Yenisahra imar planı itirazı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Yenisahra bildiğiniz gibi kentsel dönüşüm sürecinde. 2012 senesinde yapılmış binadan daire satın almıştım. Kat mülkiyeti tapumuda almış bulunmaktayım. Fakat son imar yapılandırmasında binamız yeşil aşan gözükmektedir. Bu kadar yeni bir evin imar değişikliği nasıl olur ki? Büyükşehir belediyesine dilekçemizi verip beklemeketen başka yolumuz var mı? Mağdur olurmuyuz bu durumdan ?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Mayıs 2016 | 14:36 Başak kaya 1257 Kişi okudu

Orman içerisindeki tapulu arazi hakkında...!

Soru

Tebernüş bey, öncelikle kolay gelsin. Orman içerisinde bir arazi almak istiyorum, amacım bahçe kurmak ve hayatımı orada devam ettirmek. Ve aradığım gibi arazi de buldum. 9500m2 35000TL müstakil tapulu köye mesafesi 500m. Yalnız internetten bu tarz arazilerle ilgili araştırma yapınca orman içerisinde olmasından dolayı orman şeflikleri tutanak tutup tapu iptali için dava açabiliyorlarmış. Şimdi soruma gelmek istiyorum, bu tarz bir yatırım sizce çok mu riskli, yoksa tüm köylerde böyle riskler başından beri var mıdır? Sizce iyi bir yatırım mıdır? ( bölgedeki arazi fiyatlları dekar=7-8bin tl den başlıyor)

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
01 Mart 2016 | 10:03 YÜCEL KALEM 1258 Kişi okudu

Konut kredisini erken kapatmak veya yeni ev yatırımı yapmak.

Soru

Merhaba Tebernüş bey, öncelikle size verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim. Yatırım amaçlı Kozyatağın'da 2+1 daire aldık, aldığımız daire için konut kredisi çektik ve aylık kredi ödememiz 3.750-TL'dir. Halı hazırda kendimiz Kozyatağın'da eski ama çok iyi bir dairede kirada oturuyoruz, kiramız 1.500-TL. Yeni aldığımız daire site özellikli ve yeni bina olduğu için 3.250- TL kiracı bulabiliyoruz. Size danışmak istediğim konu, yeni aldığımız evi kiraya verip üzerine de 500-TL daha ekleyip kredisini ödemeye devam ederken yeni küçük bir daire yatırımı yapmak mı mantıklı olur yoksa aldığımız eve taşınıp kredi ödemesine ek olarak ek ödemeler yaparak kredi borcunu bitirdikten sonra yeni bir ev almak mı mantıklı olur? Ev fiyatlarının gösterdiği yükselişten dolayı ne alsak kardır mantığı ile bu planı çizdim ama karar vermekte zorlanıyorum.Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Şubat 2016 | 14:10 Veli Gültekin 1258 Kişi okudu

Silivri Maxi City Civarı Tarla Alımı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey rahatsız ettiğim için kusura bakmayın. Son bir kaç günde uykularımı dahi bölen birkaç soru ile karşı karşıyayım. Silivri'de Maxi city arka civarında tapu niteliği 'tarla' olan ve çevresinin Kiptaşın alıp konut olacağı söylenen arkadaşımın da bu beklentiyle almış olduğu yakın Zamanda 10 katlı imara açılacağını söylediği ve bana tavsiye ettiği 400 m2lik bir parseli 70.000 liraya almam uygun mudur? İleriye dönük bir yatırım olmasının garantisi var Mıdır? Ve şu an için bu yatırımın zamanı doğru mudur ? Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2015 | 16:40 Celal Gülenç 1257 Kişi okudu

Mal sahibi olduğum tokiden kuradan çıkan evden vazgeçme hakkım varmı?

Soru

Gecekondumuzu tokiye vererek anlaştık. Belirli bir ücrete daha tabi tuttular. Onuda ödedik. 8 yıl sonra bize kura çektirdiler. Kura sonucu çıkan evden memnun kalmadım. Daha yeni çekiliş oldu 27.11.2015 tarihinde olan çekilişte çıkan evden vazgeçme hakkım var mıdır. Elimizde buna dair imzalı bir bölgemizde bulunmamaktır. Neyapabiliriz. Çok acil cevap bekliyoruz lütfen

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
28 Kasım 2015 | 13:09 Emel Yıldız 1257 Kişi okudu

Dükkan tapulu yeri konuta cevirme

Soru

Selamün aleyküm... Toprak tapulu dükkani konuta çevirebiliyor muyuz ve bana ne kadara mâl olur.Ayrintili antabilirseniz cok memnun olurum şimdiden tesekkür ederim... Saygilar...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ekim 2015 | 01:08 Recep gülsoy 1257 Kişi okudu

Çandarlı'da Taş ev yaptırmak istiyorum.

Soru

Selamlar Serdar bey, Çandarlı'da Bimeyko kooperatifinde 300 metrekarelik bir arsamız var. malesef sadece 60 metrekaresine ev yapabiliyormuşuz. Haliyle dublex olacak. Hayalimdeki taş evi yapmaya karar verdim ancak İzmir çevresinde hem iyi işçilik hemde astronomik olmayan fiyatlarla hangi firmalarla çalışabilirim? Bana tavsiye de bulunursanız sevinirim. Bu arada siz Ece'nin kardeşi misiniz? Teşekkürler...

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
22 Ağustos 2015 | 21:59 elif mine 1257 Kişi okudu

SiZin gözünüzle Türkobada arsaların durumu nedir. Ben şaşkınım

Soru

Öncelikle siteniz harika.köşe Yazılarınızda tabi ki. türkoba da imar Plan'ı ile ilgili son durum acaba nedir. En son Başkan açıklama yapmıştı. Sizce ne olur. Eşim ordan arsa almayı çok istiyor ilanlarda mt karesi 2 ytl 1 YTL olan bile var bu durum beni hem şaşırtıyor hem de Korkutuyor.emlakçı müstakil tapu Oldugunu söylüyor. Sizce alınmalı mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Temmuz 2015 | 01:00 Demir ünlü 1257 Kişi okudu

kentsel dönüşüm problemi ve malikler

Soru

Sayın tebernüş benim bir sorum olacaktı ; küçükçekmece kanarya mahallesinde iki katlı eski bir evim var ve evimin bulunduğu sokakta bir inşaat firması bir proje yapmak istiyor ve bu prorede toplam on ev var ve 1000 m topluyo ve ben şartlarda anlaşamadığım için vermek istemiyorum ve inşaat firması durumu belediyeye bildirerek kentsele sokmak istiyor böyle bir hakkı varmı benim hukuki yollarım nelerdir yanıtlarsanız sevinirim teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Haziran 2015 | 22:46 bayram ay 1258 Kişi okudu

34inn Levent yatirimi mantikli midir?

Soru

Teberbus Bey iyi gunler, Unal Insaat ve Ozler Insatin ortakligi ile Levent'te Tekfen Tower arkasinda yapilacak olan 34inn Levent projesi ile ilgileniyorum. Yatirim amacli, 3. Kat Brut 59 m2lik 1+1 konut icin 235,000 USD fiyat aldim. Cevredeki kiraik ilanlarina baktigimda, benzer konutlarin kira bedellerinin 2,000 TL oldugunu gormekteyim ki, kira carpani 317 gibi bir sey cikiyor. Bu kira carpani ile yatirima deger gibi gozukmese de, 4,000 USD/m2'lik birim fiyatin, konumuna gore dusuk kaldigini ve onumuzdeki zaman diliminde degerinin artacagini dusunuyorum. Yani buraya yatirim yaparsam, kira gelirinden cok, zaman icindeki deger artisindan kar etmeyi planliyorum. Dolayisiyla bu konuda size sormak istiyorum: 1) Sizce evdeki hesap, carsiya uyar mi? Onumuzdeki yillarda bolgenin daha da degerlenmesi ve su anki birim fiyatin ne oranda artmasini bekliyorsunuz? 2) Onerilen fiyat, yatirim icin uygun mudur? Ilginiz icin simdiden tesekkur ederim. Saygilarimla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Haziran 2015 | 08:48 Ferhat Kara 1257 Kişi okudu