filife projesi hakkında biligi

Soru

tebernüş bey,filifedaki dairemize mahkeme tedbir koydurduk,fiyapı tedbiri kaldır sana daireni verelim diyorlar.60m2 için 25000tl fazladan(tapu,iskan,abonmanlık,arsa payı) para istiyorlar tapu vermek için,daireyide natamam veriyorlar(teslim tarihi bellideğil) benim sorum bana maliyeti 100-110000tl 'yi bulan daire şirketin dediğine göre 140000tl yaparmış sizce 100% doluluk sağlandıktan sonra bu mümkünmü?yoksa mahkeme kanalıyla daireyi almakmı daha mantıklı?av.dediğine göre bukadar meblağ ödemezsin diyor.iyi çalışmalar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Eylül 2014 | 10:58 ismail çetin 1631 Kişi okudu

yatırımlık daire almak istiyoruz

Soru

mrb tebernüş bey, aylık gelirim 3.000 civarında ve şuan hiç bir sermayem yok, ev kredisi çekerek istanbulda ev almak istiyorum. istanbulda yeni olduğum için yerleri pek bilmiyorum, üsküdarda kirada oturuyorum. üsküdar ümranye çevresinde en fazla 200.000 tl.lik en az 80 m karelik ev almayı düşünüyorum sizce mantıklı mı, bu çevrede nerelerde ev alırsam gelecek için daha iyi olur? şimdiden teşşekkür ediyorum, iyi günler kolay gelsin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Temmuz 2014 | 12:30 eren Asil 1631 Kişi okudu

Kamilobada metrekaresi 90 a ferah tarla

Soru

Merhaba tebernus bey. Silivri kamilobada 2 donum tarla var. 170 milyara. 10 milyar emlakci. 500 1 milyar tapu masrafi. Toplam 180 milyar. Konumu pek cok hosuma gitti, metrekaresi biraz az olsada. Metrekare fiyati 90 a geliyor. Buyukcekmece tuyapi, tuyapin ordaki o sacma sapan kuleyi(yer belirlemek disinda neye yariyosa), baya biyerler goruyor, ve en onemlisi onunun kapanma ihtimali hic yok. Ferah tanimina cok uyuyor. Yolu yok ama yagmursuz havada arabayla gidiliyor. Alcak arabalarla yani. Temi ve temin yoncasini, yani kavsagini goruyor (kumburgaz giseler) ama fazla gurultusunu almiyor... Bu bilgiler isigi sonrasinda, olumsuz iki yani var. Tarla sahibi 2012 de alirken tarlayi tapuda 6000 gostermis. Bizde 12 15 bin arasi falan gosterebiliyoruz en fazla, gelir vergisi olusmasindan dolayi. İlerde istimlak olurken elimizi ne kadar kuvvetsizlendirir bu huzunlu durum? İkinci olumsuz sorumda, tarla sekil olarak yamuk. Duzgun yamuk. Yani kisa kenarina dogru genisleyen dikdortgen. Yamuk yumuk sekilleri sevmiyorum ama, emlakcilarin bunada cozumu, imar planlari yapilirken hamur olurmus ada. Sonra herkese metrekaresine gore verilirmis. Genelde imar planlarinda arsalar duzgun cikiyor ama, arada ucgen yada sekilsiz cikan arsalarda olabiliyor. Tarlanin yamuk olmasi alim konusunda nasil etkilemeli beni? Alirken kazanmadigimi biliyorum ama kaybetmedigimide biliyorum. Cunku kamiloba ve celaliyede donumu 60 70 den olan yerler muhakkak bir yeri kusurlu yerler. Ya ucurum oluyor, ya dere catagi oluyo(vadi), ya ucgen oluyo, ya gidilip bakilmiyo. Bu tarla sizin metrekaresi ucuz ve genis arazi taniminiza hic mi hic uymuyor ama, parayi fazla uzun vadeye yaymayalim diyince de boyle oluyor. Tarlayi ilerde tekrar satmaya gore degilde, imar cikma niyetine alinca... Tapuda dusuk gosterme meselesini, bes sene sonra aile bireyinden birine satis gostersekde, gercek degerine yukseltsek nasil bi yontem. İki olumsuz yonune ragmen (tapu degeri, duzgun yamuk sekil) alinmalimidir. Daha ucuzu yok. Olsada bize dusmez valla orda. Ek olarak tokinin kamilobadaki 700 donum arazisine sinir. Devletten tokiye gecmis arazi. Kimin malini kime veriyorlarsa. Devletin mali deniz tabi... Koskoca 700 donumluk arazinin etrafindan elbet yol gecer. O zaman tarlanin yoluda cikiyor. Hani sinir ya. Sizce nasil. Alinabilirmi.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Nisan 2014 | 21:45 İpek unal 1631 Kişi okudu

Bazı televizyon kanallarında reklamları dönen arsalar..

Soru

Tebernüş Bey Merhaba.... Benim size danışmak istediğim konu : bazı televizyon kanallarında yayınlanan programlarda arsa ofisleri aracılığıyla çok uygun fiyata arsa satılıyor...9-10 bin TL'ye İstanbul Çatalca ve civarında arsalar mevcut. Babam bunlardan almayı düşünüyor ama bende diyorum ki bu arsalar değerlenecek olsa firmalar ellerinde tutmaz mı buraları...Yani fiyat olarak cazip ama acaba yatırım olarak sıkıntılı yerler mi bu alanlar...sadece tarla olarak mı kullanılabilir? Bu konuda internette araştırma yaptım ama pek birşey bulamadım...İnsanların da bilirkişi olarak size yüzlerce soru yönelttiğini gözlemledim....Umarım benim de kafamı karıştıran bu durum için birşeyler yazar bize yardımcı olursunuz.... Babam bedenen çalışıyor ve parayı gerçekten zor kazanıyor...Parasını heba etmesini istemiyorum... Şimdiden teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2014 | 15:48 Mert Alper 1632 Kişi okudu

dubleks daireler ikiye bölünüp ayrı tapular çıkartılabilirmi

Soru

Merhabalar... bize miras kalan eskiden dubleks olup 20 sene önce ikiye bölünmüş rumelihisarında deniz manzaralı evimiz var. yalnız ablamla hiçbir şekilde anlaşamıyoruz ev tek tapulu dubleks olarak, benim sorum şu bu dairelere ayrı tapu çıkartabilirmiyiz? ben onunla ortak olmak istemiyorum bunun satılmadan başka çaresi yokmu? rica ediyorum bir çıkış yolu gösterin.. Teşekkürler iyi çalışmalar

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
29 Ocak 2014 | 00:00 belkıs baydar 1631 Kişi okudu

DAİRE TAPUSUNU KENDİ ÜSTÜME ALMAK İSTİYORUM

Soru

Sayın Hilal hnm merhaba. öncelikle vermiş oldugunuz bilgiler için teşekkür ederim. Hilal hnm ben innovia 3 den sözleşme imzalayarak ve sözleşmeyi abimin üstüne yaparak daire aldım, daire benim ve benimde kişisel bilgilerim kayıtlarında var. dairemi tapusunu kendi üstüme almak istiyorum, tamam diyorlar fakat, bildiginiz gibi innovia ev teslimatlarını hep ve bayaaa geç teslim etdigi için, sözleşme geregi bana ödemesi gereken bir para var. eger bu parayı almazsan tapuyu senin üstüne yaparım diyor, yoksa olmaz sözleşmedeki şahısın üstüne yaparım diyor, sözleşmede böyle birşey yok, benim gibi bir çok insan var onlarda aynı şeyle karşılaşmışlar, neyapaliriz , teşekkürler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
22 Temmuz 2013 | 15:27 Musa Ekinci 1632 Kişi okudu

prim yapan bölge hkk.

Soru

Sayın Kireçci çorlu da 400 m2 lik sanayiye yakın ahimehmet köyü yakınlarındaki araziye 17.000 tl almak mı mantıklı yoksa dönümü 3,5 tl lüleburgazda yer almak mı uzun vadede sizce karlı bir yatırım olur ? şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2013 | 20:07 TAHİR AKYILDIZ 1632 Kişi okudu

Barter ile ev alma

Soru

Barter ile ev almanın incelikleri nedir? Neye dikkat edilmelidir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Haziran 2013 | 10:17 Bora SAKA 1632 Kişi okudu

Satın aldığım dairemde ses yalıtımı yok dava açabilirmiyim.

Soru

Merhaba, 1 Yıl önce bir inşaat firmasından daire satın aldım. Dairemde aşağı ve yukarı daireden gelen sesler yüzünden psikolojim bozuldu. Evimde rahat edemiyorum. Üst katın tüm konuşmaları evimin içerisinde. TV bile izleseler ben tam anlaşılmasa da duyulmakta. Banyo ve lavabolarda musluğu açsalar sifonu çekseler yatak odama olduğu gibi sesler gelmekte. Bu konuda nereye başvurabilirim. İnşaat firmasını mı yoksa yapı denetimini vermiş olan kurumumu şikayet etmeliyim. Teşekkürler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Mart 2013 | 09:08 Ahmet Döndü 1632 Kişi okudu

evidea mı kentplus mı ?

Soru

Tebernüş bey merhaba, Bir süredir ev arayışı içerisindeyiz. 1 tane çocuğumuz var. Evlerden biri ataşehir kentplusta giriş kat net 123 metrekare 3+1 , diğeri ise çekmeköy evidea sitesinde 4+1 200 metrekare bahçe dubleksi. iki dairede güney-kuzey cephe. kentplusın aidat 235 tl, evideanınki 550 tl. ataşehir merkez olması açısından bizi cezbediyor , diğer taraftanda evideanın daha büyük metrekareye sahip olması. bu arada evlerin satış fiyatları hemen hemen aynı . aldığımız evde uzun süre oturmayı düşünüyoruz. konum olarak heriki dairede işimize ve çocuğun okuluna eşit uzaklıkta sayılır. böyle bir durumda siz olsanız hangisini tercih ederdiniz ? teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mart 2013 | 01:27 efsun çeli 1632 Kişi okudu