Sanayi İmarlı Arsa

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Öncelikli olarak halkımızın sorularına sabır ve içtenlikle cevapladığınız ve bizlere yol gösterme çabanız için size içtenlikle teşekkür ediyorum. Ben bankacıyım ve eşimle birlikte birikimlerimizi değerlendirmek üzere bir arsa alımnı yapmak istiyoruz. Odaklandığımız bölge Çerkezköy ve en az 10 - 15 yıl içerisinde ger dönüşü olacağını öngörerek bir yatırım yapmak istemekteyiz. Araştırmalarımız neticesinde bir arsa bulduk Çerkezköy Veliköy bölgesinde Islah OSB''ye çok yakın bu arsanın m2 fiyatı 13 TL'dir. 9000 m2'lik bu danayi imarlı olan arsa Veliköy Islah OSB dışında olduğundna şu an itibariyle herhangi bir ruhsat verilmemektedir. Bizim için 10 - 15 yıllık bir bekleme süresi olduğuından bu süre içerisinde bu bölgede ruhsatlandırmanın yapılabilirliği ve eğer olası ruhsatların kesinlikle çıkmaması sdurumunda arsanın akibetinin duırumunun en olacağı hakkında bilgisiniz rica ederim. Sizce bu arsanın alımı yatırım açısından mantıklımıdır? Bu bölgede 15 yıl sonra halen yapı çalışma vs ruhsatlarının verilmemesiş durumunda arsa değerinin yönü ne şekilde değişebilecektir. Konu hakkında yardımınızı beklemekteyim. Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ağustos 2013 | 17:09 Serdar Mert 838 Kişi okudu

Tema park mı, batışehir mi?

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, iki konut arasında kaldım ve sizin de fikrinizi almak isterim. İlk konut Batışehir projesinde 2014 Nisan teslim 2+1 batı cephe peyzaja bakan 138 m2 (21 m2 si kat bahçesi) 6 kat ve fiyatı 533 bin. ikinci konut ise 2015 Eylül teslim 2+1 güney batı cephe peyzaja bakan 122 m2 (net 89 m2) 6 kat ve fiyatı 433 bin. yatırım için değil oturmak için düşünüyorum. ancak acelem yok. Batışehirin istoç sanayinin içinde olması biraz sorun, Temaparkın da halkalı çöplüğünün üzerinde yapılması beni korkutuyor. evin değerinin düşmemesi ve prim yapması. şüphesiz önemli. Sizce hangi konutu almak daha mantıklı? Teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Temmuz 2013 | 01:02 Emre Görkem 837 Kişi okudu

Muhit önerisi?

Soru

Merhaba Sayın Kireççi. Halen başka şehirde yaşayan ve yaşlanmakta olan anne ve babamı, her geçen gün bakıma muhtaç olacaklarını öngörerek İstanbul'a yerleştirmek istiyorum. Maksimum 250.000 TL'ye kadar 120-150 metrekare arası hastanelere yakın mümkünse yeni yapılan güvenlikli bir sitede daire alma planım var. Marka ve şirket önermekten özellikle kaçındığınızı bildiğim için ben proje değil muhit tavsiye isteyeceğim. Ben şahsen Şişli'de oturuyorum ve bir ihtiyaç halinde maksimum 1 saat içinde onları ziyaret edebileceğim bir yer olmalı. Ispartakule nispeten ucuz ama hastanelere yakın olduğu için eliyorum. Şu an kafamda Kurtköy (Pendik) ve Beylikdüzü var ne dersiniz? Veya sizin öneriniz hangi semt veya bölge olur? Umarım link verip de "şurayı okuyun" demezsiniz zira o yazıları çoktan okudum :)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2013 | 09:38 deniz demir 838 Kişi okudu

Forum Tem

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Ben 2 konu hakkında bilgi almak istiyorum. 1)Avrupa Konutları Tem 2 Projesinin arsası küçük gibi. Orada yapılan kentsel dönüşümler bu arazinin içine girer mi ? Bu projede neler olacak ? (Örn: Ev,AVM vs...) 2)Forum Tem projesiyle ilgili yeni bilgi var mı ? Avrupa Konutları Tem 2 projesinin tekrar başlamasında bir etkisi olur mu ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Haziran 2013 | 19:01 Alperen Beşikci 838 Kişi okudu

TOKİ veya Emlak Konut Projelerinde Ev alım satım vergisi

Soru

Ahmet Bey merhabalar, Daha önceki bazı sorulara cevaplarınızda konut alım-satımından doğan vergilerde 5 yıllık sürenin iktisap tarihinde başladığını belirtmiştiniz. TOKİ veya Emlak Konut projelerinden alınan projelerde de süre hesaplaması aynı şekilde iktisap tarihinde mi başlıyor yoksa ilgili kurumla noter huzurunda imzalanan satış sözleşmesi mi baz alınmaktadır. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. İyi çalışmalar

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2013 | 21:12 Selçuk Şişman 837 Kişi okudu

Demir Romance

Soru

İyi günler, Demir Romance'da 66 m2 için 6.kat; 175 bin fiyat aldım, üst katlarda fiyat artıyor, ayrıca konumuna bağlı olarak fiyat 216 bin Tl'ye kadar çıkıyor, yatırım için alacağım, sizce hangisini tercih etmeliyim. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Mart 2013 | 18:23 Erdoğan ŞEN 837 Kişi okudu

nef 09

Soru

merhabalar Tebernüş Bey iyi çalışmalar 1)nef 09 projesi hakkında düşünceleriniz nedir? 2)4. levent civarındaki m2 birim fiyatları yaklaşık olarak nedir ? 3)bu projenin satışlarının nasıl gittiği hakkında fikriniz var mıdır şu ana kadar kaç ofis satıldığı hakkında

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2012 | 01:08 caner sadıkoğlu 838 Kişi okudu

Yatırım amaçlı apart daire

Soru

Öncelikle kolay gelsin Tebernüş Bey. Yatırım amaçlı olarak 60 dairelik sitede 2 adet 1+1 apart almayı düşünüyoruz. Sizce apart alınmalı mı? Alınacaksa dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Yoksa normal bir daire mi alınmalıdır? İlginize Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2012 | 13:36 Ali kemal YAZICI 837 Kişi okudu

Avrupa Konutları Ispartakule'de metrekaresi 2 bin 200 TL

Soru

Merhabalar.Şu an Beylikdüzünde oturuyoruz.Beylikdüzü'nün son yıllarda artan kalabalığı ve trafiği nedeniyle Halkalı veya Ispartakule civarında oturmak için 2+1 ev almayı planlıyoruz.Atakent civarında yeni yapılan birçok projeyi araştırdım.Diğer yandan Ispartakule civarındaki projeleri de inceledim.Avrupa Konutları Ispartakule-3 standardında Halkalı'da yer alan projelerin fiyatları biraz daha yüksek.Ispartakule-3 güney cephe 2.kat peyzaja bakan bir dairenin mt2 fiyatı 2.200 TL civarında.Avrupa Konutları Ispartakule-3 'nün tem otoyolunun yanında olması ara yollara girmeden direk otobana bağlanmak için büyük avantaj olarak görüyorum.Ayrıca Avrupa Konutları Ispartakule'nin tam yan yolunda yer alıyor.Bu açıdan da ayrıca konumu iyi.Sizce belirttiğim mt2 fiyattan burada oturum amaçlı bir ev almak uygun mudur? İleride Ispartakule iyi bir lokasyon olur mu ?Yoksa Halkalı tarafına daha mı yoğunlaşmak mantıklı olur? Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Haziran 2012 | 09:44 selçuk yenimol 837 Kişi okudu

Makrom Yapı Tuzla'da 51 metrekare 36 bin TL

Soru

merhaba Tebernüş Bey yaklaşık iki aydır sizi takip ediyorum.sıcak bir haber olarak makromtek imzalı tuzla aydınlıda 2012 ağustosta başlanıp 2014 ağustosta teslim edileceği belirtilen proje haberlerini gördüm.az önce satış ofisine de gittim ama projenin maketi,ruhsatı hakkında net bir bilgim olamadı.maket için "yok",ruhsat için ise "vardır heralde ağustosta başlanacağına göre" gibi müteahit mantığı bir cevapla karşılaştım. 1+1 51 m2 36000 gibi uygun bir fiyat veriliyor.aydınlı hakkında uzun vadede düşünülebilir şeklindeki yazılarınızı okudum.asıl sorum şu:yer,konum,ruhsat,yapacağı prim gibi sorulara yanıt bulamadan almak mantıklı mı,çünkü 1 haftalık bir fiyatmış bu.maalesef 3 aydır ciddi ciddi satış bürolarına gidiyorum,aklımdaki sorulara daha yenileri eklenerek çıkıyorum :karar verince de fiyatlar artıyor,cephe seçeneği daralıyor :( ne önerirsiniz acaba?kolay gelsin...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Mayıs 2012 | 21:13 yüksel karlı 837 Kişi okudu