Arsa payı düzelme davası mı yoksa Mutahit lerlemi çözmek gerekir

Soru

Daha önce de baya kafanızı meşgul eden birisi olarak özrümu şimdiden kabul edin lütfen. belediye de arşivleri inceledim 63 yılında yapılmıştır ilk projesi mevcut fakat çekme katlar ile ilgili hiç bir şey yok 86 yılında tadilat proje ile belediye onayı proje Malik lerden biri ozolitini saklamış yevmiye no pullarını kadar herşey mevcut 2981 sayılı yasaya uygulama ile herşey yasal yapılmış çekme kat mülkiyeti ne dönüş mus hisse paylaşım herkeze eşit olarak dağıtılmış ozaman lar hisse gözetilmeksizin yapılmış ki alt katta 4 daire üzerine 2 daire yiz büyüklükteyiz şimdi yenilemek için ise Mutahit hisse ne ise onu veririz buda kapalı alan dışındaki yerleri vermek istemiyor lar bizdeki 86 yılında tadilat projede sadece kendi kapımizdan giriş çıkış mümkün çatıya ayrıca bina içinden çıkış var iskan alınmış şimdi arsa payı düzelme davası mı açalım yada Mutahit kapalı alan dışındaki yerleri aynen bize vermek durumunda mıdır biraz daha açıklayıcı olursanız çok sevinirim.birde belediye de bina yönetim planı yok bunu nereden teyit etmek lazım buradan inceleme ile netlik kazanır mı.tesekkur ediyorum kolay gelsin

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Ağustos 2017 | 18:01 Orhan altıparmak 1186 Kişi okudu

Devlet Hastanesi Yaninda Daire Alımı

Soru

Tebernüs Bey Mrb;Yeni yapilan Çanakkale Devlet Hst'nin hemen yaninda site icersinde havuz ve sosyal tesisi bulunan;5 blok 126 daireden olusan merkezi dogalgaz sistemli bir sitede;1 katta havuz ve peyzaja bakan 1+1 53 m2 daire ici net kullanim alani ve ayrica 15 m2 terasi bulunan bir daire icin 160.000 tl istenmektedir.Sitenin teslim tarihi Mart 2019 olarak belirtilmistir.Cevresindeki sitelerde ortalama 1+1 kiralar su an icin yaklasik 700 tl tutarindadir.Fiyat olarak uygun olup olmadigi konusunda degerli fikirlerinizi paylasirsaniz cok memnun olurum.Saygilarimla.Iyi calismalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ağustos 2017 | 05:22 Nazif Tuncer Erke 1186 Kişi okudu

evin teslimini geciktiren idari konularda kira ödenmemesi

Soru

Sayın Tebernüş Bey, Biz westside beylikdüzü projesinden 1+1 bir daire aldık henüz ruhsat çıkmadan ve ruhsat çıktıktan sonra banka kredisi ile ödemelere başladık. Sözleşmeye göre teslim tarihi 3 mart 2017 idi ve 3 ay opsiyon süresi vardı. 3 haziran 2017 de de bu süre dolmuş oluyor. Bu güne kadar mayıs ayı içinde de çeşitli kereler arayıp telefonla veya yüzyüze görüşmeler ile aldığım bilgiler haziran ilk haftası teslim edileceği yönündeydi. Ancak opsiyon süresi de dolup bir haber alamayınca bugun aradım ve bana 3 ay daha teslim edemeyecekleri söylediler. ağustos sonunu bulacakmış. bu durumda sözleşmeye istinaden çevre dairelerdeki muadil kira bedelini talep ettim fakat bana sözleşmede belirttiğimiz gibi idari ve resmi nedenlerle olan gecikmeler olduğu için kira ödemeyeceklerini ilettiler. Sebep olarak da ruhsatın belediyeden geç çıktığını söylediler. Bu durumda ben yinede kire bedelini talep edebilirmiyim onu öğrenmek isterim. Sonuçta ruhsat çıktıktan sonra biz noterle ve banka ile sözleşme yaptık ve o zaman sözleşmede teslim tarihini değiştirmediler. Bu güne kadarda bize herhangi bir gecikme bildirimi yapmadılar. biz ilk kez 3-5 para biriktirip bir sürü kredi borcuna girip bir ev alıyoruz o nedenle bu konulara çok hakim değiliz. krediyi de ödemekte zorlandığımız için hemen daireyi teslim alıp kiraya vermek istiyorduk fakat şimdi 3 ay daha belkide daha fazla bekleyeceğiz. Sizce bu durumda hukuksal olarak bir hak talep edebilimiyim veya nasıl bir yol izlemeliyim. Teşekkürler, Saygılar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Haziran 2017 | 16:54 Öznur Deniz 1185 Kişi okudu

behçeşehir mahmutbey metro ihalesi

Soru

sayın tebernüş bey iyi günler pelçok kez ihalesi iptal edilen ve en son 31 mart 2017 de ihale edileceği belirtilen bahçeşehir mahmutbey metro ihalesi ile ilgili var ise bilgi alabilirmiyiz.slmlr

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Nisan 2017 | 16:17 kutlay ileri 1185 Kişi okudu

Arsa tapulu daire alınır mı ?

Soru

Yeni evleniyorum ve bir ev satın alacağım. Kartal Atalar mahallesinde 400000 civarında iken daireler tam da içime sinen daireyi 270000 liraya anlaştım. Kredi çekmeyeceğim param nakit fakat arsa tapuluymuş. Almamda bir sakınca var mı ? Oturmak için alıyorum fakat ne olacagı bellı olmaz satma durumu yasarsam problem yasar mıyım ? Bir de yarın birgün kentsel dönüşüme girerse bir sorun yaşar mıyım ? İyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2016 | 10:50 Koray Semih Koç 1186 Kişi okudu

1+0 Alibeyköy'de Sıfır Daire mantıklı mı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Yeşilpınar, Karadolap mevkiinde 45 m2 1+0 tapulu iskanlı daire buldum. Sıfır daire ve banka kredisine uygun bahçe katı. Daha sonra büyütme gibi bir imkanımızda var. Ortalama kira getirisi 700-750 lira arası. Aylık ödemelerini ancak 10 yıl vade ile yapabilecek durumdayım. Sizce bunu yatırım olarak değerlendirmeli miyim? Not: 1 yıl içerisinde Metro durağı açılıyor, mesafe 100 metre.. Selamlar, sevgiler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Aralık 2016 | 22:38 Erçin Temirtaş 1185 Kişi okudu

Halkalı ölçükent sitesi hakkında

Soru

Merhaba Halkalı ölçükent sitesinden ev almak istiyoruz imar durumu yada kısa vadede dönüşüme gitmesi konusunda bilginiz var mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Kasım 2016 | 15:41 Gül çetin 1186 Kişi okudu

Trendist vb kira rakamlari

Soru

Tebernus Bey, sizi yaklasik 5 yildir takip etmekteyim ve piyasayi da yakindan izlemekteyim kendimce. Gozlemlerime gore; konut sayisi yogun olan ve sitenin yeni yasama basladigi zamanlarda istenilen kira yada satilik rakami makul ise rahatlikla kiraci/alici bulunabiliyor.Fakat bazi mal sahipleri ya satin aldiklari bedelin yuksek olmasi yada dusuk kiraya vermeme inatciligi yuzunden, uzun donemdeki sure kaybina bakildiginda aslinda zarar ediyor.Surekli yorumlarda bahsedildigi uzere ornek olarak Trendist projesinde cok fazla sayida daire oldugundan ve henuz cok yeni teslimlerin yapilmasindan oturu kira ucretlerini makul seviyede tutmak gerekir.Cok fazla sayida bos ev var ve birbirlerinden farki yok.Ayrica sahsi fikrim lokasyonunun cok sapa bir yerde olmasindan dolayi alici yada kiraci ciktiginda ortak noktada uzlasip isi bitirmek en akillica olanidir.Burcin beyin israr ettigi 2000 tl kira yerine 1500 1600 e verilebilirse bile her gecen sure kendisine arti gelir yazmakla birlikte site aidati vb masraflarindan da kurtulmasina yarar saglar.En basit mantikla 2 ay zaman kaybetse bos kalsa ev, aidatlarla en az 4000tl kayip gelir olur.Cumali beyin yorumlarina katiliyorum.Bati atasehirde ilani yazip sokaga atsaniz hemen tutulur eviniz ama diger projelerde cok zor malesef.Ozellikle cok fazla yogun konut bulunan, yatirimlik icin satin alinan, yeni teslim edilmis, sosyal tesisleri ve yonetimi oturmamis sitelerde hayal kirikligina ugramamak icin daha mantikli hareket etmek gerektigini dusunmekteyim siz ne dersiniz? Degerli yorumlarinizi bekliyoruz.Hayirli bayramlar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2016 | 16:15 Cihan Tamer 1185 Kişi okudu

YAPI VE GAYRİMENKUL LTD.ŞTİ şirketine verilen kaporanın alımı?

Soru

Merhabalar , Nişanlımla birlikte İstanbul/Beylikdüzü'nde bir ev almaya karar verdik bundan 1 ay önce . Ben kredi çekicektim ve oda bna kefil olacaktı.Bir firma aracılığı ile bir ev beğendik ve noter onayı olmayan bir sözleşme yapıldı taraflarımızca.Evin değeri 175bn tl olup 25bn tl nakit ve geri kalan kısmıda konut kredisi olarak çekip alınmaya çalışılcaktı ev. Başlarda bankanın gönderdiği exper eve olması gerekenden düşük fiyat çekmesi ile istediğimiz meblayı alamıyorduk.Tabi bu başvurularda nişanlım kefil durumda.Sonra bu şirketin finans departmanında bizimle ilgilenen bayan özel bir exper gönderip cebinden ödeyeceğini söyledi ve kabul ettim. Giden özel exper doğrultusunda 140tl konut kredisi çekebiliyorduk. Bu olaylar yaşanırken meğerse nişanlımı ortak tapu anlamında işe dahil ettiklerini öğrendim.Ve bu krediyi kullanmayacağımı herşeyin benim adıma yapılmasını ve nişanlımın sadece kefil olarak bulunması gerektiğini söyledim.Çünkü sözleşmeyi ben kendi adıma imzaladım.Sonrasında kefil olsada aynı şey ortak tapuda olsa aynı şey olduğunu beyan ettiler ve ben aynı olmadığını söyleyinde sert konuşmaya başladı.Bende ya sözleşme gereğini yerine getirin yada vermiş olduğum kaporanın tarafıma iadesini talep ettim. Şuan görüşmeler hala devam etmekde ve ben hukuksal anlamda böyle bir durumda ne gibi haklara sahibim sizden onları öğrenmek istiyorum. Sözleşme noter tastiksiz Verdiğim kaporaya ait senet elimde Sözleşmede kredi çıkmadığı taktirde kaporanın iadesi yapılır maddesi mevcut. Gönderilen exper ücretininde bana ait olduğu yazıyor. Ben exper ücretinin kaporamdan alınmasını ve hatta artı 350 tl daha kaporamdan alınıp kaporamın iadesinide istedim. Henüz bir cevap almış değilim. Hukuksal anlamda haklarım konusunda yardımcı olursanız sevinirim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Temmuz 2016 | 07:46 Hakan Uzun 1186 Kişi okudu

Sümer mahallesi kentsel dönüşüm

Soru

Merhabalar soruma cevap verirseniz mutlu olacağım şimdiden teşekkürler,Sümer mahallesindeki kentsel dönüşüm devam edecek mi?sahilpark 2. Etap diye satışlar var bazı yerlerde bilginiz var mı?Kimseden yeterli bilgi alamadım yıkılıp binalar bırakıldı çünkü

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mayıs 2016 | 13:46 Erkan Bayram 1185 Kişi okudu