herkesin yatirimi kendine ozel mi?

Soru

Tebernus bey merhaba Onceki yazilarinizi okumaya calisiyorum. Hepsi cok ilginc. Kendinizi cok guzel gelistirmissiniz. Tebrik ederim, Nasil zengin olur gibi bazi yazilarinizi okudum. 40 yasindayim. Tum birikimim bir isyerinde calisma ile oldu. Bir sure yurtdisinda kaldim. 30 yasimda ve elimdekinin tamamini hayrimenkul disi yatirdim ama 2009/10 yilinda 250 bin euro luk yatirimi 2014 de 400 bin tl ye sattim. Simdi sizin yazilarinizi okurken tamamen yanlis hareket ettigimi bir defa daha farkediyorum. Acikcasi yatirimdan korkuyorum ama korkunun ecele faydasi yok cunki durdugum yerde kaybediyorum. cesitli sekillerde 1,4 milyon tl gibi bir birikimim var. bunun 300 bini elime 3 yil icinde gelecek ve euro cinsinden. kalani ise ev mi alsam arsa mi ama nerden gibi fikirlerle epeyce kafam karisti. insan 15 yildir calistigi emegini cok kolay bir yere yaturamiyor. Daha once anlamadigim bir ise girerek kaybettigim ve insanlarin yorumlari ile yanlis yonlendirildgim icin onceki tecrubeden sonra iyice endiseleniyorum. Aslinda amacim 10-15 yil sonra canakkale ye yerlesip hayatimi belli bir ritimde yurutebilecegim bir duruma gecmek istiyorum. sanirim bunun icin en uygun plan once istanbul da 500 bin civari bir ev (kira/fiyat dengesi uygun olan) ve canakkale de 5-10 yilda gelismeye musait bir arsa olur gibi geliyor. bir miktar da naktim zor durumlar icin elimde kalmali. Siz ne dersiniz bu plana? tesekkurler. saygilar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ekim 2015 | 23:06 Ali Han 1256 Kişi okudu

Arsamda ne kadar inşaat yapabilirim ?

Soru

Tebernüş Bey, Kadıköy'de 620 m2 arsamızda KAKS: 2.07 olarak verilmiş. Kadıköy ve Büyükşehir İmar Planı yönetmeliğine göre ben bu arsa üzerine ne kadar inşaat alanı yapabilirim, alternatifler nelerdir. Fikirleriniz için, şimdiden teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2015 | 11:59 Ahmet Akyol 1255 Kişi okudu

innovia 4. etabın inşaatı hakkında bilgiye ulaşamıyorum.

Soru

İstanbul dışında oturuyorum.İnnovia 4. etabın inşaatı ile ilgili bilgi istiyorum. Yazılarınızda bilgi sahibi olmadığınızı okudum. Şirketin kendi sitesinde inşaatla ilgili bir bilgi yok. Havadan görünümlerde de hiçbir şey yok, arazi boş görünüyor. Bu konuda bizler için bilgi alabilmeniz mümkün mü? Son durumu bilmek istiyorum. Çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ekim 2015 | 00:56 Ayşe Tekin 1256 Kişi okudu

toki başakşehir kayabaşı 19.bölge teslim

Soru

tebernüş bey benım 19.bölgede evim var ve düğün yapacagım herkez tarıhlerı farklı söylüyor sizce ne zaman teslim ederler iyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Temmuz 2015 | 20:27 deniz saz 1255 Kişi okudu

milpark teslim edilemiyor

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Milpark konutlarindan mayis2014 de 2+1 daire satın aldım. Ekim 2014 de teslim edeceklerini sözlü beyanında bulunmuşlardır. Ancak sözleşmeye 08.2015 tarihini yazmışlar. O günün şartlarında samimi ve sıcak konuşmalarından dolayi sözleşmeyi dikkatli inceleme yapmadık. Ekim ayında anahtar teslim edeceklerine inandık Ancak ekim 2014 den buyana 7 ay geçmesine rağmen evimiz teslim edilmiyor.nisan sonunda vericem diyorlar ancak evime nerden giriş yapacağımı merak ediyorum heryer inşaat harabe. Bunlara extra olarakta mücbir sebeb olmaksızın belediye ve ruhsatla problem yaşamamalarına rağmen ödeyeceği aylık tazminatı da vermiyorlar.buna gerekçeleri şu taşlar İtalyada gelmiş o, bu, şu, İspanyada gelmiş daha güzel olmuş o yüzden 7 ay gecikmiş.Tutumlarindan dolayi Her türlü maddi manevi bizi zarar vermişlerdir. Burdan bütün ev alacak insanlara söyleyecegim tek şey sözleşmeleri iyi okumaları dir.cunku kanuni yönden hiç bir hak talep edemiyorum.isin kılıfı koymuslar.Bu sirkete karşılık avukatlar hicbirsey yapamıyorlar. Çünkü sözleşme tamamen onları koruyor.soruyorum bu hakmidir. Ne yapmam gerekiyor?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Nisan 2015 | 19:08 Behlül istenci 1255 Kişi okudu

ev almak için tavsiye, öneri ihtiyacımız var.

Soru

Merhabalar Tebernüş bey, iyi ki varsınız ? Bir konuda fikrinize ihtiyacımız var, yardımcı olursanız sevinirm. Şöyle ki; şu anda otopark güvenlik ve çocuk parkı bulunan 3+1 bir dairede, 8 yıllık bir sitede oturuyoruz,oğlumuzun okulana uzağız bu sebeple oğlumuzun okuluna yakın bir lokasyonda ev baktık bir siteyi ve içindeki evleri, planlarını çok beğendik. Sitede 2+1-3+1-4+1 ler var.Daire planları çok güzel 2+1 ler dahil çok kullanışlı. 3+1 giriş katlar 380-420 civarı 2+1 ara katlar ise yine 380binden başlamakta. 3+1 in kirasının 1700-2+1 lerin ise 1500 olduğu söyleniyor. Size 2 sorum var. Birincisi banka kredisi+elimizdeki nakit+sağdan soldan borç max 330 oluyor yani 50 bin gibi bir açığımız var. Bu bedeli bir yılda biriktirebilirz. Sizce bir yıl daha bekleyelimmi ki ev fiyatları yerinde kalırmı belli değil, yoksa biraz daha banka kredisine yüklenip hemen mi alalım? 2. Sorum ise dediğim gibi biz zaten max 380 binlik daire alabiliyoruz bu fiyata da ya ara kat 2+1 yada giriş kat 3+1 alınabiliyor. Yalnız 3+1 daire farkı sadece bir oda değil giyinme odası+mutfakta 2metrekarelik kiler oda şeklinde+yatak odası 4m2 daha büyük. Fakat zemin katın altı otopark olduğu için yerler çok soğuk. Karasız kaldık 2+1 ara kat mı alsak 3+1 zemin katmı? Bu iki soruya cevap verirseniz çok sevinirim. Not(giriş kat dairtelerde toprak altında kalan yok, düz ayak giriş kat) zemin kat 3+1 ler ile arakat 3+1 ler arasında en az 80.000 farkediyor.arakat 2+1 ler içinse fiyat 380.000den başlayıp gidebildiği kadar gidiyor :) 3+1 Lerde brüt m2 150 2+1 lerde ise 130

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mart 2015 | 19:48 Emine Uzun 1255 Kişi okudu

Dğirmenköy Tarla Fiyatları Hakkında

Soru

Selam Tebernüş bey. Sitenizi çok severek takip ediyorum. Çok bilinçlendiriyorsunuz arsa yatırımı konusunda. Hocam sorum şu. Değirmenköy Araplı mevkiinden tarla almayı düşünüyorum. ancak metrekaresi 15 tl den aşağı hiç tarla yok. Bu fiyatlardan tarla aldığımızda alırken kazanmış olurmuyuz. 15 sene beklemeyi düşünüyorum satmadan. Yardımcı olursanız çok sevinirim. selamlar hocam...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2015 | 21:19 Şakir Adıgüzel 1256 Kişi okudu

Evin Değerini bir türlü biçemiyorum..

Soru

Daha önce bir kaç soru sormuştum teşekkür ederim baya aydınlattınız. Fakat şuan satmak istediğim evin değerini bir tülü biçemiyorum. Herkafadan ses çıkıyor. Olayı kısaca şöyle özetliyim. Evim The veliefendi Sitelerinin arka sokağında balkondan bakılınca yeni yapılacak çırpıcı şehir parkını ve marmara forumu rahat görüyor. Arsa tapulu bir ev 80 Metre Kare Yan dairem ise 1000 TL kiracıya verdi geçen günlerde. Kaldı ki bir arka sokağımda benim evimle eş değer bir ev giriş kat 300.000 TL ye satıldı Arsa tapulu olmasına rağmen benim evim 2. katta ferah ve rahat işin açıkcası tam merkezde oturuyorum herşey kapımın önünde. Emlakçılar 250-270 bin arasında diyor üst komşum 245.000 TL vereyim diyor :) Ama hala bir fiyat biçemedim bunu nasıl yapabilirim ileride kentsel dönüşüm kesin olur ama ne zaman ve çırpıcı şehir parkı yapılıyor veli efendi kalkıyor diyorlar park olucakmış bir sürü söylenti. Marmaray yapılırsa 5 dakika yürüme mesafesinde evim pişman mı olurum yoksa satarsam şuan iyi para mı eder kestiremiyorum. Bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2014 | 14:05 Murat Balkan 1256 Kişi okudu

İSTANBUL/SİNANOBA BAŞLANACAK OLAN İNŞAAT HAKKINDA BİLGİ

Soru

Merhaba Tebernüş bey istanbul ilinde sinanoba ilçesinde başlanacak bir proje varmı _?Duyduğum bilgilere dayanarak soruyorum ama işin aslını sizden öğrenebilirz.Başlanacak ise nerede ve başvuru şekillerini iletirmisiniz. teşekkürler , sayg

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Aralık 2014 | 10:29 TUĞÇE KAYA 1256 Kişi okudu

Mozaik DUmankaya yatırım amaçlı

Soru

Merhaba, Yatırım amaclı bır daıre almayı planlıyorum. 220 bin tl butcem var ve ekstra cok fazla kredi almak istemiyorum. Dumankaya mozaik 1+1 daireler bütçeme uygun gözüküyor. Teslimat 2017 Nisan ayı. Diğer alternatifim Kucukyalı Altıntepe Kızılaya yakın 2+1 daire , bes katlı binada yuksek giriş, sıfır bina ve kat irtifak tapulu.Fiyatı 260 bin tl. Bu ikisi arasında hangisi mantıklı bir seçim olur? Yoksa başka bölgeleri mi araştırmalıyım? Yardımlarınız için tesşekkurler!

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Eylül 2014 | 18:58 Asli Aydogdu 1255 Kişi okudu