Baz istasyonu

Soru

Tebernüş bey merhaba, Yazılarınızda her zaman en başta evin içimize sinmesinden ve paranın satın alamayacağı şeyler olduğunu söylüyorsunuz. uprise elite sitesinde 2+1 ev içimize sindi. hem sosyal olanakları hem de ulaşım (metro vb) olarak bize uyan bir muhitte. Ancak sitenin hemen yanındaki GSM şirketine ait olan kat kat baz istasyonu bizi çok endişelendirdi. Baz istasyonunun insan sağlığına zararlarını biliyorsunuzdur. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Temmuz 2013 | 16:55 Ayşe Görgülü 1296 Kişi okudu

DD Mortgage Ek İpotekli Ev Kredisi Hk.

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Eşimde bende bankacıyız kısmetse bir ev almak için ilk adımı attık araştırmalara başladık niyetimiz yatırım yapmak değil oturmak için bakıyoruz ama gerçekten biz bile mevzuat ve riskler karşısında tedirgin durumdayız.Küçükyalı/Aydınevlerde bir daire almayı planlıyoruz fiyat 250.000TL lokasyon ,ulaşım vb. her açıdan uygun 0 Müteahhe göre iskan için evraklar içerideymiş (tüm Müteahhitler aynı şeyi söylüyor o da ayrı bir mesele).Benim size sorum evin finansmanı için bulduğum yol ile ilgili.Çünkü bu evi peşinatsız alıyorum.(zorundayım) DD Mortgage den bir teklif aldım babama ait 100.000TL değerinde bir evi ek teminat göstererek 255.000TL evi peşinatsız olarak %0.74 faiz oranı ile %100 kredilendirebileceklerini söylediler. Sektörden bu firmayı tanıyorum BDDK lisansına sahip doğan holding ve Deutsche Bank %50 ortaklar fakat emlak piyasasında yüksek hacimde çalışan bir kurum değil bu nedenle ek ipotek vb. karmaşık ve riskli hukuki süreçlerin içerisine girmek ne derece mantıklıdır. Eşimde bende 30 yaşındayız bankacılık sektöründe bir 20 yıl daha istihdam edilebilecek kapasitedeyiz(Allah'ın dediği olur elbette). Yaş olarak son dönemeçte olduğumuzu düşünüyoruz bu nedenle bu riski almaya hazırız ,kıymetli görüşleriniz için şimdiden teşekkürler. Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Nisan 2013 | 20:52 HASAN ÇALIŞIR 1296 Kişi okudu

veraset ilamı sonrasında ki işlemelr

Soru

merhabalar, dedem bundan 35-40 yıl once vefaat etti annem tek çocuk olduğu için herhangi bir veraset ilamı çıkartmamış şimdi üvey babam var ve dedeme ait arsaları oncelikle veraset ilamını çıkartmam iletildi şuanda noterlerden çıkartabiliyormuşuz veraset ilamını aldıktan sonra o arsaların annemin üzerine geçmesi için nasıl bir yol izleyebilirim yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2013 | 13:38 gülsün ay 1295 Kişi okudu

Emaar square yatırım amaçlı

Soru

Merhabalar benim sorum Emaar Square projesiyle ilgili m2 birim fiyatları 8000 TL' ye yakın. Yatırım amaçlı bakıldığında siz bu fiyat üzerine ekstra prim yapacağını düşünüyormusunuz teslimde(2015 ilk çeyrek) ve daha orta vadede? Akasyadaki fiyatlarda bu düzeyde ama o projeye göre bu daha üst segment. Bu projeye en yakın Metropol Ataşehir var ama o projede bile fiyatlar bu düzeyde değil. Nakit param olmadığı için kredi çekceğim onun maliyetinide katıyorum bu hesaba.Her ne kadar üst segment olsada şüphelerim var 8000 tl üzerine çıkacağına dair siz ne düşünüyorsunuz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ocak 2013 | 11:45 Emre Kalın 1295 Kişi okudu

Yeşilpınar binevler

Soru

Merhaba, öncelikle değerli görüşleriniz için teşekkür ederim, ben alibeyköy yeşilpınarda vialand'a yakın bir site olan binevler sitesinde daire almak istiyorum hemen hemen 26 yıllık binalar, yalnız sitedeki bahçeler ki oldukça büyük alanlar Büyükşehir belediyesine aitmiş ve ileriye yönelik kiptaş veya toki tarafından buraların yeniden yapılanması söz konusu olabilir diyorlar, böyle bir durum söz konusu mu? ne yapabilirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Kasım 2012 | 18:29 fidan gülmez 1296 Kişi okudu

VERA Group - Life in Vera

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Bildiğiniz gibi Vera Group'un Esenyurtta hepsi temel aşamasında 3 projesi var. Bu projelerden life in vera!dan daire sahibiyim. Esenyurttaki imar sorunu ile duran çalışmalar muhtemel çözümün arkasından hızla devam eder mi acaba? Bu firmanın mali durumu hakkında bir bilginiz ya da duyumunuz oldu mu? Ayrıca bu firmanın diğer projelerinden(vera vizyon ve prestij) uygun fiyatla bir alım yapmak ne derece mantıklı bir davranış olur? Fena sayılmayacak bir ilgi gören bu projelerin bitmemesi gibi bir ihtimali ne derece güçlü bulursunuz? Saygılar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Eylül 2012 | 00:00 selami avcı 1296 Kişi okudu

merhaba benım arnavutkoy ımrahorda su havzasına y...

Soru

merhaba benım arnavutkoy ımrahorda su havzasına yakın yerde arsam var yaklasık 15 yıldır degerlenmesını beklıyorum fakat su havzasına yakın oldugu ıcın satamıyorum bunun ıcın beledıyeyemı gıtmelıyım yoksa ıskıye mı bana yardımcı olursanız sevınırım sımdıden teskkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2012 | 14:57 ABDULLAH GÜNEŞ 1295 Kişi okudu

Dekar Yapı'nın vilları

Soru

tebernus bey merhaba ıkı sorum olucak 1-dekar yapının daha once kucuk metrekarelı uygun vıllalar yapacagını duymustum hala boyle bır dusuncelerı varmı ne zaman hayata gecer bılgınız varsa paylaşırsanız sevınırım 2- kumburgazda doğal yaşam köyünün reklamlarını gördüm gidip inceledim 90 m2 2+1 bahce kullanımlı 2500000 tl o bolge ıcın nasıl bir fiyat prim yaparmı ? yardımlarınız ıcın teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Haziran 2012 | 23:17 sema bektaş 1295 Kişi okudu

Merhaba Tebernus bey. Çaplı tasarruf vesikasi üzer...

Soru

Merhaba Tebernus bey. Çaplı tasarruf vesikasi üzerinden noter satisi ile alınmış bir arsamiz var. Yapımız yok ve orman olabilir deniyor. On yıldır pendik e vergisini yatırıyoruz. Bu arsanın tapusunu veya masraflarını nasıl alabiliriz. Teşekkür ederim, basarilar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Nisan 2012 | 12:56 Ramazan Sekercioglu 1295 Kişi okudu

NASIL BİR YOL İZLEMELİYİM

Soru

Hocam Merhaba 16 Yıldır Takipçinizim Sizden Çok Şey Öğrendim İyiki Varsınız.20 Yıldır Aynı Şirkette Çalışmaktayım Yaşım 36 Hayat İle İlgili Piyasalar ile İlgili Ne Öğrendiysem Burada Öğrendim.Kendime Şimdi Çok Güveniyorum.İnşaata Başlayacağımı Patronuma Söyledim İşi Bırakmak İstiyorum Dedim 2 Yıldır Aramızda Bu Mevzuyu Konuşuyoruz Dediği Şu İşini Bırakma Düzenini Bozma Hem İnşaatını Yap Hem İşine Bak.Değer Verdiğim Kıramadığım Biri Hakkı Var Üzerimde.Ama Bende Hem Geleceğim İçin Hemde Daha Huzurlu Olmak İçin Kendi İşimi Yapmak İstiyorum Çünkü Artık Heyecanım Kalmadı Burada 20 Yıl Hocam.Sizce Bu İki İşi Bir Arada Götürebilirmiyim,Öğlene Kadar Burada Öğlenden Sonra İnşaata Olur mu ?Ben Olmaz Dedim Patronumda Baban Var Sana Yardımcı Olur Ve Bu İşi Öyle Yap Der.Nasıl Bir İnşaat Yapmalıyım Hocam Yada Nasıl Bir Yol İzlemeliyim TEŞEKKÜRLER

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ağustos 2023 | 15:39 ÖMER FARUK KARA 1293 Kişi okudu