Adanuspark

Soru

Merhaba, Kayseri'de yaşıyorum. Evlilik vesilesiyle istanbula yerleşeceğim. Yaklaşık 50 bin tl birikmişimiz var. Nişanlımla küçük de olsa bir ev alalım kira ödemek yerine kredi ödeyelim diye düşünüyoruz. Hem de yatırım yapmış oluruz diyoruz. Adanus Park'taki daireleri çok beğendik. Fiyatlar yüksek olduğu için 1+1 dairelere baktık. Kira getirisi 1000 tl olan 73metrekare Br?t alan için 245000 tl fiyat uygun mudur. İstanbul için fiyatlardan, konumdan ve ilerideki deger kaybı veya kazancından pek anlamıyoruz. Yine aynı bölgede önerebileceginiz başka konut varmı. Cevabınız için şimdiden çok teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2014 | 16:33 Burcu Meriç 1147 Kişi okudu

halkalı atakent eroğlu

Soru

merhaba Tebernüş bey sitenizi 6 aydır takip ediyorum güzel bir hizmet sizi tebrik ederim cevabınız içinde şimdiden tşk ederim. istanbul lounge 2 den peyzaj manzaralı 5. kat gd cephe 195 m2 bürüt 138 m2 net 4+1 daire beğendim 740 000 tl diyorlar %15 3 yılda 3 ara ödeme ve kalanı %55 i 0,55 faizle 60 ay yapıyorlar 2 sorum olacak m2 fiyatı sizce nasıl emlakta bolon var diyorlar ev almak için beklemek dahamı doğru olur tşk ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2013 | 16:32 cem cemal balaban 1147 Kişi okudu

Academia mı Toya Vista mı

Soru

300 - 350.000 civarında E-5'e yakın konut arayışı içerisindeyim, yeni evlenecek bir çift olarak, lokasyon bizim için önemli, yaptığımız araştırmalarda Avcılar civarında ToyaVista ve Academia'nın projelerinin istediğimiz fiyat aralığı için uygun olacağını düşündük, 2+1 daireler için fiyatlar birbirine oldukça yakın, ancak hangi proje orta ve uzun vadede daha verimli olur kararsızım, yardımlarınızı rica ederim. Bu fiyat aralığında başka bir konut öneriniz varsa, memnuniyetle dinlemek isterim. Teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Aralık 2013 | 11:20 ILKNUR Yılmaz 1147 Kişi okudu

piyasanın geleceği.

Soru

merhaba tebernüş bey:benim sorum son günlerdeki olayların emlak piyasasını ne şekilde etkileyeceği.büyük projeler (3.köprü hava alanı kanal istanbul,kentsel dönüşüm) çok beklenti yarattı ve fiyatlara fazlasıyla yansıdı.bunlar gerçekleşmez veya ertelenirse,ülke seçim dönemine girerse,çok güvenilen yabancıların emlak alımı durursa emlak piyasası ve diğer piyasalar krize girermi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2013 | 16:36 hasan yılmaz 1148 Kişi okudu

Güneşli ekspres ve doublepark hk.

Soru

Merhabalar Tebernüş bey,size birkaç sorum olacak cevap verirseniz çok sevinirim.Birinci sorum. Güneşli bölgesi gelişiyor deniyor. Yenibosnada yapılan sitelerden tutun Güneşli-evren mh. ve bağcılar-mahmutbey dahil basın ekspresin üstünde kalan tem bağlantı yolundan e-5 e kadar olan bölge tamamen güneşli diye geçiyor.Daha doğrusu o bölgenin tamamında yapılan projelerde "güneşli"ibaresi kullanılıyor. Bu doğrumu yoksa bir kandırmaca mı? Gerçek güneşli neresi. Daha doğrusu böyle bir ayrım yapılır mı? Bağcılar mahmutbey bölgesi yani 212 ve ağaoğlu binasının etrafındaki bölgeler mia bölgesi olarak geçiyormuş. Bu avantajmıdır? yoksa dezavantajmıdır? Babacan yapı-Güneşli expres ve Doublepark rezidance keleşoğlu inş-nanda yapı bu bölgede yapılıyor. Ben bu iki projede ki stüdyo dairerler ilgileniyorum Aslına bakarsanız 1+1 almak isterdim ancak bütçem ancak stüdyoya yetiyor. Güneşli expres daha çok iş-ofis odaklı gibi gözüküyor. Doublepark ise daha çok hemen karşısında bulunan Kemerburgaz üniversitesini hedef almış gibi gözüküyor. Fiyatları-m2 leri ve teslim tarihleri aşağı yukarı aynı. bu iki firma için yada iki ayrı konseptteki site için fikrinizi belirterseniz çok sevinirim.Hangi proje de kiracı sıkıntısı yaşanmaz, yada daha az yaşanır diyelim, yada satarken sıkıntı yaşanmaz.Bu iki projede gplus gibi-istwest gib prim yaparmı? yoksa bu saydıklarım bölge olarak e-5 e yakınlıklarından daha mı avantajlılar. Bu sebeple mi bu kadar prim yaptılar? bu konuda fikrinizi söylerseniz, bilginizi paylaşırsanız çok svinirim. İyi günler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mayıs 2013 | 11:36 Mehdi Günler 1148 Kişi okudu

Öngörünüm - Geri görünüm

Soru

Öncelikle bilinmesi gereken, öngörünüm alanı sadece beykoz, sarıyer i kapsamıyor, karaköye kadar uzanan kısımdır. Hal böyle iken mevcut çoğu bina kaçaktır. Mevcut kanuna göre yıkılması gerekmektedir. Soruma gelince, Öngörünümün imara açılması asıl mesele değil, asıl mesele büyük haksızlıklar kayırmalar olan Öngörünüm ve Geri görünüm sınırları değişecekmi? Lebiderya olup ta geri görünüm gösterilen 5-6 kat imara açılan yerler ne olacak? vadi içinde olupta, boğazı dürbünle bile görmeyen imara kapalı yerler ne olacak? Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Kasım 2012 | 10:08 murat uygur 1148 Kişi okudu

MASLAK ve yeni yapılacak 6.000 konut

Soru

Tebernus Bey merhaba, Maslak bolgesi ile ilgili olarak yapımı suren 42 Maslak (442 konut + isyerleri), yeni yapılmaya baslayan Maslak 1453 (4700 konut + 600 isyeri) ve Eclipse Maslak (550 konut + 50 ticari alan) projeleri ile birlikte Maslak bolgesinde 6000 konut ve bircokta yeni ticari unite olacak. Tum bunlara Seyrantepe bolgesi ve Vadi Istanbul projelerini de katmıyorum. Maslak bolgesinin su anki halini bile dusunursek yakın zamanda arabaların hareket edemeyecegi bir yer olacak. IBB'nin bu bolgede herhangi bir projesi yada altyapı calısması var mı? Yoksa tum projelerin bitmesi, trafigin felc olması beklenip sonrasında mı bir calısma yapılacak? Bilginiz var ise paylasabilirseniz cok sevinirim. Saygılarımla Volkan Birsen

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Kasım 2012 | 10:42 Volkan Birsen 1148 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş bey,

Soru

Öncelikle böyle bir site ile insanların sorularına içtenlikle cevap verdiğiniz ve kılavuz görevi gördüğünüz için teşekkür ediyorum. Sİtenizi 2 aydır takip ediyorum ve hemen hemen tüm yazılarınızı okudum ve hergün cevapları da okuyorum . Sorularıma gelince yatırım yapmak istiyorum 27 yaşındayım biraz param var ve para durunca çabuk bitiyor. ve parayı bankada tutacağıma güvenli bir yatırım olan gayrimenkule yönelmek istiyorum. Ve yatırım yapmak istiyorum. 1) Acaba kentsel dönüşüme gidebilecek 1veya 2 tane olabilirse idealtepe-bostancı-suadiye civarı 3 veya 4 katlı otoparklı bahçe katı veya 3-4 katın birinde 2 daire alıp kiraya verip beklemek mi ? 2) Veya sizinde dediğiniz gibi geliçecek olan akslardan Kurtköy - Çekmeköy - Sancaktepe - Ispartakule den 3 veya 4 tane stüdyo daire mi almamı önerirsiniz ? 3) + 3 tane stüdyo daireye ek olarak bir de su havzası içinde olmayan ve müstakil parsel olarak çatalca - veya arnavutköy veya şileden yüksek metrekareli tarla vasfında bir arazide bunlara ek olarak düşünebilirim. Dediğim dairelerin hepsi kat mülkiyetli olmak şartı ile sizin de dediğiniz gibi... 4) Son sorum ise 2013 te kriz gelicek ve gayrimenkul fiyatları düşecek söylentisi var ve piyasa biraz durgun diyorlar. Şu anda yoksa yatırım yapmadan beklemeli miyim bu durumdan bakınca ? çünkü eğer evleri aldıktan sonra fiyatlarda düşme olursa zarar edebilirim. Paramı yanlış yatırım yaparak daha sonra üzülmek istemediğim için sizin gibi bir üstadın değerli fikirlerine ihtiyacım var. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Kasım 2012 | 15:44 Enes Bey 1147 Kişi okudu

tokı evleri

Soru

umranıyede yenı bır tokı projesı varmsı brı yıl sonra teslım denılıyor daıre fıyatları sızce ortalama ne kadar olur satılık fıyatları 5 yıl ıcınde 3+1 daıre tokı evı tokıden daıre almak ne kadar mantıklı modernıze acısıdan kotu dıyorlar genel anlamda tokı ıyımıdır kotumudur tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ekim 2012 | 15:14 ali rıza 1148 Kişi okudu

EVDEN ÇIKMAK İSTEMEME

Soru

tam bir yıl önce girmiş olduğum eve ev sahibi sözleşmenin bitimine bir gün kala çıkmam gerektiğini söyledi.sözleşmemiz 1 yıldı fakat sözlü olarak uzun vadeli olduğu konusunda anlaşmıştık.ve benim o eve taşınma sebebim küçük çocuğuma annemin bakmasıydı.uzun vadeli oturacağım içinde evin için masraf yaptım.Bende ev sahibine diyorumki sen bana uzun süreli dediğin için ben tuttum yoksan bu masrafları yapmazdım,yaptığım masrafları iade et ben çıkıyım o zman diyorum,tabiki kabul etmiyor.o zaman çıkamam diyorum.Amacım ya uzun süre oturmak ya da yaptığım masrafı karşılarsa hemen çıkmak.yaptığım masraf 4 aylık kiraya denk geliyor.Kirayı yatırmadan 4 ay otursam sonu nasıl olur.Yardımlarınızı rica ederim.saygılarımla

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
02 Ağustos 2012 | 11:03 Ayşe Kara 1147 Kişi okudu