Kiralatmaya devam etmek zorunda mıyım?

Soru

iyi gunler Sayın Tebernüş Bey Kirada olan dairem var. Tahliye taahhütnamesi imzalatmadım. Sadece kırtasiyelerde satılan standart kira sözleşmesini doldurup imzaladık. Sözleşmede kira süresi 1 yıl yazdık. Anlaşırsak devam ederiz anlaşmazsak devam etmeyiz diye sözlü de dile getirdim. Kira her ayın şu günüdür.. 1-2 gün gecikebilir ama fazlası tahliye sebebidir.. diye yazdım da imzaladık da.. şuan sorunumuz: Site Aidat ödemesini çok sarkıtıyor kiracı. Aylarca hatta. Defalarca sözlü ve sms gibi yazılı da dile getirdim. Alana kadar akla karayı seçiyoruz. Ben de yonetim de. Aidatlar bankayla.. Soru-1: Aidat gecikmesini zaman zaman da kira gecikmesini gerekçe gösterip kiracı senesi bittiğinde çıkarabilir miyim? Soru-2: Tamamen bu konudan bağımsız olarak, ben dairemi dükkanımı vs kiraya verdim diyelim. sözleşmede de 1 yıllık diye belirttim. Yıl bittiğinde hiçbir gerekçe göstermeden çıkaramaz mıyım? Artık evimi/dükkanımı kiraya vermek istemiyorumdur belki. Boş kalsın diyorumdur belki. Yani bi kez kiraya verdim diye sürekli kirada olmak zorunda mı? Soru-3: Sözleşmelerde de, "bu sözleşme... sürelidir. Süre bitiminde anlaşıldığı takdirde otomatik yenilenir.." gibi birşey yazıyor. Diğer doldurulacak alanlarda da Kira süresi: 1 yıl yazıyoruz zaten. Tüm bunlara baktığımda yanlış değerlendirmiyorsam süre sonunda gerekçe merekçe belirtmeden vade bitti güle güle deme hakkım var gibi düşünüyorum. Siz nasıl değerlendiriyorsunuz? Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Şubat 2022 | 13:27 Lokman Can 1607 Kişi okudu

yeni dünya düzeni ve dijital dünyada emlak

Soru

virüsün dünya ekonomisindeki etkisi kaç sene sürer ve yeni dünya düzeninde dijitalleşen dünyada emlak nerede ve nasıl yer alır ?emlakta yenilikler alıcı satıcı tapu ya gitmeden blockchain zinciri ile alım ve satımları görebilicekmiyiz tebernüş bey fikirleriniz nelerdir

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mart 2020 | 21:11 nuri kaya 1607 Kişi okudu

Özyurtlar N5 Suites ESRA hanima uyari

Soru

Merhaba Tebernüs Bey, Esra hanimin sorusunu gördüm N5 Suitsle ilgili, kendisini uyarmak isterim, ben bu projeden daireler alacaktim, o zamanlar kira garantisi veriyorlardi, en ucuz daireler 200 bin liradan (2016 yilinda) basliyordu ve aylik 3000 lira kira garantisi vardi, kira carpanina göre iyi fiyatti ama kira garantsini yazili istedim, tabiki vermediler, sonra zaten kimseye 3000 lira kira vermediler(700 lira civariydi kiralar) ayrica aidatlar disinda ekstra gider masrafi kesiyorlar, bu yüzden daireler ucuzmus algisi olusuyor ama yüksek aidat ve ekstra gider (2. aidat gibi birsey) olunca alanlar perisan oldu, Esra hanim internetten arastirisa sikayetleri zaten vazgecer, ben vazgecmistim, Allah korudu, oradan daire alanlar perisan oldu, hepsi cok zarar etti, hala ediyorlar, bu yüzden yok pahasina elden cikarmaya calisiyorlar. Insallah kendisi bu mesaji okur.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ağustos 2019 | 00:11 kaan kirimli 1607 Kişi okudu

Kira sözleşmesi kiraci cıkmak istiyor

Soru

Merhaba bir sorum olucak ilk once ben bir ev aldim ve alir almaz kiraya verdim kira sozleşmesi imzalandı 1 senelik 4 ay oldu kiracı oturali baştan 800 ilk kirayi vermişti ysrin cıkıcaz evden kirayids vermiyicez ilk baştan verdigimiz 800 e sayıcakmişiz diyorlar ben kira sozlesmesi yaptim hatta dogalgaz aboneligi yoktu baglattim sozlesmede belirttim 1 senelik 4 uncu ayda caymak istiyorlar kalan 5 ayin parasini alabilirmiyiz yada bir davamı acmamiz gerek yardimci olursabix

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Temmuz 2019 | 03:00 Mesut kaziesut kazik 1607 Kişi okudu

Merhaba bana yardımcı olurmusunuz?

Soru

Merhaba Ali agaoglunun hayranıyım onunla tanışmak istiyorum şirketine gitsem görüşmek için alırlar mı nasıl ulasabilirim mümkün mü ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2019 | 05:48 Büşra Ün 1608 Kişi okudu

Innovia projesinde arsa sahibiyim

Soru

Merhaba; Innovia 4 projesinde arsa karşılığı ev ile sözleşme yaptık. 9 yıldır proje bitirilmedi ve şu an kriz bahanesiyle proje durduruldu. Arsa kaydı için tapuya gittiğimizde hacizli olduğu gerekçesiyle tapudan boş çevrildik. Arsa sahibi olarak nasıl bir hukuki yol izleyebilirim? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Kasım 2018 | 10:02 Meral Özdemir 1608 Kişi okudu

Nlogonun geleceği hakkında

Soru

merhabalar tebernüş bey. NLogo da 1+0 40m2 bi studyo daire almak istiyorum. daire 550 tl kirada ve 160 bin lira diyor ev sahibi. almak sizce mantıklımıdır? Geleceğine gelirsek yapılacak olan metro durağına ve kanal istanbula yakın konumda.Sizce Buyuk bir atılım yaparmı ilerki yıllarda? şimdiden çok teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2018 | 03:07 mustafa doğan 1607 Kişi okudu

İmarsız semtte tek tapu.

Soru

Merhaba. Size şöyle bir sorum olacak.imar olmayan Avcılar yeşilkent mahallesinde bi binamız var ama hisseli oldugu komsuyla binamiz tek arsada ama tapu komsunun adina. Belediyeye gittik. Arsa Toplam 250 m2 altinda oldugu icin tapuyu ayiramiyoruz. Cikan bu torba yasasinda imar barışindan yararlanabilirmiyiz. Yoksa ne yapabiliriz lutfen bilgi icin yardimci olurmuaunuz. Tesekkurler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2018 | 18:40 Hanifi seyidoğlu 1608 Kişi okudu

Akıncılar güngören kentsel dönüşüm yakın zamanda olur mu ve deprem öncesi yapı almamızda sakınca var mı

Soru

Hocam biz eşimle Güngören bölgesinde çalışıyoruz ve bu bolgede ev almak istiyoruz. Ancak sifir daireler cok pahali butcemize uygun bir daire bulduk ancak deprem oncesi eski bir bina sizce bu daireyi alsak ilerisi icin sorun olur mu ve yakin zamanda kentsel donusum projesi olursa bu bizi nasil etkiler degerli fikirlerinizi rica ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2018 | 17:23 Hatice bütün 1608 Kişi okudu

muhtar sendei karşılıgında aldıgım tarlaya şüfa davası açılabilirmi

Soru

efendim 2006 yılında şahitler vemuhtar senedi karşılıgında 2/4 hisseli tarla aldım.2017 yılında tapu sahibi 1/4 daha hisse satarak 3/4 hissenin tapusunu 2017 yılında aldım fakat diger 1/4 hisse sahibi bana ön alım davası açtı. 2006 yılında aldıgım 2/4 hisseyi alabilirmi.1/4 hisse sahibi iyati tetbir karaı koydurmuş tetbirden önce tapuda haciz vardı. ön alım davası kazanılırsa haciz koyan kişinin durumu nasıl olur

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2018 | 07:01 mustafa şahin 1607 Kişi okudu