Arsa yatirimi- Cesme Ovacik Yapilanmasi

Soru

Merhaba Serdar Bey, Cesme ile ilgili cevaplarinizi dikkatlice okudun. Cesme Ovacik ile düsüncelerinizi alabilirmiyim lütfen. Su anki m2 birim fiyatlari 1000 TL civarinda. 3-4 sene önce yarisiydi. Yaklasik 500bin TL lik bit yatirim ile arsa almak istiyorum. Sizce fiyatlar artik taban yapmis olabilirmi Ovacik ta? Yada hala gelisme potansiyeli varmi? Degisik projeler orada su anda cok gündemde. Örnegin Toskana evleri veya Fontana. Cok tesekkürler Oktay Tekin

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
11 Eylül 2017 | 19:41 Oktay Tekin 1633 Kişi okudu

Çayırova Bölgesi ne Yatırım

Soru

Çayırova Akse mahallesinde 1+1 1000 tl kiracılı 185 bin tl ye daire almak istiyorum fakat daire alacağım bölgede bu sene Dumankaya Çayırova Projesi başlayacak. Bu projeyi beklemeli miyim yoksa belirttiğim yatırımı mı yapmalıyım ? Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2016 | 15:01 Suzan Karahan 1633 Kişi okudu

Şuyu'nun (Paydaşlığın) Kaldırılması

Soru

İyi günler Tebernüş Bey. Bir arsa almak istiyorum ancak, karşıma şuyu konusu çıktı. Bir öndeki parsel yol planlandığı için yola gitmiş, köşesinden 16 m2 benim düşündüğüm parselin yanında kalmış. Belediyedeki yetkililer, "o küçük parça kendisi ev yapamayacağı için, benim almayı düşündüğüm parsele şuyulanacağını" söylediler. Şuyu konusunun ise birçok kişinin kaçındığı ancak, iyi bilgiye de sahip olmadığı bir husus olduğu kanısına vardım. Sizin sayfanız da dahil bir çok yazı okudum ama anlayamadığım sorular var. Yardımcı olur musunuz? 1. İmar Kanunu ve bunu açıklayan bir çok yazıda şuyunun kaldırılması hiç zor görünmüyor. Hatta kanun bunu çözmek için idarenin kendiliğinden araya girebileceğini bile yazmış. Öyleyse neden şuyudan bu kadar korkuluyor, kaçınılıyor? 2. Paydaşların aralarında anlaşamaması halinde, tüm paydaşlar anlaşarak mı mahkemeye gitmek zorunda, bir kişi götüremez mi? 3. Mahkeme neye göre sadece paydaşlar arasında ya da herkese açık ihaleye gidiyor? 4. Şuyulandığının tebliğ edilmesinden itibaren paydaşların anlaşması için 6 ay süre verilmiş. Bu süre kaçırılırsa kaybedilen haklar ya da çözümün zorlaşması gibi durumlar var mı? 5. Büyük arsaya şuyulandırılan küçük bir arsanın, süreçleri kilitlemesi, problem çıkarması, İmar Kanunu ve "İzale-i Şuyu Davası" açabilmek hakkı var iken nasıl mümkün olabiliyor? 6. Şuyulu parsellerin, bir parselin müstakil tapularla paylaştırıldığı hisseli parselden ne farkı var? Teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2016 | 08:55 Kahraman BOZKURT 1634 Kişi okudu

Kısa Vadeli Yatırım İçin Öneriniz Nedir?

Soru

Eşi özel sektörde çalışan bir devlet memuruyum. Ev sahibi olmak için yatırım yapıyor ve fırsatları gözetliyorum. Gözetlediğim fırsatları da Toki'den hisse almak, arsa,arazi,Emin Evim, katılım bankası aracılığıyla ev almak, kooperatife girmek vs.şeklinde özetleyebilirim. Şu an için uygun zamanın gelmediğini düşünüyor ve bekliyorum. Yatırımlarımı altın,dolar,euro, katılım bankası kar payı gibi seçeneklerden hangisiyle devam ettirmemi önerirsiniz? Veya başka önerileriniz var mı? İslami açıdan sakıncalı olan faiz,borsa ve forex gibi konuları dışta tuttuğumu belirterek saygılarımı sunuyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ekim 2015 | 09:19 Tuğrul Çalışkan 1633 Kişi okudu

davalı 2b arsası hakkında

Soru

iyi günler Ümraniyede 2b arsamız var devlet tapu için rayiç bedelle satışa çıkardı peşinatla beraber ilk taksti ödedik sonra öğrendikki bu arsa eczacıbaşı tarafından davalık istanbul defderdarlığı bir yazı gönderdi bu yazıda bizden taahutname istedi içeriğinde şu yazıyor??Taşınmazın davalı olduğunu bilerek satın aldığını, davanın Hazine aleyhine sonuçlanması halinde, taşınmazın Hazineye iadesine muvafakat edeceğini, taşınmazın satış bedeli hariç; Hazineden herhangi bir hak ve tazminat talebinde bulunmayacağım. şimdi biz ne yapalılm bunu imzalayalımmı yoksa bekleyelimmi artısı eksisi nedir teşekkür ederim saygılar

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
27 Ağustos 2015 | 13:09 yunus kumru 1633 Kişi okudu

Gunluk kiraya verilen evi satin almak iyi bir yatirimmidir?

Soru

Merhabalar. 4 ay sonra evlenecegim. 150 bin liraya kadar bir ev satin almayi dusunuyorum. Suan eyup te oturuyorum. Benim ve esimin isyeri laleli beyazit cevresinde. Aradigim fiyat araliginda eyup cevresinde aradigim kriterlerde bir ev bulmam cok zor. Arastirmalarimda hep beylikduzu ve esenyurtta bulabiliyorum. Beylikduzunde tuyapa ve metrobuse yakin konumda 140 bin liraya 1+1 70 m2 bir residance daire buldum. Evin gunluk kiralandigini ve aylik 1000 lira kira getirisi oldugu soylendi. Yani evi alacagim ve bu isi yapan kisiler benden aylik 1000 liraya kiralayacaklar. Benmde dusuncem eyupte 1000 liraya kirada oturmak. Evide 30 bin pesinat 100 bin de kredi kullanarak 5 yil vadede ortalama 2200 lira odeyerek satin almak. 1.sorum şu, kira getirisinin garanti oldugu soyleniyor. Bu anlattigim sekilde sizce mantikli birsey yapmis olurmuyum. 2.sorum, 5 yil sonunda boyle bir dairenin degeri artarmi azalirmi ? Tesekkurler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Haziran 2015 | 13:17 Yakup Kuzgun 1633 Kişi okudu

resneli çiftliği imar

Soru

efendim iyi günler geçen günlerde askıdan inen batı resmeli çiftliği imar planına itirazlar gelmişti bu itirazların değerlendirilip bir sonuca bağlanması ne kadar sürer planlar askıdan ineli yaklaşık 1ay oldu eğer bir sonuca bağlandıysa bizi aydınlatırsanız çok memnun oluruz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Kasım 2014 | 14:21 Cihan bayram 1633 Kişi okudu

Daire Yatirimi ParkMavera

Soru

Merhaba, Park Mavera projesinden A3 blok 3.kat GD cephe peyzaj ve botanik park manzarali 4+1 197m2 daire opsiyonlattim, m2si 3600 tl. Yatirim icin dusunuyorum. Fiyati hakkinda ve gelecegi hakkindaki dusuncelerinizi ogrenebilirmiyim? Proje bittiginde m2si 5500 olmasi ongoruluyor, siz ne dusunuyorsunuz? Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2014 | 12:49 Hakan Akca 1633 Kişi okudu

Kagithane HAMIDIYE MAHALLESI

Soru

Sevgili Tebernus Bey, oncelikle size cok tesekkur etmek isterim biz yatirimcilara bu sekilde yardimci olmak istediginiz icin. Ben hic yoksa 4-5 yerden duydum Kagithane ismini ve ozellikle Hamidiye Mahallesini yatirim icin. Bu bolgenin gultepe celiktepeye gore daha ferah oldugundan suan icin buyuk bir alim firsati oldugundan bahsediliyor. Ayrica sayin Belediye Baskani Fazli Bey` de Hamidiyeyi Etiler gibi Nisantasi gibi yapacagim demisti. Sizce pahali emlak projeleri yerine bu bolgeden yeni insaatlar, kat mulkiyeti olan,sorunsuz yerler almak mantiklimidir? Simdiden cok tesekkurler ve iyi calismalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ekim 2014 | 14:15 Berkay Mangal 1633 Kişi okudu

arnavutköy bolluca yamaç evler

Soru

Bezirganbahce konum olarak iyi biyer fakat ortam kötü. Bollucada yatirim yapmak mantiklimidir 3.kopru havaalani kanal istanbulu dusunursek bollucada yatirim yapmak daha mantikli geliyor.bezirganbahcedeki evimi swtip bollucadan ev alsam birkac yil sonra zarar etmis olurmuyum? Bilginizibrica ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Eylül 2014 | 16:33 miray aydin 1633 Kişi okudu