Ev alırken neler yapacağım

Soru

Tebernüş bey iyi günler, Benim sorum kısa; Ev alırken ücreti mukabili bir gayrimenkul eksperi bulup sorucam ve emlak avukatına danışacağım değilmi ? Değerli yardımlarınız çok teşekkürler. Allah razı olsun. Saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2017 | 13:42 Ali Demir 800 Kişi okudu

İmar bilgisi ve senet bilgisi

Soru

Merhabalar efendim ben Çerkezköy Veli köyünden imarsız tarla aldım hemen yerleşim yerinin bittigi noktada. Ve Çerkezköy belediyesinden ada parselini yazdığımda. 1/1000 yazıyor imar durumu galan belli olmuyor 1/1000 ne demekte bir tarla imara girmesi icin Çok mu bekleriz azmı bekleriz? İkinci sorum ise biz bu ada parselinde kalastro ile eşit bi şekilde bölünmüş. Ve kazıklar çakılarak numaralandırılmıştır ve. O parselin içinde alıcakların aldığı parselin nosunu işaretlenmiş durumda şu ibareye imza attırıldı bizlere ada parseli içerisindeki 3 no parselimdeki 250mk alandan başka hiç kimsenin. Ada paraeline tecavuz etmeyeceğim ve hak talep etmeyeceğim diye bir ibareyi her alıcıya imzalatıldı imar geçtiğinde bu sözleşmenin etkisi olurmu ? Yoksa yine işgal etme hakkı varmı yada hak talep edilirimi teşekkür ederim şimdiden iyi çalışmalar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Ocak 2017 | 23:30 Ömer gerçek 800 Kişi okudu

1 yıllık kiracıyım ve kiraya yapılan zam

Soru

Merhaba kolay gelsin 1 yıllık kiracıyım ve sözleşmem yok 400 tl ye oturuyodum ev sahibi geldi kiranın bedelinin 550 tl oldugunu söyledi bende veremiyecegimi bildirdim. bununla ilgili ne gibi haklarım var ve ne yapmalıyım yardımcı olurmusunuz

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2017 | 08:33 satılmış SÜZENER 800 Kişi okudu

Avcilar merkez mah. bu fiyata ev mantikli mi?

Soru

Mrb Tebernüş Bey. Ben avcılarin tam merkezinde sıfır binada 105 mtkare bir ev ile anlaşma asamasindayim. Şuan ki kira getirisi 1600 tl . Ev 380 bin TL. Sizce bu fiyata evi almam mantıklı mı? Evin ilerideki değeri sizce artar mı? Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Aralık 2016 | 23:56 Mustafa şirin 800 Kişi okudu

12.50 imara göre hak kaybımız olurmu

Soru

Merhabalar sayın hocam, Size bir kaç sorum olacak beni aydınlatırsanız sevinirim. Yaklaşık 2 sene önce bir daire aldım.Tapuya araştırma yapmaya gittiğimde her hangi bir sorun olmadığı ve tapu kütük kaydına kat mülkiyetli olarak işli olduğunu gördüm.Sadece benden önceki sahibi kredi kullandığı için bankadan feyk yazısı gelmediği için üstünde şerh vardı.Mal sahibi banka ile görüşüp feyk yazısını isteyip evin üstünde olan şerh kalmış oldu.Hem tapu kütüğünde kat mülkiyetli yazıp hemde kredi kullanıldığı için bir sorun yok diye düşündüm ve nakit olarak daireyi aldım.Şimdilerde apartman sakinleri bina için kendimiz yıktırıp yaptıralım demekte.5 katlı ve her katta tek daire mevcut.Ama bizim oraya verilen imar 12.50 olduğuna göre 5 katlı nasıl oluyor olmuyor ise bu binaya zamanında nasıl iskan ve kat mülkiyeti verilebilir.Bu durumda hak kaybım olurmu aydınlatırsanız sevinirim.Şimdiden çok teşekkürler. Saygılarımla.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
21 Aralık 2016 | 11:29 levent yıldırım 799 Kişi okudu

satış sözleşmesi sonrası fatura kesimi

Soru

merhaba ben satış sözleşmesiyle 142 m ev aldım içinede taşındım gecikmelide olsa kusurlarıyla bazı eksiklikler yavaşda olsa yapılmakta henüz tapuda bir şey yapılmadı evin satış bedeli üzerinden fatura kesmişler ve fatura tarafıma verildi fakat firmanın banka borcundan dolayı ipotekli oldugu söyleniyor nüfus kayıtlarını yapmamız için büyükşehir belediyesinden kapı no alındı baglı bulundugumuz belediyeyede geçici ruhsat başvurusu yapıldı elektirik su abonelikleri ne zaman alınır. fatura kesilmesi benim açımdanda ne anlam taşıyor saygılar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Kasım 2016 | 21:58 kemal aydın 799 Kişi okudu

Riskli yapı sürecinde çoğunluğun anlaşması

Soru

Hocam merhaba, 13 dairelik bir binada 10 daire ile kat karşılığı inşaat sözleşmesi imzaladık. Bina riskli yapı sınıfına girmiş ve raporu var. şuanda 3 kişi muhalif durumda. Bina boşaltılmış durumdadır. 10 kişi ile imzalanan sözleşme ile bina yapımına başlayabilir miyiz? yani belediye nezdinde çalışmaları başlatılıp projeler onaylanır mı? paralelinde de 6306 sayılı yasa bakanlıkça işletilerek içe satış süreci devam ettirilecek. İnşaatı başlatmak istiyoruz. Nasıl ilerlemeliyiz? Belediyeler imzaların tamamı atılmaz ise başlayamayacağımızı söylemektedirler. Yasada bu sıkıntıyı aşacak madde var mı? Saygılarımla, Ali ERCAN

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
13 Kasım 2016 | 20:27 Ali Ercan 800 Kişi okudu

asansör ve merdiven boşluğu işyeri veye dükkan bürt alanınıa dahil edilirmi

Soru

197 m2 inşaat alanında 19,5 merdiven ve asansör boşlu mevcut 2 adet dükkân var. dış dan dışa 1 tanesi 100 m2 dükkanın dış dan dışa ölçümüne artmanın 15 m2 asansör ve merdiven boşluğu gelmekte yapı ruhsatında 90 m2 geçmekte bu dükkan 100 m2 mi yoksa 90 m2 boşluklar dükkanın hiç kullan ılımıyla alakası da yoktur. Bilgilerinizi saygılarımla arz ederim. Sayın hocam

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
12 Ekim 2016 | 17:45 remzi demir 799 Kişi okudu

2016 imar affı gündemde mi?

Soru

merhaba kaçak yapılan kat için bir af söz konusu mu yıl için

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
12 Ekim 2016 | 14:30 gizem mirza 799 Kişi okudu

Yüksek gerilim hattı geçiren şirket hakkında ne yapabilirim

Soru

Tebernüş bey,Ordu'nun kabadüz ilçesi sınırları içinde bulunan 14500 metre karelik fındık bahçesi sahibiyim arazimin içinden bilgim olmadan bir yüksek gerilim hattı geçirildi bu konuda ne yapabilirim bilgilendirmenizi rica ediyorum

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Eylül 2016 | 15:29 Güngör çeküç 799 Kişi okudu