düşük peşinatla ev sahibi olma

Soru

tebernüş bey merhaba. gaziantep merkezde ikamet etmekteyim ve kira ödemekteyim. 10000 tl peşinatla ve aylık 750 tl taksitle 2+1 daire alma şansım varmı bu konuda bilgi rica edebilir miyim. bilgilendirirseniz çok memnun olacağım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2014 | 21:03 ali elveren 1258 Kişi okudu

İstanbulun 10 yıl sonraki hali

Soru

Merhabalar. Gökhan beyin yazısına istinaden bir kaç cümle kullanmak istedim. Gökhan beyin tespitlerinde haklılık payı var. giderek elitleşen bir şehir merkezi yaratılıyor. Toki ve Kiptaş şehir içindeki arsalarını markalı projelerin desteği ile yüksek fiyattan satabiliyor. Bu fiyatların yükselmesinde devlet desteği olduğu anlaşılıyor. Bunun açıklamasını sektörün önde gelen isimlerinden Kürşat Tuncel beyin deyimiyle robin hood'culuk olarak açıklasalarda bu işin perdesi gibi gözüküyor. kentsel dönüşüm şehir içlerinde olmalı tabiki ,fakat çok sancılı bir dönemin bizleri beklediği görülüyor. Başbakanın Kentsel dönüşümde ilk düğmeyi bastığı Esenler Havaalanı Mahallesinde enkaz bile kaldırılması hala. Bu büyük sorun daha basına yansımadı ama ne olacağı konusunda yetkili ağızlardan hala bir açıklama yok. Ama o bölgenin insanlarını çoktan kayaşehire,kayabaşına esenyurta gönderdiler!! Bu bir devlet politikası gibi gözüküyor. Devlette bu projeyi aç gözlü yatırımcılar ve hevesli alıcılarla rahatça yürütebiliyor. İstanbul'un ileriye dönük bir çok fırsatları barındırdığı gibi bir çok dinamitlerininde olduğunu bilmekte yarar var. Patlamaya hazır bomba olan krediler ve hisseli arsalar,konutta talebin belli sosyal kesimden geldiğinin farkında olmadan sürekli markalı proje üreten inşaat firmalarının arz fazlası mülkleri,vergiler,trafik sorunu ve alt yapı eksiklikleri göz önüne alınmalı.. Gökhan beyin tespitlerinde ana hatlarıyla katılıyorum. Şehir merkezi elitleştirilmeye çalışıyor,İstanbulun son 10 yılı bir çok fırsatlarla beraber yeni bir sosyal tabaka, yeni mağdurlar ve yeni bir fırsatçı zihniyeti barındırıyor... Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Kasım 2013 | 16:10 Selçuk Şahin 1257 Kişi okudu

Yeşilköy Hava Harp Okulu

Soru

Günaydın Tebernüş Bey; Bu gün öğrendiğime göre Yeşilköyde'ki Hava Harp Okulu taşınmış ve Hava Harp Okulu Otobüs Durağı da kaldırmış. Artık otobüsler orada durmuyormuş bile. Okul, Anadolu Yakasında bir yere taşınmış galiba. Nedersiniz? Buradaki yapılan hesaplar, planlar ne olabilir sizce? Fikrinizi alabilir miyiz. Yoksa yine Bekle ve Gör Yönteminimi önerirsiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ağustos 2013 | 09:31 burhan kaya 1257 Kişi okudu

Eroğlu Lounge 1

Soru

Merhabalar , Malumunuz lounge 2 de yaşıyorum .Siteden memnunum .Sitedeki bazı aksaklıkları yönetim kurulu başkanı caner bey gidereceğine söz verdiği için olumlu bir bekleme sürecindeyim . Ama , Lounge 1 sitesi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Lounge daki sakinler artık olayı hukuk boyutuna taşıyorlar . Hem inşaat hataları ,hemde yönetimsel sorunlarına muhattap bulamadılar .Sürekli geçiştirildiler . Eroğlu ,lounge 1 de başaramadı . hukuk süreci başladı onlar için .Bu durum tüm eroğlu grubunun sitelerini etkiler kötü reklam olur diye düşünüyorum . Bundan dolayı sizden ricam konuyu Nurettin Eroğluna iletirmisiniz . Mutlaka Lounge 1 den birçok kişi size yazıyordur .Olay kontrolden çıkmış durumda çünkü orada yaşayan bir komşum büyük bir toplantı tertiplediklerini ve avukat ,gazeteci ,v.s. tüm enstrümanlarla haklarını arayacaklarını söyledi. Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Temmuz 2013 | 17:04 leyla cidal 1257 Kişi okudu

Avcılar Denizköşkler

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, Avcılar Denizköşkler mahallesinde oturuyoruz. Yakın zamanda kentsel dönüşümle ilgili ilk 4 ilçe arasında bile yer almasına rağmen esenler zeytinburnunda depreme uygun olmayan ev bulunmadğı halde sadece tahtakale gibi gecekondu tarzı yerleşim olan yerlerde dönüşüm başladı avcılar ve bakırköy de henüz bir kazma bile yok bunun nedeni siyasal çekişme midir ? Diğer sorum ise Denizköşkler sahil ilçesidir. Deprem riskinin en yoğun olduğu yerdir. Dönüşüm burda da olacak mıdır var mı bilginiz ? Şimdiden teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mart 2013 | 15:09 Hasan Özdemir 1258 Kişi okudu

Kooperatif Çekişinde Bana Çıkan Dairenin Şerefiye Farkı

Soru

Merhaba, Edirne Merkez Şükrüpaşa Mahallesinde ultra lüks tarzda yapılan bir sitede bir daireye kooperatif mantığıyla katıldım. Süs havuzu, yüzme havuzu, kamelya, kapalı otopark, spor alanları, 24 saat güvenlik, belki fitness center da olacak. Daire maliyetleri 120.000 TL olarak belirlendi. 3 blok ve her blokta 40 daire var. Bana bir blokun yerden 1.5 m yüksekliğindeki en alt katı çıktı. Şerefiye farkının ne kadar olacağı nasıl hesaplanacağı konusunda yardımcı olmanızı rica ediyorum. İlginize şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mart 2013 | 19:36 HAKAN ÖZDEMİR 1257 Kişi okudu

ölçükent

Soru

Merhaba, ben halkalı ölçükent villalarından ev almayı düşünüyorum,fakat marmarayın gelmesi burda bir yıkıma neden olabilirmi?ayrıca belediyede yeşil alan gözüküyormuş, fakat tapular villa olarak gözüküyor,sizce almayı düşeneyimmi,yıkım söz konusu olsada değerini alabilirmiyiz acaba,sizin konuyla ilgili değerli düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim.Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2013 | 12:10 hülya dogançay 1258 Kişi okudu

Kadıköy'e 2.5 emsal

Soru

iyi günler,kadıköy de(bağdat caddesi civ.)2.07 emsal durumunun 2.5 e çıkması konusunda ibb ni aradım böyle bir çalışma olmadığını söylediler kadıköy belediyesinden de herhangi bir talep gelmediğini söylediler kadıköy ise tavsiye niteliğinde imar artış konusunu ibb ye gönderdiklerini söylediler kafamız oldukça karıştı size sorum ise; kadir topbaş bu konuya nasıl bakmakta yetki ellerinde böyle bir emsal artışa onay verecek mi sıcak bakıyor mu kendisi böyle bir ifadede bulundu mu teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Haziran 2012 | 13:26 alp okdem 1258 Kişi okudu

Ataşehir Aşıkveysel Mahallesi'nin geleceği ne olacak?

Soru

öncelikle merhaba kolay gelsin ben size daha önceleri bir soru daha sormuşdum. cevabını aldım ve birşey daha sormak ve öğrenmek istiyorum beni aydınlatırsanız sevinirim. ben ataşehir aşık veysel mahallesinde oturuyorum.hemen karşımızda varyap meridyen ağaoğlu biraz aşğımızda dumankaya gökdelen şeklinde binalar dikerken birde finans merkesininde hemen karşımısa yapılacak ama buraların imarı verilmiyor.acaba sebebi ne olabilir buralara ne olacak detaylı bir şekilde cevablarsanız sevinirim teşekkürler kolay gelsin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mart 2012 | 14:29 bülent karakaş 1257 Kişi okudu

Merhaba Tebernüs Bey,İstanbul Anadolu yakasından yatırım ama

Soru

Merhaba Tebernüs Bey,İstanbul Anadolu yakasından yatırım amaclı ev satın almak ıstıyorum.Alacağım evi kiraya vererek hem kira geliri elde etmek hem de prim yapacak bir yerden satın alarak evin değeri üzerinden de kar amacım bulunuyor.Bu konuda çeşitli emlak sitelerinden ve gazete ilanlarından arastırma yapıyorum ancak net bir karara ulaşamadım.Şöyle bir yol ayrımındayım bu konuda yardımınızı rica ediyorum.Büyük firmaların inşa ettiği lüks konutlardan mı alsam veya gelişmekte olan bölgelerde yerel firmaların yapmış olduğu evlerden mi alsam.Teknik yapının Evora projesi favorim diğer seçenek te Şerifali de yerel firmaların yapmış olduğu konutlar.Şerifali (veya sizin önereceğiniz başka bir bölge de olabilir) bölgesini tercih etmem halinde buradan 2 daire alabilirim ancak hangi firma olabilir konusunda hiçbir bilgim bulunmuyor.180 tl nakdim bulunuyor.Sizden bu konuda görüş rica etmek istiyorum.Şimdiden teşekkürler.iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Eylül 2011 | 10:11 bahar saraloglu 1257 Kişi okudu