Şerefiye Raporu Ücreti Nasıl Hesaplanır, Belgin Bilgiç

Soru

Site bloğunun malikleri olarak, konusunda uzman bir firmaya şerefiye raporu hazırlatıyoruz. Hazırlanan rapor için istenilen ücretin neye göre az yada çok olduğunu mukayese edemiyoruz. Basit mantıkla; şu kadar m2 alan için şu kadar bedel ödenmesi gerekir gibi bir yaklaşım yada buna benzer basit bir yaklaşım var mıdır? Bilgi verebilirseniz sevinirim. İyi günler dilerim.

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2015 | 14:36 Alper Başarı 1479 Kişi okudu

Belediye arsama ruhsat vermiyor

Soru

Merhaba ilçenin imar planı olan bir bölgede tarlamız vardı.Bunu arsaya çevirdik ve ölçümlerini vs. yaptırdık.Ev yapmak için belediyeye ruhsat başvurusunda bulunduk.Belediye arsanın hali hazırda yolu bulunmadığı için(imar planında yol mevcut ) ruhsat veremeyeceğini , yol geçecek tarla sahiplerinin ücret almadan yolu açtırmaya rıza gösterirse yolu açabileceklerini ancak o zaman ruhsat verebileceklerini söylüyor.Bu durumda arsama ev yapmak tarlasının üzerinden zaten yol geçecek birinin tamamen keyfi rızasına kalıyor.Bu konuda verebileceğiniz bir öneri var mıdır? Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2015 | 10:16 HATİCE YILMAZ 1479 Kişi okudu

Evi tamamına konut kredisi çekerek almamız ileride sıkıntı yaratır mı?

Soru

Merhaba, Bir konuda size danışmak istiyorum. Örneğin konut kredisi kullanarak ev almak istiyoruz. Eksper eve geliyor ve 400.000 tl fiyat veriyor. Ancak satıcı acil paraya ihtiyaç duyduğu için evi bize 200.000 tl ye satıyor. 200.000tl kredi kullanarak evi alsak tapuda da satış bedelini oludğu gibi yani 200.000 tl olarak beyan etsek ileride maliye denetimine girmesi halinde 200.000 tl kredi çektiğin ev için daha fazla alış bedeli ödemişsindir. Eksik bildirim yaptınız ceza ödeyeceksiniz diyebilir mi? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Haziran 2015 | 16:24 Meral Ünal 1479 Kişi okudu

İmarsız Arsa Alımı hakkında yol gösterebilirmisiniz

Soru

Sn. Kireççi, Avrupa yakasındaki büyük projeler herkesin malumu. bölgeden birikimlerimizi değerlendirerek arsa almak istiyoruz. ancak bölgenin nasıl imara açılacağı ile ilgili bilgiye ulaşamıyoruz. en sağlıklı bilgiyi nereden edinebiliriz. saygılar,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mayıs 2015 | 14:01 Gürdal Yiğitbaşı 1479 Kişi okudu

sizce Hadımköy kiptas 1 mi emlak konut basaksehir evleri mi?

Soru

Tebernüş bey iyi günler. Para ihtiyacı sebebiyle elimde bulunan kiptas Hadımköy 1 de bulunan borcu bitmiş dairemi veya emlak konut basaksehir evleri giriş katta bulunan 30 bin peşin vererek tufe endeksli teslim de 120 ay ödeyeceğim 192 bin b o rcu bulunan 2 arti 1 daireyi satacağım. Hadımköy 120 bin civarında Başakşehir evleri 100 110 gibi bi paraya gidiyor. Sizce hangisini satmak mantıklı ileriye yönelik hangisi daha çok prim yapabilir. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Mart 2015 | 09:17 fatih Koçer 1479 Kişi okudu

Kira çarpanına göre bu ev alınır mı?

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Aklımızda hiç ev almak yokken ev sahibimiz bizi evden çıkartmak isteyince ev satın alalım dedik. Oturduğum daire net 70 metrekare. Duyduk ki alt katımızı da satılığa çıkarmışlar. İstanbul Zeytinburnunda 2+1 bu daireye 280.000 TL istiyorlar. Kira ortamala 1000-1100 TL civarı. Kira çarpanı 280. Bu ev alınır mı yoksa başka bir yere mi yönelmeliyim. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mart 2015 | 10:06 Turgay Erdoğan 1479 Kişi okudu

kat karşılığı verilen arsadan alınan dairenin satışı hakkında

Soru

öncelikle selamlar; sn. tebernüş kireçci yazmış olduğunuz kitaplarınızı defalarca okudum ve çok faydalandım. çok faydalı olduğunu düşündüğüm emlak kulisi ve bu sitenizinde takipçisiyim. benim size şöyle bir sorum olacak. 1991 yılında aldığım arsayı müteahhide verip 1 daire aldım. 2011 yılında tapu çıktı. tapu üzerinde herhangi bir satış bedelide yok. şimdi bu dairemi satmak istiyorum. rayiç olarak 93.000 tl görünüyor. ancak daire gerçek fiyatı bunun çok üzerinde. şimdi ben bu daireyi kredi kullanan birine satıyor olsam ve 400.000 tl kredi çıkıp kullanılacak olsa tapuda göstermem gereken en düşük değer bu olacak. rayiç bedelle bu bedel arasındaki farktan böyle bir satışta değer artış kazancı olarak tarafıma gelir vergisi çıkarmı. araştırmalarımda maliyenin ve danıştayın bir çok birbirinden farklı kararları ve bu konuda uzman bir çok kişinin de farklı farklı yorumları var. kimisi 5 yıl başlangıcını arsanın edinim tarihi olarak görüyor ve vergi doğmaz diye yorumluyor. kimiside müteahhitten tapunun alındığı tarihi esas alıyor. arsa 1991 de alındı. müteahhide verildi. 2011 de tapusu alındı. rayiç 93.000 tl. ne yapmam gerekir. sağlıcakla kalınız. saygılarımla...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ekim 2014 | 12:17 murat akbulut 1480 Kişi okudu

garanti koza2 mi-esenkent mi

Soru

Tebernüş bey merhabalar,ev almayı düşünüyoruz ama esenyurt esenkent mahallesinde 2+1 giriş katları 72 ile 84 m2 arası 15-20 yıllık daireler mi yoksa ıspartakule garanti koza2'de 64m2 1+1 köşe ve orta kat daireler mi,sizce hangisini tercih etmeliyiz.ikisininde kira getirisi 600tl.ikiside 140bin tl civarı.saygılar kolay gelsin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Eylül 2014 | 14:44 Ali kavaklıoğlu 1479 Kişi okudu

Beylikdüzü'nden mi Bahçeşehir'den mi daire alınmalı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. 200 bin TL'lik bütçemizle üzerine kredi de çekerek Beylikdüzü, Bahçeşehir, Ispartakule mevkiilerinin birinden 2+1 daire almayı düşünüyoruz. İleriye dönük olarak hangi bölge fiyat olarak ve ulaşım olarak değerlenir sizce. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2014 | 03:11 Ahmet Türkoğlu 1480 Kişi okudu

Kayaşehir

Soru

Sizin daha önceki tespitleriniz ile örtüşecek şekilde Kayaşehir Toki bölgeleri de Emlak Konut projeleri de ciddi değer kazandı ve kazanmaya da devam etmekte. Bölgede ikamet eden bir şehir plancısı olarak, bir konuda fikrinizi almak istiyorum bir konuya da dikkat çekmenizi. Merkez olarak bilinen bölgeye nazaran vadinin Başakşehir tarafında kalan 15. ve 16. bölgeler neden daha fazla değerlenmiş olabilir. Vadinin o tarafı Sağlık Kampusüne yakın ve etrafında halen boş parseller var. Sizce en son lansmanı yapılanlardan başka kısa vadede Emlak Konut projeleri veya kolej, iş merkezi vs gibi projeler duyacak mıyız? Bu gibi beklentiler mi vadinin iki tarafı için değer farkı oluşturmaktadır? Kanal İstanbul' un bu bölge ile entegrasyonu olacak mı? Diğer konu da bölgeye ulaşımın en temel planlama ve mühendislik kriterlerini karşılamadığı gerçeği. İnsanların hem zamanını ve parasını israf eden hem de kazalara sebep olarak canlarına kast eden ve alternatifsiz bir yol ile Kayaşehire ulaşılabilmektedir. 3. köprü yolu ile birlikte bölgeye bir viyadük ve kavşak ve bağlantı yolları planlanıyor diye biliyor ve sakinler olarak sabırla bu yolu bekliyorduk. Ancak bölgenin en aktif inş firmasının yetkilisi ile görüşmemde bu kavşağın da doğrudan Kayaşehire çıkmayacağını kendi projelerinin önünden geçmesi için mevcut sorunlu yola (kemerin bulunduğu nokta) başlanacağını, bu konuda kendilerinin bir baskısının olduğunu açıkça söyledi. Bu konuda sorumluluk sahipleri olarak yüz binlerce kişinin hakkından yana tavır almalıyız

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Mayıs 2014 | 23:43 Sinan Gunduz 1479 Kişi okudu