yalıtım gideri hakkında bilgi almak istiyorum

Soru

İkamet ettiğim binada ev sahibiyim. Bina için yalıtım yapıldı. Yalıtım gideri binada bulunan daire sahiplerine eşit olarak dağıtıldı. benim evimin bir cephesine ve yaklaşık olarak 8-10 m2 lik bir alana yalıtım yapıldı. Evi benim evden büyük olanlar ile aynı parayı ödedim. Bununla ilgili apartman sakinleri tarafından alınan bir karar yeterli mi? Benden haksız yere fazla ödeme alındığını düşünüyorum. Doğru olan nedir. Nasıl bir yol izlemeliyim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mart 2015 | 16:31 semih MUTLU 841 Kişi okudu

mon reve projesi kat bahçesi

Soru

Mon Reve projesi Eyüp te yeni başlayan bir proje, Birlik İnşaat ve MES grup ortaklığı ile yapılıyor. 3+1 brüt 219 m2, net kat bahçeleri dahil 149 m2, fiyat olarak da 990 bin tl civarında. konum da suryapı axis 500mt. yakınında sizin değerlendirmeleriniz nasıl olur. Dün sorduğum soruda kat bahçesi ne kadar demişsiniz. Toplam 28 m2

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mart 2015 | 21:38 yasier gürbüez 841 Kişi okudu

çorlu yeni devlet hastanesi altındaki tarlam

Soru

Sayın Tebernüş bey çorlu yeni devlet hastanesi altında 400- 500 metre uzaklıkta 28 dekar tarlam var bir sürü yalan yanlış haberler geliyor sizden saglıklı bir bilgi alabilirmiyim.tşkr

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mart 2015 | 10:52 özden güngör 841 Kişi okudu

mütahitle yapılan sözleşmenin geçerliliği?

Soru

Mütahit firmadan inşaat halinde ev aldım kendi aramızda sözleşme yaptık notersiz olarak sözleşmede ruhsat alındığı tarihten itibaren 1 yıl sonra bitmeyen inşaattan her ay için 500 tl kira ödemesi yapar diye ibare var bu ruhsat tarihi belediyeden alınan mı? yoksa tapu dairesinden alınan mı ? acaba belediyedense bize vereceği kira parasını nasıl talep edeceğiz tapuyu alırken eksik mi verelim parayı yoksa tapudan sonra mahlemeye mi vereceğiz şuanda mütahit hiç bir kira ödemesi yapmıyor bize ev tam tamamlanmadı ama kredi çekilebilecek duruma geldi krediyi çekelimmi yoksa ev bitsin şartnameye uygun bir şekilde olmazsa para işini tapuyu nasıl halledelim çaresiz büyük miktarınıda verdik paranın kredi kısmı az kaldı ne yapalım çaresizim :(

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Şubat 2015 | 16:25 Hülya KUMRU 842 Kişi okudu

riskli binada işyeri sahibinin hakları.

Soru

İyi günler Adana da 22 yıllık bina da tek dükkan sahibiyiim.kat sakinlerinden iki daire sahibi diğer bina sakinlerinden habersiz gizlice bir müteahitle anlaşarak binamıza çürük raporu almak için müracaatta bulunmuşlar( diğer kat sakinlerinin istememelerine rağmen) büyük ihtimalle 2 hafta içinde riskli raporu çıkacak. işyerim köşe cephede olup en değerli yerde bulumaktadır.olası yıkım halinde müteahit zemin kattaki benim dükkanıda alıp komple kendisine işyeri yapmak istiyormuş..size sorum şu;var olan haklarımı yani 36 m.kare dükkanımı ve aynı köşe cephemi nasıl koruyabiirim benden izinsiz ya da habersiz belirlenen proje üzerinde oynama yapabilir mi ayrıca 3 te 2 çoğunlukla kat sakinlerinin oy çokluğuyla hak kaybına uğrayabilir miyim(işyerimin elimden alınıp yerine daire verilmesi ya da cephesinin değiştirilmesi metre karesinin küçülmesi gibi) böyle birşey mümkün mü haklarım nelerdir.yardımlarınız için teşekkür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2015 | 21:40 alp ökdem 842 Kişi okudu

Yeni bina alımında dıkkat edılmesı gereken konular

Soru

İyi aksamlar Tebernüş bey oncelıkle ılgı ve alakanız ıcın sımdıden tesekkur ederım konum soyledırkı istanbulda yenı bır ev alıcaz ev sıte ozellıgınde daıre olarak bulunmakta olup bu daıreyı alırken nelere dıkkat etmelıyız.Bİlginiz oldugu uzere bu konularda çok sıkıntılar yasanmakta onun için özellikle nelere dıkkat etmemız gerekıyor satıcıya hangı soruları sormam gerekıyor. Konu hakkında ilgı gorus ve tavsıylerınızı beklıyorum. Tesekkurler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Kasım 2014 | 00:08 guray kuyucaklı 842 Kişi okudu

Astro Beylikdüzü Projesi Hakkında

Soru

Tebernüş Bey selamlar. Batı Yapı tarafından yapılan Astro Beylikdüzü projesi ile ilgili fikrinizi almak istiyorum (Hürriyet Bulvarı üzerinde bir projeymiş) Home office tarzı 1+1 veya 2+1 dairelerden yatırım amaçlı almayı düşünüyorum. 1+1 fiyatları 160.000-250.000 TL arasında, 2+1 fiyatları ise 210.000-270.000 TL arasında değişiyor. 40 ay 0 faiz odeme planları oldugundan bahsediyorlar. Teslimden sonraki ilk 3 ay evini kiraya veremeyenler için kira garantisi adı altında 3.000 TL vermeyi taahhüt ediyorlar ve kira getirisi 1+1 daireler için min.1.000 TL olur şeklinde bir ön görüleri var. Sizce Beylikdüzünün gelişen bir lokasyon olması ofis kullanımı için bu seviyelerde kira getirir mi? Kısa veya orta vadede satmayı düşünürsek ne kadar bir prim yapma ihtimali vardır? Değerli fikirlerinizi bekliyorum, İyi çalışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ekim 2014 | 17:36 Samed Dereli 842 Kişi okudu

ekşinar konakları satın alma hakkında

Soru

Günaydın. Ekşinar konakları 1+1 77 metre brüt batı cepheli. Koru florya ya bakan tarafta. 4. kat. Balkonu deniz görüyor. 470.000 tl. sizce nasıl bir yatırım. fikrinizi alabilir miyim. teşekkür ederim. iyi günler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Eylül 2014 | 10:04 hamza karadağ 842 Kişi okudu

bu kosullarda nasil secim yapilmali

Soru

Merhabalar, Bahsedecegim sartlara uygun fikrinizi alabilirmiyim .Tesekkur ederim... Suan ayazagakoyunde toprak tapulu 30 yil ustu bir dairemiz var.Ederi 100-150 bin.Elimizde 120 bin birikmisimiz var. 1.Mevcut evimizi satip + 120bin birikmis +kredi cekerek:bu butceyle avrupa yakasinda hangi semtten bakmaliyiz.isyeri kabatas 2.Mevcut evi kiraya verip kredi miktarini yuksek cekmeyimi onerirsiniz (ayazagada merkezde evimiz buralarin ileride degerlenmesi ihtimaline karsin ) 3.Mevcut evde oturup 120 bin birikmis+ az bi kredi cekerek sadece yatirim amacli bir ev sahibi olmakmi mantiklidir...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ağustos 2014 | 10:55 reyhan yüksel 841 Kişi okudu

daire diye depo satilmis ne yapmam gerekir

Soru

merhaba tebernus bey, 1999 senesinde cinarciktanbir daire aldim babama vekalet verip tapusunu aldirdim. sonradan tapuya baktigimda sok oldum daire diye bana zemin kat depo satmislar. Mutahitle konustugumda cinarcigin 3/2 si boyle dedi ve aciklamasi bir kat fazladan cikabilmek icin giris kattaki daireyi zemin kat depo gosteriyorlarmis insaat izni almak icin. Yani bir sey yapmadilar simdi satmak istiyorum kimse almiyor depo gorunuyor tapuda ne yapacagimi sasirdim . Lutfen bana yok gosterin saygilar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ağustos 2014 | 01:51 gulizar ugurlu 842 Kişi okudu