ahmet uyanık arkadaşımız mesajı üzerine

Soru

meraba tebernüş bey ahmet uyanık adlı arkadaşımız tokiden konut almak için acaba geç kalmış olabilirmiyimdiye mesaj göndermiş.geç kaldımı bilemem ama.ben yaklasık 6 sene önce tokiden ankara polatlı dan bir daire internet üzerinden ve birde mersin erdemliden yine internet üzerinden banka görevlisiyle başvuru yapmıştım.ve her iki ilçedede bana tokiden ev çıkmıştı.ozamanlar taksitlerinide rahat ödüyordum hiç sorun yoktu.tam hatırlamıyorum ama galiba bir yıl gibi bir süre sonunda evi teslim ettiler. ben yatırım için almıştım.istanbulda oturuyodum.yani oralara gidip te oturma gibi bir durumum yoktu. ancak konutlar teslim edildikten sonra.bana ozamanın parasıyla ortalama bir daire için yanlış hatırlamıyorsam 500 tl gibi bir ücret çıkıyordu ve bunu her ay ödemen lazım demişlerdi. bende dairede oturmadığımı benim dairemin kombisini kapatayım o parayı veremem demiştim.yani ısınma ve site aidatı evin taksitinden nerdeyse fazla oluyordu. onlarda merkezi sistem olduğunu böyle bişeyin olamayacağını bekçi ve bahçe düzenlemerinin olduğunu bu parayı vermem gerektiğini söylemişlerdi. bende bunun üzerine her iki konutuda tokiye geri iade edip ödediğim parayı geri almıştım şimdi istanbulda temeli su alan bir bina aldım:))yada ben su aldığını zannediyorum.binanın hemen dibinde su motoru var kime sorsam bişi olmaz diyolar ama neyse konudan uzaklaşmayım.söylemek istediğim daha önce tokide oturan birilerine sorsun ahmet bey öyle başvueu yapsın.iyi geceler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Nisan 2016 | 20:18 sadık güneş 1256 Kişi okudu

Arazimin tam ortasına Özel Hastane yapılacak:arazimin değeri ne kadar artar?

Soru

Merhabalar, Mersin Akdeniz İlçesindeki 10 dönümlük imarlı arazimin tam ortasına-2 dönüm üzerine- zincir bir Özel Hastane gurubu tarafından 150 yataklı özel bir hastane yapılacak. 2 dönümünü firmaya 2milyon TL'ye biz sattık. Geri kalan arazim yapılacak Hastaneyi tamemen çevreliyor. Sizce arazimizin dönüm fiyatını kaç milyon TL olarak güncellemeliyiz? Bu yeni yatırımla birlikte arazimizdeki değer artışı % kaç seviyesinde olur? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2016 | 11:26 ahmet ardıç 1256 Kişi okudu

Tarla'ya yatırım kârlı olur mu?

Soru

Tebernüş Bey Bursa Kestel Kayacık mevkiinde 6.5 dönüm tarla almayı düşünüyorum 35 bin TL civarında ücreti, çok yakın bi arkadaşım önerdi buranın gelişmekte olduğunu ve bu tarlanın toki ye 2 km mesafede olduğunu ileride arsa niteliği kazanabileceğini öğrendim sizce kârlı bir yatırım olur mu ne tavsiye edersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Kasım 2015 | 01:02 Mustafa Çayan 1255 Kişi okudu

herkesin yatirimi kendine ozel mi?

Soru

Tebernus bey merhaba Onceki yazilarinizi okumaya calisiyorum. Hepsi cok ilginc. Kendinizi cok guzel gelistirmissiniz. Tebrik ederim, Nasil zengin olur gibi bazi yazilarinizi okudum. 40 yasindayim. Tum birikimim bir isyerinde calisma ile oldu. Bir sure yurtdisinda kaldim. 30 yasimda ve elimdekinin tamamini hayrimenkul disi yatirdim ama 2009/10 yilinda 250 bin euro luk yatirimi 2014 de 400 bin tl ye sattim. Simdi sizin yazilarinizi okurken tamamen yanlis hareket ettigimi bir defa daha farkediyorum. Acikcasi yatirimdan korkuyorum ama korkunun ecele faydasi yok cunki durdugum yerde kaybediyorum. cesitli sekillerde 1,4 milyon tl gibi bir birikimim var. bunun 300 bini elime 3 yil icinde gelecek ve euro cinsinden. kalani ise ev mi alsam arsa mi ama nerden gibi fikirlerle epeyce kafam karisti. insan 15 yildir calistigi emegini cok kolay bir yere yaturamiyor. Daha once anlamadigim bir ise girerek kaybettigim ve insanlarin yorumlari ile yanlis yonlendirildgim icin onceki tecrubeden sonra iyice endiseleniyorum. Aslinda amacim 10-15 yil sonra canakkale ye yerlesip hayatimi belli bir ritimde yurutebilecegim bir duruma gecmek istiyorum. sanirim bunun icin en uygun plan once istanbul da 500 bin civari bir ev (kira/fiyat dengesi uygun olan) ve canakkale de 5-10 yilda gelismeye musait bir arsa olur gibi geliyor. bir miktar da naktim zor durumlar icin elimde kalmali. Siz ne dersiniz bu plana? tesekkurler. saygilar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ekim 2015 | 23:06 Ali Han 1256 Kişi okudu

innovia 4. etabın inşaatı hakkında bilgiye ulaşamıyorum.

Soru

İstanbul dışında oturuyorum.İnnovia 4. etabın inşaatı ile ilgili bilgi istiyorum. Yazılarınızda bilgi sahibi olmadığınızı okudum. Şirketin kendi sitesinde inşaatla ilgili bir bilgi yok. Havadan görünümlerde de hiçbir şey yok, arazi boş görünüyor. Bu konuda bizler için bilgi alabilmeniz mümkün mü? Son durumu bilmek istiyorum. Çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ekim 2015 | 00:56 Ayşe Tekin 1256 Kişi okudu

Çandarlı'da Taş ev yaptırmak istiyorum.

Soru

Selamlar Serdar bey, Çandarlı'da Bimeyko kooperatifinde 300 metrekarelik bir arsamız var. malesef sadece 60 metrekaresine ev yapabiliyormuşuz. Haliyle dublex olacak. Hayalimdeki taş evi yapmaya karar verdim ancak İzmir çevresinde hem iyi işçilik hemde astronomik olmayan fiyatlarla hangi firmalarla çalışabilirim? Bana tavsiye de bulunursanız sevinirim. Bu arada siz Ece'nin kardeşi misiniz? Teşekkürler...

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
22 Ağustos 2015 | 21:59 elif mine 1256 Kişi okudu

toki başakşehir kayabaşı 19.bölge teslim

Soru

tebernüş bey benım 19.bölgede evim var ve düğün yapacagım herkez tarıhlerı farklı söylüyor sizce ne zaman teslim ederler iyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Temmuz 2015 | 20:27 deniz saz 1255 Kişi okudu

milpark teslim edilemiyor

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Milpark konutlarindan mayis2014 de 2+1 daire satın aldım. Ekim 2014 de teslim edeceklerini sözlü beyanında bulunmuşlardır. Ancak sözleşmeye 08.2015 tarihini yazmışlar. O günün şartlarında samimi ve sıcak konuşmalarından dolayi sözleşmeyi dikkatli inceleme yapmadık. Ekim ayında anahtar teslim edeceklerine inandık Ancak ekim 2014 den buyana 7 ay geçmesine rağmen evimiz teslim edilmiyor.nisan sonunda vericem diyorlar ancak evime nerden giriş yapacağımı merak ediyorum heryer inşaat harabe. Bunlara extra olarakta mücbir sebeb olmaksızın belediye ve ruhsatla problem yaşamamalarına rağmen ödeyeceği aylık tazminatı da vermiyorlar.buna gerekçeleri şu taşlar İtalyada gelmiş o, bu, şu, İspanyada gelmiş daha güzel olmuş o yüzden 7 ay gecikmiş.Tutumlarindan dolayi Her türlü maddi manevi bizi zarar vermişlerdir. Burdan bütün ev alacak insanlara söyleyecegim tek şey sözleşmeleri iyi okumaları dir.cunku kanuni yönden hiç bir hak talep edemiyorum.isin kılıfı koymuslar.Bu sirkete karşılık avukatlar hicbirsey yapamıyorlar. Çünkü sözleşme tamamen onları koruyor.soruyorum bu hakmidir. Ne yapmam gerekiyor?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Nisan 2015 | 19:08 Behlül istenci 1255 Kişi okudu

ev almak için tavsiye, öneri ihtiyacımız var.

Soru

Merhabalar Tebernüş bey, iyi ki varsınız ? Bir konuda fikrinize ihtiyacımız var, yardımcı olursanız sevinirm. Şöyle ki; şu anda otopark güvenlik ve çocuk parkı bulunan 3+1 bir dairede, 8 yıllık bir sitede oturuyoruz,oğlumuzun okulana uzağız bu sebeple oğlumuzun okuluna yakın bir lokasyonda ev baktık bir siteyi ve içindeki evleri, planlarını çok beğendik. Sitede 2+1-3+1-4+1 ler var.Daire planları çok güzel 2+1 ler dahil çok kullanışlı. 3+1 giriş katlar 380-420 civarı 2+1 ara katlar ise yine 380binden başlamakta. 3+1 in kirasının 1700-2+1 lerin ise 1500 olduğu söyleniyor. Size 2 sorum var. Birincisi banka kredisi+elimizdeki nakit+sağdan soldan borç max 330 oluyor yani 50 bin gibi bir açığımız var. Bu bedeli bir yılda biriktirebilirz. Sizce bir yıl daha bekleyelimmi ki ev fiyatları yerinde kalırmı belli değil, yoksa biraz daha banka kredisine yüklenip hemen mi alalım? 2. Sorum ise dediğim gibi biz zaten max 380 binlik daire alabiliyoruz bu fiyata da ya ara kat 2+1 yada giriş kat 3+1 alınabiliyor. Yalnız 3+1 daire farkı sadece bir oda değil giyinme odası+mutfakta 2metrekarelik kiler oda şeklinde+yatak odası 4m2 daha büyük. Fakat zemin katın altı otopark olduğu için yerler çok soğuk. Karasız kaldık 2+1 ara kat mı alsak 3+1 zemin katmı? Bu iki soruya cevap verirseniz çok sevinirim. Not(giriş kat dairtelerde toprak altında kalan yok, düz ayak giriş kat) zemin kat 3+1 ler ile arakat 3+1 ler arasında en az 80.000 farkediyor.arakat 2+1 ler içinse fiyat 380.000den başlayıp gidebildiği kadar gidiyor :) 3+1 Lerde brüt m2 150 2+1 lerde ise 130

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mart 2015 | 19:48 Emine Uzun 1255 Kişi okudu

Dğirmenköy Tarla Fiyatları Hakkında

Soru

Selam Tebernüş bey. Sitenizi çok severek takip ediyorum. Çok bilinçlendiriyorsunuz arsa yatırımı konusunda. Hocam sorum şu. Değirmenköy Araplı mevkiinden tarla almayı düşünüyorum. ancak metrekaresi 15 tl den aşağı hiç tarla yok. Bu fiyatlardan tarla aldığımızda alırken kazanmış olurmuyuz. 15 sene beklemeyi düşünüyorum satmadan. Yardımcı olursanız çok sevinirim. selamlar hocam...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2015 | 21:19 Şakir Adıgüzel 1256 Kişi okudu