kentsel dönüşüm

Soru

öncelikle selamınaleyküm Tebernüş bey Güngören güven mah 4 katlı binada bir dairem var.sorum:kentsel dönüşümle yıkılıp yapılsa yeni kanun binaların birinci katından başlayan çıkmalara izin vermiyormuş doğruluk payı var mı.şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mayıs 2014 | 23:41 osman 783 Kişi okudu

NLOGO HAKKINDA

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey : Özyurtlar inş. ın yeni projesi nlogo dan pazar günü 2+1 85 m'2 159.000 tl ye daire aldım fakat bugün kararımı değiştirerek 2+1 125 m'2 229.000 tl lik güney cephe 18. kat daire olarak değiştirdim. Öncelikle konum olarak prim yapacak bir bölgede mi ? şirketin söylediğine göre %80 kar bekliyorlar fakat bana pek inandırıcı gelmedi siz ne düşünüyorsunuz bu durumda ? aynı zamanda bir önceki sorumda ruhsat izninden bahsetmiştim ruhsatlarına baktım 42 ve 38 kat olarak izin verilmiş bloklara .Biraz sorularınızı incelediğimde arkadaşın birisi arsa sahiplerinin dava açtığını söylemiş bu durum doğru mu ve bir engel teşkil eder mi ? En önemlisi de özyurtlar inş. bu projeyi sorunsuz sıkıntısız bitirebilecek mali duruma sahip mi ? bu mali durumları biz sektör dışı olduğumuz için bilemiyoruz sizlerden bu konuda yardımcı olmanızı bekliyoruz. Verdiğiniz ve vereceğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim . İyi çalışmalar dilerim ...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2014 | 00:14 ANIL AKIN 783 Kişi okudu

Rezerv Alandan Arsa Almak

Soru

Sayın Tebernüş bey, Arnavutköy Haraççı'dan 3000m2 uygun fiyata biryer buldum. İmardan araştırdım ve REZERV ALAN ilan edilen bölgede kaldığını söylediler. Sorum şu; - Ben gerçekten baya uygun olan bu arsayı almalımıyım / almamda herhangibir engel olurmu? Öneriniz ve bu konudaki bakış açınız nedir? - Rezerv alan ilan edilen bölgede kalan bu arsayı kullanamama, kamusallaştırma, satamama gibi riskler sizce varmıdır? - Bu sorularımın belkide kapalı kutu olduğunu bu konuda net bilgilerin olmadığını biliyorum ama sizden sadece varsayımlarınızı söylemenizi rica ediyorum. Şimdiden sizlere iyi çalışmalar diler, yardımlarınız ve bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mayıs 2014 | 02:19 Sercan GÜNEŞ 784 Kişi okudu

Anthill karşısı gecekondumuzu müteahhitte verdik

Soru

Sayın komşumuzTebernüş bey merhaba; Anthill A bloğun tam karşısında Köşede kalan gecekondularımızı birleştirip müteahhitte verdık. Yaz ayında kısmetse 3 dairemizi teslim alacağız. Kiraya vermek daha akıllıca geliyor şu an için.caddenin üzerindeki derenin üstü kapanıp güzel bir bulvar yapılmasını bekliyoruz. Sizce de böyle bir gelişme olur mu? Sonuçta prestijli bir bölgeye öyle bir bulvar yakışır bizce. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2014 | 00:54 Cengiz asıl 783 Kişi okudu

eryaman neopolitan evleri firat insaat

Soru

Sayin Kirecci Hali hazirda A.B.D.de bulunuyorum 20 gunluk bir kurs icin 16 subatta donmeyi umuyorum insallah,buraya gelmeden once eryaman neopolitan evlerinin ornek dairesini gezme firsati bulduk 11 kat guneydogu cephe icin yuzde 10 luk bir indiirm ile 360 000 tl gibi bir fiyatla anlastik ama simdilik sadece sozle yapilan bir antlasma.Sizden bu proje ve firat insaat ile ilgili goruslerinizi ogrenebilirsem cok mennun kaliirm simdiden tesekkur ederim saygilarimla Halil arslanbakan

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ocak 2014 | 16:14 HALIL ARSLANBAKAN 784 Kişi okudu

Konut alımı sorunları

Soru

Sayın Tebernüş Kireçci Bey ;Eskişehir?de, 2010 yılı Ekim ayında 1+1 daire almak için bir müteahhide(Ltd.Şirket) 40 bin TL. nakit vermiştim. Daire hk.da aramızda sözleşme yapmıştık. 5 syf. Her sayfası imzalı fakat noter onayı yok. Anlaştığımız evin inşaatını bitirmiş ve başkasına satmış ve neticede bana başka bir inşaatı devam eden projeden ev sattı. Evi ben başka bir şahıstan aldım ve üzerine vermem gereken parayı da evi aldığım şahsa verdim. İnşaat devam ettiği için yeni bir sözleşme yaptık, 02.01.2013 tarihinde aynı müteahhitle. Bu arada kat ittifak tapusunu tapudan aldım ve ödemem gereken paranın tamamını ödedim. Şimdi inşaatın teslimini bekliyordum. Bir müddet sonra inşaatı başkasının yapmaya devam edeceğini söyledi, ben tüm ödememi yaptım ve tapumu aldım. Sözleşmeye göre inşaat Mart 2013 te teslim edilecekti. Teslim edilmediği her ay için bana 500Tl kira ödenecekti. Şimdi kira ödemesi hiç yapılmadığı gibi evin son işleri kalmış, kapı-pencere takılmış iç işlerinden birkaç iş kalmış, inşaatı yapan 3.nü şahıs (ben, hiç görmedim tanımıyorum)benden telefonla bir miktar para istiyor. Aynı miktar parayı inşaatın arsa sahipleri hariç geri kalan 7 kişiden de isteyeceğini söylüyor. (İlk katta 2+1 olarak iki daire var bunlar arsa sahiplerinin, 2 ve 3 . katlarda 4?erden 8 daire ise benim gibi farklı kişilerde) uzatmayayım, ben tapumu aldım evin teslimini bekliyorum zaten gecikti ve sözleşmeye göre kira almam gerekir hiç kira almadım. Tüm ödememi yapmıştım ve sözleşmede peşin alındığı yazıyor. Bana ait bir borç yok. Ben, kira olarak almam gerekenleri sözleşmede imzası olan ilk müteahhitten alabilir miyim? Daire teslim edilmedi fakat az bir işi kaldı para vermek istemiyorum , daireyi teslim alamaz mıyım? Ben para vermedim diye diğer daireleri yapıp benim dairemi bırakabilirler mi? Hukuki olarak dava açsam ne konuda hak talep edebilirim. Halen, Mardin?de görev yapmaktayım. Beni, telefonla arama imkanınız olursa ayrıntılı da görüşebilirim. Saygılarımla, işlerinizde başarılar dilerim..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2013 | 13:54 Metin AY 784 Kişi okudu

METSAN NEXUS

Soru

merhaba, görüşünüze ihtiyacım var , METSAN NEXUS kartal projesinden 1+1 73 M2 brüt daire için 200.000-TL ' ye anlaştık, proje 2 sene sonra teslim olacak 120.000-TL için 120 ay konut kredisi kullanıcam yatırım amaçlı düşünüyorum doğru bir karar mıdır, 2 sene sonrası prim yapacak bir proje ve lokasyonmu ? akıllı bir yatırım yapmışsınız gönlünüz ferah olsun denebilecek bir kararmı . teşekkür ederim şimdiden cevabınız için

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Kasım 2013 | 12:51 MÜZEYYEN YILMAZ 784 Kişi okudu

K.Çekmece Yarımburgaz mah.

Soru

Tebernüş Bey, K.Çekmece Yarımburgaz mahallesinde 2069 ve 2070 nolu parsellerin sahibiyiz, yerimizin değeri ve kanal İstanbul projesi ile alakalı olup olmadığını veya mmümkünse bu projenin değerini nasıl etkileyeceğini öğrenmek istiyorum. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Eylül 2013 | 08:39 Belgin Tığlı 784 Kişi okudu

KELEBEKİA PREMİUM ACİLLLLL

Soru

Tebernüş Bey merhaba, KISA E ÖZ SORMAK İSTİYORUM. kelebekia premium da daireye girdim 210.000 ödedim .toplam 500.000 .3.5+1 daire ve giriş üstü. Konuu çok güzel ama malesef başka bir şehirde yaşayacağım ve bunu satayım yani devir mi yapayım yoksa kendimi sıkıp taksitleirni seneye kadar ödeyeyim ve satışı seneye mi yapayım. Bu arada dier şehirde ev bakıyorum ve satmaz isem kredi alıp aynı zamanda onu da kredi faizlerini ödeyeceğim. Premiumu tutarsam seneye bu faiz giderini de karşılayacak şekilde karlı stabilirmiyim. İçini yaptırmadım. yada içini mi yaptırayım da öyle satayım ama o zaman +50.000 daha masraf yapacağım. yada yaptırıp kraya verip ödemelere devam edip senye mi satyım ama tabi dier kredi ödemelerim de olacak yani seneye en az 600-650 ye starsam başabaş olur .siz ne dersiniz. ACİL CEVAP VERİRSENİZ SEVİNİRİM. SAYGILARIMLA

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2013 | 13:51 ESİN KARTAL 783 Kişi okudu

Fiyapı 3 Eylülde Fitower da Anahtar teslim yapıyormuş

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Fikret inan kokteyli kendine ve basına ikram edecek sanırım çünkü hiçbir daire sahibinin haberi yok.Ayrıca hangi daireleri teslim edecek .3 sene öncede A1 ve A2 blokların anahtarını teslim etmişti ve 3 senelik süreçte neler olduğunu izlediniz.Göstermelik peyzajı yaptı ve iş bitti sanırım.Blok ve dairelerin içi içler acısı ve telimat 2 yıl gecikti.Basına geçtiği haberlere senelerdir kamuoyunun yanıltıcı beyanatlar veriyor ama gerçekler çok farklı.Kış gelmek üzere ve bu sene doğalgaz bağlanmayacak.Dairelerin içleri natamam ve muhtemelen o şekilde teslim edecek.Tapusunu vermediği daireleri birden fazla kişiye sattı çok arkadaşımız mağdur.Teminata verilen tapusu verilmemiş arkadaşlarımızın daireler ayrı bir konu.Maliyetleri bahane ederek uydurduğu m2 farklarını bizi tehdit ederek istiyor yoksa daireleri teslim etmeyecekmiş.Aşırı şişirilmiş abonelik ve iskan bedellerini artık biz bile umursamıyoruz.Çok rica ediyorum .Gazetecisiniz.Lütfen 2 senedir Fikret inanın basına pasladığı haberleri bir tarayın.söylediği yada vaadettiği tek birşeyi yapmış mı ,Söylediği tek bir doğru var mı ? İnanın yıldık yalanlarından.Yapılan teslimat göstermeliktir.Muhtemeln bir iki figüran bulup ellerine anahtar tutuştuturup resim çekecekler. Bilgilerinize,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ağustos 2013 | 22:16 sinan kala 784 Kişi okudu