Çandarlı arsa
merhaba serdar bey.ben türkiye'nin en büyük ihracat limanı olacağı nedeniyle çandarlı'dan arsa almayı düşünüyorum.sizce de doğru bir yatırım olur mu 5-10 yıl sürecinde.hangi bölgeyi önerirsiniz.saygılarımla.
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
merhaba serdar bey.ben türkiye'nin en büyük ihracat limanı olacağı nedeniyle çandarlı'dan arsa almayı düşünüyorum.sizce de doğru bir yatırım olur mu 5-10 yıl sürecinde.hangi bölgeyi önerirsiniz.saygılarımla.
iyi günler ,beyefendi osmanli insaat in güvenilir olup olmadigi ile ilgili bende dahi olmak üzere sizden hic bir zaman net bir cevap alamadik. bizi aydinlatamaycakmisiniz, kaldiki siz firma sahipleri ile sohbet etmissiniz..verdiginiz cevaplar siz arastirin.dogru, ama sizdende acik ve net cevaplar bekliyoruz.teskkürler,,, avusturya,,innsburuck
öncelikle iyi günler),tebernüş bey benim kafama takılan bazı sorular var.ben regnum astrum towers'dan 2 ay önce 95.000liraya 1+1 59m daire aldım.550 liradan kiraya verdim.fakat bi arkadaşım bana fiside'dan 66m 1+1 daireyi 65.000'e verecek.buda ağustos veya eylül teslim.ben şunu merak ediyorum metrobüsten dolayı regnumdan bi pirim beklentim vardı ama buda bana cazip geldi sizce regnumdaki evimi satıp böle bir projeye girmemmi daha iyi olur yoksa regnum oturmuş bi yer daha yakın bi zamanda pirimmi görürüm.anlatabilmişimdir umarım kira amaçlı değil yatırım amaçlı neresi iyi pirim getirirse orayı seçmek istiyorum.şimdiden teşekkür ederim)
İyi gunler tebernus bey..200 bin tl nakitim var ve gerekirse 100 tl kadar kredi cekebilirim..size sorum agaoglu andromedada 1+1 70m2 300 bin tlye,agaoglu eltes gold da 1+1 81m2 200 bin tlye ev buldum..sizce yatirim icin hangisini almak daha mantikli?yada onerebileceginiz baska projeler varmi?
Tebernüş bey günaydın, sitenizden yeni haberim oldu, birkaç gündür takip ediyorum. Gerçekten çok aydınlatıcı bilgiler veriyorsunuz, teşekkürler. biz şu an maltepe merkezde kirada oturuyoruz, eşimin işyeri maltepede ve geç saatlere kadar çalıştığı için maltepe civarından pek uzaklaşmak istemiyoruz. yaklaşık bir senedir maltepe-kartal çevresindeki yakın projeleri araştırıyoruz. şu an 150.000 tl nakitimiz var. Bu arada 2 çocuğumuz var, 3 ve 1 yaşında, öncelikle onların oynayabilecekleri parkı olan, havuzlu, güvenlikli ve tabiki deprem açısından sağlam bir zeminde bulunan bir sitede büyümelerini istiyoruz. ilk olarak nish adaları düşünmüştük, ama şu an kirada oturduğumuz için hemen oturabileceğimiz bir ev almanın daha mantıklı olduğuna karar verdik. uprise elite projesinden 1. kat güneybatı cephe brüt145m2 net 107 m2 olan 3+1 daire için teknik yapıdan 407.000 tl fiyat aldık. kapora verdik, 1-2 gün içinde kredimiz çıkarsa alıcaz. sitede 3+1'lerin kiraları 1.300-1.400 arasında. kira çarpanından ve m2 fiyatlarından bahsetmişsiniz ama ben bunların nasıl hesaplandığını pek anlayamadım. sizden ricam bu evin fiyatını değerlendirebilir misiniz? 1. kat olması ile ilgili biraz tereddütümüz var, güvenlik ve ilerde satarken zorlanırmıyız acaba? teknik yapının elindeki son 3+1 daire buymuş, arsa sahibinin elinde daireler var bunun dışında. daha yüksek katların fiyatları 420.000'den başlıyor ama tabi şunu da belirteyim teknik yapıdan alınca 150.000 peşin vericez, gerisini 36 ayda sıfır faizle ödeyeceğiz. arsa sahibinden alırsak 40.000 tl gibi bir banka faizi de ödemek durumunda kalacağız(tabi bir de emlakçı parası). öyle olunca 1. kat ve 4. kat daire arasında 60-70.000 tl gibi bir fark oluyor. yorumlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkürler...
Tebernus Bey, Metrogarden projesinin lansmanını izledim ve bizzat gidip lansman fiyatlarını da öğrendim. Altan Bey'in civardaki evlere göre projenin neden metrekare fiyatının yüksek olduğu açıklamasını dinledim.Benim değinmek istediğim nokta metrekare fiyatıdır ve örnek vermek istiyorum size. Tahminim bu metrekare fiyatları brut alanlardan hesaplanıyor. Metrogarden'da 166 m2(3+1) yazılan bir evin netini hesapladığımda onların verdiği net alanlarda 116 m2 cıkıyor. 209 m2(4+1) evin ise neti 149 m2 cıkıyor. Net ile brut arasında 50-60 m2 oynuyor ve bunu görünce cok sasırdım. Ardından Ringsistanbul projesini gezdim aynı gün ve bu projede katalogda yazılan m2'ler net metrekareler oldugunu gördüm. Aslında burda 165 m2 denilen 3+1 bir ev metrogarden'daki 4+1 209 m2 (neti 159)'dan daha buyuk. Fiyat kıyaslaması için kendi oturdugum evidea sitesinden örnek vereceğim zira konumun aynı oldugu konusunda kimse bir sey diyemez sanırım) Evidea'da brut 166 net 144 m2 olan 4+1 evde oturuyorum almak istersem fiyatı 450.000 TL civarında. Yolun karsısında 2013 teslimi brut 209 m2 net 149 m2 olan ev 720.000 TL ve bu lansman fiyatı (%10 indirimli) pazartesiden sonra 790.000 TL) aldın aldın almadın 70.000 TL zam 2 günde)Sunu da belirtmek isterim ki eğer brüt alanlara depo falan giriyor denilirse de oturdugum siteninde otopark alanında her dairenin kendine ait bir deposu var. Ben su durumda net m2 üzerinden bir fiyat hesaplarsam sanırım 2 sene sonra teslim alacagım suryapı metrogarden karsı komsusundan 2 kat falan daha pahalı oluyor.Diyelim ki benim 800.000 TL param var ve SurYapı'nın inşaat kalitesine ve yaptıgı işlere cok ama cok güveniyorum ve illa firmadan ev almak istiyorum bu projesinden ama hala ikna edemiyorum kendimi lütfen bana bu konuda yardımcı olurmusunuz)...
Merhabalar,5 yıllık evliyiz. 3 yıl önce Bağcılar Güneşli'den 60 dairelik sıfır bir siteden ev aldık. O sıralar kayabaşımı güneşlimi ikileminde kalmıştık sonrasında güneşli'den almaya karar vermiştik. Genelde Güneşli'nin ilerde prim yapacağı kanısı var. Eşim ve bende "inşallah öyle olur" temennisindeyiz.Sizin yazılarınızda Güneşli-kayabaşımı diye sorulmuş siz güneşli demnişsiniz. Buda beni ayrıca rahatlattı. Yatırım amaçlı da bir şey almak istiyoruz.(70-80-100 milyar civarında küçük bir yatırım) yatırım için Dükkan alın diyorsunuz, babamda sizinle aynı fikirde,ancak Biz dükkan, daire paramız,imkanımız,fırsatımız neye yeterse onu alma taraftarıyız. Bağcılar-Kirazlı ya yeni metro yapılıyor. Metro çevresinde oldukça çok boş alan vardı. Metro inşaatından sonra çevresine 2 bloklu birkaç tane daha site-yeni apartmanlar yapıldı.Yapılmaya devam ediyor.Şimdi de bu küçük yatırımımız için Güneşli'mi Kirazlı'mı ikileminde kaldık. Sizce hangisi daha çok prim yapar. Yeni küçük(markasız) sitelerin,apartmanların ve metro durağının bulunduğu Kirazlı'mı. Yoksa basın exprese yakın Güneşli'mi?? Soruma cvp verirseniz çok sevinirim.İyi günler dilerim.
Tebernüs Bey merhabalar. Samsun Towers projesinden daire almayı düşünüyoruz, birkaç arkadaş, yanlız bir kaç önceki proje 2 otel 8 blok konut deniyordu. Şimdi ise 4 blok bir AVM deniyor. Birde İnşaat işlerini T-M İNŞAAT TURİZM YATIRIM A.Ş tine verildiği söyleniyor. Bu firma içinde DAP YAPI HOLDİNG in sahibi olan Ziya YILMAZ bey'in ağabeyi ORHAN ARSLAN diye tanıtılıyor. Orhan ARSLAN bey ile ilgili bir bilginiz varmıdır acaba. Şayet bu işin içerisene Dap Yapı İnşaatın ağabeyi Orhan ARSLAN bey de ilave olur ise, bir çok problem ortadan kalkmazmı acaba.
tekrar merhaba silivri için arsa sıralamasına gore pirim yapacak köylerden bahsettiğimizde gazitepe ve cevre koyleri on plana cıkmaktadır tabı bunun yanında koye yakın olmasıda onemli bir kriter oldugunu dusunurek kadıköy cirainda arsa araştırması yaptım 8.700 m2 civari bir ariziyi 80.000 tl civarı buldum. fabrıkalara ve koye yakın tarla vasıflı bir arazi .Buna alternatif olarak tekirdagda sanayi imari içinde 2.000 m2 civari bir arsada dusunmekteyim tekirdag ve silivrinin gelişmesine baktıgmızda yatırım ve uzun vade de +5 yıl gıbı en az vadede sılıvrının belırttıgım guzergahlarda olabılecek degısımler ile sanayi imarlı tekirdağda bir arsayı sizce hangi yonlerde kıyaslamalıyım silivride yeni açılacak sanayi imarları varmıdır yoksa sadece konut planlanıyorsa sılıvrının o kadar alanı nasıl dolacak ?bu gıbı konulardan kafamda ıkı alternatif çakışmakta olup sizin gorus ve fikirlerinizi beklemekteyimsaygılarımla
kooperatiften bir daireyi tapusuyla satın aldım.aynızamanda koopratif hisse devrinide imzaladım.aldığım hisse toprak sahibine aitti.toprak sahibi ile kooperatifin sözleşmesinde alt yapı ile ilgili hiç bir ödemeye toprak sahibinin katılmayacağı belirtilmiş.şu anda kooppartif üst birlikle bizim kooperatifin alt yapı gideri konusunda mahkemelik durumu var. bu olay ben daireyi satın almadan önce olmuş.bilirkişi bizim kooperatifin üst birliğe yüklü miktarda bir alt yapı borcu olduğunu belirtmiş. bu durumda almış olduğum kooperatif hissesine ait olan toprak sahibi haklarından(kooperatif ile toprak sahiplerinin arasındaki sözleşme)bende faydalanabilirmiyim. yoksa diğer üyeler gibi bu borcu ortak ödemek zorundamıyım.ilginize teşekkür ederim