kentsel dönüşüm

Soru

üsküdar bölgesine verilen imar planı biz bölge halkını mağdur etmekte malum kat sayısı 6 - arsamız 300 metre kare hisseli ve ortak sayısı da 5 arsa üzerinde 5 kat 5 ayrı daire var geçenlerde belediyenin kentsel dönüşüm ofisine gittiğimizde bize toplamda 2 daire verileceğini söylediler şaşırdık dalgamı geçiyorsunuz diyerek de sinirlenip dışarı çıktık düşünebiliyormusunuz elimizde var olan hakkımızı kaybediyoruz yetmiyor sadece 2 daire verileceğini söylüyorlar böyle saçma sapan bir imar planına ben dahil bölgemizde bir çok insan hayır diyecektir,bu durumda belediye seçimlerine kadar bekleyecez hangi parti veya başkan adayı gelip bizlerin hakkını korur gözetirse mahalle olarak oyumuzu o partiye verecez ? kadıköy ataşehir bölgelerine verilen imar planlarına bakıyorum birde bizim bölgeye verilen imar planına bakıyorum gerçekten bu bölge insanına yazık ediyorlar hiçmi kıymet bilmediler onca yıl her alanda destek oldular bugün ise gelinen noktaya bakın - sizin fikrinizi almak istedim bu konuda nasıl bir yol izleyelim ne yapalım biz hakkımızı alana kadar ne yapmalıyız

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2016 | 10:11 ali ihsan 1503 Kişi okudu

satmak ya da bekletmek konusunda öneri

Soru

iyi günler dilerim. Halkalı Atakentten net 78 m2 2+1 daireyi ağustos ayında 410.000 (bana maliyeti yaklaşık 435.000) olarak almıştım.Özel sebeplerle oturmaktan vazgeçtik.Almak için 455.000 öneren oldu. Bu miktarın aylık mevduat faiz getirisi net 4.000. Kiralanmak isterse aylık 1.600 gibi.Ancak kiralama fikri çok cazip gelmiyor, kira vergileri, kiracının yol açabileceği olası sorunlar gibi. Satıp faiz geliri almak veya daha fazla fiyata satılmasını beklemek mi daha mantıklı karar veremedim. .Bu konuda doğru karar vermek için nasıl bir yol izlemeliyiz. Daire boş ve 300 tl aylık aidatı mevcut.Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Aralık 2015 | 13:48 ayşe kaya 1503 Kişi okudu

Gebze-çayırova Aksında Daire ve Arsa

Soru

Merhabalar, Verdiğiniz ve vereceğiniz tüm bilgiler için şimdiden çok teşekkür ederim. Babam devlet memuru ve tek kendisi çalışıyor. Bize lojman çıkınca lojmana taşındık ve kendi evimizi satıp, Gebze Çayırova akse mahallesinden 280 m2 bir arsa aldık. Lojmanda oturma süremiz 5 yıl ve temmuz 2016 da lojman hakkımız bitiyor. Yazılarınızdan okuduğum kadarıyla ve kendiminde yapmış olduğum araştırmalara dayanarak, Çayırova hızlı ve yoğun bir şekilde göç aldığı için bu arsamızın değerleneceğini umut ediyoruz. Sizin sürekli söylediğiniz gibi bu konularda uzun süre beklemek ve sabır etmek gerekiyor. Benim sorum lojman bitince ister istemez bir ev problemi ile karşı karşıya kalıyoruz. İstanbul da da ulaşımı kolay en kötü evin kirası bile 1000 tl den başlıyor. Bizim elimizde hiç peşinat yok. Arsa mızı ipotek göstererek 130.000- Max.150.000 arası kredi çekebilir miyiz? (arsa değeri 250.000) benim düşüncem kiraya 1000 lira vermektense 1300-1400 aylık kredi taksidi ödeyerek kendi evimizin sahibi olmak. Yalnız İstanbul da ev fiyatları aşırı yükseldiği için muhit olarak bulabilirsek pendik, bulamaz isek gebze ve Çayırova lokasyonlarını düşündüm. İstanbul 'a yakınlığı açısından. Sizce peşinat olmadan böyle bir girişim ne kadar mantıklı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2015 | 14:11 Kübra Akın 1504 Kişi okudu

Kentsel dönüşümde iyileştirme payı nasıl kullanılabilir ?

Soru

Merhaba Tebernüş bey . Kadıköyde halihazırda bir yer ile görüşmekteyim.Mevcut imar durumu müteahhiti kurtarmıyor.Kadıköy belediyesinde %20 iyileştirme payının kullanılabileceği söylendiği halde bunun balkon ve hol gibi alanlara gittiğini söylüyorlar . Mevcut durumda daire sahiplerinin kaks hakkının bir miktarını kendime kullanıp metrekare bazında onlara istedikleri metrekareyi verebilmek için iyileştirme payını kullandırabilir miyim ?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ocak 2015 | 13:21 Ekrem Tüfek 1504 Kişi okudu

riva ve 3. kopru piyangosu

Soru

Merhabalar. Bir mac gun once Hurriyet'te cikan Riva haberi, bu semtin ileride 3. kopruye olan konumu ve dogal guzelligi acisindan cok prim yapicagi hakkinda bilgiler vermekteydi. Siz Riva'nin beklenilen patlamayi yapmadigini soyluyordunuz bugune kadar. Suandaki dusunceleriniz nelerdir ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Aralık 2014 | 03:14 ahmet ozturk 1503 Kişi okudu

Halıt Bey bu mektubu okur mu ?

Soru

Halit Bey?e Mektup, Üzülerek ve son çare olarak size Halkalı Konsept projenizle ilgili olarak bu platformdan ulaşmak zorunda kalmış durumdayım. 2012 yılında şirketinizin Halkalı Konsept projesinden bir daire almış bulunmaktayım. Pişmanlığımın sebebi son aylarda bizlere yaşattığınız ve yaşatmaya devam ettiğiniz problemleri yaşamış olmaktan öteye şirketinizin şu ana kadar olan gayri ciddi, gayri samimi ve kurumsallıktan uzak yaklaşımıdır. Uzun bir süredir firma yetkililerinin proje ile ilgili yaşanan sıkıntılardan haberdar olduğu ve konu problemlere çözüm bulacağı inancını taşıdım ancak süreç beni haksız çıkarttı ve yaşanan gelişmelerden haberdar olduğunuz ve önlem almadığınız fikri ağır basmaya başladı. Ancak kendimi sizlerin yerine koymaya çalıştım ve düşündüm ki hayat standartlarınız ve yaşam şekliniz sebebiyle belki de bizim yaşadığımız sıkıntıları anlayamıyorsunuz ? Bu sebeple size içinde bulunduğumuz durumu sizin gözünüzden anlatmak istedim. Halit Bey, varsayalım ki uzunca bir süredir kendinize bir jet almayı düşünüyordunuz. Hem iş hayatınızı hem de günlük hayatınızı kolaylaştıracak, sizi ve ailenizi mutlu edecek, seyahatleriniz için yaptığınız masrafı düşürecek bir alışveriş olacak bu. Araştırmalara başladınız ve gayet kurumsal görünen, başarılı bir geçmişe sahip olduğunu düşündüğünüz bir firmada karar kıldınız. Jetinizi seçtiniz ödeme ve finansal problemleri aştınız, hatta çok sevdiğiniz planör uçağınızı nakit yaratmak için sattınız. Size düşen tüm sorunlulukları yerine getirdiniz. Firmanın size taahhüt ettiği teslimatın aylar öncesinden aradınız firmayı siparişim ne durumda diye, yetkililer hiçbir gecikme olmadığı konusunda bilgilendirdi sizi, günler geçti ve teslimat günü geldi ancak firmadan haber alamadınız. 1 ay sonra bir mail ulaştı firmadan size ve üretim ile ilgili bir sıkıntı olduğu ve jetinizin 1 ay sonra hazır olacağı söylendi ve teslimat için son şart olan maddi yükümlülükleri yerine getirmeniz istendi. Biraz canınız sıkıldı ama olur böyle şeyler dediniz firmanın talep ettiği bu meblağları da ödeyerek beklediniz 1 ayın bitmesini. Teslimat günü geldi çattı bir hevesle jetinizi teslim alacağınız satış ofisine gittiniz. Ancak yetkililer fabrikaya aldı sizi, üretim bantları arasından, makinelerin köşesinden, iş sahası olan ve dünyada eşi benzeri rastlanmayacak bir şekilde büyük risk teşkil eden alanlardan jetinizin bulunduğu bölüme alındınız. Karşınızdaki görüntü içler acısıydı, size hazır diye sunulan şey 2 kanat ve gövdeden ibaretti. Bin bir eksik tespit ettiniz sinirlendiniz, kızdınız, köpürdünüz, üzüldünüz nafile. Hayır, bilseydiniz planörü satmazdınız, şimdi hepten açıkta kaldınız. Bir şey gelmedi tabi elinizden telefonlar açtınız, bilindik ezber cümleler, mailler attınız otomatik cevaplar. Bir ben mi aldandım diye düşündünüz, sonra bir baktınız ki binlerce insan varmış sizin gibi hatta sosyal medyada platformlar kurulmuş mağdur insanlar birbirlerine destek olmaya başlamış. Siz de katıldınız aralarına ve dediniz ki; Bizi bunları yapmaya, bu satırları yazmaya mecbur edenler utansın !!! Anlayacağınız hal bundan ibaret Halit Bey, umarım biraz olsun empati yapabilmişsinizdir. Teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Eylül 2014 | 01:40 sinem demirci 1503 Kişi okudu

Dumankya Modern Collection

Soru

Öncelikle yaptığınız yorumlar için teşekkürler...Tebernüş Bey ben bundan 1,5 yıl önce Modern Collection projesinden 174.000 TL ' 115 m2 brüt 2 oda 1 salon ayrı mutfak güney cephe bir ev aldım...Projenin 1. etabının verildiği haberiyle siteyi bu haftasonu gezmeye gittim fakat gördüğüm manzara karşısında şok oldum...Teslim edilecen evler Mayıs 'ta teslim edilmesi gereken evlermiş ve şu anda bile site içerisinde en az 3 aylık iş var..Site inşaat sahasına benziyor...Benim evimin teslimi gelecek yıl Aralık aynı problemi yaşar mıyım? Dumankaya 'nın böyle bir satış strateji izlemesini nasıl değerlendiriyorsunuz? Ve son sorum bu evin rayiş değeri ortalama nedir kafam karıştı aynı evi 325,000 'e de satan da var 240,000 e de? Dumankaya 1,5 yıl sonra teslim evi 350.000 TL e satıyor garip bir durum..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2014 | 20:14 Salih Zeki 1503 Kişi okudu

Konut kredi faizleri düşer mi?

Soru

Selamlar ,bir konut almak üzere ev sahibi ile anlaştım ön ödememi yaptım ,kalan ödeme için bana 2 ay müsaade verdi.şu an konut kredileri çok yüksek sizce 110.000,00 tl krediyi şimdi mi çekmeliyim yoksa 2 ay olan geçerli süremi kullanmalımıyım. faizler düşermi acaba.teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Nisan 2014 | 00:07 ilker akça 1504 Kişi okudu

arnavutköy fiyatlar düşüşde bilginiz var mı?

Soru

selam bundan bir ay öncesine göre arnavutköyde tarla vasfında fiyatlar %30-35 oranında düşüş yapmakta. yassıören, bayalık,baklalı, dursunköy tarlaların dönümü 250 bini bulmuştu. şimdi 150 bine alıcı yok. bu düşüş daha devam eder mi?.nedeni aşırı şişkinlik yada piyasadaki durgunluk mu? fiyatlar 100 binin altına iner mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2013 | 01:19 elyase sinan 1503 Kişi okudu

Hamidiye Mahallesi Kağıthane

Soru

Tebernüş Bey iyi çalışmalar, Ben Hamidiye mahallesi-Kağıthanede oturuyorum. Karşımızda Vadistanbul projesi başladı. Bu projeler ışığında oturduğumuz bölgenin durumunu değerlendirir misiniz? Hamidiye mahallesindeki bu evi satıp, Ataşehir-Yenisahra tarafından yada Örnek mahallesi tarafından ev almak istiyorum.Sizce mantıklı mı?Hamidiye mahallesi için güzel projeler söz konusu olacak mı.Ne yapacağım bilmiyorum kararsız kaldım.Satmak istersem en doğru zaman ne zaman olur?Gelişim açısından Hamidiye mahallesi ve Yeni sahrayı değerlendirir seniz hangisi ön plana çıkar.Şimdiden yardımlarınız için, teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2013 | 00:01 Hakan Acar 1503 Kişi okudu