Tamamına konut kredisi çekmek mantıklı mı?

Soru

Merhaba İzmir Mavişehir modern4 projesine katılma düşüncem var. Mavişehir modern3 projelerine baktığımda çok iyi primler yapmış. Bu projeye mutlaka katılmak istiyorum fakat 2 şekilde katılma şansım var. 1-) İzmir Mavişehir Park yaşamdaki dairemi satıp, mavişehir modern4 e katılmak 2-) Park yaşamı hipotek edip, mavişehir modern4 tamamına kredi çekmek. Mavişehir modern4 alacağım daire 300.000 tl dersem 18 ayda 45.000 TL faiz ödemem gerekiyor.Park yaşamdan 23.000 tl kira gelecek 18 ayda. Park yaşam zaten 1,5 yılda 20.000 tl değer artışı yapma ihtimali çok yüksek. 1 yılda yaklaşık 25000 tl civarında prim yaptı. Böyle düşününce satmak pek mantıklı değil gibi? Mavişehir modern4 %30 prim yapar dersem benim kazancım 80.000 tl oluyor. Banka komisyonlara, faizlere 50.000 tl dersem benim karım 30.000 tl. sizce mantıklı mı? görüşlerinizi alabilir miyim?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ağustos 2014 | 21:33 zirve gümüşçağlayan 1210 Kişi okudu

dumankaya miks

Soru

tebernüş bey kolay gelsin ,dumankaya miks projesi ile ilgili gelişme var mı? hastane ile proje arasında yol yapılma işi ne oldu? rota ofiste m2 ye 55.000 tl isteniyor dumankaya da hala fiyatlar 15.000 seviyesinde bu durumu derin bilgilerinizle nasıl yorumlarsınız. Bu fiyat farkı normal mi son olarak rota ofisle kıyasladığınızda,bu fiyatlardan dumankaya prim vaadediyor mu hala buraya yatırım yapılır mı yoksa atıl bir proje olarak mı kalır selamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ağustos 2013 | 19:24 selim şahin 1210 Kişi okudu

Datca

Soru

selamlar, kapsama alanı dışınızda mı bilmiyorum ama umulur ki ilgi alanınıza giriyordur :) Datça da merkezi bir yerde deniz manzaralı, güneye bakan 6 Blok, 45 daireden oluşan 3 katlının 3. katı deniz manzaralı 2+1 80m2 sıfır iskanlı krediye uygun site içerisinde migrosa 100m şehir merkezine 600m uzaklıkta ki yeni yapılmış olan bu siteden daire almak istiyoruz. binalar çok güzel winsa falan kullanılmış kaliteli de yapılmış belli.. m2 si 2000TL ye geliyor.. can alıcı sorum şu ki: ---Datçanın ilerideki durumu ne olur? :) ---zaman ayırdığınız için teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ekim 2012 | 10:17 Burak Gun 1210 Kişi okudu

Apartmanlarda bahçe kullanımı izni için neler yapmak gerekir?

Soru

Merhaba; Önümüzdeki günlerde bir daire satın alma işlemim var,almayı düşündüğüm daire kotta bulunuyor ancak yan daire ile baraber onümüzde bahçe duvarına doğru uzanan ufak bir bahçe var,apartmana giriş çıkışı engelleyen bir durumu yok,zaten 2 tarafı duvar,benim almayı düşündüğüm daire tarafı açık sadece,bu bahçeyi yasal olarak kullanabilmem ,belediyeden izin alınması yahut apartman sakinlerinin onayı ile mümkün müdür?Bunun için herhangi bir meblağ öder miyim?Bilgi vermenizi rica ederim,teşekkürler..

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
06 Şubat 2017 | 12:50 ceren yeğin 1209 Kişi okudu

İstanbul Ataşehir ilçesindeki Esatpaşa Mahallesi İmar İskan

Soru

İstanbul Ataşehir ilçesindeki Esatpaşa Mahallesi İmar İskan Blokları hakkında herhangi bir bilginiz var mıdır Tebernüş Bey. Binalarımız eski ve deprem açısından korkutucu. Dönüşüm gerekliliği var ancak hiçbir gelişme yok. En son yaklaşık 1,5 yıl önce mahalle muhtarı imar iskan sakinlerini bir düğün salonunda topladı başka da bir şey söylenmedi. Sizin bilginiz var mı öğrenmek isterim. Çok çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Kasım 2011 | 11:37 Taner Korcan 1209 Kişi okudu

Fiside projesinden oturum amaçlı ev almayı düşünüyorum anc

Soru

Fiside projesinden oturum amaçlı ev almayı düşünüyorum ancak kafamı karıştıran bir husus hakkında görüşlerinizi almak isterim. Firmanın aracılık ettiği 2. el fiyatları havuz cepheli 160,000 TL civarı iken, internet üzerinden 130,000 TL'ye bir daire buldum. Ancak durumu araştırdığımda ucuz fiyatlı dairenin bulunduğu bloğun kooperatife satıldığını ve iç malzeme ve teslim tarihinin fiyapının taahhüt ettiği gibi olmayacağı, malzemenin çok düşük kalite, teslim tarihinin ise 6 ay daha geç olacağını öğrendim. Evin içini 0'dan kendim tarafından yaptırılacağı ve gecikmeli teslimat dikkate alınacak olursa sizce aradaki fiyat farkı min. ne kadar olmalıdır? Kooperatiften olmasının başka ne dezavantajları olabilir?(Not Ek olarak kooperatiften olan bloklar siteni en uç kısmı yani şerefiyesi en düşük olan bloklar)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2011 | 15:39 sabri korhan bilsel 1210 Kişi okudu

mert kaya beye hemen cevap vereyim :))zaten istanbulda salon lux

Soru

mert kaya beye hemen cevap vereyim ))zaten istanbulda salon lux semtlerde vardi.. 1930 1990 arasi yapilan lux semtlerde genenelde buyuk salonlu evler tercih ediliyordu.. hatta L salon dedigimiz onunde kose balkonu olan kolon geldigi icin )) (yesilkoy florya avcilar kadikkoy gibi semtlerde iste bu kolanlar kesilip salona katildigi icin bir cok bina depremde hasar gordu )mutfaklar banyolar kucuktu.. cunku beyaz esya bu kadar yoktu.. istanbulun banliyolerinde ise salon degil misafir odalari vardi ... alt gelir grubu salon bilmiyordu..3 oadali evleri vardi.. ama sisli fahih nisantasi etiler bagdat caddesi yesilkoyde vs.. semtlerde salon kavrami vardi..benim emlak cilik yaptigim zamanlar 1985 yilinda sonraya denk gelir.. iste bu donemden sonra dublex evler yapilmaya baslandi.. cati dublexleri bina ici kat dublexleri.. bahce dublexleri.. hal boyle olunca iki salonlu evler orta cikti.. cift girisli dublexler olustu.. 5 oda 2 salon 3 banyolu dublex evler.. bunlar villa degil koskte degildi.. ornek mi etiler alkent bakin dublexlerine.. florya dublexlerine yesilkoy dublexlerine bakirkopy suadiye goztepe vs.. bazi dublexler alt kati 2 oda salon ust katida iki oda salon oluyordu.. studyo tabir ettigimiz daireler istanbulda ilk defa emlak bankasinin atakoy 9.10 kisimda yaptigi projede ortaya cimistir.. (A bloklarda) .. tarih 1986-88 yanilmiyorsam.. bilen bilir bu daireler icin nasil bir tabir kullanildigini ))) artik ne kadar yakin zaman ona siz karar verin )) ulusta gazeteye bir ilan verdigimizde dublex daireyi ornegin 1.ulusta 5+2 cift banyolu bogaz manzarali 300m2 dublex denirdi.. simdi anladinizmi mantigini.. yani bundan 25 yil once iki salonlu evler vardi)) bizim ilanlarda 4+2 5+2 dememiz daha sonralari 3+1 2+1 denmeye baslamasi aslinda insanlarin kolayina geldi 2 oda salon demek yerine 2+1 sonralarida bu yazili metinlerde de gecmeye basladi olay bu yani...simdilerde zaten bu standart oldu bakin projlere dailer nerdeyse ayni 1+1 planlarda 3+1 planlarda ayni standart plan.. aslinda bununda yaraticisi ve oncusu emlak bank evleridir.. sosyal konut diye tabir edilen sonralari lux olan )) asil sorun bu .. yok aslinda birbirmizden farkimiz ama benimkisi biraz daha iyi peyzajli sosyal donatili projeden evim durumu yasaniyor )))ama sakin yap satci insaatci firmalara kizmayalim.. kolay degil farkli evler yapmak.. alisila gelmis standart evin satilmasi daha az riskliydi.. ama simdilerde yeni nesil para sahibi kisiler biraz daha farkli projlerden yer almak istiyor.. mimari acidan binalarin teknik donamilari cevreci olmasi estetikle fonksiyonellik bir arada olanlar yani... gercci kac kisi bunun bilincinde oda tartisilir...kisi aldigin evin daha teknik sartnamesini okumuyor aman ilk once ben alayim telasi ile aliyor.. bakin gecen bir firmanin bilgilendirme toplantisini izledim firma yetkisli diyorki ruzgar hesabi yapiyoruz evet cok onenli bu kim projelerden daire alirken buna bakiyor )) burdan isim vermeyecegim ama bazi projelerde ruzgar sorun olacak.. dikkat etsinler daire alirken insanlar.. ruzgar sorunu yasayan mesela nasilsa bitmis her kes biliyor kanyon evet kanyon AVM bilen bilir ruzgarin neler ettigini.. hani koca firmalar hesap hatasi yaparmi yapiyor iste )) o kadar cok hata yapiliyorki.. bir an once bitireyim bir ance satisa cikayim nasilsa pisada bu kadar almak icin sirada bekleyenler varken.. ayrica bir onemli uyari daha havuzlu siteler diyoruz ya ))) kapali acik yuzme havuzlu .. 2010 yili yazinda en cok artan havuzlardan kapilan mikroplarla insanlar hasta olmus.. siz her hangi bir kamuya ait havuza girmeye kalksaniz sizden doktor raporu istiyorlar.. evet evet isterseniz bir denyin muracaat edin.. ama sitelerde oturdugumuz sitelerde buna ne kadar dikkat ediliyor.. misafirler geliyor kim kontrol ediyor.. yeterli hinjen kosullari olusuyormu sizce olusurmu acaba her kesin ev sahibi oldugu bir ortamda )))gorevliler ne kadar etkili olur.. teberrus bey israrla soyluyor ya iyi yonetilemeyen siteler prim yapmaz hatta geriler diye..mutlaka peysaj onemli sosyal donati lanlari onemli ama projlerde bence ilk once oturdugumuz evlerin fonksiyonelligi teknik alt yapisi kullanilan malzeme mimarisi estetik gorunusu bir de yilar icinde ikide bir cikarmayacagi demirbas giderleri )))bakin komediye bakin koca koca binalar peyzaj super ama evin icinde mutfakta studyo dairede doghalgaz borusu ))) salonda klima koskaca )) yapsana merkezi klima yapmazlar ))) adi residence )))) nasil residence oluyorsa sehrin ta obur ucunda residence kavramiyla alakasi yok.. ama satilsin havasi olsun diye residence )))ya bu peyzaj o kadar pahali bir yatirimsa o zaman istanbul buyuk sehir belediyesi otoban kenarlarina bu kadar peyzaj yaparak bizim paralari carcur mu ediyor ne dersiniz ))) sakin yanlis anlasilmasin peysaji olsun sosyal donati alanlari olsun projlerin amma velakin sirf bu yuzden projelerde daire fiyatlari ucmasin... burdan beylikduzu esenyurt bolgesinden ev alacaklarada bir uyari aldiginiz dairelerin etrafinda genis bos alanlar varsa dikkat ))) siz deniz manzarali yuksek serefiyeli gunes icinde daire alirsiniz bir kac yil sonra onunuze koca binalari dikerler serefiyeye odediginiz paralardan cok evinizin perdelerini acamaz hale gelirsiniz... ornekmi dersiniz ..iste kardes kentten daire alanlar.. hepsi deniz manzarali evleri varken simdilerde gunese hasret koskaca kaya ramada oteli dikildi diplerine )))) var var cok var boyle siteler hepsi perisan simdilerde.. benden soylemesi))) teberrus bey ne dersiniz sizin asistaniniz olabilirmyim hala )))

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mayıs 2011 | 03:09 tarik gursoyu 1209 Kişi okudu

merhaba sayın kireçci, benim iki sorum olacak. ilkişu şekilde

Soru

merhaba sayın kireçci, benim iki sorum olacak. ilkişu şekilde, babamın yaklaşık 15 yıl önce arkadaşlarıyla kurduğu bir kooperatifte saroz körfezinde deniz gören bir arsada hissesi mevcut (kişi başı yaklaşık 700-800mt net) büyük depremden önce bu bölgeye ilgi varken günümüzde pek dikkat çekmiyor. sizce yakın gelecekte buranın para etme ihtimali var mı? ikincisi benim kurtköy uydukentte fenkent yapı kooperatifinin tuncer inşaat diye bir firmayla yaptığı anlaşmayla kat karşılığı yaptrıdığı istanbul park evlerinde müteahit firmadan aldığım 1 daire var. bu daire 2008 yılından beri çok ciddi problemler yüzünden hala tam manasıyla bitirilemedi, çevre düzenlemesi, havuzu hala eksik ve iskanı alınmadı sizce şu an 115bin lira civarında satmalı mıyım yoksa bekleyip düzene girmesini mi ummalıyım (3+1 120mt daire) aslında lokasyon olarak kurtköyün iyi bir noktasında (alizeparkın tam arka komşusu) ama kooperatifin işe çok sıkı sarılmaması ve müteahit firmanın artık elini eteğini çekmesi yüzünden sıkıntı yaşıyoruz, etraftak, tüm emlakçılar sorunlar aşılırsa geleceği iyi diyor ancak insanın beklemekten canı sıkılıyor, sizin önerinizi merak ediyorum.teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ocak 2011 | 14:27 mert hancı 1209 Kişi okudu

Emlak Konut Yenişehir evleri

Soru

Merhaba, Kurada bize ev çıkmadı. Dün aradılar, 12.000 tane daha ev var, gelin istediğiniz evi seçin dediler. Ne oluyor şimdi böyle? Madem ev çok fazlaydı neden kura yaptılar? Neden sadece 4.000 eve kura yaptılar da 16.000 eve kura yapmadılar? Ben artık oturduğum Avcılar'dan almak istiyorum ilk oturacağım evimi, o yüzden vazgeçtim ama. İnsanlarda para yok da ev alamıyorlarsa neden kura yöntemini seçtiler. İnsanları gaza falan getirmek için mi? Maalesef memur zihniyetiyle çalışıyorlar bir de. Hafta sonu değil hafta içi gelebilirmişiz görmeye. Bir sorum daha var. Bu durgunluk 5-6 ay daha sürer mi? Zira ancak paramı toparlamış olacağım ve bu durgunluk fırsatını da kaçırmak istemiyorum. Kredi de kullanmak istemiyorum. Faizler çok yüksek. İlk evim kredisi bile olsa çok yüksek.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2024 | 13:30 Metin Emre 1207 Kişi okudu

İmarsız arsa yatırımı mantıklı mı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, öncelikle kimseden karşılık beklemeden herkese açık olarak verdiğiniz kıymetli tavsiyeler için çok teşekkürler. İstanbul'da yaşıyoruz, istediğimiz yerden ev alamıyoruz fiyatlar çok uçuk. Elimizdeki paranın bir kısmını İzmir'e bir saat uzaklıkta bir yayla kasabasında bulunan bir tarlaya yatırmamız mantıklı mı size?2000 m2 iki hisseli yarısı satılmış, fiyatı 2 milyon TL. Son yıllarda güzel havası ve kış sporları nedeniyle popülerleştiği söyleniyor. Yola cephesi var, yan arsaya kadar imar gelmiş. Şimdiden çok teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ekim 2024 | 12:00 Deniz Özge Yıldırım 1207 Kişi okudu