Tapu masraf kalemleri hakkında

Soru

Merhaba Kartal And konut projesinden ev aldım. Tapu teslim masrafları olarak Emlak vergisi 1.075 TL (tapusunu almadığım bu masraf kalemi nedir?) Döner Sermaye 428 TL, Abonelik masrafı 1.380 TL , istenmektedir. Bu masraf kalemleri hakkında görüşlerinizi rica edeceğim. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2021 | 08:32 Murat TARIM 1577 Kişi okudu

Arsa Tapulu Ev Satın alınır mı

Soru

bilecikten ev satın alıcam ama tapuda arsa gözüküyor sizce almalımıyım aldıktan sonra tapuya evi işletebilirmiyim neler yapmalıyım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mayıs 2020 | 13:49 ali çakır 1578 Kişi okudu

İlan verene ceza mı geliyor?

Soru

Tebernüş Bey saygılar, Dün sizin sitenizde de yer alan haberde, 31 Ağustos'tan sonra mülkünü satmak veya kiralamak için ilan verene ceza geleceğine dair bir haber yer aldı. https://emlakkulisi.com/sahibinden-kiralik-satilik-daire-ilani-verene-ceza-geliyor/637233 Bu haberler gerçeği yansıtmıyor, sadece emlak komisyonculuğu yapıp da faaliyet belgesi olmayanlar için geçerli. Mevzuat da bu yönde ama mülkünü satmak isteyen herkesi kapsıyor, artık emlakçılar dışında kimse mülkünü satamayacak gibi algı yaratıldı. Haber belli ki emlak komisyoncularının güdümüyle eksik veya yanlış bilgilerle servis ettirilmiş ve yayılmış. Bu konuda bizleri aydınlatıcı bilgi paylaşabilir misiniz? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mayıs 2020 | 20:19 Ufuk Şenol 1578 Kişi okudu

Rant vergisi kanunu kanal istanbul

Soru

Merhaba Tebernus bey. Benim sorum rant vergisi ile ilgili. Bundan 6 sene once ben hadimkoyde ifrazli 400 metre kare yer almistim (ozaman parasiyla 150.000 tl). Buralar rezerv alani oldugu icin, bekledim imar gelene kadar. Simdi Kanal Istanbul proje alani icerisinde. Suan bir Rant vergisi kanunu konusuluyor. Devlet bir proje ile deger artisi olursa, bu deger artisi tumu devlete odemek zorundamiyiz? yani 500.000 tl olursa ozaman bunun 350.000 tl sini devlet mi aliyor? Yoksa bu rant yasasi baska seylere mi kullanilacak? Vereceginiz cevabi simdiden tesekkurler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2020 | 09:16 Serdar Tasci 1578 Kişi okudu

Hazine ve şahıslar arasındaki davalık araziler (Lütfen yardımcı olun)

Soru

Gerek 181 , gerek belediye, gerek milli emlak gerekse çevre şehircilik il müdürlüğü.. Hiçbir kurumdan sağlıklı bilgi alamıyoruz. Çok uzun zamandır 3.şahıslar ve hazine arasında davalık olan tapusuz İstanbul 2070 parsel - ıhlamur kuyu, cemil meriç mahalleleri - arazide otuyoruz. Son derece büyük bir alandan bahsediyorum. Dava hala devam ediyor. İmar barışına basvurabliyoruz ama adli süreç devam ederken bunu yapmak ne kadar doğru? 25 bin gibi bir rakam çıkıyor. Başvuru yapmaz isek sonradan dava devlet lehine sonuçlandığında bir hak kaybı yaşayabilir miyiz? İlgili imar barışı yasasında şöyle bir madde var. ''Hazineye ve belediyeye ait taşınmazlar üzerindeki yapılar MADDE 7 ? (1) Yapı Kayıt Belgesi alınan yapıların Hazineye ait taşınmazlar üzerine inşa edilmiş olması halinde, bu taşınmazlardan özel kanunları kapsamında kalan ve bu özel kanunlara göre değerlendirilmesi gerekenler dışında kalanlar Bakanlığa tahsis edilir. Tahsis işleminden sonra, Yapı Kayıt Belgesi sahipleri ile bunların kanuni veya akdi haleflerinin talepleri üzerine bu taşınmazlar Bakanlıkça rayiç bedel üzerinden doğrudan satılır. Rayiç bedel Bakanlıkça tespit edilir veya ettirilir. Bu suretle yapılacak satışlarda satış bedeli, en az yüzde onu peşin ödenmek üzere beş yıla kadar taksitlendirilebilir. Taksit tutarlarına ödeme tarihine kadar kanunî faiz oranının yarısı uygulanır. Adli durum devlet lehine sonuclandığında buralar hazine arazisi olacağı için bakanlığa devredilen yapılar yapı kayıt belgesine sahiplerine doğrudan satılabilecek, bunu anlayabiliyorum. Peki yapı kayıt belgesi almayan, imar barısından faydalanmayan kişilere satış yapılmayacak diyebilir miyiz? Bu madde bu anlama mı geliyor? 40 yıldır buralarda oturan insanlara, dava bittiğinde ''Yapı kayıt belgeniz yok, size buraları satmıyoruz.'' diyebilir mi devlet? Zaman iyice daraldı ve ne yapacağımızı bilmiyoruz çok uzun zamandır. mahallelerin çok büyük kısmı imar barısından faydalanmayacak . Bu bir risk midir? Lütfen net sağlıklı bir kaç ifade olsa bile, bize yardımcı olabilir misiniz? Çok teşekkür ederim, iyi çalışmalar...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Aralık 2018 | 21:28 Dursun Kaya 1577 Kişi okudu

Bursa Yenişehir?in Terziler Köyü?n de Tarla Yatırımı Yapmak

Soru

Merhaba Satamadığım bir aracım var. Bu aracı, Bursa Yenişehir Terziler Köyü?n de bulunan bir tarla ile takas etmeyi düşünüyorum. Sizin tavsiyeniz ne olur acaba. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Kasım 2018 | 12:53 Emre Gül 1577 Kişi okudu

Konut yatırımı nasıl olmalı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Arnavutköy ilçesinde yaşamaktayım. Bölgede konut yatırımı yapmak istiyorum fakat istenilen fiyatlara baktığımda kira çarpanına göre çok 280-30.... mantıksız, sitelerdeki m2 fiyatına göre mantıklı gelen konutlar bulunmaktadır. Hangisini ölçüt almamız gerekir. Bir de bölgede konut satışlarının çoğunluğu hem kira çarpanına hem de m2 fiyatlamasının çok çok üzerinde olduğunu 3 4 yıldır gözlemliyorum. Ne yapmamız gerekir. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2018 | 14:04 Ali Ceylan 1578 Kişi okudu

Tapudaki vasfı:bahçe olarak geçen yerin durumu

Soru

Tebernüş bey öncelikle hayırlı akşamlar diliyerek kısaca sorumu sormak istiyorum...Kavacık civarında ilgilendiğim 770 metrekare bir yer ve içinde 3 katlı(iskansız) bir yapı bulunmakta...fakat tapudaki bu yerin vasfı bahçe olarak geçmekte...acaba arsaya dönüştürülebilirmi? Bu şekilde(bahçe) alınsa ileride sıkıntı çıkarmı? Şimdiden vereceğiniz cevap için teşekkür eder,hayırlı bayramlar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ağustos 2017 | 21:54 Mustafa Özyürek 1578 Kişi okudu

Çatalca ovayenıice arsalar hepsi hisseli mukavvamet nedıt

Soru

Sayın Tebernüş bey mehaba. Bugun Çatalca tarafına arsa bakmaya gittik tek tapulu maalesef bulamadık. Emlak cılar mukavemetname diye bi şeyden bahsetti ne derece sağlıklıdır. Ovayenice tarafında 250m 2 hisseli tarlaya 55 bin dediler biz 1.000 m2 1.000 m2 olmak üzere toplamda 8 hisse kaça olur dediğimizde 416 dediker. Ovayeceti onerirmisinşz Yada tavsilerinix neler Fikir ve düşünceleriniz bizim için çok önemli Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ağustos 2017 | 21:25 Alahattın 1578 Kişi okudu

Bursa yenişehir tarla yatirimi

Soru

Merhaba abi öncelikle sana tesekkur ederim verdigin onemli bilgiler için abi bursa yenisehirden tarla aldim uc ay once merkeze 10 km uzaklikta uzun vadeli dusunuyorum yakin zamanda bursa yenisehir ovasi ova koruma projesine dahil edildi yatirimci olarak olumsuz bir durum yaratirmi bizim için

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Haziran 2017 | 18:20 Adem yavuz 1578 Kişi okudu