1 1'ler kota farkından dolayı etrafındaki evler ile aynı hiza da, bu yüzden manzarası çok sınırlı. yatırım amaçlı 1 1 ya da 2 1 ev için önereceğiniz başka projeler var mı? anadolu ya da avrupa yakası olabilir.saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mart 2010 | 09:02 Okan Çalışır 314 Kişi okudu