53000 tl nakit param var 3000 tl maasim var aydada 1000 tl biriktiyorum

Soru

Benin Sorum 53000 tl su an bankada 3 ayda 1100 tl vadeli hesapta getirisi var vadeli hesaptami kalmalimi yoksa uzun vadede euromu almali vadeli hesapta paramin degeri ölürmü Veya 100000tl kredi alip 10 yil vadede ev alip 600 tl kiraya vermekmi mantikli sizing yorumlariniz Benin icin cok onemli tesekurler 100000 tl kredinin 10 yillik faizi 60000 tl yoksa vadelide bekleyip para biriktirmekmi baska yatirimmi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2015 | 18:49 EMRAH ALTUNTAŞ 1614 Kişi okudu

Uzman Yatırım Holding

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Ataşehir şerif ali bölgesinde bulunan imar iskan blokları için uzman yatırım holdingten diğer tekliflere göre çok iyi bir teklif geldi. Kendim bankacıyım ve bankanın mali tahlil bölümüne firmayı sordum hiç duymadıklarını söylediler. Sizin bu konu hakkında bilginiz var mıdır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2015 | 21:05 Gökhan Özşen 1613 Kişi okudu

DAP Vazo Kule Resıdence Otel Konsepti

Soru

DAP Yapı VAZO Kuleden brüt 55 metrekarelik stüdyo daireyi 350.000 TL bir fiyatla satın almak ne kadar doğrudur. Firma biz resıdence otel odası satıyoruz, gelirinizde ona göre olacak en geç 12 yılda kendini amorti edecek diyor. Metrekare fiyatı yaklaşık 7.000 TL olan ve rayiçlerine göre en az 3 kat pahalı olan bu sistem ve proje hakkında güven duyabilir miyiz? Çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mayıs 2014 | 14:41 Reşat Arak 1613 Kişi okudu

esenyurt iskan sorunu

Soru

Torium avm yakınında banka kredisiyle kat irtifak tapulu bir ev satin aldim, inşaat firması ıskanin yakın zamanda alınacağını herhangi bir sorun olmadığını söyledi, inşaat firmasının söylediği doğru mu acaba,esenyurttaki iskan sorunu ne aşamada bilgi verirmisiniz, kat irtifakli tapu olması bizi sıkıntıya sokar mi, iyi calismalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Temmuz 2012 | 11:50 mustafa karakas 1613 Kişi okudu

İswest'te 210 metrekare 1 milyon 100 bin TL

Soru

Yanıtınız için şimdiden teşekkürler,, İstwest'ten 4+1 daire almayı düşündüğüm için bir süredir görüşmeler yapıyorum kafama takılan şu ki fiyatlar floryadaki sıfır daire fiyatlarına yaklaşmış durumda (210 m2,1.1 milyon tl) sizce halen prim şansı varmı dairelerin ve benim yerimde olsanız hangi bölgeyi seçerdiniz???

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Nisan 2012 | 18:32 ERSİN SAYDAM 1614 Kişi okudu

Soyak Evostar Marmara Üniversitesi kampüsü ile popüler olacak

Soru

merhaba tebernüş beysultangazi cumhuriyet mah.deki dairemizi 150 000 e satıp soyak halkalı evostardan stüdyo daire almayı düşünüyoruz.sizce şu an sultangazidekini satmak mantıklı mı ve fiyat hakkında ne düşünüyorsunuz.bir de soyak halkalının geleceği var mı sizce ?Çok teşekkürler şimdiden.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2012 | 09:21 pınar aslan 1613 Kişi okudu

Güne dair: Ekonomiden anlamam. Piyasalar niye çalkalar, döviz

Soru

Güne dair Ekonomiden anlamam. Piyasalar niye çalkalar, döviz niye düşer, artar; altın bundan sonra nereye gider bunlardan da çoğu zaman pek anlamam. Bizim memlekette bu işlerden anladığını söyleyenlerin çoğu malumunuz futboldan da iyi anlarlar; o konuda da halimiz ortada... Bildiğim bir şey varsa o da benim gibi üç üniversite bitirmiş, uzmanlığı (bütün gün uğraşısı) mühendislik sistemlerinde parametre sezimi, kestirimi, ileriyi tahmin etme (ecnebicesi prediction, ki bunlar borsa analizinde vs bolca kullanılır) olan birisi dahi bu piyasa işlerine pek bulaşmamalı diye düşünüyorum. Sistem tümüyle rastgelelik (stochastic) arzetseydi dahi gene yorumlayıp çıkartırdınız içinden birşeyler, ama ben sistemin belirli (deterministic) olduğunu düşünüyorum. Yani birileri yazıyor senaryoyu, kukla misali işletiyor perdenin arkasından, sazanların çoğu da takılıyor ağa. Bazıları son anda, şansları var da tam doğru anı yakalayabilirlerse, kaçıp ağdan kurtulabiliyorlar. Bir nevi kumar gibi yani, hep kumarhaneciler kazanıyor, kaç tane kumarbaz kazanabiliyor ki... Birşeyleri sert şekilde yükselterek kazanan bu mihraklar benzer şekilde düşürerek de kazanırlar. Ben derim ki hayata çok fazla kısa vadeli kar, zarar amaçlı değil de uzun vadeli, rasyonel bakmalı. Şimdi bugünlerde altın arttı mı arttı, dolar, euro arttı mı arttı, parasını TL'de tutanların parası da en azından azalmadı...Ev fiyatları da az bir şey gevşemiştir muhakkak... Yapılacak şey belli. Eğer olası bir kriz durumunda (içinde bulunduğumuz durum kriz midir değil midir bilemem) iş kaybetme riski yoksa, evlendirilecek (altın alınacak) çocuk yoksa yaşama, yani daha iyi evlere yatırım yapmanın zamanıdır. Ben şuna inanıyorum Her ne kadar kabul etmesek de Türkiye'de toplumsal yaşam hızla artan bir ivmeyle batılılaşıyor, hayatın her noktasına standartlar geliyor. Bu yavaş yavaş olduğundan belki değişimi çok iyi farkedemiyoruz. Benim yaş 35. Bizim jenerasyon bence geçiş jenerasyonu. Bizden sonrakilerin artık hemen hemen hepsi internetle, kırk milletten gelen uydu yayınlarıyla büyümüş, hepsi az çok İngilizce bilen, pek ayakları bizler gibi çamura basmamış nesilden olacak. Bunların artık babadan, dededen kalma derme çatma bir evde yahut sokak aralarında rastgele bir mütahitin küçük bir arsaya sıkıştırdığı evde oturmayı kabul etmelerini tasavvur etmemiz hayalperestlik olur. "Boşu boşuna aidat veriyoruz çok kullanmadığımız havuza, evi değiştirdiğimizde havuzsuz bir eve geçsek olur mu?" diyoruz bizim çocuğa da "cık, ben havuz isterim" diyor. Bu örnek bağlamında bakınca dahi, güvenlikli, hatta belki yüzme havuzlu sitelerin standart olması kaçınılmaz. Biz buna "kullanıcı standardı" diyelim. İstanbul'a baktığınız zaman konutların yüzde kaçı böyledir? Sizin elinizde bir istatistik var mı bilemiyorum ama tek haneli olduğunu tahmin etmek zor olmasa gerek. Bu bağlamda alınacak çok yol var... Gelelim bir de üretici tarafında olması gereken standartlara. Hala öyle midir bilemiyorum ama bizim site yapılırken, yedi sekiz yıl kadar önce, mevsimlik işçileri inşaatın bir odasında, sağlıksız koşullarda, topluca "barınırken" görüyordum. Sigorta falan da tahminim hak getire. Benzer şekilde mantolama yapılırken hayatlarını hiçe sayan "cambaz" inşaat işçilerini hiçbir güvenliği olmayan uyduruk iskelelerde kattan kata hoplaya hoplaya geçerlerken izlerken benim de yüreğim hop hop ediyordu. An itibariyle durum hala aynı mıdır bilemiyorum ama bu da böyle kalmaz, kalmamalı... Bize ucuza ev inşa edilecek diye insanlar hayati tehlikeye sürüklenmemeli. Finlandiya'da basit bir bina inşaatı için hazırlanan baraka ve iskeleleri görmüştüm. İçimden "bunlar burada resmen iki inşaat yapıyorlar" diye geçirmiştim, "önce kendileri için, sonra müşterileri için..." Bizde de bu tarz "üretici standartları" er geç gelmelidir. Esasında sorum da bunun üzerine kurulu? Böyle sıkı standartlar gelir mi, getirilmesi hükümet tarafından istenen, düşünülen birşey mi, yoksa aksine arzu edilmeyen bir durum mu? Piyasanın dinamizmi (her sektörde aslında) sanki bu paldır küldür halimizden geliyor çünkü ve standartlaşma beraberinde maliyet artışı da demek. Batılılaşmanın, batıyla entegrasyonunun (sizin bahsettiğiniz yabancılara mülk edinme kanunu gibi) beklenen bir başka sonucu da fiyatların da birbirine yaklaşması. Buna da "batılılaşma standardı" diyelim. En son internette araştırdığımda Paris'te ortalama m2 fiyatı 10.000 Euro idi, merkez konumlarda bu 12.000 Euro'ya kadar çıkıyormuş. Şaka gibi, m2 si 25 ila 30 bin TL... İstanbul ortalaması nedir, 1000TL desek yeridir sanırım (hadi niteliklileri 2000+)...Tamam İstanbul Paris değil ama öte yandan Paris de hiçbir zaman İstanbul olabilecek bir yer değil ) Hele on kat, yirmi kat değerli olmayı hiç haketmiyor. Şimdi "Bazıları İstanbul'da emlak fiyatlarını düşürmeye çalışıyorlar" diyorsunuz ya bence mevcut tablo aslında başardıklarını gösteriyor; Avrupa'yla aramızda uçurumlar var... İyi değil bence bu durum. Atalarımızın canları pahasına aldıkları toprağımız, üzerine inşa ettiklerimiz çok mu değersiz? Bence kanun çıkar da yabancılar da ev alabilecek olursa, İstanbul'da (ve dahi tüm Türkiye'de) bazılarının arzu ettiğinin aksine fiyatların artırılması bir Milli Politika olarak benimsenmeli. Dar gelirlilere gene TOKİ ev yapar ne de olsa. Aksi taktirde, gene ezik oluruz; bizim Hasan gidip Fransa'da, Almanya'da ancak bir stüdyo daire alabilirken, Cedric ya da Hans gelir aynı paraya bizde en geniş ve lüks daireyi alıp keyif çatar. Çok uzattım; sözün özü, bazıları kızacak da olsa, temenni olarak belirttiğim bu üç standart sanki yüksek olasılık olarak da gözüküyor ve ben inanıyorum ki şu an İstanbul'da evler bedavadan biraz pahalı...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2011 | 00:11 ahmet baştuğ 1613 Kişi okudu

tebernüş bey merhaba,bahçeşehir boğazköy 2.kısım da 120 m

Soru

tebernüş bey merhaba,bahçeşehir boğazköy 2.kısım da 120 m2 2+1 95.000tl ye ev buldum sitede.sizce ileriye dönük gelişecek bir yer midir orası. ömür boyu oturacağım çünkü aldığım yerde?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2011 | 12:21 gülşen yanık 1614 Kişi okudu

Hisseler mi Fon yatırımı mı

Soru

Sayın Tebernüş bey umarım iyisinizdir,eşim ile gündemi takip eder gibi sürekli soru ve verdiğiniz cevapları takip ediyoruz yıllardır.1+1 dairemizi sattık paramız boşa çıktı malum enflasyon da tl de kalınmaz bist ten hisselerden de anlamıyoruz ne zaman alınır satılır karı zararı tepe noktası bilmeyiz ama fon lar var hisselere yatırım yapan bunlar hakkın da da temettü hisseleri gibi tavsiye edeceğiniz,yada fon yaramaz almayın ya da tam tersi alın diyebileceğiniz bir tavsiye istiyoruz bizlere deatek olursanız çok seviniriz 53 yaşın paradan olmayalım ???? uzun vade bekleyeceğimiz bir yatırım olacak bize saygılarımızla Sağlıcakla kalın

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Eylül 2023 | 00:46 Julide inal 1611 Kişi okudu

Konutmu borsa yatirimimi tercih

Soru

Merhabalar size sorum söyle oturdugum evimi sattim elimde 3.500 000 nakitim var parami borsa doviz gibi yatirim araçlarina bağlayip kiradami otursam yoksa paramin yettigi kadar bir ev alip kendi evimdemi otursam kararsizim sizin fikrinizi merak ediyorum simdiden tesekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Nisan 2023 | 04:24 Leyla kızılca 1611 Kişi okudu