Kiracı Tahliye Hakkına Sahip olabildik mi ?

Soru

Merhaba ; 2013 yılında kira sözleşmesi yaparak , 500 TL ücret alıyorduk . 2014 tarihinde 550 TL istememize rağmen 500 TL olarak ödeme yaptılar ve sözleşme yenilenmesi olmadı . 2015 tarihine geldiğimizde kendilerinden 600 TL istediğimizi 2014 tarihinde de 500 TL ödeme yaptıklarını belirttik. Buna rağmen olumlu dönüş alamadık . Bu durumda haklı tahliye hakkımız doğabiliyor mu ? Evin normal kira geliri 750 -800 TL 'dir. Konu ile alakalı geri dönüşünüzü bekliyoruz. Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mayıs 2015 | 16:22 Pınar Öztürk 790 Kişi okudu

1 adet tapulu ve 1 adet tapusuz kira geliri vergisi hk.

Soru

ıspartadan tapusuz çatı katı ve tapulu bunun bir alt katı eşyalı apart satın alacağım. Her bir apart brüt 700 tl den aylık 1400 tl getiriyor. Her ay iki apartın 10 ay boyunca aylık 300 tl masrafı var. Apartlar öğrenciye verildiği için 2 ay boş kalabiliyor.(temmuz,ağustos). Ben kirada 400 tl ye oturuyorum. Alacağım apartın değeri 128.000 tl. Apart için 11000 tl den 3 yıllık ihtiyaç kredisi çekeceğim ve 3 yıllık faizi 2600 tl. İki apartta toplam 6000 tl civarında eşya var fakat daha önceden alınmış bende faturaları yok. Bu apart için 1 yılda yaklaşık ne kadar kira gelir vergisi öderim. Saygılar...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mart 2015 | 23:39 Önder Öndaş 790 Kişi okudu

Şufa Davası hakkında.......

Soru

Babamız 2002 yılında sahibi olduğu arsadan hisseli daireleri cocukları Arasında pay etti. Abi'min 3 dairesii eşinin üstündeydi. Abiim boşandı ve eşi iki tapuyu verdi Abi'min üstüne. Kendi üzerinde olan daireyi satarsa bize satmasını istediğimizi soyllememize rağmen başka bir şahsa sattmış.Avukatlar fiili Taksim yapıldığı için davayı kazanamayacağımızı Söylüyorlar. Biz şimdi bu daireyi almak istiyoruz ama alan kişi işi yokuşa Sürüyor. Bizim şimdi şufa hakkımız yok mu ? Herhangi bir dava açma hakkımız yok mu? Yardımcı olursanız çok sevinirim...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Mart 2015 | 20:18 Türkan lastikçi 790 Kişi okudu

parsel ve ada değişikliği hakkında

Soru

merhaba tebernüs bey bizim mevcut evimiz 3 Katlı. 200 metrekare arsa üzerine kurulu elimizdeki tapuda 400 /2 metrekare ifrazli olarak görünüyor 2013 yılında yeni parseller oluştuğundan dolayı imarda bizim evimiz belediye tarafindan yakınımızda bulunan parka katılarak yeşil alan ilan edilmiş istimlak edilmiştir evimizin yeni imar da parkın içinde görünüyor (kağıt üzerinde) şimdi belediye ve tapu bizi çağırarak başka yerde Hisseli arsa vermeyi teklif ediyor sizce bu durumun nasıl değerlendirmeliyiz belediye ifrazlı yere karşılığında hisseli arsa verme hakkı var mıdır bu durumda mağdur olmamak için ne yapmamız gerekiyor yasal olarak haklarımız nelerdir yer esenyurt

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mart 2015 | 22:29 atilla antli 789 Kişi okudu

yayatoria evleri pendik yayalar mah

Soru

Merhaba,Pendik yayalar mahallesinde yayatoria projesinden ev aldım.1 adet 1. kat bir adet 6. kat.455.000 tl gibi bir para ödedim. Dairelerin yüzde yetmişi btmiş Aralık 2015 teslim. bu proje için prim beklentiniz nedir? Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mart 2015 | 16:14 ahmet kurt 789 Kişi okudu

mahmutbey mahallesi arsa kamulaştırma

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, Bağcılar Mahmutbey mahallesinde 212 Outlet AVM nin hemen 2 parsel arkasında 1,800 m2 arsanın 125m2 hissesine sahibim. Arsanın çevresindeki bütün alanlar MİA olarak imarlı ve çok çok değerli arsalar ve bizim arsa ise İdari Tesis Alanı olarak geçiyor(2008 yıllından beri). Şimdi benim sorum bu arsam kamulaştırma olması kesin midir? Eğer kamulaştırma olursa bana (şu andaki arsa rayiç değerin 945TL) aşağı yukarı ne kadar ödeme yaparlar? Birde arsama 400 bin TL teklif ettiler Sizce satayım mı bekleyeyimmi? çok çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2015 | 12:38 abdullah akkan 789 Kişi okudu

bursada arsa almak istiyoruz

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Bursa'da ikamet etmekteyiz ve bu şehirde ileriye yönelik arsa yatırımı yapmak istiyoruz. Önerileriniz neler olabilir.Şimdiden teşekkürler.İyi günler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Şubat 2015 | 13:18 neşe şahin 790 Kişi okudu

ayıplı daire ile ilgili yapılması gerekenler

Soru

Ben bir siteden bir sürü sıkıntıya girerek daire aldım.taşındıktan sonra 2 çocuk odası ve banyom dış cepheden ve çatıdan su alıyor.boyalarım hep kabardı attı,onuda geçtim kokudan içeriye girilmiyor.Blok 8 katlı benim dairem 7. kat üstün bir altı(üst kattaki ayıplar benimkini 10 katı)dava açmak için bilirkişi getirdik bilirkişi raporu yanlı yazdı.Şimdi Sözleşmede herşey birinci sınıf fakat evde işçilik namına birşey yok işçilik sıfır.binanın dış cephesi seramik sözleşmede taş kaplama yazıyor aynı şeymi?Sözleşmede çocuk parkı yazıyor binaya ait park olmadığı gibi yapacak alanda yok bu dolandırıcılık değilmi?Bilirkişi raporunda dış cephe izalasyonu projede yok diye konuyla ilgili birşey yazmamış ayrıca binanın dışındaki seramikler aşağı düşüp paramparça oluyor bir insanın kafasına düşse a.korusun hayatı tehlike var.Binanın kanalizasyon sisteminde kot farkı olmuş kanalizasyon sürekli taşıyor vidanjörle hallediliyor.bina daha 2 yıllık olmasına rağmen 15 yıllık bina gibi görünüyor boyalar ve fayanslar simsiyah baca filtresi yok. Şimdi rica ediyorum zaten bu ülkede adalet yok herkes çıkar peşinde parası olanlarda işini yürütüyor.Biz ne yapalım başımızda bir evimiz olsun diye bir sürü sıkıntıya girdik evime kokuda giremiyorum ne zaman yağmur yağsa kova ve bezlerle evin içinde geziyorum.Ben derdimi kime nasıl anlatırım lütfen insanlık namına bana bir yol gösterin rica ediyorum.Ben nasıl hakkımı alırım.Saygılar...

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2015 | 12:02 canan akgün 790 Kişi okudu

Büyükçekmece istimlakli arsa

Soru

Merhaba babam 1990 yılında Büyükçekmece meryemkadin mevkinden arsa Aldı fakat aldığımız arsa büyükcekmece golüne yakın olup istimlak edilmiş yıllardır vergisini ödüyoruz tapumuzu gecen yıl yeniledik biz bu Arsaya ev yapamıyoruz bunca yıl geçti arsamızın akıbeti ne olucak nereye kime başvursak ne elde ederiz tek istediğimiz evimizin olması bu konuda önerilerinizi rica ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2015 | 23:54 Hülya asil 789 Kişi okudu

geçit hakkı davası

Soru

Merhabalar, benim sorum şu arazimizde kullanılan yol var fakat resmi değil. kamulaştırmak istediğimizde komşu parsellerle anlaşmazlık oldu bu yüzden dava açtık. en uç parsel bizim daha gerimizde 2 ad. evde var evlerin burda bulunması bu davanın süresini kısaltır mı? ayrıca bu dava tahmini ne kadar sürer ? not: bizden önce 9 parsel var dediğim gibi 2 ad. ev var.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2015 | 11:54 hasan uyan 789 Kişi okudu