kat çıkma hakkı daire sahiplerinin de hakkı oluyor mu

Soru

Merhaba; Arsamızı 10 yıl önce mutahıte verdik, şimdi ki binamıza kat çıkma hakkı tanındı, mütahitle yapılan sözleşmede kat çıkması durumunda arsa sahibinin yani bize %30 luk hakkımız olduğuna dair ibare var, fakat %70 lik kısım için bir şey dememiş. Sözleşmenin geneli içinde arsa sahibi % 70 lık kısmını mutahıte devretmiştir %30 u arsa sahıbıne aittir dıyor. Şimdi çıkacağımız katta diğer daire sakınlerının hakkı var mı yok mu? Yardımlarınızı bekliyorum

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Aralık 2015 | 16:12 müzeyyen altundal 774 Kişi okudu

Alınan Tarlanın tapu geçişinden sonra daha küçük olarak görünmesi

Soru

Merhaba Kadir Bey, Isparta'da 2015 Ekim ayında 2280 metrekarelik bir tarla aldım (Tapu ve E-devlet tapu bilgilerinde 2280 metre görünüyordu) ve bugün tekrar baktığımda, parsel, ada vs bilgileri değişmiş ve E-devlet ve Tapu sorgulama'da 1793 Metrekare görünüyor. Emlakçıyı aradım, o bölgede yeni kadastrolaşma olmuş ve bazı araziler genişlemiş bazıları da küçülmüş. Bu sineye çekmemiz gereken bir durummudur? Ya da tarlamızın yine 2280 metrekareye yükseltilmesinin bir yolu varmıdır? Ne tavsiye edersiniz? iyi çalşmalar,

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
06 Aralık 2015 | 00:07 Erol Cetinkaya 773 Kişi okudu

Kalan kirayı ödemek zorunda mıyım ?

Soru

İyi günler, 2014 ağustos ayında evimi kiraladım fakat sözleşme yapmadık çünkü tanıdığım eski mesai arkadaşımdı.Eve girdikten 3 ay sonra evi satacağını fakat benim mağdur olmamam için de 2015 ağustosa kadar kalcağımı söyledi.Evi satacağım kişiye böyle şartlı satacağını iletti.Yıl boyunca satış gerçekleşmedi ben de kendisine madem satacaksınız ozaman noterden sözleşme yapalım satacaksanız öyle satın dedim ve sözleşme yaptık ağustos 2016 ya kadar. Bugunlerde evi daha çok satmak istedi ve eve ilanlar koydu.Bende kendimi garantiye almak için neolur neolmaz diye mart ayında teslim edilmek üzere ev aldım.Ev sahibine mart ayında çıkacağımı söyledim.O da bana eğer ben evi satamazsam ağustosa kadar olan kiramı vermek zorundasın dedi.Bana da ben seni koruyorum arayanlara hep ağustosta çıkacak diye söylüyorum dedi.Satarsam da öyle kabul ederlerse diye satıyorum dedi.Sen bana ağustosa kadar kirayı ödeyeceksin diye tutturdu.Yaptığım araştırmalarda noter yoluyla ihtar çekip kira ödemeden çıkma hakkım var ama asıl öğrenmek istediğim şu: Ev sahibi kiracılı evi satarsa kiracanın otomatikmen evden çıkma hakkı var mı yok mu ? Şimdiden teşekkür ederim4

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2015 | 14:40 ÜMİT ERGİN 774 Kişi okudu

anlasmaya yanasmayan arsa ortagi

Soru

Tebernus bey iyi gunler.ben 5 ortakli 1400 m2 arsanin ortaklarindan biriyim.arsamizi yillardir insat icin muteahitler istiyor biz 4 ortakda yaklasik %40 orani uzerinden anlasma sagliyoruz ancak en buyuk hisseye sahip bir ortak 470 m2 hissesi var her seferinde hakkindan cok daha fazlasini istedigi icin cogunluk bizde olmasina ragmen bir turlu muteahitlerle bir anlasma saglanamiyor.bu konuda bizide zarara ugratmayacak sekilde ne yapilabilir.cok tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ekim 2015 | 20:04 kaan sari 773 Kişi okudu

Avrupa yakasinda faizsiz takstili ev

Soru

Avrupa yakasinda 3+1 ,4+1 200 bin pesin vererek faizsiz aylik 1000 tl taksit vererek yeni yapilmis sosyal imkanlari olan(kapali havuz,fitness vb) site yerleri var mı?Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Eylül 2015 | 18:32 İbrahim yıldırım 774 Kişi okudu

site havuzunu kullanma Hakkı

Soru

merhaba toprak sahibi Olduğum sitede havuzun bulunduğu bölümden yukarıda oturuyorum aynı site fakat benim oturduğum bloğun havuzdan yararlanamacağını Söylüyorlar ve kapısı şifreli bu problemi nasıl çözebilirim ?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ağustos 2015 | 15:54 bahar Tükoğlu 774 Kişi okudu

Kiracısı olduğum işyerinden kentsel dönüşüm bahanesiyle zorla çıkarıldım.

Soru

Merhaba, Kiracısı olduğum İşyerimin dahil olduğu apartman müteahhide satıldı.Müteahhit ise kentsel dönüşüm projesine binayen binanın çürük olduğuna dair rapor çıkarttı ve arkasından ihtarname göndererek 6 ay içinde işyerinden çıkmam gerektiğini yazılı olarak bildirdi.ihtarname elimize ulaştıktan hemen sonra binanın etrafı 5 m yüksekliğinde sunta cephelerle kapatıldı.ve işyerinde faaliyet gösteremez olduk. Bir süre sonrasında ise kira sözleşmemin bitmesine 4 ay kala ve ihtarnamede belirtilen 6 aylık süre bitmeden bina en üst kattan itibaren yıkılmaya başlandı.Ve bizde işyerimizi yeni bir işyeri bulamadan terketmek zorunda kaldık.Konu hakkında 2 farklı avukat ile görüştük.Bir tanesi haklı olduğumuzu diğeri ise karşı tarafın haklı olabileceğini davayı kaybedebileceğimizi söyledi ve kararsız kaldık.Konu hakkında bilgilendirirseniz çok sevinirim.Teşekkürler

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
16 Ağustos 2015 | 18:21 HASAN ÖZTÜRK 774 Kişi okudu

emlakçıdan aldığım ev den vazgeçme hakkı

Soru

sayın Kireçci ben 28 07 2015 tarihinde emlakçı aracılığı ile bir ev almak için sözleşme imzaladım bu arada bana ve ev sahibine cayma bedeli olarak 5000 tl senet imzalattılar. ben ertesi gün sabah evi almaktan vazgeçtiğimi söyledim . bana komisyonunu ve vazgeçme bedelini ödemem gerektiğini söyledi bunu söylerken de ev sahibinin bir daha evi kendisine vermeyeceğini vs. bahane etti . ben ev sahibi ile görüştüm herhangi bir talebi olmadığını söyledi . bu durumda emlakçı benden senet bedeli ve komisyonunu alabilirmi.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2015 | 09:20 kadir yüksel 774 Kişi okudu

kredi ara ödeme mi yoksa yatırımlık arsa veya dairemi

Soru

Tebernüş Bey Merhabalar; bi konuda sizin fikirlerinize ihtiyacım var yardımcı olursanız çok sevinirim, kredi ile ev satın aldım aylık normal kredi taksitlerimizi düzenli ödüyoruz ara ödeme yapacak kadarda birikim yapabiliyorum sizde kredi borcumu ara ödemeler şeklinde belli zamanlarda ödeme yapıp kredi borcumumu azaltıyım yoksa, birikimlerimle küçük bir arsa alıp veya 1+1 daire alıp yatırım mı yapmak daha mantıklı sizce tşk ederim iyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Temmuz 2015 | 11:24 AYŞE YILMAZ 774 Kişi okudu

Kira sözleşmem biteli 1 sene oldu ev sahibi beni evden tahliye edebilirmi?

Soru

Kira sözleşmem 20 temmuz 2013 tarihinde 1 senelik kira sözleşmesi yaptık.İlk olrak 450 olarak anlaştık.Kiralarımı düzenli olarak ödedim.2014 yılında 20 lira zam yaparak kiramı düzenli olarak 470 olarak ödedim.2015 yılında ev sahibim kiranın 550 lira olmasını istedi bende kabul etmedim.Evi tahliye edersin dedi.Ben bune 3,41 olan artışını yapıp evde oturmaya devam edebilirmiyim?Yada ne gibi bir hukuki süreç başlar.Teşekkürler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Haziran 2015 | 21:48 Orhan KULAK 773 Kişi okudu