Kalan kirayı ödemek zorunda mıyım ?

Soru

İyi günler, 2014 ağustos ayında evimi kiraladım fakat sözleşme yapmadık çünkü tanıdığım eski mesai arkadaşımdı.Eve girdikten 3 ay sonra evi satacağını fakat benim mağdur olmamam için de 2015 ağustosa kadar kalcağımı söyledi.Evi satacağım kişiye böyle şartlı satacağını iletti.Yıl boyunca satış gerçekleşmedi ben de kendisine madem satacaksınız ozaman noterden sözleşme yapalım satacaksanız öyle satın dedim ve sözleşme yaptık ağustos 2016 ya kadar. Bugunlerde evi daha çok satmak istedi ve eve ilanlar koydu.Bende kendimi garantiye almak için neolur neolmaz diye mart ayında teslim edilmek üzere ev aldım.Ev sahibine mart ayında çıkacağımı söyledim.O da bana eğer ben evi satamazsam ağustosa kadar olan kiramı vermek zorundasın dedi.Bana da ben seni koruyorum arayanlara hep ağustosta çıkacak diye söylüyorum dedi.Satarsam da öyle kabul ederlerse diye satıyorum dedi.Sen bana ağustosa kadar kirayı ödeyeceksin diye tutturdu.Yaptığım araştırmalarda noter yoluyla ihtar çekip kira ödemeden çıkma hakkım var ama asıl öğrenmek istediğim şu: Ev sahibi kiracılı evi satarsa kiracanın otomatikmen evden çıkma hakkı var mı yok mu ? Şimdiden teşekkür ederim4

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2015 | 14:40 ÜMİT ERGİN 774 Kişi okudu

anlasmaya yanasmayan arsa ortagi

Soru

Tebernus bey iyi gunler.ben 5 ortakli 1400 m2 arsanin ortaklarindan biriyim.arsamizi yillardir insat icin muteahitler istiyor biz 4 ortakda yaklasik %40 orani uzerinden anlasma sagliyoruz ancak en buyuk hisseye sahip bir ortak 470 m2 hissesi var her seferinde hakkindan cok daha fazlasini istedigi icin cogunluk bizde olmasina ragmen bir turlu muteahitlerle bir anlasma saglanamiyor.bu konuda bizide zarara ugratmayacak sekilde ne yapilabilir.cok tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ekim 2015 | 20:04 kaan sari 773 Kişi okudu

Avrupa yakasinda faizsiz takstili ev

Soru

Avrupa yakasinda 3+1 ,4+1 200 bin pesin vererek faizsiz aylik 1000 tl taksit vererek yeni yapilmis sosyal imkanlari olan(kapali havuz,fitness vb) site yerleri var mı?Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Eylül 2015 | 18:32 İbrahim yıldırım 774 Kişi okudu

site havuzunu kullanma Hakkı

Soru

merhaba toprak sahibi Olduğum sitede havuzun bulunduğu bölümden yukarıda oturuyorum aynı site fakat benim oturduğum bloğun havuzdan yararlanamacağını Söylüyorlar ve kapısı şifreli bu problemi nasıl çözebilirim ?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ağustos 2015 | 15:54 bahar Tükoğlu 774 Kişi okudu

Kiracısı olduğum işyerinden kentsel dönüşüm bahanesiyle zorla çıkarıldım.

Soru

Merhaba, Kiracısı olduğum İşyerimin dahil olduğu apartman müteahhide satıldı.Müteahhit ise kentsel dönüşüm projesine binayen binanın çürük olduğuna dair rapor çıkarttı ve arkasından ihtarname göndererek 6 ay içinde işyerinden çıkmam gerektiğini yazılı olarak bildirdi.ihtarname elimize ulaştıktan hemen sonra binanın etrafı 5 m yüksekliğinde sunta cephelerle kapatıldı.ve işyerinde faaliyet gösteremez olduk. Bir süre sonrasında ise kira sözleşmemin bitmesine 4 ay kala ve ihtarnamede belirtilen 6 aylık süre bitmeden bina en üst kattan itibaren yıkılmaya başlandı.Ve bizde işyerimizi yeni bir işyeri bulamadan terketmek zorunda kaldık.Konu hakkında 2 farklı avukat ile görüştük.Bir tanesi haklı olduğumuzu diğeri ise karşı tarafın haklı olabileceğini davayı kaybedebileceğimizi söyledi ve kararsız kaldık.Konu hakkında bilgilendirirseniz çok sevinirim.Teşekkürler

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
16 Ağustos 2015 | 18:21 HASAN ÖZTÜRK 774 Kişi okudu

emlakçıdan aldığım ev den vazgeçme hakkı

Soru

sayın Kireçci ben 28 07 2015 tarihinde emlakçı aracılığı ile bir ev almak için sözleşme imzaladım bu arada bana ve ev sahibine cayma bedeli olarak 5000 tl senet imzalattılar. ben ertesi gün sabah evi almaktan vazgeçtiğimi söyledim . bana komisyonunu ve vazgeçme bedelini ödemem gerektiğini söyledi bunu söylerken de ev sahibinin bir daha evi kendisine vermeyeceğini vs. bahane etti . ben ev sahibi ile görüştüm herhangi bir talebi olmadığını söyledi . bu durumda emlakçı benden senet bedeli ve komisyonunu alabilirmi.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2015 | 09:20 kadir yüksel 774 Kişi okudu

kredi ara ödeme mi yoksa yatırımlık arsa veya dairemi

Soru

Tebernüş Bey Merhabalar; bi konuda sizin fikirlerinize ihtiyacım var yardımcı olursanız çok sevinirim, kredi ile ev satın aldım aylık normal kredi taksitlerimizi düzenli ödüyoruz ara ödeme yapacak kadarda birikim yapabiliyorum sizde kredi borcumu ara ödemeler şeklinde belli zamanlarda ödeme yapıp kredi borcumumu azaltıyım yoksa, birikimlerimle küçük bir arsa alıp veya 1+1 daire alıp yatırım mı yapmak daha mantıklı sizce tşk ederim iyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Temmuz 2015 | 11:24 AYŞE YILMAZ 774 Kişi okudu

parayı verdik iskanı alamıyoruz

Soru

mrb üstad,oturduğumuz site nin mütahit i bize daireleri teslim etti,paralarımızı aldı...fakat iskan alıp tapularımızı vermiyor..yaklaşık 40 kişiyiz sürekli söylüyoruz her defasında bizi oyalıyor..tapularımızı almak için dava açsak ne kadar başarılı olabiliriz...inşaatın başlama tarihi şubat 2010..cevap verirseniz çok memnun oluruz....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mart 2015 | 13:40 Murat Bey 774 Kişi okudu

Toki'den konut edinme şartı....

Soru

Bugün açıklanan kayaşehir konutları için şartlarda (istanbul İl sınırları içerisinde 2 (iki) yıldan az olmamak koşulu ile ikamet ediyor olması) ibaresi var ben 25 yıldır istanbul ikametgahlıyım 3 yıl önce memur olarak başka il'e ikametgahımı aldırdım ve tekrardan istanbul'a döndüm döneli bir yıl oldu ben ev almak için tokiye baş vurabilirmiyim .

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Mart 2015 | 13:58 kerim 773 Kişi okudu

2 kardeşe ait hisseli fındık bahçesinin 3 kişiye satılması

Soru

merhabalar babam ve amcama ait 9000 metrekare ortak fındık bahçesi var amçam kendi hissesini babamın haberi olmadan 3 cü bir kişiye yanı evli olan halama satmış fakat noterden veya tapudan babama satışla ilgili hiçbir yazı gelmedi biz bu amcamın satmış olduğu hisseyi geri alabilirmiyiz alabilirsek nasıl bir yol izlemeliyiz nekadar sürede geri alırız.. bize yardımcı olursanız çok seviniriz şimdikden teşekkür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2015 | 21:28 abdullah kolcu 773 Kişi okudu