Lokasyon tavsiyesi ve önerileriniz

Soru

Tebernüş bey, öncelikle yapmış olduğunuz bilgilendirmeler için tesekkur ediyorum. Soruma gelince 350 ila 400 bin TL arasinda daire bakmaktayım. Bu fiyatlara fatih ten eski bir ev alabiliyorum(40yillik), lakin kentsel dönüşüme girdiğinde binaların bir çoğunda kat kaybı oluyor bundan dolayı tereddüt ettim. (Esimin işi fatihte benim ise floryada eşime yakin olanı tercih etmek istiyoeuz.)yeni imara uygun olarak daire almak isteyince terazidere bu fiyata daire bulabiliyor ama lokasyon olarak tek avantajı metroya yakınlığı var haricinde bir avantajı yok. Benim ise içinden cikamadigimm durum bu semtlerden mahalle arasında bu paraya daire almak cazip mi yoksa merkezden uzaklaşıp site içerisinde oturmak mı daha cazip (başakşehir). Umarım derdimi anlatabildim. Cevabınız için teşekkür ediyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2017 | 12:10 Muhammed çiçek 1503 Kişi okudu

beylikduzunden mi ev almaliyim yoksa eski semtlerden kucuk bir ev mi

Soru

merhaba teberrüş bey 1,5 yildir evlilik sebebiyle ankarada yasiyorum.istanbuldan ev almak istiyoruz 80 bin nakitimiz var bu parayi en sekilde degerlendirmek istiyoruz beylikduzunden mi ev almaliyim.alacaksam hangi semti yoksa eski semtlerden kucuk.belki bahce kati bir ev mi almaliyim istanbulda hangi semtleri onerirsiniz bu parayi nasil degerlendirebilirim alacagim evi kirayada vermem gerekecek simdiden cok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Mart 2017 | 02:50 kübra uçan 1504 Kişi okudu

kartal DAP yapıdan ofis yatırımı.

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Kartal'da DAP yapıdan 400.000 liraya 50 metrekarelik ofis almak sizce mantıklı mı? Konum olarak D100 karayoluna yakın ve adaları görmekte.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2017 | 01:41 Tayfun kömürcü 1504 Kişi okudu

Turkmall - YU Grup Ortaklığı Güvenilir mi ?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Yaptığım emlak yatırımlarında sizin yaptığınız yorumlar çok faydalı oluyor, öncelikle böyle bir imkan sunduğunuz için teşekkür ederim. Göktürk'üm eski sitelerinden olan Gökyuva Sitesinde giriş dubleks bir dairem var, sitemiz için Turkmall - YU Grup ortaklığı teklif verdi, sunumu bizlerle yakın gelecekte paylaşacaklar. Turkmall grubunu Türkiye çapında yapmış olduğu projelerden tanıyoruz, güven veren bir kurum lakin YU Grubu ilk defa duyuyorum, web sitelerinden incelediğim kadarıyla taahhüt işleri yapan bir firma lakin firma ile ilgili sizlerinde görüşünü almak isterim, bu kapsamda yardımcı olursanız çok sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ocak 2017 | 13:01 Behiç Uzel 1504 Kişi okudu

1989 yapımı daireyi yatırım amaçlı almak mantıklı mı?

Soru

Merhabalar, İstanbul/Gaziosmanpaşa/Küçükköy semtinde yüksek giriş katta 1989 yapımı 3+1, 100m2, tek daire üzerine kurulu bir daire var. Satış değeri 230 bin. Exper 220 bin değer biçti. Elimde 180 bin nakitim var. 50 bin tutarı kredi çekmem gerekecek. Şu an mevcut kirası 800 TL. Dairenin içi çok eski. Fakat hemen yan binasında Yen'i yapılmış giriş kat dairenin satış fiyatı 440 bin. Muallakta kaldığım konu bu daire gelecekte avantaja dönüşebilecek bir lokasyonda mı yoksa bu parayı hiç riske atmayıp direkt sıfır daireye mi girişmem daha mantıklı olur. Yardımcı olmanızı rica ederim. İyi akşamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Aralık 2016 | 19:52 Nurhan Okumuş 1503 Kişi okudu

Resim İstanbul yatırımı düşünüyorum? Değerli görüşlerinizi bekliyorum.

Soru

Tebernüş Bey merhaba. Kağıthane'de kiralık bir dairede (1.200 TL) oturuyorum. 3,5 yıl önce yatırımlık diye Kağıthane'de 150 bin TL'ye daire satın alıp kiraya verdik (900 TL). 7 yıl vadeli, 0,77 oranlı, 120 bin TL kredi ile almıştık. evin değerinin şimdi yaklaşık 300 bin TL olduğunu varsayıyoruz. resim İstanbul'a baktık ve gerçekten de beğendik, yine yatırımlık olarak (belki ilerde bizde oturabiliriz, daha karar veremedik) Kağıthane'deki evi satıp (tahmini 300 bin TL) Resim İstanbul'dan daire almamız avantaj mıdır? Resim İstanbul'da 2+1 daire brüt 125 m2 395 bin TL fiyat aldık. sattığımız evden gelen 300 bin TL peşinat yapıp 100 bin TL kredi (5 yıl vadeli, 0,90 faiz oranı) çekmeyi düşünüyoruz. inanın kafamız çok karıştı, tecrübelerinizden de yararlanarak hangi lokasyon daha çok prim yapar. (Kağıthane'deki ev yeni yapılan metro hattına çok yakın). teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ağustos 2016 | 11:41 zafer 1504 Kişi okudu

Iskan korkusu yaşıyorum lütfen yardım

Soru

Selamun aleyküm ben dün bir Emlakçı vasıtasıyla ankara yenikentte yüksek giriş müteahhitten bir daire almak için sözleşme senet falan imzaladım müteahhit e sordum iskan sıkıntısı var mı diye o da işte belediyeye başvuruyu yaptım 5-10 gün içinde netleşir dedi bana güvenilir birisi gibi geldi işte benden doğal olarak imza surkusu maaş bordorosu ve e devlet sifremi istediler benim icimde biraz şüphe olduğu için bunları biraz geciktirecegim evde çünkü kombi yok yani tapuda iskan sıkıntısı olan dairelerde tapuda söyleniyor mu bu dairede iskan yok diye bir de sıfır daire olduğu için şunu sorayım elektrik su doğalgaz aboneliği sıkıntı olur mu vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler umarım doğru bir iş yapıyorumdur

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2016 | 12:24 Kadir GÜLER 1504 Kişi okudu

mimari projeden doğabilecek hukuki sonuçları değerlendirebilir misiniz?

Soru

Merhaba, Aşağıda açıklamaya çalıştığım durumu değerlendirmenizi rica ediyorum. 2011 yılının Kasım ayında bir firmadan , brüt 47 metrekare bir daireyi 227.000 TL'ye satın aldım.( Teslim masrafları hariç) Proje tek parselde inşa edilecek ve parselin büyüklüğü 6,940 m2. Verdikleri kaşeli imzalı kat planında, dairemin neti 25 metrekare gözüküyor ve çeşitli sosyal donatıların ortak alan olarak tescil edileceği bilgisine yer verilmiş . 2015 yılının Mayıs ayında hem evimi teslim ettiler hem de direk kat mülkiyetli tapumu bana verdiler. Evimi ölçtüm ve onların dediği gibi netinin 25 değil 22 metrekare gibi bir süpürülebilir alanının olduğunu gördüm.( pl.al.tip imar yönetmeliğine göre ölçüm yaptım ) Tapumda arsa payım 217/120000 gösterilmiş ve yönetim planı tarihi olarak da 2014'ün 7. ayı belirtilmiş. Dairemin projesi iki bloklu rezidans niteliğinde ve bitişiğindeki parselde sonradan başlanan ve tamamlanan başka bir iki bloklu proje ile beraber toplu yapı arz ediyor. Bir takım sorunlar üstüne belediyeden mimari projeyi aldım ve inceledim: 2013 yılında planlı alanlar tip imar yönetmeliğine göre tadilat yapıldığını gördüm. Mimari projedeki metrekare cetvelinde evimin brütü 25,neti 22 metrekare olarak belirtilmiş ve ortak alan olarak hiçbir yerin belirtilmediğini gördüm. Vaziyet planında sadece yüzme havuzu belirtilmiş ama yine ortak alan ibaresi yok. Yani firmanın belirttiği gibi tescil edilen birtakım sosyal tesislerden bahsetmek mümkün değil. Yine mimari projede, zemin katta sosyal alan olarak bölümlere ayrılan yüzme havuzu, sauna ve spor salonu ve kafenin , mülkiyetinin firmaya ait olduğunu düşündüğüm birkaç bağımsız bölüme özgülendiğini yani diğer daire sahiplerinin müşterek mülkiyetinden çıkarıldığını gördüm. Firmayı aradım ve mimari projeye göre evimin brütünün 25 metrekare netinin 22 metrekare olduğunu ve bana satılan 47 metrekarenin mimari projede dairemin metrajında gözükmeyen 22 metrekarelik kısmını sordum.Bana çeşitli yapılar ve minhalardan oluştuğunu (sahanlıklar ,şaftlar,asansör holü ,yangın merdiveni holü,koridor ve diğer tesisatlar ), bunları da parayla yaptıklarını söylediler ! (Ama yine planlı alanlar tip imar yönetmeliğinde, dairenin brüt metrekaresine, sadece bağımsız bölümle doğrudan bağlantılı alanların dahil edilebileceği yazıyor.) Bunların dışında ortak yerlerde arsa payım oranında hakkım olduğunu ilgili kanundan öğrendim ve benim arsa payım 12,5 metrekare tapumdaki oranlamaya göre.( 217/120000 (x 6.940m2) Tüm bu bilgiler ışığında aşağıdaki sorularıma cevaplar mısınız? 1- Mimari projede brütüm 25 metrekare yazdığına göre , projede tescil edilmeyen veya daireme ait olarak belirtilmeyen 22 metrekarenin parasal tutarını firmanın bana vermesi gerekir mi? 2-Birinci soruyla bağlantılı olarak bu durumun hukuki niteliği nedir ? Lehime bir sonuç alabilir miyim? 3-Tapumda yönetim planı tarihi belirtildiğine göre ( 04,07,2014) bağımsız bölümümüm tapuya tescilinin yani kat irtifakının, bu tarihten itibaren kurulduğunu mu anlamam gerekir? 4- Eğer 3. soru ya cevabınız evet ise : Dairemi 2011 yılının Kasım ayında 227.000 TL'ye almışken, nasıl olur da 2014 yılında değeri 217.000 TL olur? Bu durumun hukuki niteliği nedir? Eğer maddi bir zararım sözkonusu ise firmadan bu durumla ilgili ne tür bir talepte bulunmalıyım. Zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim. Sorularımdan başkaca, durumumla ilgili benim düşünemediğim yol gösterici açıklamalarınızı paylaşabilirseniz çok sevinirim. Hoşçakalın Saygılar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2016 | 11:50 Aşkın Banabak 1504 Kişi okudu

1+1 mi 2+1 mi alsam daha iyi olur.

Soru

Merhaba, oncelikle yardimlariniz icin tesekkur ederim. Kurtkoy civarinda 1+1 veya 2+1 daire almak istiyorum. 1+1 brut 65 m2 190 bin kirasi 800 civari. 2+1 brut 90 m2 250 bin kirasi 1000 civari. 1+1 daire icin 100 bin kredi cekerek zorlanmadan odeyerek daireyi alabiliyorum. Ancak 2+1 icin 150 bin kredi kullanmam gerekecek ve geri odemesi biraz zorlayacak. Simdilik 1+1 daire alip 2 kisi yasayacagiz ve ilerde aile sayimiz artar ise 1+1 satip 2+1 almak dusuncesindeyim. 1+1 satarken zarar edermiyim. Yoksa direk 2+1 daireyimi satin almaliyim. İlerde beni uzmeyecek hangisi olur. Gorusunuz nedir. Tesekkur ederim. İyi gunler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Nisan 2016 | 08:20 Yildirim ozyakisir 1504 Kişi okudu

kentsel dönüşüm

Soru

üsküdar bölgesine verilen imar planı biz bölge halkını mağdur etmekte malum kat sayısı 6 - arsamız 300 metre kare hisseli ve ortak sayısı da 5 arsa üzerinde 5 kat 5 ayrı daire var geçenlerde belediyenin kentsel dönüşüm ofisine gittiğimizde bize toplamda 2 daire verileceğini söylediler şaşırdık dalgamı geçiyorsunuz diyerek de sinirlenip dışarı çıktık düşünebiliyormusunuz elimizde var olan hakkımızı kaybediyoruz yetmiyor sadece 2 daire verileceğini söylüyorlar böyle saçma sapan bir imar planına ben dahil bölgemizde bir çok insan hayır diyecektir,bu durumda belediye seçimlerine kadar bekleyecez hangi parti veya başkan adayı gelip bizlerin hakkını korur gözetirse mahalle olarak oyumuzu o partiye verecez ? kadıköy ataşehir bölgelerine verilen imar planlarına bakıyorum birde bizim bölgeye verilen imar planına bakıyorum gerçekten bu bölge insanına yazık ediyorlar hiçmi kıymet bilmediler onca yıl her alanda destek oldular bugün ise gelinen noktaya bakın - sizin fikrinizi almak istedim bu konuda nasıl bir yol izleyelim ne yapalım biz hakkımızı alana kadar ne yapmalıyız

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2016 | 10:11 ali ihsan 1503 Kişi okudu