bodrum katı kullanımı

Soru

Bodrum katını kat maliklerininde imzalı iznini alıp zemin kattaki daireme ekleyip ters dubleks yapmak istiyorum .Bu mümkünmü . Mümkün değilse yapıldığında cezası ne olur TEŞEKKÜRLER.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Kasım 2012 | 22:05 ahmet kalan 284 Kişi okudu

hisseli tarla

Soru

1990 yılında 7500mkare olan tarlayı 4 kardeş li olan satmak istediler ve biz iki kardeşin hakkını tapudan aldık üçünçü kız kardeşinin hakkını köy senedi ile alıp parasını ödedik .ama kadastura geçmeden tapuya ğidip tapuyu almamışız.beyi ve kendisi rahmetli oldular bunların çocukları yoktu.bunun hakkı diger kardeşlerine paylaştırılmış.4 .cü kardeşde rahmetli oldu çocukları babamın hakkını ver dediler bende iki dönüme yakın yeri bunlara verdim.satın alayım diyorum satmıyorlar.izali şuu davası açsam karşı taraf ğüşlü ihaliye ğirip tarlayı benden alabilermi.veya ne yapmam gerekiyor .cevap verirseniz memnun olurum.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
26 Kasım 2012 | 16:20 kamil düzğün 284 Kişi okudu

Dumankaya Modern Vadi İkinci Etap !!!

Soru

Tebernüş Bey Merhaba Tekrar, Modern Vadi Projesi ve Dumankaya ile ilgili yorumlarınızı takip ediyoruz. Dumankaya firması için bizler de sizinle aynı fikirde idik, ancak fikrimiz değişti maalesef. Durum sizin aktardığınzıdan çok farklı şu anda; 1- İkinci etap diye bir şey yok, var olan siteyi bölme diye hiç de hoş olmayan bir durum var. Bir sitenin ikinci etabı, en başından beri tek bir bütün olarak lanse edilen bir projeyi bölmekle değil, belirlenen farklı bir alanda farklı bir proje şeklinde olur. Örneğin; Avrupa Konutları Atakent 1-2-3, Innovia 1-2-3, v.b. 2- Modern Collection'dan ev alacak olanlar her türlü daha avantajlıdır. burası çok net. Artan arsa ve inşaat maliyetleri, ve natamam teslim edilecek olması gibi sebepler nedeni ile daha ucuz olması imkansız demiş siniz ancak durum hiç de öyle değil, hesap ortada ve gayet basit. Örneğin bizlerin 116m2 brüt 234.000 TL'ye almış olduğu daire, Modern Colleciton diye lanse edilen alanda natamam olarak 170.000 TL civarı verilmektedir. Öncelikle alan olarak sitenin sonu ve genişleyen kısmında olduğu için bir kere her türlü daha güzel bir konumda. 70.000 TL kadar iç düzenleme için masraf oluşsa bile aynı paraya denk gelmekte. Artı biz 6 ay içinde ödeme koşulları nedeni ile yarısını ödedik bile. Bir diğer avantajlarıı da en azından gerçek anlamda 1.kalite malzeme kullanarak zevklerine göre dairelerini düzenleyebilirler (Modern Vadi'den ev alan tanıdıklarımızın söylediğine bakılırsa kullanılan mazleme de pek iyi değil, bir sürpriz de buradan yaşayacağımız kesin) Konu ile ilgili Dumankaya'dan herhangi bir açıklama gelmemesi de çok ilginç. Soner Bey ile gidip görüşeceğiz , ancak herkesin böyle yapması yerine genel bir açıklama yapabilirler. Bu kadar vurdumduymaz olmaları da insanı daha fazla endişelendirmektedir. Bizler 2014 Mayıs ayında taşınabilecekmişiz, ancak site yarım olacakmış, vadi falan yok yani, betonların içine taşınacağız. Bizler dışarda kalmış insanlar değiliz ki farklı amaçlar ile ev aldık oradan. Bir çok insanın farklı hayallerini bitirdiğinden haberi yok Dumankaya'nın, veya öyle davranmakta bilemiyorum ama hiç yakışmadı. Daha pazar günü gidip kazı işlerine yeniden baktık, sitenin alt çıkışına gelmeleri için bu hızla en az 6 ay lazım :) Sitenin ilk etabı Modern Vadi'den veya ikinci etabı Modern Colleciton'dan :) her neresinden alırsanız alın teslim tarihi otomatik olarak en iyi ihtimalle 2015 Aralık olmuştur. Bu da onların söylediği bir tarih, daha önce söylenilen konular gayet normal bir şekilde değişiklik gösterebildiğine göre bu tarihten de emin olmak zor tabii. Şükrettiğimiz bir durum var sadece; eşe dosta tavsiye edip de daire satın almalarına neden olsa idik nasıl yüzlerine bakacaktık, iyi ki yapmamışız diyoruz kendi kendimize... Herşeyin hayırlısı...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Aralık 2012 | 14:08 Ersin İmamoğlu 283 Kişi okudu

Bahcelievlerde imar artisi

Soru

Merhaba Tebernus bey, Bahcelievler ilcesinin Bahcelievler mahallesindeki 5 katli bahceli nizam apartmanimiza kendimizin yaptirdigi test olumsuz cikti. 10 daireden 3'umuz binadan ayrildik ve kirada oturuyoruz. Diger 7 dairedekiler binada oturmaya devam ediyor. Binamizi yikip yeniden yaptirmak istedigimizde imar artisi verilmedigi icin cevremizdeki binalarla birlikte ada bazinda hareket etmek istiyoruz ancak cok sayida insani ikna etmek neredeyse imkansiz. Sizce bizim bolgemizde yakin gelecekte tek bir bina bazinda veya ada bazinda imar artisi olabilirmi ? Cevabiniz icin simdiden tesekkur eder kolayliklar dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ocak 2013 | 22:49 Hidayet Kapkac 284 Kişi okudu

Kdv oranı

Soru

Tebernus bey, merhaba 2012 yılında insaat ruhsatı almış bir projeden (insaat aşamasında) satış sözleşmesi ile (KDV dahil fiyatli olarak) ev aldık. Sadece kaplar kayırsak, kat irtifak tapusu çıkınca banka kredisi kullanarak tapu işlemlerini tamamlayacağız. İnsaat ruhsatı 012 tarihli olduguna re, 2013 KDV oranlarından etkilenecek miyiz ? Bildigim kadarı ile yeni KDV oranı 1.1.2013 den sonra insaat ruhsatı alan inşaatlar icin geçerli değil mı ? Ayrıca sözleşmede KDV dahil fiyat belirlendi ise, satıcının yeni duruma göre fiyatın üzerine KDV eklemesi ve talep etmesi mümkün olur mü ? Ayrıca diğer bir konu ise ; soz konusu projede bazı tadilatlar yapılacağı satıcı firma tarafından belirtilmişti. Soz konusu tadilatlar icin de insaat şirketi ayrıca tadilat ruhsatı alacak ise, KDV dahil fiyat üzerinden yaptıgı satışlara ayrıca bir KDV dahil edebilmesi mümkün müdür ? Yapılacak tadilatlardan dolayı, satış işlemi yüzde 1 üzerinden yapılarak KDV dahil olarak 2012 yılında yapılan bir satışdan, yapılacak tadilattan dolayı KDV yansıtılması mümkün olabilir mı ? Teşekkürler. Mehmet Ardıç

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2013 | 23:19 Mehmet Ardıç 284 Kişi okudu

hisseli tapu

Soru

Merhaba Tebernüş Bey Esenlerde babamın üzerine arsa tapusu olan 3 katlı evimiz var o bölgede kentsel dönüşüm başladı arsa tapusunu 3 kardeş ve babam arasında hisseli hale getirirek üstümüze alırsak kentsel dönüşümde evimizin yıkılması durumunda payımızı eşit bi şekilde alabilirmiyiz öbür türlü sadece babamın üzerine olursa 3 dairemiz olduğu halde 1 daire verilir diye duyduk.Bu konuda bilgi sahibiyseniz yardımcı olursanız sevinirim.İyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2013 | 16:37 nursel özen 283 Kişi okudu

ev teslimati

Soru

bir insaat firmasindan %80,i bitmis sekilde ev aldik %80,i kadr para ödedik 6 ay sonra anahtar teslimati olacakdi ama olmadi 3 ay gecti evi teslim alamadik firma sahibi devamli bitirecegini söylüyor ama sonuc yok biraz bilgi verirmisinz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2013 | 23:32 kerim tepe 284 Kişi okudu

sıcak ve soguk su bedeli

Soru

Merhaba Hilal hanım oturdugum sitede sıcak su ve soguk su bedelleri ayrı olarak alınıyor ve ayrıca sıcak suyu ısıtma bedeli olarakta metreküp fiyatı 12.70 tl olarak hesap ediliyor bu konuda site yönetimi hicbir itiraza olumlu yanıt vermediginden dolayı konuyla ilgili olarak ne yapılabilir.teşekürler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
23 Ocak 2013 | 09:39 SEDAT SOYLU 284 Kişi okudu

Sultanbeyli Emlak konut

Soru

Merhaba, Sultanbeyli Emlak Konut projesi ihalesi 23 ocak 2013 de yapılmış. Acaba bu ihale sonucunda yapılacak evler tuzla emlak konutları gibi halkamı satılacak, yoksa 300-500 bin gibi fiyatlı evler olup zenginleremi satılacak? Murat Kurum ile aranız iyi olduğunda öğrenip bilgi verirseniz seviniriz. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ocak 2013 | 23:05 Mesut yıldırım 284 Kişi okudu

işyeri stopajı

Soru

babamla bırlıkte ortak bır dukkan aldık kıra babamın hesabına yatıyor tapuda yarı yarıya ortagız kıracının stopajının tamamından babam faydalanırmı kendısı kıra gelir vergısı oduyor

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2013 | 15:40 fatih kılıç 283 Kişi okudu