Villa Yapı Kooperatifi tasfiye olunca villa malikleri site yönetimine geçmek zorunda mıdır?

Soru

Ankara Çayyolu'nda bulunan ...... Villaları Yapı Kooperatifi amacını gerçekleştirip üyelerini villa sahibi yaptıktan sonra geçtiğimiz Eylül 2015 ayında tasfiye oldu. Müstakil kat mülkiyeti tapulu 76 bağımsız evden oluşan bu alanda tasfiyeden sonra site yönetimine geçilmesi zorunlu mudur? Elektrik, doğalgaz, su, uydu anteni, internet vs gibi hizmetler için her evin kendi sayacı ayrıdır. İmar planında sitenin içerisinden yollar geçmesine rağmen geçmişte sitenin etrafı telörgü duvarlarla çevrilmiş olup siteye giriş çıkışlar tek kapıdan güvenlikli geçiş suretiyle yapılmaktadır. Dolayısıyla belediyeye ait yol ve yeşil alanlar villaların içerisinde kalmıştır. Belediye, ileride bizlere karşı ecri misil davası açıp bizden kira bedeli isteyebilir mi? Yapı kooperatifinden sonra site yönetimine geçme şartları nelerdir? Kat (bağımsız villa) maliki olarak ben site yönetimine geçmek istemezsem ne olur ve ne yapmalıyım? Teşekkürlerimle....

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Aralık 2015 | 00:02 Avni Bıçak 1332 Kişi okudu

1+1 Daire yatırım için doğru mu? Kira geliri olur mu?

Soru

Öncelikle bilgileriniz benim çok değerli, öncelikle çok teşekkür ederim. Yatırım amaçlı ev alacağım. Beylikdüzü / Beykent te "Arifoğlu beykent 2" evlerinde 1+1, 50 m2, sıfır daireyi 170.000 TL ye almak üzereyim. Kirasının 800 TL olacağı söyleniyor. 70.000 nakit, üzerini kredi kullanacağım. Sizce bu lokasyonda böyle bir daire uygun olur mu kiraya verilir mi? Beykent sizce lokasyon olarak gelişmeye açık mı? Karar aşamasındayım cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ekim 2015 | 16:55 Erdoğan Durmuş 1331 Kişi okudu

Yeni Alınan Evi Bir Yıl İçinde Satma

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Kasım 2014 te SultanGazi'deki kredisi devam eden evimi satıp taksit miktarı yaklaşık aynı oranda bir kredi çekerek Kağıthane'de ev aldım. Yalnız oturduğum bu evden memnun kalmadım ve burayı satarak yeni bir ev almayı düşünüyorum. Bu durumda evimi satarsam gelir vergisi öder miyim? Gelir vergisi ödememek için aynı evde geçirmem gereken belli bir süre var mı? İlginize teşekkürler... iyi çalışmalar...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Eylül 2015 | 00:51 ALİ MURAT BOLAT 1331 Kişi okudu

yakıt giderlerine katılım

Soru

24 daireli bir sitede oturmaktayım.sitemizde 8 gurbetçi bulunmaktadır.kalorifer yakıtı için katılım sağlamamaktalar.konu hakkında yönetmeliği ve kanunda yer alan maddeleri tarafımızca paylaşırmısınız.böyle bir hakları varmı?

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
01 Ağustos 2015 | 12:52 güliz derya 1332 Kişi okudu

Ege yakası 1+0 daire almak

Soru

Tebernüş Bey tekrar rahatsız ediyorum öncelikle ilk soruma verdiğiniz cevap için çok teşekkürler. Bir miktar paramız var ve bunu değerlendirmek ayrıca da biraz daha para biriktirmek istiyoruz. Şuan oturabilecegimiz bir evi alma imkanımız yok. Elimizdeki parayla ara ödemeleri ödeyebiliyoruz. Ara ödemeler toplam 143000 tl. Kalan kısmı da 48 ay vadeyle 2100 lira ödeyecegiz. Benim aklıma takılan şu 48 metrekare stüdyo eve 240000 lira vermiş olucaz bunu yaparken ki amacımız 4 yıl sonunda para biriktirmiş olacağız. Ama kafam çok karışık bu fikir mantıklı mı bilemiyorum. Mesela şuan 240000 liraya aldıgım 48 metrekare evi 4 yıl sonra hemen satabilecekmiyim. Kiraya gider de sanki rahat satamazmışız gibi geliyor. Onun yerine nakite mi kalsak yoksa Ankara dan kira getirisi 700 olan 1+1 i 140000 e alsak mı? Ege yakası projesi prim yapabilir ama şuan gercekten çok yüksek fiyatlardan bahsediliyor. Bir yandan da evler satılmış bitmeye yakın varfır milletin bi bildiği diye düşünüyorum. Anlayacağınız cıkamadım işin içinden. Sizin öneriniz ne olur? Teşekkürler İyi çalılmalr

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Temmuz 2015 | 12:42 İlknur öz 1332 Kişi okudu

kentsel döünüşümde müteahhitle anlaşma

Soru

Merhaba, binamızın kentsel dönüşüm kapsamında yenilenmesi için müteahhitlerle görüşmeler yapılıyor. Kanunda yeni binada arsa payına göre paylaşım yapılır diyor. ancak arsa payları düşük olan daireler mevcut daire alanına göre paylaşım yapılmasını istiyor. Herhangibir arsa payı düzeltme davası da açılmadı. Şimdi bazı daire sahipleri 2/3 çoğunluk kararı ile kat karşılığı yapımı için anlaşma imzalamak ve mevcut daire alanına göre yeni daire almak istiyor. Arsa payını hiçe sayıyorlar. Benim arsa payım yüksek olduğu için ben arsa payına göre taksim yapılmasını istiyorum. Bu durumda 2/3 çoğunluk kararı ile mevcut daire alanına göre paylaşım yapma hakları var mı? tşk. syg

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
28 Mayıs 2015 | 11:28 sercan aktuğ 1332 Kişi okudu

Karar veremiyorum ne yapmalıyım ?

Soru

Merhabalar. 30 bin peşin 70 bin daire tesliminde olmak üzere çayırovadan 100 bin liraya bir daire aldım.Fakat müteahhit daireyi aralık'ta bitireceğim demesine rağmen bitiremedi. Sonradan öğrendik ki bina 2 yıldır para sıkıntısı yüzünden inşaat durmuş. Aracı kişiye güvendiğim için doğru dürüst bir sözleşme yapmadık.Müteahhit parayı vereceğim diyerek sürekli oyalıyor.Tabi bende daireyi vermediği için 70 bini vermiyorum. 30 bini zaten borç almıştım.kalan 70 bini de emin evimden alacaktım. Soruma gelince : 30 bini borç veren arkadaşım dedi ki : Sen 70 bin'e bir daire bul ve al.Müteahhit daireyi bitirdiği zaman ben sana 70 bin veririm.Sen de daireyi alıp 2-3 ayda satar benim 70 bini verirsin. Fakat ben emin evimden parayı alır ve 70 bine daire alırsam 400 lira fazladan ödemeye başlayacağım. 70 bine ev alıp kiraya mı vermeliyim? Yoksa müteahhitin daireyi bitirmesini mi bekleyeyim. Müteahhit 3 ay diyor ama bina da en az 700-800 milyar daha harcama var.son katın kolonu atılıp üstüne teras yapılacak.Bina da daha sıva,kapı,pencere,birşey yok.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2015 | 14:50 ümit erdoğan 1331 Kişi okudu

Imar geldiginde tapulu tarlalarin durumu

Soru

Merhabalar Tebernüs bey, bizim Beykoz / Alibahadir köyünde arsamiz var. Zamaninda 2B olan yerimizin tapusunu aldik ve su anda tarla olarak tapusu mevcut. Sorum su, bildiginiz gibi bizim oralara ileride imar gelme durumu söz konusu. Elimizdeki tapulu yerin tarla olmasi, imar geldiginde bizim icin bir dezavataji olur mu? Cevabiniz icin simdiden tesekksürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2015 | 23:44 Tarik 1331 Kişi okudu

Maltepe - Kartal ev seçimi

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Maltepe - Kartal civarlarında 1+1 veya 2+1 ev arayışındayım. Alacağım evde 3-5 sene kendim oturmayı planlıyorum. İleriki zamanlarda ise daha büyük bir ev almak için bu evi satmayı veya kiraya vermeyi hedefliyorum. Dolayısıyla alacağım evin 5 sene sonraki durumu da önemli biraz. Yaptığım araştırmalar sonucunda Soyak Evreka'da 2+1 74 m2 evler uygun gibi görünüyor, 275 bin TL fiyatı. İlanlarda 1200 TL aylık kira isteniyor. Kirası 1100 TL olsa 250 kira çarpanı var. Sizce yukarıda yazdığım hedefler doğrultusunda Evreka'dan ev almak mantıklı mı? Bu evlerin metrekaresi düşük, çok beğenen de var. Hiç beğenmeyen de. Evreka'nın bundan sonraki durumu hakkında ne düşünürsünüz? Ya da Kartal - Maltepe civarında önerebileceğiniz 0-5 yaş arası başka projeler-siteler var mı? Bütçem 300 Bin TL civarında. Çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ekim 2014 | 00:12 Yusuf Kenan 1331 Kişi okudu

kayaşehir 17. bölge ekspertiz

Soru

merhabalar şuanda 17.bölgedeki 3+1 198metrekare evlerin satış fiyatı internette 350 ile 400bin tl arası. banka ekspertizinden bu rakamı alabilir miyiz? şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Eylül 2014 | 02:04 hüseyin tırış 1332 Kişi okudu