Oturduğum Dairemi satıp yatırım amaçlı daire almak

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Göktürkte 2008 yılında aldığım 250 metrekare orman manzaralı güzel bir evde oturuyorum.Aldığım fiyat ve mevcut metrekare fiyatlarına baktığımda oldukça prim yaptıgını görüyorum.Şimdi bu dairemi satıp bolluca neogölparktan yatırım ve yaşama amaçlı bir L tipi bir ev almayı düşünüyorum.Sizce doğru bir karar mıdır?Nelere dikkat etmeliyim?Şimdiden teşekkürler.Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2015 | 15:38 Nevin Yazıcı 1605 Kişi okudu

yeditepeye yakın öğrenciye kiralık ev mi? istanbul resim orman mı

Soru

Merhaba Teberüş Bey, Oturmalık ev almaya şu anki peşinatımız yetmiyor. biz de bir ev alalım yatırımlık olsun istedik. 2 yer arasında kaldık. 1. kayışdağı-inönü mahalessinde yeditepe üniversiteine yakın 150.000 -250.000 tllik evler var( 1+1 60-80 m2lik), bu evlerin kira getirleri 700-1300 tl arası değişiyor. %25 peşinat ve geri kalanı banka kredisi ile ödüyoruz. 2. bir de resim orman projesi var. 1+1 66 m2 için lansman fiyatı 256000 tl, bunun %1ini peşin ödüyoruz 2500 tl kadarını, daha sonra kalan tutardan %10 indirim yapılıyor , eylül 2016da teslim alınırken 61000 tl kadar peşin ödeniyor, geri kalan banka kredisi hemen baslanmak üzere ödeniyor. toplam 230 000 tlye denk geliyor. Eylül 2016dan sonra da bu evi kiraya vermek istiyoruz. Öngördüğünüz kira değeri nedir? Bizim amacımız 3 sene içerisinde bu evi satıp kendimize oturmalık bir daire almak. Bu durumda yeditepe üniversitesine yakın evler mi daha çok prim yapar, yoksa resim orman gibi sosyal alanı fazla evler mi prim yapar. Banka kredim için ödediğim faizden daha fazla prim yapıyor olması bizim için önemli. 3 yıl için beklediğimiz yükselme %60 civarı .bu hedefimize en çok hangi bölgedeki konutlar ulaşır. Eminim bu soru size daha önce sorulmuştur, o kadar çok soru yanıtlamışsınız ki ben istediğim soruya ulaşamadım. Doların yükselmesi ile birlikte ev fiyatlarında bir kaç ay içerisinde bir düşüş oalcağı söylenyor. Sizin tahmininz ne yöndedir. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2015 | 11:11 Mustafa Kılıçoğlu 1606 Kişi okudu

oyakkent 3 ne zaman saışa çıkıyor

Soru

oyakkent 3 ne zaman satışa çıkıyor ve buradan konut almak için hangi şartları taşımak gerekiyor tşk ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2015 | 20:33 izzet dalkıran 1606 Kişi okudu

Bizimevler 6 Projesi 27. kat ????

Soru

Bizimevler 6 projesinde 27. kat doğu, kuzey, güney cepheli bir 4+1 ev almak üzereyiz. 700.000 tl. Şimdi sizin yazılarınızı okuyunca Avrupa Konutlarının da çok popüler olduğunu gördüm. Sizce bu fiyata bu cephe bu proje iyi bir seçim midir? Sabah güneşi alsın istedik ev. Doğu cephesinden mutfak ve salon var. Akşam güneşi de yatak odalarına vuruyor. Yorumlarınızı bekliyorum. Kaporo verdik. 1 hafta cayma hakkımız var....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2015 | 10:24 zeynep bakırcı 1606 Kişi okudu

Üsküdar Burhaniye'de Arsamızı Satalımmı?

Soru

Tebernüş Bey merhaba; Üsküdar Burhaniye'de bulunan ve 1970'li yıllarda alınmış, hisseli tapusu olan bir arsamız var. Satmak istediğimizde bugünkü rayiç değerlerden (1000 TL/m2) müşteri bulabiliyoruz. Ancak Cumhurbaşkanımızın da bir zamanlar komşumuz olduğu ve hala evinin olduğu bu bölgede fiili yapılaşma durumunu kurtaracak bir imar düzenlemesi yapılamadığından ne burada bir yapı yapabiliyoruz ne de yapısı artık eskimiş olanlar yıkıp yenisini yapabiliyorlar.Üstelik biz bu arsaya şu anda yıllık 1500 TL emlak vergisi ödemeyede devam ediyoruz. Size sorum;eğer iyi bir imar düzenlemesi yapılsa (mevcut fiili duruma az çok uyan) belki 5-10 kat değerli olabilecek bu arsayı her şeye rağmen elimizde tutmaya devam edelimmi? Yada bırakın değerli olmasını 200-250 bin kişinin yaşadığı ve çok sevdiğimiz bu bölgeden (Burhaniye,Küplüce,Yavuztürk,Kirazlıtepe) bir şey beklemeyelimmi? Bu bölge ve bunun gibi bölgeler yeniden ve düzenli olarak yapılabilirse mahalle hayatının doğallığını ve tadını bilen ve suni site hayatını sevmeyen insanlar sağlam evlerde oturmak için şehrin çeperlerindeki çok katlı hapishanelere gitmek zorunda kalmazlar diye düşünüyorum. İnanın rant umurumuzda değil, sizinde dediğiniz gibi hayat kısa ve bizler sağlam evlerde ve düzgün bir İstanbul mahallesinde yaşamak istiyoruz. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. Saygılar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ekim 2014 | 19:42 Can CİVELEK 1605 Kişi okudu

İrtifak Hakkı lehine, Alehine ne demektir.

Soru

Merhaba e-devlet'ten tapu kayıtlarımı sorguladığımda aşağıdaki yazıyı gördüm ve tam olarak anlamadım. Burada belirtilen Lehine ve Alehine ne anlama geliyor. İrtifak Hakkı : a;M;4014 ADA 5 PARSEL LEHİNE 4014 ADA 6 PARSEL ALEYHİNE 33.04M2 LİK ALANDA İRTİFAK HAKKI b;M;4014 ADA 6 PARSEL LEHİNE 4014 ADA 5 PARSEL ALEYHİNE 80.04M2 LİK İRTİFAK HAKKI

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ağustos 2014 | 17:05 Hilmi Demirci 1605 Kişi okudu

Kiptaş Vaditepe Bahcesehir

Soru

Kiptaş Vaditepe Bahcesehir projesi sadece burjuva sınıfına hitap ediyor. Bizim gibi orta ve dar gelirli ailelerin buralardan ev alması mümkün değil. En düşük 250 binden başlayan bir evi kim alabilir? Standart bir devlet memuru eşi çalışıyor olsa bile buralardan ev alması imkansız. Yoksulluk sınırı 3300 tl iken bizimle dalgamı geçiliyor anlamadım. Ayrıca çok yakında dar-gelirli aileler için yaptıkları lokasyonların gettolaşacağı ve buraların son on yıl için suç merkezlerine dönüşüceğini öngörüyormusunuz? Çünkü buna benzer örnekler Fransa,İngilterede v.s var. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2013 | 23:47 Atilla Yılmaz 1606 Kişi okudu

Kadıköy-Bahariye

Soru

İyi günler Tebernüş Bey, Biz ailecek-sülale olarak kendimi bildim bileli Bahariye, Moda, Yoğurtçu civarlarında oturuyoruz. Ben Bahariye'de, artık Barlar Sokağı olarak bilinen sokağın yan sokağında kendi evimde oturuyorum (net 130 metrekare, açık otoparklı, 27 yıllık, tadilat yaptırmıştık, içi yepyeni, tertemiz). Etrafta artan bar ve cafe sayısı nedeniyle artık çocuklu bir aile için mesken olamayacak bir yer haline geldi, çok gürültülü, çok kalabalık... Benim size 2 sorum olacaktı : sizce bu evi satmalı mıyız, yoksa merkezde olması ya da yakın gelecekteki projeler sebebiyle prim yapabilir diye bir süre daha tutmalı mıyız ? İkinci sorum da kiraya geçeceğimiz yerle ilgili. Aslında ilk tercihimiz Moda ama sizin de bildiğiniz gibi Moda'da evler eski ve pahalı. Bağdat Caddesi'nde ise yaz başından beri kiralık ev fiyatları çok artmış durumda, buna rağmen yeni ve makul büyüklükte ev bulmak mümkün değil. En son rotayı Acıbadem'e çevirdik. Akasya konutları için ne dersiniz acaba, ne düşünüyorsunuz ? Şimdiden teşekkürler, iyi günler dilerim..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Eylül 2013 | 11:27 Handan Or 1605 Kişi okudu

Validesuyu küçükköy

Soru

Merhaba, Yazılarınızı uzun zamandır takip ediyorum. Verdiğiniz bilgiler için çok teşşekkürler. Validesuyu konutlarından almak istediğim 2+1 daire var. Kredi başvurumuza ön onay geldi ve eksper değeride 280.000 çıktı. Buraya kadar herşey güzel ancak eksper raporunda, bölgenin kentsel dönüşüm bölgesi olduğu, site alanının riskli alan olmadığını ancak, riskli alan kapsamına alınması için belediyenin bakanlığa başvurarak ön çalışma yaptığı gerekçesiyle red oldu. Çok şaşırdık tabi. 3-4 yıllık bir sitenin ketsel dönüşüme dahil edilmesi ne kadar mantıklı!! Üstelik kentsel dönüşümün amacı zaten validesuyu gibi planlı yaşam alanları oluşturmak değil midir!? Ve tabi biz bu daireyi bi şekilde alırsak uzun vadede bizi neler bekler. Böyle bir daireyi almak mı, almamak mı mantıklı?? Cevabınız için şimdiden teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2013 | 22:57 Münevver Denizli 1605 Kişi okudu