İNŞAAT SAHASINDA KALAN İSKANSIZ BİNALAR

Soru

SAYIN ÖNGÖREN HOCAM; 3 ay önce inşaatıma baslamak üzere ,karşıyaka belediyesinden bir yapı ruhsatı aldım .bütün yol ,su kanal ,otopark vs bedellerini ödediim ve 28 ocak itibariyle ruhsatımı kestirdim ancak inşaata baslayamadım !!! sebebi ,inşaat saha sahasının içinde yer alan ,yan parsele suhulanmış olan tek katlı ,iskansız bir kargir ev.bu evin 3/2 si inşaat kitlemin içinde yer almakta . meni müdahale veya ecnemisil davası açtıgımda bunun aylar alabillecegini( 7-8 ay)söylediler biz taraflarla görüştük ,tasınma masrafları 1 yıl kiralama bedellerini karşılayacagımız ,taahüdünü verdik fakat kendileri bizden,yapacak oldugumuz on daireli inşaattan bir daire avanta istediler :) (12 ay inşaat yapamazsan benim sayemde 20 bin liradan 240bin lira zarar edersin zaten ,bir dairenin maliyeti 60 binlira ver bir daire bizde cıkalaım sende az zarar et die bir söylemleri var ) tamamen iyi niyetten uzak ,fırsattan ,veya durumdan bir iatifade etmeye calışma gibi bir durum var .. kitlendik kaldık ,nasıl bir yol izlemem gerek ,yeni cıkan koanunlarda elimi güçlendirebilecek bir yol ,cözüm noktası varmıdır ? belediye bana neden ruhsat kesti o zaman ,elimdeki kadastro belgesinde (ruhsata iliştirilen)evrakta tecavüzde görülmemektedir!! lütfen varsa bir çıkar yol göstermenizi rica ederim .

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
24 Nisan 2013 | 14:16 TURGAY CAKMAK 773 Kişi okudu

İstanbulun kuzeyi

Soru

İyi akşamlar Tebernüş bey bugün gün içinde takip ettiğimiz haber sitelerinde ve sizinde belirttiğiniz gibi kanalistanbul 3. havalimanı ve istanbulun imar sorunlarıyla ilgili durumlar 5 kişilik beyin takımına emanet edildi. Uzun zamandır Ahmet Vefik Alp hocanın bütün yazılarını okurum. Ahmet hocanın yazılarında en çok değindiği konu istanbulun kuzeyine yapılacak yerleşim ve havalimanının son akciğerleri de bitireceğidir. Bundan kaynaklanarak 3. havalimanınında yerinin değişme ihtimali sizce var mıdır ? Bu ekibin başında bulunan Ahmet Vefik Alp'ın yazılarında şiddetle istanbulun kuzeyindeki yapılaşmalara karşı çıkması sizce kanalistanbul, 3.havalimanı ve yapılacak yeni şehri nasıl etkileyecektir? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2013 | 00:00 Nurdoğan Şaşmaz 773 Kişi okudu

gaziosmanpaşa nasıl bir yer

Soru

gaziosmanpaşada evimiz var kazımkarabekir mah.ama orda oturmuyoruz satmak istiyoruz ilerisi için orası gelişirmi değer kazanırmı yorumunuzu bekliyorum teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2013 | 14:25 havva yıldız 773 Kişi okudu

UYUYAMIYORUM. KAT IRTIFAKI VAR ANCAK KAT MUKIYETI YOK

Soru

iyi aksamlar Tebernüs bey, öncelikle tesekurlerimi sunuyorum. Musadenizle konuyu tarafınıza aks ettireyim. Bildiğiniz gibi maaşla para biriktirmek zor benim içinde oyle oldu. Annem he bir basımı sokacak evim olsun istedi yıllardır. Bir daireyide cok begendi bende emlakçı arkadasa sordum iskana uygun oldugunu soyledi ve bende kapora verdim. dairenin tapusunda kat irtifakı işaretli. Belediyeden arastırdım. Muteahitle toprak sahibi arasında iskanın muteahite ait oldugu noter onaylı anlasma mevcut. iskan için benden herhangi bir ucret talep etmeyeceklerini ve iskanı alacakları soyluyorlar. Emlakcı kaporayı aldı ancak hiç ilgilenmedi. Bende kendim birseyler ogrenebilmek için uğraştım elimden geldiğince. Konutun Belediyeye herhangi bir borcu olmadıgını soylediler. Lakin imar departmanına gittiğimde. 1- Bahçeden binanın dış kısımda bulunan giriş kapısına çıkan 6 basamaklı merdivenin yapılması gerekin aksi yönde yapıldığı lakin bunun pek sorun olmayacağı, 2- Binada benim alacağım dairenin herhangi bir usulsuzluğu olmadığını, 3- Dubleks dairenin catısının duz olması gerekirken hafif orta kısma dogru yukselen bir acı izlediği ( Fazla bir yukselti olmadığı için kabul edilebilir olduğu) 4- Dubleks dairenin, daire giriş kapısının olması gerekenden 1.5 m sag tarafta yapılmış olduğunu, kapının sökülüp, ilgili duvarın kırılarak kapının projede gösterilen yere çekilmesi gerektiğini belirttiler. Yani dairenin kapısı düzeltilemeden proje butunluğunun saglanamayacagını ve bitmiş kabul edilemeyeceği belirtildi. Muteahit daire iskanını alacağını defalarca soyledi aksi takdirde toprak sahibinde alacaklarını alamayacağını bildirdi. Toprak sahibide ben iskanı alınmadan muteahite herhangi birsey vermeyeceğim dedi. 15.02.2013 tarihinde tapuya gideceğimizi karalaştırmıştık ancak ben henuz bugun 13.02.2013 tarihinde belediyeden yukarda sıraladığım hususları ögrendim ve bu nedenle kafam çok karısık. daireyi ben muteahhitten değil toprak sahibinden alıyorum. Daire henuz yeni petekleri takılıyor. cuma gunu (15.02.2013) anahtar teslim edilecek durumda olacagını belirtti. Toprak sahibi ile tapu işlemlerinden önce yani alım satımdan önce iskanın muteahitte ait oldugunu bu surecte benden herhangi bir ücret talep edilmeyeceğini, dairenin en geç 6 ay içinde iskanının alınacagını, bu sureç içerisinde daimi elektrik, daimi su ve dogalgazı abonekliklerini yaptıracağını ve bu konudada benden herhangi bir ücret talep edilmeyecegini, binanın projelere uygun olarak yapıldıgını ve iskanı için herhang bir engel teşkil etmediğini beyan eden ve ayrıca muteahhit iskanı almadan muteahhitle toprak sahibi arasında noterde yapılan sözleşmede belirtilen daire ipoteklerin kaldırılmayacağını ( muteahhite henuz herhangi birsey vermemiş daireler ipotekliymiş), muteaahhitin iskanı almaması durumunda veya aralarındaki sözleşmenin herhangi bir nedenle fesih olması durumunda tüm yükümlülüğün ve masrafların kendisine ait oldugunu belirten bir sözleşme yapacağız. emlakcıya vermiş olduğum kaporaya acıyorum cunki daireyi gösterdi, iskana uygun oldugunu soyledi başka hiç bir işimle ugraşmadı ve kaporayıda %3 komisyon saydı. tek endisem dubleksin kapısının yerinin değiştirilip değiştirilmeyecegi keza iskan için tek engel bu görünüyor. kapının konumu değiştirilmeye musait görünüyor. Yıllardır yemeden biriktirdim birdaha kaç yasında olurum yada biriktirebilirmiyim okadar para bilmiyorum. Sizce ne yapmalıyım. Vazgecip kaporamımı yakmalıyım yada daire sahibi ( toprak sahibi) ile aramızda bir sözlesme yapıp konutu almalımıyım. Almassamda annemin aklı o dairede kalacak :( Sizden ricam insaniyet namına 14.02.2013 tarihine kadar bana bir akıl vermeniz. ALLAHIM hepimizin yardımcısı olsun.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2013 | 00:52 Kadir KILIÇASLAN 774 Kişi okudu

TOKİ daire

Soru

halen tapusunu 2020 de alacağım TOKİ deki dairenin vergisini ödememmi gerekiyor.Sahibi olmadığım dairnin her ay 480 TL taksitlerini ödüyorum.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
27 Mayıs 2014 | 22:21 Ertuğrul Mısırlıoğlu 774 Kişi okudu

Fındıklı maltepe.

Soru

iyi günler tebernüş bey. maltepe Fındıklı mahallesi hancıoğlu cd. civarı net 230 metre kare dubleks evimiz var. 300.000 TL civarı satmayı düşünüyorum. ama söylentiye göre kenan evren kışlası kalkacak yerine ağaoğlu ve toki gelecek o yüzden satmayın diyorlar. emay inşaat kentplus projesinin hizmete girmesiyle değer kazanacak diyorlar. kararsız kaldık bize ne tavsiye edersiniz? teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2012 | 13:46 kerem kürekçi 773 Kişi okudu

Tarlabaşı turan caddesinde binamı satayım mı

Soru

Merhaba Tebernüş bey..benim tarlabaşı Turan caddesi üzerinde 40 metrekare taban oturumlu 3 daire bir dükkan ve bir depodan oluşan binam var.Bu binaya müşteri var 500.000 tl. veriyorlar.kafam çok karışık,teredütteyim fiyatlar bir iki yıla ıkıye katlar proje bitiminde diyorlar.değerli fikirlerinize ihtiyacım var ..Sizce projenin bitmesini bekleyim mi,satayımmı yoksa..Aydınlatırsanız sevinirim saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Eylül 2012 | 19:51 ulus kartal 774 Kişi okudu

İMAR HAKSIZLIĞI

Soru

1.YER:5000 M2 ARSA 18.MADDE İLE YOLLAR YAPILDI ENERJİ NAKİL HATTI GEÇİRİLDİ.DEĞERİ DÜŞTÜ. 2.YER:800 M2 PARK VE YEŞİL ALAN YAZILDI.hiçbirşey yapılmadı. 3.YER:1000 M2 YOL VE PARK YAZILDI.hiçbirşey yapılmadı. 4.YER:5000 KUSUR YOLLAR GEÇİRİLECEK. 5.YER:EVİMİZİN BAHÇE ALTINDAN YOL GEÇİRECEKLER 18.maddeye karşı çıkamıyoruz ama iki arsamız tamamen kamulaştırmasız el atma ile kısıtlandı. şimdi yeni bir yargıtay kararı çıkmış ondan yararlanmamız mümkün mü?benim yeimde olsanız ne yapardınız?

Cihangir Dönmez tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2012 | 11:45 ERDAL AKBAŞ -ÖĞRETMEN 773 Kişi okudu

3 ay önce (Nisan 2012) bizlerden tapu verilecek de...

Soru

3 ay önce (Nisan 2012) bizlerden tapu verilecek denerek, Evviva Residence'taki dairemin tüm borcunu kapatmamı, tüm abonelik, tapu harcı masraflarının tahsilini istediler. İstedikleri gün tüm borcumu kapatmış bulunuyorum. Ancak 3 aydır ne tapu, ne doğalgaz vs. aboneliği sağlanmış durumda. Ayrıca arsanın ipotekli olduğu dedikoduları mevcut.Bulut İnşaat 10 tane proje üreteceğine ilkinin tapularını doğru düzgün teslim etse daha ciddi bir firma görünümü kazanırdı. İlk etapta dava açarak paramı tahsil etme yoluna gitmeden, parasını gün geçirmeden ödediğim dairemin tapusunu ve bana vaat edilen tesis imkanlarını almak istiyorum. Esas olarak buraya yazış amacım Bulut İnşaat ve benzeri firmaların, anlık para hırsıyla insanların umutları ile oynamasını protestodur. Sizden cevabi bir beklentim olmadığı gibi beklentim halen firmadandır. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2012 | 17:34 ilker yıldırım 773 Kişi okudu

Dükkan nerelerde alınmalı?

Soru

Tebernüş Bey iyi akşamlar . Minimum 150 m2 kiraya vermek üzere anadolu yakasında dükkan almak istiyorum. Ancak malum istanbulda merkeze yakın ilçe merkezlerinde fiyatlar çok yüksek. Gelişmekte olan ilçelerde bir dükkan mı yoksa organize sanayi bölgelerinde bir dükkan mı tavsiye edersiniz? Yada bu türde nasıl bir öneriniz olur? Özellikle yeni binalarda bir yer almak çok zor çünkü müteahhitler fiyatlarda uçuyor. Ben 8-12 yılda kira çarpanı beklerken 17-18 yıl çarpanıyla k.bakkalköy vs de yeni dükkan satmaya çalışanlar var. Ancak alan olur mu bilmem.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Nisan 2012 | 23:40 hasan aydın 774 Kişi okudu