Yeni projelerden konut alırken Damga vergisi ödemesi

Soru

Tebernüş Bey iyi günler. Başımız sıkıtığında sizlere soru sorup cevap almak bizi rahatlatıyor.Yeni projelerin bir tanesinden ev aldım.Paramın tamamını ödedim.Şirket ile aramızda sadece sözleşme yapıldı.1 yıldır bu şekilde duruyor ve projenin bitimine 6 ay kaldı.Öğrenmek istediğim konut alımında sözleşme esnasında herhangi bir ödeme yapılması gerekiyormu.Damga vergisi ne zaman ödenecek.Aramızda yapılan sözleşme yeterlimidir. Teşekkürler.İyi çalışmalar...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Mayıs 2015 | 09:05 Erdal Şahin 1505 Kişi okudu

arsa hakkında bilgi almak istiyorum

Soru

sayın Tebernüş bey iyi günler dilerim olimpiyat stadı ile 2.çevereyolu arasında kalan büyük bir arsa var buradan 250 metrekare arsa almak istiyorum bu arsa ile ilgili herhangi bir proje veya sıkıntılı başka bir durumlar varmıdır.sizce yatırım yapılması mantıklımı bu konu hakkında bilgi ve görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Nisan 2015 | 08:19 adem göz 1505 Kişi okudu

Yatırım yapamıyorum

Soru

Tebernüş Bey, Bu sitede okunmasını önerdiğiniz tüm yazılarınızı okudum. Ve çoktandırda güncel yorumlarınızı takip ediyorum. En son 1 sene önce Ankara'da parça parça olmak üzere 400K civarı yatırım yapabildim ve çok şükür iyide kazandım.(Düşünmekten ve kararsızlıktan çok daha güzellerinide kaçırdığımı bilmenizi isterim) Ama son 1 senedir elimde nakitim olmasına rağmen bir türlü yatırım yapamıyorum. Özellikle istanbul piyasına girmek istiyorum. Ama cesaret edemiyorum. Neler önerebilirsiniz ? Birde sizin yaptığınıza benzer bir yatırımı bu günlerde Maraşta yapmayı önerirmisiniz ? Teşekkürler,Selamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Kasım 2014 | 21:58 Ertuğrul Kılıç 1506 Kişi okudu

Yatırım amaçlı Fikirtepe 1+1

Soru

Tebernuş Bey merhaba, uzunca bir süredir Fikirtepe bölgesindeki projeleri gezmekteyim. Yatırım amaçlı 1+1 arayışındayım. En çok içime sinen proje konum ve m2 fiyatı itibariyle Nuhoğlu Yenitepe oldu. . Beğendiğim daire 1+1, M2 fiyatı 5.600 TL, 67,43 brüt. 24 ay sonra teslim. Batı Cephe ve 3. kat. Alınabilir bir fiyat mıdır? Yarısı peşin yarısı kredi ile alacağım. Değerini bulduğunda (4-5 yıl sonra) satmayı planlıyorum, bu bölge için makul bir bekleme süresi midir? Değerli düşüncelerinizi paylaşabilirseniz sevinirim, selamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Kasım 2014 | 19:25 Veli Özbay 1506 Kişi okudu

Hisseli tarla satışı

Soru

Tebernus bey selamlar, benim 6/8 hisseli 5300 m2 tarlam var. Hisse ortağım vefat etmiş, ailesine ve yakınlarına ulaşamıyoruz. Ben kendi hissemi satmak istiyorum. Bu durumda hissedarım olmadan direk satış yapabilirmiyim?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2014 | 17:11 Mehmet ors 1506 Kişi okudu

kira gelirim var ancak ben de kirada oturuyorum.Nasıl beyanname

Soru

Değerli Uzmanım, Kira gelirim var bende kirada oturuyorum.Nasıl beyanname vereceğim.Yani bir beyanname örneğinde oturduğum evin kirasını nasıl düşüleceğini gösterir bir örnek beyannameye ihtiyacım var.Bu konuda gik in broşüründe bir örnek yok.İnternette gik sayfasında beyanname hazırlarken hangi katagoriyi işaretlemem lazım.Lütfen bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.Şimdiden çok teşekkür.Dr.Selman Özçoban.0532-231 84 39

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
11 Mart 2014 | 19:48 SELMAN ÖZÇOBAN 1506 Kişi okudu

ARSA

Soru

Merhaba insanlara yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Ben erzurumda oturuyorum. Fakat babam emekli olduğu olduğu için emeklilik parasını istanbulda arsa olarak değerlendirmek istiyorum. yaklaşık 100 bin TL paramız var. sizce hangi bölgeden almalıyız. Aldatılma durumumuz olurmu? Alırken nelere dikkat etmeliyiz. teşekkür ederim şimdiden

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Kasım 2013 | 18:07 Yaşar Yaşamaz 1505 Kişi okudu

Future park istanbul..inşaat hızı

Soru

İyi akşamlar..future park projesi benim ilgili projem..fakat geçen yanına gittim çok yavaş hatta hafriyatın %70 duruyor desem yalan söylemiş olmam..koca 2000 konutluk projede 10-15 kişi dahi çalışmıyor..şirket iyi durumda ise ve prestijli bir proje ise neden yavaş?acaba kapı arkasında farklı bir durum mu var..her proje biter elbet ama önemli olan millete 9 doğurtup karın sancısı çektirmemek..sizce bu endişelerim yersiz mi?koca projeler ruhsat sorunu yoksa neden halen oyalama taktiği yapıyorlar..sizce bu durum esenyurt un kötü imajından dolayı yavaş mı ilerliyor ?bu hususta çok garip sorular olabilir ama istihbaratı en iyi kişi sizsiniz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Eylül 2013 | 20:00 Ecir büyük 1505 Kişi okudu

soğuksuda yatırım

Soru

Merhaba Son yıllarda kavacık soğuksu tarafında, hızı bir yapılanma başladı. Özellikle acarkente gidecen viyadük ve çevresinde birçok site yapılıyor. Ancak buralarda bulunan dairelere inanılmaz fiyatlar isteniyor. 3+1 daireler nerdeyse 600.000 TL'den başlıyor. Benim sormak istediğim ordan bir daire almak istesek yüklü bir miktar krediye girmemiz gerekecek..Oralar değerlenir mi? Bu kadar yüksek miktara değer mi? Ayrıca diğer bir sorum kavacıkta birçok dairede kat mülkiyeti yok, evler tapusuz, acaba kavacıktaki kat sahipleri ne zaman tapu alabilecek? tapu olmadığı için evlerin değerleri olduğundan daha düşük ve satması da çok zor ( kredi alınamadığı için)..bu konuyla ilgili bilginiz varsa yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mayıs 2013 | 14:33 pınar yilmaz 1506 Kişi okudu

Konut projelerinin satış ofisleri

Soru

Merhaba. Birkaç gündür köşeyazılarınızda çok yararlı bilgiler veriyorsunuz. Anlattıklarınız o kadar doğru ki, hiç ihtiyacınız olmasa da birkaç örnekle teyid etmek istedim. 2002 yılında Ağaoğlu'nun ilk büyük projelerinden biri olan My Village'den 1+1 daire almıştım. O gün satış ofisindeydi. O zamandan bu zamana tüm projelerini yakından takip ederim, My World ve Towerland projelerinden de daire almayı çok istedim ama bir türlü kısmet olmadı. Söyleyeceğim şu ki Ağaoğlu o güler yüzüyle çoğunlukla satış ofisindeydi. İsteyen herkes gidip rahatlıkla kelndisiyle iletişim kurabilirdi.Mayıs ayı içinde Dumankaya Ritim projesi için Dumankaya Satış ofisindeydim. Açık ofiste bir bölüm camekanla ayrılmıştı ve camın üstünde VIP yazıyordu. Kimlerin o odaya girebildiğini sorduğumda aldığım cevap "patronun yakın çevresi" oldu. Bu durumda onlar vip biz ise sıradan insanlardık. Bana göre bu biraz tuhaf ve gülünçtü. Amacım kimseyi eleştirmek değil, kendilerini tanımıyorum, sonuçta da oradan bir daire alarak çıktım. Ancak insan ister istemez bir karşılaştırma yapıyor. Ağaoğlu'nun son 6-7 yılın ciro şampiyonu olmasına hiç şaşırmadım. Hem kendisi hem de ekibi çok iyi iş çıkarıyorlar.Eğer Rapsodi Evleri'ni pazarlamaya ya da satmaya çalışan kişiler yaptığımız görüşmeden sonra beni bir kez bile aramış olsalardı, ben şu anda ormana bakan o güzel sitede oturuyor olacaktim. Ama pazarlama stratejisi o kadar yoktu ki, çok beğendiğim halde oradan ev a-la-ma-dım.Sonuç olarak, günlük yazılarınız ve bıkıp usanmadan bize verdiğiniz cevaplar için teşekkür etmek istedim. Sizin tecrübeleriniz, sizi takip edenlere de çok şey katıyor, yaralanmayı bilene.Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2012 | 15:53 Jülide Denizci 1505 Kişi okudu