dönem faizi

Soru

merhabalar ben tokiden ev aldım borcumu komple kapatırken benden 2.altı dönemin tüfe tefe farkınıda aldılar halbuki ben borcumu 1.altı aylık dönemde kapattım.neden ben vakti gelmemiş ayın farkı adı altında faiz aldılar.teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Haziran 2014 | 14:43 osman çevik 312 Kişi okudu

Emlak gelirindeki vergide istisna

Soru

Tasarı halinde olan bir eve sahip olup, kendi üzerinde bir sene kaldıktan sonra satış tarihinden bir sene içerisinde başka bir ev alanlara istisna uygulaması kişinin o evde oturma şartı var mı? Tahmini yasa tasarısı ne zaman çıkar. Teşekkürler.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
01 Temmuz 2014 | 17:15 İsmail Furuncu 311 Kişi okudu

ilk kira vergimi ödeyeceğim ne yapmalıyım

Soru

merhabalar Ahmet bey; 2014 yılı kasım ve aralık ayları olmak üzre 900 tl den iki ay kira aldım 2015 yılında ise kiramı 500 tl yaparak ocak ve şubat aylarında iki ay kira aldım ve kiracılarım haziran ayına kadar 500 tl den kalacaklar . bu durumda kira vergisi nasıl olacak? kontratta 900 tl yazıyor bunu yenilemelimiyim? kira vergisini 2014'e göremi yoksa 2015'e göremi verecegim ne yapmalıyım . teşekkürler......

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
22 Şubat 2015 | 22:08 ömer babayiğit 312 Kişi okudu

iş karşılığı müteahhidin işyeri vermeyi üstlenmesi

Soru

Sn.Kireçci; beş müteahhit yapmayı düşündükleri 5 bloğun pwc işi karşılığı 2 katlı bir işyeri yapıp vermek üzere pwc yapan bir şahıs işletmesi ile anlaşmış. 5 bloktaki tüm pwc işleri aradaki adi yazılı sözleşmeye uygun tamamlanmış. Ancak bu 5 bloktan ayrı müteahhitlerin yapımını üstlendiği ve pwc işini yapan kişiye devri yapılacak işyeri inşaatına hiç başlanmamış. İki yıl önce teslimi gereken işyeri ile ilgili sözleşmede cezai şart ve gecikmeden doğan rayiç kira bedellerinin ödeneceği kabul edilmiş. Ancak teslim tarihi geçtikten sonra pwc'ciye bir kısım ödeme yapılmış. Tüm müteahhitler eşit miktar ödeme yaptığı halde muhasebe kayıtlarında sadece ikisinin borcu kalmış görünüyor. Yİne piyasada başkalarına yapılan işlerin faturası da müteahhitlere kesilmiş. Kayıtlarda talep edilecek tutar gerçek tutardan daha düşük özetle. Böyle bir durumda nasıl hareket etmeli, kimden ne istemeliyiz. Yanıtınız için şimdiden teşekkür ederim. Saygılar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mart 2015 | 14:00 EBRU ALTIOK 312 Kişi okudu

tapu masrafim nekadar olur

Soru

Tekirdag cerkezkoyden 2+1girisin usdu dayre aldim 85tlye ecsper 66tl kiredi cikartdi tapu maseafim nekadar olur ogrenmek isdiyorum tesekkurler

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2015 | 06:48 yakupayhan 311 Kişi okudu

kiracıyım oturum izni hakkında

Soru

oturum izni olmayan bir dairede kiracı olarak bulunmaktayım ikametgah nasıl alınır.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ağustos 2015 | 12:36 tolga bağcı 312 Kişi okudu

Hisseli tapu icin ne gerekir

Soru

Iyi günler Tebernüs bey Babamiz 83 yasinda akli basinda saglikli ,köyümüzde bulunab 5 dönüm tarlayi biz 5 kardese vermek istiyor 3 kiz kardes yurtdisinda yasiyoruz yaklasik 10 gün sonra hepimiz köyde bulusacagiz,hepiniz toplanin tapunuzu vereyim diyor bu islem için ne gibi bor yol çizmemiz gerekir yada hisseli tapu almamiz yeterlimi hangi yolu tavsiye edersiniz cok tesekkür ederim Saygilar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Eylül 2015 | 18:40 Halime yildirim 312 Kişi okudu

Banka emlak eksperinin hazırladığı noksan m2 den dolayı, deprem sonrası sigortadan noksan sigorta bedeli alma

Soru

Hayırlı akşamlar hocam, 2011 yılında Van depreminden 2 ay önce bir ev satın aldım. Bunun % 60-70 ini (65000.-TL.) bankadan aldım. Deprem oldu, sigortadan 69400.- TL bana ödendi. Daha sonra komşularımdan gerçek yüzölçümünü öğrendim. Benim eve 130 m2 denmişti, fakat komşularımdan bunun 170- 180 m2 civarında olduğunu öğrendim. Eksik yüzölçümünden dolayı eksik aldığım sigorta bedeli için bankaya mahkeme açtım. Bilirkişi noktasına geldim. 2250.-TL bilirkişi bedeli ödedim. Projeler istendi hepsini temin edip mahkemeye vermiştim. Mahkeme tüm savunmalarımı reddedip aleyhte karar verme noktasına geldi. Burada eksik alan ölçüsü tespiti kime ait. Ben henüz almadığım bir daire için neden sigorta bedeli ödemek zorunda olup ben sorumlu olayım ? saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
03 Kasım 2015 | 22:30 Nihat Ariç 311 Kişi okudu

peki yaş şartı ve sağlık nedeninden dolayı geçerliliği var mıdır

Soru

onu biliyorum hatta onla ilgili mahkeme kararı da var...dedemin yaşı ve sağlık durumundan dolayı sözleşmenin gecerliliği var mıdır ve kamu kurumları bu sözleşmeyi kabul eder mı

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
06 Mart 2016 | 15:28 Ali doğan güneş 311 Kişi okudu