skyland-istanbul

Soru

tebernüş bey bir süre önce şişlide emsal değerin 7.5 olması İ.B.B tarafından iptal.edildi.bu karar şişlide yapılacak bütün projeleri etkilermi,bu karar skyland içinde geçerlimi,.ikinci sorum şu:eroğlu yapı tekstilde kendine bir yol çizmiş,işinde başarılı, fakat inşaat sektöründe çok yeniler.ilk yaptıkları referans projelerinden daire sahibi olanlar, sizin internet sitesizde, dairelerinin aksaklıklarını,olumsuz taraflarını,memnunsuzluklarını dile getiriyorlar.eroğlu yapı ilk referans projesinden yüzünün akı,çoğunluğun memnuniyetini kazanarak çıkamadıysa,skyland gibi dev projenin üstesinden nasıl gelecek.bu soru işaretleri skyland tan daire alıp yatırım yapmak isteyenlerin kafasında soru işareti yaratıyor.cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mayıs 2013 | 00:23 ismail ufuk demircioğlu 1185 Kişi okudu

KEYFİNE GÖRE ZAM İSTEYEN EV SAHİBİNE NASIL DAVRANMALIYIZ?

Soru

Ahmet Bey nmerhaba, Ben durumumu Tebernüş Bey'e anlattım ve beni size yönlendirdi. Bana yardım etmenizi rica ederim. Zira inanın şu an ev sahibimin tacizi altındayım ve sıkıntıdan istemeden de olsa sağlığım da bozuluyor malesef. Oncelik verebilirseniz sevinirim. Durumum aşağıdaki gibidir: 15 Şubat 2012 de şu anda içinde bulundugum evi kiraladım. Sözleşmede kira artışı enflasyon oranına gore artış şeklinde idi. Ancak yeni kanun gereği 1,88% oranında kira artışı yapmak istedim, yaptım da, ancak kabul etmedi, daha sonra kanunu inceledim, kanun ifadesinde herkesin farklı bir yorumda bulunabileceğini gördüğünmden 1-2 emlakçı ve bir avukat ile görüştüm. Emlakçıların kanundan bile haberi olmadığı gördüm malesef. Ama bana ortalama bir rakam vermemi soylediler, bende bunun üzerine bir avukata durumu anlattım oda bana kira sözleşmeleri ile ugraşan avukat arkadaşları ile görüşlütüğünü ve yargıtayın sitesinden aldıkları bilgiye göre üfenin 12 aylık ortalaması olan 5.33% ü kira artışında kullanmam gerektiğini soylediler. Ben de ev sahibime durumu acıkca anlattım, 1.88 olması gerektiğine dair cıkan yazıları ve linkleri paylaştım, ama ev sahibimin telefonla tacizinden, soylediklerinden bunaldığım, daraldığım için, avukatın dediği 5.33 lük oranı artış oranı olarak revize edeceğimi soyledim. Bu şekilde de yaptım ancak bunuda kabul etmedi, kaldıki bu enf. oranına denk sanırım. 10% istiyor ve bana hemen evimden cıkın diyor. Bu adamı anlayamıyorum, bir gun bile kirayı geciktirmedik, üstelik harabe olan evine tadilat yaptırdık, bunun üzerine " benden size 5 kuruş cıkmaz, umrumda değil yaptıklarınız" diye azar da işittik. İnanın eşimde bende 3-4 gündür stresden, bize verdiği sıkıntıdan rahatsızlandık. Biz yapacağı zamdan cok tarzından ve bizi aptal gibi gormesinden, kanunu hiçe saymasından cok rahatsısız. Şu an 5.33% üzerinden zam yaptık ama fazla yatırdıysam ki oyle dusunuyorum bunu geri almak için ne yapabilirim, inanın burda sorun para değil,bu kadar terbiyesiz bir adama herkesi kandıramayacağını göstermek istiyorum. Bu durumda kira oranı gerçekten 1.88 ise, "kira artış oranı 1.88 dir ve fazla yatırdığım parayı geri vermek durumundasınızı" ona nasıl kabul ettirebilirim. Ayrıca bana ruhsal acıdan verdiği sıkıntının hesabını nasıl sorabilirim. Bu kadar uzun anlattığım için kusura bakmayın ama durumu tam olarak bilmenizi istedim. Yardımınız için şimdiden cok teşekkür ederim. Saygılarımla, Ebru Ekşi Barın

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2013 | 16:46 Ebru Ekşi Barın 1186 Kişi okudu

Ev Yatırım

Soru

Merhabalar, Ben, yatırım maksatlı olarak Kurtköy civarında stüdyo veya 1+1 ev almak istiyorum. Bilinmiş markaların (Dumankaya, City Life Kurtköy, Elit Palace vb.) bu tür daire fiyatları 120.000 ile 220.000 TL arasında değişmekte. Evlerin çoğu gelecek yıl Ağustos-Eylül arasında teslim edilmesi planlı. Evler 40-70 metrekare arası değişmektedir. Sorum şu: metrekaresi yaklaşık 3000 TL olan bu daireleri almak iyi bir yatırım mıdır? Diğer bir deyişle 120-150.000 TL bütçemi İstanbul bölgesinde en karlı nereye yatırabilirim? Çok teşekkürler, Salih

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ekim 2012 | 21:39 Salih Çintiriz 1186 Kişi okudu

Esenyurt'ta hangi projelerde sorun çözüldü?

Soru

Tebernüş Bey merhaba,Şu siyasiler yüzünden sağlığımızdan olma noktasına geldik. Artık Esenyurt imar sorunu için hayırlı bir haber versinler. Sizden hayırlı haberler bekliyoruz. Emlak Kulisi'ndeki haberleri de okudum. CHP olaya muhalif fakat, bu kadar firmayı ve vatandaşı artık mahkeme mahkeme dolaştırmaya hakları yok. Bundan sonra olayları iyi bir kontrol mekanizması ile fiiliyata geçirecek sistemlere destek vermeliler bence. Bu arada emlak sektöründeki habercilik anlayışında da 1 NUMARASINIZ!.. Saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Haziran 2012 | 17:54 Timur FIRAT 1186 Kişi okudu

Konutta KDV sorunu

Soru

hocam nasılsınız..KDV konusunda en son size soru sormustum sizde ahmet korkmaza sormamı soylemiştiniz.malesef tıpkı hilal hanım gibi kendileride sorumu cevaplamadılar :))hani sorum gitmedi desem cep telefonu sifresine kadar her asamayı uyguladım..herneyse cevaplamak zorunda degiller..fakat bir gun kendilerine hıc soru gelmezse sucu baskasında aramasınlar..hatırlarsanız size telefonda en son sizi seven insanların neden cok sevdıgını soylemıstım..iste sizi basarılı kılan en onemli ozelliginiz bu..size hakaret bile etseler soruyu yayınlıyorsunuz..size saygım sonsuz..benimki bir sikayet degil kesinlikle ama bilmenizi istedim.belki sordugum soruları sistemden bulup neden cevaplanmadıgını merak edersiniz diye..her soruyu cevaplamak zorunda degiller ama cevaplanan sorulara baktım benimkinden cok farklı sorular degil..hani sacma sapan birsey sorarsın o zaman anlarım ...cozemedim ben nedenini...saglık olsun bir daha sormayız cevapladıklarını okumayız olur biter..her neyse bu durumda ben de dedimki iş başa düştü ...ufak bir arastırma yaptım..duyduklarımı paylasmak istiyorum..sektorde herkes sizinde belirttiginiz gibi bekleyis ıcınde..ama her turlu olasılıga karsı B planları yapmıslar..alt gelir grubundan cok ust gelir grubu musteriler daha cok panık ıcındelermıs..1 milyon tl ye ev alan insanlar her gun arayıp gelisme olup olmadıgını soruyorlarmıs :))180 bin tl kdv odemem ben buna bir cozum bulun diyorlarmıs..sirket avukatları her turlu senaryoya gore savunma hazırlıyorlarmıs..gerekli sartları saglayabilirlerse bazı projelerınde 31 aralık 2012 ye kadar fatura kesip musterilerini mınımum zararla bu kaostan cıkarmayı deneyeceklermis..ama işin ilginci hocam duyduklarımın hepsini toplasak toplasak bir emlakkulisi.com haberi kadar bilgi icermiyor...o kadar telefon ettim defalarca elle tutulan hıcbırsey yok su an ıtıbarıyle.onlarında sucu yok cunku ortada sadece dedıkodu var net bir bilgi yok henuz...gelismeleri bundan sonra hic merak etmeyip sadece emlakkulisi.com u takip edicem...iyi calısmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mayıs 2012 | 20:23 yalın aksay 1185 Kişi okudu

sayın kireççimaltepe doğuşkent bölgesinde sanatçılar si

Soru

sayın kireççimaltepe doğuşkent bölgesinde sanatçılar sitesinde dubleks bir daire beğendik. dairenin manzarası ve çevresi iyi sayılır. benim sorum daireye 245000 isteniyor ve satıcının dediğine göre metro tamamlandığında fiyat 350000 lere çıkacakmış. böyle birşey mümkün mü? dairenin fiyatı makul mü?saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2010 | 09:15 necati çavuşoğlu 1185 Kişi okudu

merhaba tebernuş bey, biz 8 arkadaş bir araya gelip bir koopera

Soru

merhaba tebernuş bey, biz 8 arkadaş bir araya gelip bir kooperatif kurdyk, arsamız üzerine 8 tane dublex müstakil ev yapmaya başladık, ancak hepimizin de memur olması sebebiyle maddi gücümüzü sonuna kadar kullandık ancak daha inşaatımızın yaklaşık %50 sini tamamlayabildik. bundan sonrasını bir şekilde banka kredisiyle tamamlayacağız. kredi olarak nasıl bir yol izlememiz gerekir sizden görüş almak istiyorum. ikinci sorum daha var, bir arkadışımdan anadolubank`ın JAPON YENİ ile düşük faizle %0.57 gibi kredi verdiğini öğrendim, ancak hala bir karar veremedim, bu yen kredisi ve genel konut kreisi hakkında ayrınıtılı bir şekilde yardımcı olabilirseniz sevinirim, şimdiden teşekkür ederim, hayırlı günler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Eylül 2008 | 01:07 isa uyar 1185 Kişi okudu

Seydikemer Arsakoyde suyu elektrigi yolu olan tarla

Soru

merhaba, usd maas alan biri olarak bunu oyle dolarda tuttugumda nasi gelir elde edecegimi bilmedigimden , fethiye seydikemerden tarla topluyorum tabiki 2b olmayan ve zeytinlik olmayan mustakil, elektrik su ve yolu olan.. sizce mantikli mi yapiyorum iki seneye satmak istesem satilir bunlar diil mi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2023 | 23:24 necla bulut 1184 Kişi okudu

İkiz villalı sitede kentsel dönüşüm

Soru

İyi günler. 36 adet bahçeli kargir villa . Kat mülkiyetli gözüküyor tapuda . Arsa payı 130/5440 . Sırt sırta ikiz villa Bu özelliği taşıyan sitelerde kentsel dönüşüm ve karot örneği almak için nasıl bir prosedür işlememiz gerekiyor apartmanlar gibi çoğunluk gerekiyor mu karot için , yoksa kendi oturduğumuz villa için kendimiz karot aldıraviliyor muyuz . Böyle bir karot aldırsak site için bağlayıcı olur mu . Cevaplarsanız sevinirim . Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Eylül 2023 | 19:29 Bülent Coşkun 1183 Kişi okudu

avlulu kerpiç ev tadilat sorunsalı

Soru

arsamız var arsa avlulu kerpiç ev olarak tapuya işli lakin ev yıkılmış eskiden bir duvarı vardı şimdi oda yok buraya ev yapmak için nasıl bir işlem yapmam lazım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2021 | 21:13 ali astek 1184 Kişi okudu