Ali Güneş'e yanıtımdır...

Soru

Ali Bey yazdığım görüşe katılmadığınızı belirtmenin 1.000 farklı yolu varken "cahil" vs diye hakaret etmenin anlamı ne? Bana söylediğiniz hakaretamiz sözleri 2 ile çarpıp aynen size iade ediyorum bu bir. İkincisi ekonomin temeli arz-talep dengesi olmasına rağmen bazen piyasa koşullarında GEÇİCİ ve bilimsel olmayan yapay fiyat hareketleri görülebilir ve arz fazla olduğu halde fiyatın yükseldiği veya düşmediği geçici durumlar görülebilir ama bu durum geçicidir ve piyasa koşulları bu durumu krizle düzeltir. Örneğin Hollanda'da yaşanan lale soğanı krizi buna örnektir. Aynı örneği görmek için Beylidüzü'ndeki emlak fiyatlarına ve satışa sunulan emlak sayısına bakabilirsiniz. Üçüncüsü Türkiye 10 yılı aşkın bir süredir konutta bahar havası yaşadı, özellikle son birkaç senede döviz ve faizin düşmesiyle müthiş bir çıkış yakalandı ve fiyatlar aldı başını gitti. Ama artık o dönemin sonu geldi, kabul etseniz de etmeseniz de 6-12 ay içinde konut krizine gireceğimizi düşünüyorum. Sektördeki karlılık, inşaat firmalarını özellikle üst segment konutlar üretmeye itti ama plansız konut üretimi yüzünden şu an Türkiye'de satılmayı bekleyen 1 milyon boş konut var. Parası olan üst gelir grubu zaten son birkaç yıldır parasını bu evlere yatırdı, pazar bu anlamda doydu ve para suyunu çekti, o evleri kim alacak şimdi? Kaldı ki paranın fiyatı (faiz) da artacak...Tüm satışların sadece %1.5'ini oluşturan yabancıya satışlar da kurtarmaz bu sektörü. Herkese saygılar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2014 | 12:23 deniz yılmaz 1186 Kişi okudu

Yatırım Cerrahpaşa ve Ümraniye

Soru

Tebernüş bey merhaba, 175.000 TL 'lik paramı değerlendirmek için arayış içerisindeyiz. 2 alternatif var ama hangisini karar vereceğimizi bilemiyoruz. Yardımınız ricası ile. 1- Cerrahpaşa da hastaneye çok yakın 30 yıllık binanın son katı. 2+1 daire, 65 -70 metre kare civarı. Mevcut kiracı 850 Tl ödüyor. Toplu taşıma araçlarına çok yakın bir konumda. 2- Ümraniye de 2015 sonu açılacak metro durağına 200 metre ve büyük bir alışveriş merkezine 500 metre uzaklıkta.4 yıllık bina. 80 metrekare, 2+1. Dört katkı bir binanın 2.katı.kiracı 750 Tl ödüyor. Tsk

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Eylül 2014 | 18:06 Gulten Karahan 1186 Kişi okudu

Hisse tapulu arsada Bulunan Dairelerin Devri Hk

Soru

Merhabalar; Öncelikle, yardımlarınız için Teşekkür Ederim Biz 9 kardeşiz. Babam Üsküdar Yavuztürk mahallesinde 1990 yılında 20- 25- yıl önce 300/5900 hisse tapulu arsasına (imarsız, tarla hissesi şeklinde) iki dükkan , 6 daireli bir ev yaptırdı. Babam 1998 yılında hissenin tamamını kardeşlerimin yurt dışında olmaları nedeniyle bana devir etti ( Satış şeklinde ). Adıma kayıtlı bu dairelerin emlak vergilerini de belediyeye düzenli olarak ödemekteyim. Şimdi her bir dairede biz kardeşler oturuyoruz. Elektrik saatlerimiz, doğalgaz ve su saatlerimiz kardeşlerin üzerine. Ben bu daireleri kardeşlerime satış yaparak veya Bağış yaparak nasıl uygunsa devir etmek istiyorum, ileride kardeşler arasında problem çıkmasın diye. Duyduğumuz kadarı ile benim üzerime kayıtlı olan hisseli tapuyu tekrar 6'ya bölerek satışını yapamıyorum.. Bu doğru mu? Doğru ise bu satış işlemini (ya da devir işlemi de diyebiliriz,para almadan satacam çünkü) nasıl yapabiliriz? Noterden daire satışı yapılıyormuş galiba. Böyle yaparsak daireleri belediyede kardeşlerin üzerine devir edebilir miyiz? Bunun kanuni geçerliliği var mı? İleride kardeşlerin veya kardeş çocuklarının problem çıkartma ihtimali olabilir mi? Biz istiyoruz ki, bu 6 daireyi 6 kardeşin üzerine ayrı ayrı yapalım, ve daha sonra kimse kimseye herhangi bir problem çıkartamasın. Bütün kardeşler böyle bir satışı veya deviri kabul etmektedir.Ne yapmamızı tavsiye edersiniz? Saygılarımı sunar iyi çalışmalar dilerim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ağustos 2014 | 02:54 Ayhan KOÇİBAR 1185 Kişi okudu

İstwest Projesi

Soru

Merhaba Sn Tebernüş bey, Lokasyonundan dolayı İstwest projesinden daire almayı düşünüyorum. Gazetelerde Ramadan Kumova "999 daire yer alan projede dairelerin 908 adetini sattıklarını" söylüyor. İlk alanların %60 prim yaptığını belirtiyor. Residence bloklarını gezdiğimde "İstanbul'un en şık projesi" sloganı ile satışa çıktığında kapış kapış satılıyor efektleri ile FER yapının ilk projesi mutlaka özenli yapacaklardır deniliyordu, resepsiyondan-katlara kullanılmış olan kiri çok gösteren siyah, özensiz döşenmiş seramikler olsun, koridorlardaki basık tavan ve gelişigüzel duvar kağıtları hemen göze çarpıyor. SosyalTesisler çok gelişigüzel yapılmış. Satış ofisi 86 m2 daire için 590 bin TL liste fiyatı, 530 bin TL peşin fiyatı istiyor. Muadili daire için seri ilan sitelerinde 455 bin TL 'lik fiyat mevcut. Aynı sitede İstwest projesini arattığınızda 1.012 konut, 109 işyeri ile ilgili ilan çıkıyor. Satış ofisi ile piyasa arasındaki bu fark neden kaynaklanabilir? İleride bu proje prim yapmaya devam edermi? Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mart 2014 | 19:23 Sedat Acar 1185 Kişi okudu

bahçekent

Soru

merhaba tebernüş bey benim yeni yapılan bahçekent hoşdere ile boğazköy arasında hisseli 800 metre kare arsam var.arsa tapusunda toki rezerv bölgesidir diye yazıyor. bu arsam ileride benim için getirisi ne olabilir iyi bir yatırım olarak elimde tutmak mı? yoksa satmak mı gerekir.teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Aralık 2013 | 17:45 tamer bıyık 1185 Kişi okudu

Resneli Çiftligi

Soru

Merhaba, Kayabaşı,Resneli Çiftligi, 1371 parselde 170 m2 arazimiz var ve imar durumu ile ilgili belediye sitesinden sorgulama yaptığımda ''1. derece arkeolojik sit alani ve rezerv bölge diyor. Telefonla belediyeyi aradığımda bolgenin imarının halen daha çıkmadığı bilgisi alıyorum ne yapmalıyım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Aralık 2013 | 14:12 Zihni Çetinkaya 1185 Kişi okudu

Satış vaadi sözleşmesi

Soru

Hilal hanım noter onaysız satış vadi sözleşmesi ile daire satın qldık. Firma daireyi satmaktan vazgeçtim diyor . Biz suan dairenin içini özel olarak yaptırmış durumdayız . Dava açarak dairenin üzerine tedbir koydurabilirmiyiz ve tapuyu alabilirmiyiz bilgi vermenizi ricaederim 5 avukatla görüştük hepsi başka birşey söylüyor parayı değil daireyi almak istiyoruz ve satışını engellemek

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2013 | 00:00 Ozlem solcan 1185 Kişi okudu

Ataköy Atrium

Soru

Esenlikler dilerim, sayın Tebernüş Kireççi beğ. Size zamanında ağeliniz üzerinde sorum olmuş ve siz intizamlı ve muntazam şekilde cevaplamıştınız çok teşekkür ederim, sayın Kireççi. Siz sayın kireççi beğe bir sorum daha olacaktır umarım yanıtlarsınız.Sayın kireççi; benim Ataköy Atrium çarşıda alacağım dükkan meuzusudur konu.Sayın kireççi; yanıma alacağım çocukluk arkadaşım bana... söylediği gerekirse atriumda düzgün düşeş fiyattan dükkan bulamaz isek, ataköy 3.kısım p bloklardaki evini satmaz ve evden gelen kira gelirini dükkanın kirasına ekleriz ki zaten dükkanı satmak zordur ise evi her daim satarsın demiştir. Çok uzun vakittir daire ve dükkan konusunu araştırdım, ve atrium üst katta 430.000 satışlı dükkan 330.000 a satıldı ve alanlarca gene satışa çıktı.Atriumda 3 ila 5 sene içerisinde Atriumda güney,kuzey,doğu,batı olarak dükkanların popülaritesi değişmektedir yani doğu kısımdaki bu gün 550.000 satılır iken 5 sene sonra piyasa değeri düşmekte hatta piyasası yarılamaktadır. Atriumda zemin veyahut giriş katta dükkan satın alsam, kolayca satamayacağımı hatta yıllarca satamayacağımı biliyorum.Lakin elimdeki ataköy 3.kısımdaki evim 2. katta olup cephesi cadde üstü olup cazip bir dairedir ve ihtiyaç halinde elimde kaynak olacaktır. Sayın Tebernüş Kireççi; Sizin düşünceniz nedir acaba, lütfen size zamanında yolladığığım SORUMU da okuyunuz, ki okumuşsunuzdur.Sayın Tebernüş Kireççi beğ; ben Emlakçılığıa baş koydum ve bu işi Türkiyede en dürüst şekilde yapmaya kararlıyım, inanın ki. Ben ataköyde tek dürüst emlakçı olacağım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Haziran 2014 | 07:13 Hakan Soyluhan 1186 Kişi okudu

Agaoglu Bakırköy My 46

Soru

Üstad merhaba. Öncelikle nasılsiniz ? Saglık sıhhat yerindedir umarım. Bu vesileyle size ve okurlarınızdan ilgilenenlere hayırlı ramazanlar. Sorayım mı? zor durumda mı bırakırım ? sormasak mı dedim ancak dayanamadım. Ali Bey'in ( Ağaoğlu ) yakın zamandaki projelerine itibar edip , fiyat - satış politikalarını takdir ederek naçizane yatırım yapmışlığımız var. Sagolsun hem kendisi kazanıyor hem de kendisine güvenenlere kazandırmayı da seviyor... Yatirim ve oturum hedefiyle sonradan adının My 46 ( bu da enteresan ) konulduğunu öğrendiğimiz Bakırköy'ü , çevremdeki bir kaç yakın dostumla beraber sabırsızlıkla bekledik. Sonra fiyatlara ulaştık ve sözleşmişcesine aynı saatlerde dostlarla telefonlaşarak birbirimize hayatta başarılar diledik. Dedim acaba fiyatlar bende mi yan etki yaptı. Sonra baktım ki herkes telefonda köpürüyor, gülüyor durduk yere. Sonra baktım olay hiç de öyle komik değil. Çocukluğu ve gençliği Bakırköy ve Ataköy'de geçmiş biri olarak , bölge avucumun içi, ayağımın tozu, ciğerimin köşesi, başımızın tacıdır o ayrı... Ama bir bebek değil. Anlayacaginiz fiyatlar ciddi ciddi zoruma gitti desem abartmış olmam. İlk duyunca dedim herhalde müstakil (!). Hadi diyorum sakin.. Çarp bakayım, böl bakayım. Kira çarpanına giriyorum, Veliefendi bölgesinde 1.750.000 lik 3+1 apartıman dairesini çiftliğe tercih edecek bir kiracı bulduk ve rehin aldığımızı varsayıyorum. En pembe hayallerle 35 yıl, karamsar belki de gerçekçi tablolarda 45 yıla tekabül ettiğini görüyorum. Hadi bırak kira çarpanını, anahtar tesliminde yüzde kaç yapar, kısa vadede 5 yıl da neyi görür hesabına giriyorum. Gelisecek bir lokasyon, Allah'ın izniyle 3-5 avm daha gelir. hemi de arap, ingiliz ne varsa atlara da silivri mi catalca mi yol gözükmüş, 2035 gibi harika olur. Doğal olarak eve yürüyerek gideceğimiz icin sporda olur diyorum. Sonra gezi olmasa uzaya gidiyorduk dediler, demek ki en gec 15 seneye ucan benzinli, 20 seneyede ucan elektrikli oto kesin, deyince bir rahatlama olmuyor değil. En sonunda üstad ne desin? Afedersiniz , fiyatlar için Yuh diyecek hali yok. Şimdi hemen bize "Uzun vadede kazandırır." , " konut yatırıminda kısa vadeli düşünmeyin" falan der, keser önümüzü dedim. Sonuç itibariyle üstadım, bu rakamlarla %10-15 lik Q plus müşteri dışında kime ulaşacak sizce ? Bu arada Q plus ı malumunuz uydurdum. Yani elbette sizi yuvarlak hatlarla yorumlarsanız tenkid edecek kadarda anlayışsız değiliz. Ama ticari yaşamınızı , dostluklarinizi incetmeyecek bir seviyede my 46 nın fiyat politikası hakkinda "ciddi ciddi" düşüncelerinizi merak ediyorum. Acaba Ali Bey'i sanki biraz yanlış mı yönlendirdiler vs. Bu arada yazımın bazı bölümlerinde gevşeme var farkettim. lakin rahatlığım Ali Bey'in proje isminin 46 oluşuyla ilgili detayı aciklamasi ile ayni durumdan kaynakli. Bkz. Beni bu hale siz getirdiniz ( Ali Bey ) selamlar üstad.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2013 | 00:33 Bahadır Atal 1186 Kişi okudu

NUMARATAJ HATASI

Soru

36 daireli bi apartmanda oturuyoruz aynı yerden bi daire almak istedik ancak bina projesiyle tapu üstünde yazan kat ve numara hatalı . 4 kat 18 numara yazıo tapuda alıcamız ewde dogru ama bina projesinde fark war kısa yoldan nasıl çözeriz maliyeti ne olur . kolay gelsin tşkler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Haziran 2013 | 13:35 Gökhan Kahraman 1185 Kişi okudu