dün size bie mail attım ancak yayınlamak istemediniz sanırım

Soru

dün size bie mail attım ancak yayınlamak istemediniz sanırım.Fi yapıdan usulsüz satışları yapan vedat bey,gamze hanım ve volkan bey in işlerinden uzaklaştırıldığı bilgisine sahip değilsiniz sanırım.Bunların dışında esenyurt tapu dairesinde vedat beyle karşılaştım bana hakkındadedikodu çıkarıldığını fikret beyin ağaoğlu ile aşık atmaya çalıştığını tapulara haciz geldiğini söyledi.Benim filife deki daire işimide çözeçeğini söyledi.Kaldı ki dair ödemesiniyaptığım halde sisteme bile girmermişler.İşinden uzaklaştırlan biri neyi nasıl çözecekmiş anlayamadım.Bunlardanda bilginiz olsun istedim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mayıs 2011 | 11:56 erol göğcek 773 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş Bey,Daha önce 12 yıl kira geliri oranı ile

Soru

Merhaba Tebernüş Bey,Daha önce 12 yıl kira geliri oranı ile aldığım bir dükkanım var. 5000TL kira almaktayım. Hedefim bu kirayı ve daha sonra alabilecek olursam diğerlerini de başka bir yatırımın ödemelerine yönlendirerek dönüşümlü olarak geleceğe birkaç gayrimenkul sahibi olarak devam etmek. -Kartal ADLİYE civarında nasıl bir yatırım tavsiye edersiniz ? Hukukçular Towers'ın değerlenme ihtimali ve Adliye açıldığında getirisi ne olabilir? Kira gelirleri sizce ne olacaktır. Bu civarda yapımına başlanacak yeni projeler var mıdır? -120000TL. nakitim var, 2-3 arkadaşım ile ortak yüksek değerli bir yer almamı mı yoksa tek başıma biraz da kredi çekerek yatırım yapmamı mı tavsiye edersiniz? İlanlara baktığımda insanlar düşük kiralı yerler için œburalar çok gelişecek diyerek 20-30 yılxkira oranlı fiyatlar istiyorlar. Sizce dükkan alırken kaç yıllık kira gelirine göre hesaplamalı ve karar vermeliyim?-Arsa yatırımından korkuyorum çünkü kamulaştırma ve imar değişikliği ile hayalleri ve yatırımı suya düşürme riski var. Arsa alırken o bölgenin geleceği ile ilgili plan ve bilgiyi vatandaş ile paylaşıyor mu resmi kurumlar? Nereden ve neleri öğrenmeliyim.İlgi ve cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2011 | 00:17 Levent Coşkun 773 Kişi okudu

tebernüş bey mrb ikebana evlerine misafirliğe gittik siteyi ç

Soru

tebernüş bey mrb ikebana evlerine misafirliğe gittik siteyi çok begendik ama satılık daire yok o bölgede eviza konakları başlamış projeyi begendik ama yapan firmayı tanımıyoruz bilginiz varmı önerebileceginiz ikebana tarzında proje varmı tşk...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2011 | 21:50 kemal dinçer 773 Kişi okudu

Sayın Kireçci, Tolstoy\'un bir hikayesi geldi aklıma ve payla

Soru

Sayın Kireçci, Tolstoy'un bir hikayesi geldi aklıma ve paylaşmak istedim. Bir gün fakirlik içindeki bir adam neden benimde bir arazim yok, olsaydı üzerine ev yapar otururdum der. Yine bir gün bir yerde bir kabilenin bedava arazi verdiğini duyar ve oraya gider. ben de razi istiyorum der. kabile şefi olur der ve onu bir tepeye götürürler. tepenin önü uçsuz bucaksız arazi... adama derki; 'güneş doğumundan batımına ne kadarlık bir alanı dolaşarak çevirirsen hepsi senin yalnız güneş batmadan burda ol'. adam güneşin ışıklarıyla birlikte alanı elinden geldiğince geniş olacak şekilde çevirmeye başlar. her adımda biraz daha genişletmek ister. bir de bakarki güneş yavaş yavaş batmak üzere... koşmaya başlar yoksa herşeyi tüm emeklerini kaybedecektir. koşarkende biraz daha geniş koşayımda daha fazla arazim olsun diye düşünür. her adımda biraz daha fazla, biraz daha fazla...ve sonunda güneş batmak üzereyken başlangıç noktasına gelir ve aniden düşüp ölür. kabile reisi de onu 2 metrekarelik bir alana gömdürür. Sahip olduğu tek şey bu olur. teşekürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2011 | 23:53 uğur inci 773 Kişi okudu

Anlaşıldı Enver Bey... öncelikle noktalama işaretlerini fazl

Soru

Anlaşıldı Enver Bey... öncelikle noktalama işaretlerini fazlaca kullanmak fikrinizi daha etkili kılmaz, bu dediğimi hayatınızdaki diğer yazışmalarınız için de dikkate alın. Parmağınız değil fikriniz çalışmalı.. İkincisi, herhangi bir toplantıda veya yönetim zirvesinde fikrini söyleyen bir insana kahkahalarla güldünüz mü, nasıl bir üsluptur bu, tahmin ediyorum ki öyle bir ortamda bulunmamışınızdır, buna veriyorum. Çünkü sizin fikirleriniz bana komik veya çocukça gelmiş bile olsa sizi anlyışla karşıladım ve sizi böyle kabul ettim. Sosyal iletişimde bu saydığım iki unsuru göz önünde bulundurun bence. Muhabbeti o kadar dar bir noktaya getirdiniz ki bahsetmiş olduğum onlarca proje ismini bir tarafa koyup sığ bir kıyaslamaya düşmüşünüz. Öncelikle sizi sayıların gerçekliğine götürüp daha sonra en baştaki fikirlerime döneceğim. Çünkü ilk yazdığım yazının içeriğini anlamamanızın dışında sizin çok ciddi bilgi ihtiyacınız var, bazı rakamları öğrenmeniz gerekiyor ki duvara konuşmuş olmayayım. Belki birazcık emlak yatırımını seven insanlar neye önem veriyor anlarsınız. Emlak GYO nun resmi rakamlarına göre yazıyorum. Benim gelişi güzel verdiğim bir tarih üzerine 2 ay 2 ay diye bozuk plak gibi tutturmasaydınız bu rakamları yüzünüze vurmazdım Emlak GYO ya göre, değil 2 ay, sadece 35 günde ağaoğlu firması ıspartakulede tam 440 konut satışı yapmış.. Bu da, konutların yüzde 75 ini 5 haftada satmış demek oluyor. 5 hafta 5 hafta 5 hafta ... Sizin inatla muhabbeti dar bir kıyaslamaya sürüklediğiniz öteki taraftaki avrupa konutları ise ıspartakulede satışa çıktığı günden itibaren tam 6 ayı geçmiş bir sürede bile 400 de kalabilmiş ki bu, 6 aylık bir sürede konutların yüzde 55 i demek oluyor. Cümle uzun geldiyse 35 gün 440, 6 ay 400.. Biri konutlarını satarken ortalık çayır çimen, öteki satarken çevrede markalı konutlar yükselmiş ve bölgenin cazibesi artmış bile, bunu da göz önünde bulunduralım (aslında o da hiç fena olmayan bir rakam olmasına rağmen kıyasladığınız için yazdım, size cevabı piyasa vermiş zaten).. Daha ilginci, ağaoğlu 440 konut için alıcılardan 75 trilyonluk bir ciro elde ederken, yüzde 10 daha az konut satan avrupa konutları yüzde 15 lik fazla !!! bir ciro elde ederek 85 küsur trilyonu kasasına koymuş. Emsaller arasındaki farktan kaynaklanmayan, firmaların kar marjından kaynaklanan bir fark !! Ama siz gene mahallede kavga eden çocuklar gibi aynı şeyi söyleyip 2 ay 2 ay 2 ay diyeceksiniz belli ki, sizi bana o günlerde, ortalarda avrupa konutları diye bir inşaat yokken, satışların durumunu sorduğumda 'çok az konut var, onlar da giriş katları falan' diyen satış ekibinden ismini unutmadıysam Fatih Bey'e havale ediyorum. Rakamlar ortada. Haksız da değil. Ara katta birkaç daire vardıysa da ben hakkımı kendisine helal ediyorum. Bu projelerin ilk satış fiyatlarını benim öğrenmeme gerek yok, çünkü bizzat bilerek ve ince eleyip sık dokuyarak tercihlerimi yaptım zaten. Bana tapu abonmanlık beyaz eşya dediğiniz için hayretler içindeyim. Bir projedeki evinlansman öncesi metrekare fiyatı, öteki eve göre yüzde 20-25 arası daha uygun, siz bana yüzde 3 bile etmeyecek bir karşılıkla cevap veriyorsunuz. Piyasa koşullarının daha iyi olduğu bir noktadan bahsettiğiniz an filmin koptuğu andır zaten. Beyefendi, siz 4 liralık muadali olan bir yere 5 lira verirken o aradaki 1 liranın kredilendirildiğinde reel bazda sizde yaratacağı zarardan bihabersiniz herşeyden önce. Benim 50 milyar fazladan kullanacağım bir krediden 5 senelik bir krediyse havaya giden reelde 6 milyarlık zarar, sizin iyileşmiş sandığınız piyasa koşullarını yutar. Tefe-tüfe oranlarından bahsetmiyim şimdi kafanız karışmıştır bile zaten buraya kadar. Duvar kağıtlarıyla alakalı bir cevap göndermişiniz ) hadi bakalım şimdiki mesajınızda da 'bizim banyolarımızda tuvalet kağıdı da var, onu da ekleyin yüzde 5 de o eder' yazın ). Muhabbeti o kadar dar bir köşeye sıkıştırdınız ki size cevap vermek uğruna aynı firmaların diğer projelerdeki başarı veya başarısızlığı geri planda kalmasın diye bir açıklama daha yapmalıyım. Avrupa Konutları Tem projesiyle efsane bir satış organizasyonu gerçekleştirdi. 2.14 emsalle alıcılarına ciddi primler kazandırdı. Üstelik o zamanki piyasa koşulları sizin mantığınıza ! göre daha kötüyken.. Metrekare fiyatları da ıspartakuleden fazlayken.. Keza atakent 1 için de avrupa konutları iyi iş becerdi derim. O süreçte bütün projeler zıpladığı için çok abartmıyorum. Gördüğünüz gibi bence avrupa konutları mükemmel projeler üretmiş dediğim yerler de var. Ağaoğlu firması ise her ne kadar basın ekspres yolunda bile olsa 212 rezidansı oturuma hazır fiyattan topraktan satmaya kalkınca 1 senede enflasyonun altında bir primde kaldı. Asya kıtasının altın bölgesi Ataşehirdeki mytowerland projesi de bence yatırım için çok cazip sayılmaz. Gördüğünüz gibi ağaoğlu cazip olmayan fiyatlar sunmuş dediğim projeler de var. Gene avrupa kıtasına döndüğümüzde myworld europe projesi bence ilk fiyatlarıyla ve konseptiyle tartışmasız yatırıma en müsait projeydi. Soyak her ne kadar 200 konut olarak geçiyorsa bile Emlak GYO daki sadece sözleşmesi bitmiş 87 satış ile 'cazip değil' fikrimi doğruluyor. Atakent 3 için de asla bir TEM gibi olmaz ama aparts gibi de kalmaz lafımın arkasındayım. En baştaki lafımı yeniliyorum marka, aynı semtteki lokasyon farklılığı, projenin peyzajı, havuzu vs hepsi az çok önemlidir. Ama en önemlisi satış fiyatıdır. Satış fiyatı bir anda herşeyi berbat da edebilir, fiside daki gibi bi sürü soru işaretine karşı insanın gözünü kör edip ev de sattırabilir. Rakamlar piyasanın dilidir. Göreceğiz. Size iyi gülücükler, ama sosyal iletişim konusunda dediklerimi de aklınızdan çıkarmayın ;) Tebernüş Bey siz de ) ve peki yazmak dışında 3 5 fikir cümlesiyle katılırsanız belki sizden yeni şeyler öğrenmiş oluruz. İyi geceler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ocak 2011 | 02:08 Kerem Şeras 773 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş Bey,Uzun süredir takipçiniz olan biri olarak

Soru

Merhaba Tebernüş Bey,Uzun süredir takipçiniz olan biri olarak, özellikle silivri bölgesine dair yazılarınızı dikkatle inceliyor ve o bilgileri arşivliyorum.Silivri bölgesine dair de yaklaşık 1 yıldır çalışıyorum. Dediğiniz gibi yatırım aceleye gelmez.. Sigara, süt almak gibi birşey değil bu.. Bir hevesle yatırım yaparsınız. Seçtiğiniz bölge ve aldığınız fiyat rasyonel değil ise 5 yıl sonra aldığınız fiyata satmaya zorlanırsınız. Şunu çok net söyleyebilirim ki, emlakçılar içerisinde tamamen duyguları ve merhametleri alınmış kişiler var. Bir yeri değerinin 2 katına satıp, hiç vicdan azabı duymayabiliyorlar. Tabi işini profesyonel yapan, dürüst olanları tenzi ediyorum. Ali İhsan İleri bey in yazısına istinaden yorum yapmam gerekirse, değirmenköyde, araplı ve semercikaynağı mevkileri o bölgenin gelişim aksının dışında, tarım arazileri olan yerlerdir. 100.000 lik planlara dahil değiller. gölete ve dereye yakın bölgeler. Ayrıca o bölgeler genelde yamaçlık bölgeler ve toprak kaymasının olduğu yerlerdir. Bakın aldığınız yeri yarın satabileceksiniz almanız gerekir. Yani bir yeri gösterdiğinizde alıcı yerden etkilenmeli önce yeri beğenmeli ve sonra fiyatı konuşabilmeli. Abuk bir yer alıp, satmak istediğinizde alıcı yeri gördüğünde hımm burasımı diyorsa sıkıntı var demektir. Ticarette alırken kazanılır. Bunun içinde daha iyi yerlerde bir kaç kuruş fazla vererek alabilirsiniz. Ben araplı ve semercikaynağı bölgesinde dönüm fiyatı 5.000 lira olan yerler çok gördüm. Amacım size düşüncelerimi aktarıp, fikir yürütmenizi sağlamaktır. Tebernüş bey sizin de değerli yorumlarınızı rica ederim. Mesela, değirmenköyde 7500 m2 yer var ve 35000 TL ye veriyor ama almıyorum. Dağ başındaki, yamaçlık, kayma olan bir yere bu parayo verin kaybetmezsiniz dermisiniz. ) Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Kasım 2010 | 15:26 Dinçer Oğuz 773 Kişi okudu

İyi geceler,İstanbul Finans Merkezi\'nin lokasyonu konusundaki

Soru

İyi geceler,İstanbul Finans Merkezi'nin lokasyonu konusundaki son gelişmeler hakkında fikrinizi soracaktım. Finans Merkezi'nin Ataşehir'e kurulması kararı kesinleşti mi? Kamu bankalarının Ataşehir'e gelmesi kesinleşmiş görünüyor. Sanırım İstanbul Büyük Şehir Belediyesi'nin kararı ile bu bölgenin konuttan işyerine dönüştürülmesi gerekiyor ki zannederim bu kararın kısa sürede çıkması mümkündür. Ben Ataşehir'de kiracıyım. Ve semtin, hele ki son açılan yollar ile, rahatlayan ulaşımının burayı seçmemde büyük rolü oldu. Kamu bankalarının buraya taşınması ile zannederim trafik yine eski haline dönecek. Bu bölgede ev alma planı yapıyordum ama herhalde bankaların taşınması ile bölgedeki konut fiyatlarında aşırı bir yükselme olacak. Daha ortada inşaat yokken dahi fiyatlar finans merkezi rüzgarıyla oldukça yükseldi. Cevabınız için şimdiden çok teşekkür eder, iyi geceler dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ekim 2010 | 01:23 Hakan Girgin 774 Kişi okudu

iyi günler tebernuş bey, ben internetten eminevim diye bir site

Soru

iyi günler tebernuş bey, ben internetten eminevim diye bir siteye girdim./www.eminevim.com/ burada elbirliği sistemi ile çekilişle  peşinat ve 3,540 tl organizasyon ücretiver. ev almak için bende 60,000 tl para talep ettim . sözleşme imzaladık. 100 kişilik çekilişli gruba girdim. bana 2. sıra çıktı. temmuzda bana parayı teslim edecekler. ama kafama takılan bazı şeyler var.acaba alacam eve hacizmi koyacaklar. nasıl olacak. eğer öyleyse istedikleri zaman evim üzerinde tasarruf sahibi olacaklar. nasıl bir yol izlemem lazım. acaba bu firma güvenlimi. yeterince araştırma yapmadan girdim şu an pişmanım. çıkmak istese organisasyon ücreti olan 3,540 tl geri vermeyecekler . lütfen mailimi okuyup bana yardımcı olun. teşekür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2010 | 12:48 hasan badur 774 Kişi okudu

Tebernüş Bey, Ağva`da 2001 yılında Göksu deresi kenarınd

Soru

Tebernüş Bey, Ağva`da 2001 yılında Göksu deresi kenarında aldığım 310 m2 bir arsaya, o zaman belediye mücavir alanına girmediği ve köy arazisi olduğu için ruhsatsız bir ev yaptım. Ev 3 katlı 150 m2 net alanlı güzel bir villa. Bir yıl sonra il özel idaresine kaçak bina olduğu için cezasını ödedim. Şu anda dere kenarında inşaat yapmak nerede ise imkansız, bu nedenle ev konumu itibarı ile çok değerlendi. Bu ev`i arası ile birlikte satmak istiyorum, ancak Ağva ile ilgili de bir çok söylenti var, bu nedenle tereddüt ediyorum. Öncelikle Ağva`da yatırım anlamlı bir yatırımı mıdır? Gelecekte daha da değerlenme ihtimalini nasıl görüyorsunuz? Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Eylül 2008 | 16:43 Tümer Gürkök 774 Kişi okudu