Kira Sözleşmesi Sona Erdiğinde Zam Anlaşmazlığı

Soru

Merhabalar; Ağustos 2012 de yaptığım kira sözleşmem bu ay Ağustos 2013 te doluyor. Kira zammını sözleşmemizde "Kanuni Artış" olarak belirlemiştik. Bu oran ÜFE ye göre Temmuz 2013 te 3.23 ve 6.61 olarak görünüyor. ( O konu da ayrı bir muamma) Fakat ev sahibim bunu kabul etmediğini ve %10 yapmak istediğini dolayısı ile evi boşaltmamı söylüyor. Böyle bir hakkı varmıdır. Ben yasal olarak gereken zammı kabul ediyorum fakat ev sahibim bunu kabul etmiyor. Sözleşmemiz bir yıllık diye böyle düşünüyor, fakat o mantıkla gidersek sözleşmede kira zammı maddesi gereksiz kalıyor bu durumda. Yardıkmcı olabilirseniz çok sevinirim. Saygılar, selamlar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2013 | 09:06 Ahmet AKSOY 1196 Kişi okudu

Bakırköy'de yatırım bölgesi

Soru

İyi Günler Tebernuş Bey, Bakırköy İçin; 1)Kentsel dönüşümün öncelikle Kartaltepe'den başlayacağı, Veliefendideki yeni lux projeler, 2)Zuhuratbaba'nın,nispeten geniş bahçeli evleri, planlı sokakları, yanı başında orman kalmasını ümid ettiğim ancak çok da emin olamadığım arazisiyle Türkiyenin en büyük hastanelerinden birinin oluşu, Ataköy'e yakınlığı.. noktaları ve daha benim farkında olamadığım diğer avantaj ve dezavantajlar düşünüldüğünde acaba ileriye dönük(7-10yıl) Bakırköy Zuhuratbaba bölgesinden mi Kartaltepe bölgesinden mi ev almayı DAHA mantıklı bulursunuz? Eğer mümkün ise sebepleri ile öğrenebilir miyim. Açık söylemek gerekirse Zhuratbaba'yı seviyorum ve bu bölgeden 30-35 yıllık evlerinden almayı düşünüyorum. Ancak ileriye dönük dönüşüm sürecini çok parlak görmüyorsunuz sanırım..? 7-8 yıl sonrası için akılsızca sayılacak bir yatırım yapmış olmak istemiyorum. Fikir verebilirseniz çok sevinirim. teşekkür ederim. Saygılar,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Temmuz 2013 | 13:37 Yeşim Gediz 1195 Kişi okudu

Acarlar sitesi

Soru

Merhaba efendim rahatsızlık vermiyorum insallah benataşehir acarlar sitesinde oturan bir vatandaşım çevremizde gelişen emekevler projesi ve imar iskan blokları hakkındaki gelişmeler biz acarlar sakinlerinide hey anlandırmakta ve sıra acarlarada gelecek mi diye düşünmekteyiz zaten söylentisi bile acarlarda satışa çıkan evlerde açıkça gözükmektedir. Geçen günlerde acarlar yönetimiyle yapmış olduğum görüşmede varyap ve ağaoğlundan teklifler olduğu söylendi b durumun gerçeklik payı nedir. Konu hakkındaki görüşlerinizi rica ederim Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2013 | 23:15 Kaan ezgü 1196 Kişi okudu

Binanın iskan sorunu

Soru

Pendik Yenişehir'de bütçemize uygun bir ev beğendik ama 15 senelik. Önce bize kat mülkiyeti dediler ama daha sonra tapuda kat irtifakı yazdığını gördük. Sizi sürekli takip etmenin getirisi çok oldu yoksa bize yol gösteren yok bilmeden başımızı ağrıtabilirdik teşekkürler. Eşim tapuya gitti ve binanın iskanının olmadığını öğrendi. Bize farklı söylenen ne emlakçının ne de satacak kişinin açıklayıcı bilgi vermemesi canımızı sıktı. Ne gibi sorunlarla karşılaşılır bizi bilgilendirirseniz seviniriz. Çok önemli bizim için. Çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Temmuz 2013 | 14:15 Aylşn Akpınar 1196 Kişi okudu

Esenyurtta 2+1 198.000'e satmalı mıyım

Soru

Merhaba, Mehterçeşmede 2+1 90m2 eksper 66m2 verdi kullanım alanına, taşınıp kiraya çıktım evi kiraya versem 750-800 civarı gidiyor çevresinde. Satılık olarak 200'e koydum ama satamayınca indirdim fiyatı ve alıcısı var gibi. Ödediğim kredi miktarı 68 ay daha 1185? olacak kiraya verirsem üstüne 385 tl gibi bi rakam ödeyeceğim anlayacağınız veremeyeceğim bir rakam değil ancak esenyurtun daha çok değerleneceğini de düşünmüyorum Sizce satmak mı mantıklı kiraya vermek mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2017 | 21:09 Serkan Urhan 1196 Kişi okudu

Silivri Değirmenköy mü? Riva mı?

Soru

Tebernüş bey, merhaba.Ben 8-10 sene üzeri bir yatırım düşünüyorum. Acaba rivada villalık bir arsamı (rivada gördüğüm kadarı ile arazi yok) yoksa silivri-değirmenköyde bir arazimi alayım. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2012 | 14:27 Mehmet Can 1195 Kişi okudu

Tebernüş Bey Merhaba. Biliyorsunuz son günlerde dünyanın dö

Soru

Tebernüş Bey Merhaba. Biliyorsunuz son günlerde dünyanın dört bir yanında tekrar depremler olmaya başladı. Bizim kerameti kendinden menkul profesörlerimiz de tekrar çıkmaya başladılar televizyonlara depremle ilgili olarak. Bu arada reklam amaçlı olarak yazmıyorum ancak www.dkos.org diye bir sitede Kadir Sütçüoğlu adlı biri kendisinin bir yöntem keşfettiğini ve depremleri önceden bildiğini yazıp duruyor, ancak kimse adamı takmıyor.Tam bir Türkiye manzarası. Bu vatandaşta kendini ispat etmek için siteyi çıfıt çarşısına dönüştürmüş durumda. Girin bir inceleyin, feci. Halbuki söylemek istediği şeyi dinleyen biri olsa elinden tutulsa belki de gerçekten keşfettiği bir şey var.Bizde adettir,yaşarken kimseye ilgi gösterilmez, öldükten sonra kahraman olur.Hayırlısı. Yazacağım bu değildi, aklıma gelmişken yazdım.Asıl sormak istediğim,30 yıl içinde İstanbul\'da 7 şiddetinde deprem olacak derken 12 senesi geçti bile, yani bilimsel anlamda (Allah korusun ama) geriye kalan 18 yılda ihtimal oldukça yükseldi. Yakın zamanda ev kiralamak için bakındım, herkesin elinde bir depremde yıkılmaz nevinden raporlar var. 15-20 yıllık binalar, depreme gerek kalmadan yıkılacak gibi duruyorlar üstelik. Bu raporları kim nereden nasıl alıyor ? Sadece Allah\'ın bildiğini depremde yıkılmaz gibisinden raporlarla dağıtan kişi veya kurumların hiç mi Allah\'tan korkusu, kuldan utancı yok ? Bu yeni yapılan inşaatlar tutturmuş bir radye temel diye, anladığım ve araştırdığım kadarıyla bu temel tipi daha önce yapılanlara göre daha iyi ancak zemin iyi bile olsa 7 ve üstü şiddette bir depremde bu radye temellerin binayı tutacağının garantisini kim veriyor ? Tünel kalıp dedikleri konununda inşaatı hızlı yapmak dışında çok bir esprisi olmadığını okuyorum. Ancak sanki o da deprem için iyimiş gibi yazılıyor çiziliyor. Öte yandan özellikle Avrupa yakasında inanılmaz gökdelenler yükseliyor. Japonyada tekerlekli temeller yapılıyor diye duymuştum, bizim gökdelenlerde var mı bu ? Yoksa nasılsa 30 yılda 7 şiddetinde bir deprem olacak Japonya\'da 5-10 senede bir oluyor, Allah Kerim modeli mi var temellerde ? Allah Japonyada\'da Kerim Türkiye\'de de. O da kulum ne yapacak diyor muhtemelen.Bizim halimiz ise ortada.Japonya\'da binalar sağlam kalırken bizdekiler patır patır gidiyor.O da kader bu da kader. Japonya\'da 7 şiddetinde depremde 3-5 kişinin burnu kanarken biz de şimdi bu yeni yapılan binaların ayakta kalma sorumluluğu kimde ? Müteahhit\'te mi ? Devlet\'te mi? Belediye\'de mi? Kimde ? Çok uzattım. Gördüğünüz gibi benim ve muhtemelen tüm ülkenin kafası karışık bu konuda.İşin deprem kısmı jeoloji, ancak bina yapımı kısmı mühendislik işi. Bu siteyi takip eden, işi bilen mühendislerimiz varsa biri bize bu yeni binaların kaç şiddetinde depreme dayanıklı olduğunu,delilleriyle güzelce anlatsada biz de rahatlasak.Veya sizi yıpratabilecek olduğunu biliyorum bir çok yönden ancak alternatif olarak siz bu işe bir el atsanız ? Bir dosya hazırlansa ciddi mühendisler eşliğinde. Çok mu şey istiyorum? Ne dersiniz ?Biliyorum bu çok su götürecek bir konu, ancak kanımca bilmem neredeki bilmem ne sitesinin prim yapma potansiyelinden çok daha önemli bir konu olduğunu düşünüyorum. Bunu size yönelik olarak demiyorum, ancak görüyorum ki bu siteye yazanların büyük kısmı haliyle prim peşinde, ancak ayakta kalayamacak evler alıyorsak prim zaten hayal. Yani bu konu çözüldü mü ki hem fiziken hem zihnen, hepimiz prime odaklanmış durumdayız? Anlayamıyorum. Vatandaş böyle olursa yönetim de böyle olur haliyle. Vatandaş prim istiyorsa prim getirecek işlere odaklanır. Ben deprem konusunda ciddi işleyen bir sistem var mı bilmiyorum. Bilen varsa anlatsın öğrenelim.Yoksa aslında bir hayal dünyasında hayali primleri alıyoruz. Sonra da \"Nerede bu devlet\" diye yaygarayı basmayalım.Devlet biziz, hepimiziz.Bu konuda toplumdaki, devletteki, inşaat şirketlerindeki bilinci artırmamız lazım.Ben bir inşaat şirketi patronu olsam, emlak ile ilgili haber ve siteleri okusam, yaparım radye temeli, 15-20 yıllık eğri duran binaya yıkılmaz raporu veren yerden alırım raporu, aklımı depremden başka her işe çalıştırırım. Çünkü toplumdan gelen talep her ne kadar sağlam binaya ise de bunu ciddi sorgulayan kaç kişi var ki? İyi bari radye temelmiş deyip rahatlıyor muyuz? Ne radye temelmiş.Her derde deva (mı) ? İnşallah beklenen deprem olmaz, olursa ve sağ kalırsak TV\'lerde \"Efendim bu radye temel sistemini Japonlar 20 sene önce bırakmıştı, biz anlattık bizi kimse dinlemedi, işte gördünüz radye temelde işe yaramadı\" gibi açık oturumlar izlemeyiz inşallah.Ben rant peşinde gözümüzün döndüğünü,depremin gene unutulduğunu, kesinlikle dinimize mal edemeyeceğimiz yanlış bir kadercilik anlayışıyla ve doğu toplumlarına has bir fazla kurcalamama, sorgulamama alışkanlığı ile hayatımızı devam ettirdiğimizi düşünüyorum.Aramızda bu işi bilen biri varsa lütfen aydınlatsın hepimizi.İşlerinizde başarılar dilerim. Selamlar Saygılar.Mert KayaNot Veya bu basit ve önemsiz konuyu boşverin )bana Beylikdüzünde alacağım dairenin 5 sene sonra kaç TL olacağını söyleyin lütfen? 1 mi ,3 mü 5 milyon dolar mı? Çok iyiydi espriniz. )

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2011 | 22:58 Mert Kaya 1196 Kişi okudu

Hangi katın şerefiye değeri fazladır?

Soru

Merhaba. Yeni yapılan 7 katlı bir binada; aynı plan, aynı cephe, şerefiye değeri olarak en değerli kat hangisidir? Son sorum aynı proje ve evdeki 7. ve 6. katları kendi arasında değerlendirirsek şerefiyesi yüksek olan hangisidir? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2025 | 01:23 Kemal Demir 1193 Kişi okudu

Kilyos Marenegro Sitesi Hk.

Soru

Merhabalar, Kilyos kumköy marenegro sitesinde denize sıfır bir ikiz villa almak istiyorum. Fiyati yaklasik 45 milyon TL. Site 15 senelik ve evin içi eski. Ancak yaptırılırsa çok iyi olabileceğini düşünüyorum. Hem geniş bahçesi hem denize sıfır olması yönüyle çook hoşuma gitti ev. 1) yeni açılacak olan tünel bu sitede fiyatları yükseltir düşüncesi doğru mudur? 2) Zemini kötü olduğu için ve denizden rutubet aldığı için sizce deprem veya ticari bir risk doğurur mu? Ne tavsiye edersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ocak 2024 | 21:16 Umut Balcılar 1194 Kişi okudu

konut tapusu , ofis tapusu

Soru

bir daireyi begenip anlaştık lakin tapu da ofis olarak görünüyormuş. ilk etapta uzun bir süre kiraya vermeyi düşünüyoruz . tapu da ofis olarak görülen bir daireyi konut olarak kiraya vermenin herhangi bir sıkıntısı olur mu ? bize daireyi gösteren emlakçı arkadaş hiçbir problem olmaz dedi lakin başka emlakçılara sordugumuz da senede 4 kira vergi çıkar da diyen oldu , aylık kiranın yüzde 20 si oranında vergi çıkar diyen de oldu . aklımız çok karıştı , bu konu da güvenebileceğimiz bir uzman görüşüne ihtiyaçımız var . daha önce de bize çok yardımınız dokunmuştu ve ev almıştık gene yardımcı olursanız çok seviniriz. iyi günler dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ocak 2023 | 00:51 Ahmet Çoban 1194 Kişi okudu