Değer kazanç vergisi

Soru

Cevabınız için teşekkür ederim yalnız size bir sorum daha olacak bize henüz bir ceza kesilmedi sadece vergi dairesine gidip beyanlarımızı vermemizi istediler biz bu evimizi satarken sonuçta bu kadar yüksek değerde kazanç elde etmedik aslında 63.500 TL'ye kredi çektiğimiz evi 80.000 TL'ye satmıştık fakat tapuda 10.000 TL gözüküyor şu anda onunla ilgili bir ceza değil bu sadece değer artış kazancı gözüktüğü İçin vergi dairesine gelmem söylendi ilk önce tapudan evin değerini pişmanlık beyanı ile yükseltsek Ve vergi farkını ödesek sonra bu işleme başlasak olur mu çünkü daha henüz tapudan bize çektiğimiz kredi ile tapu üzerindeki degerin uyuşmadığı ile ilgili bir ceza gelmedi teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Nisan 2016 | 09:08 Sema Özkılıç 772 Kişi okudu

ipotekli evimi devredebilirmiyim

Soru

Banka kredisiyle aldığım evin taksitlerini odeyemiyorum.aldığım evin ilk 3 yılını esneklestirilmis olarak aldık.satmak istiyorum şimdi bir alıcı var.devr almak istiyor fakat tapuda ev alan kişiye geçiyor.ama. Bankadaki borç yine bende gozukecekmis fakat borcu alan kişi ödeyecek ne kadar inandırıcı bu bilmiyorum.devr olduğu zaman borç benden silinmesi gerekmiyormu? Buda beni korkutuyor .nasıl bir yol izlemem lazım tesekurler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mart 2016 | 20:12 hatice karaorman 772 Kişi okudu

KİRACIYLA YAŞANAN SORUNLAR

Soru

Merhaba, Sözleşmede elektrik doğalgaz ve su faturaları kiracı, üzerine almadan oturamaz maddesine rağmen, tadilat bahanesiyle eve yerleşti. Kontrata göre ilk kirasını bankaya yatırması gerekirken, geciktirerek elden verdi. Şuanda mevcut kirayı ödenmeyeli 8 gün geçti ( 03.02.2015 ) Sözleşmede aileyle oturması maddesi olmasına rağmen kiracı, evi bekar olarak kullanıyor. Eve bir takım maddi hasarlar verdiğini de düşünüyorum. Yukarıdaki olumsuzlukların yanında, kiralamadan evvel, tarihsiz tahliye taahhütnamesini kiracıya imzalatmıştım. Buna göre ne yapabilirim? Ne tavsiye edersiniz? Saygılar, Mustafa Karasu

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2016 | 16:02 MUSTAFA KARASU 772 Kişi okudu

depozitomu nasıl alabilirim

Soru

Hayırlı günler 15.02.2014 tarihinde emlakçı ile kira sözleşmesi imzalayarak 2+1 daire kiraladım. Kirayı ev sahibinin hesabına yatırdım sonraki yıl kira sözleşmesi yenilenmedi ve oturmaya devam ettim.Kiracı 15.01.2015 tarihinde 400 tl olan kiramı 500 tlye çıkardı 29.10.2015 tarihinde ev sahibine mesaj atarak ve şifaen evden çıkmama gerektiğini söyledim ve 15 gün sonra evi emlakçısına teslim ettim herhangi bir belge imzalamadın 1. sorum depozitomu alabilir miyim. 2 vermek istemiyorlarsa ne yapabilirim.3 ev sahibinin yapmış olduğu 100 tlik zam uygun mu geri alınabilir mi teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2015 | 09:36 Mahmut ASLAN 771 Kişi okudu

catalca nakkasta hisseli tapu ve ilerisi icin imar gelmesi mümkünmü

Soru

öncelikle merhaba cok zamandir sizi takip ediyorum bende bir arsa aldim cok kisa zamanda ve aslinda fazla bilgim olmadigi halde. arsa catalca Nakkas ta 850 metre kare ve hisseli tapu olan bir tarla arsayi alirken önümüzdeki bes yili gözden cikardim sizce sonrasi icin iyi bir yatirimmi ve bu bes alti sene zarfinda imar gelme olasiligi varmi yoksa aldigim fiyattan bir satici var elimden cikarmalimiyim yardimci olursaniz cok sevinirim simdiden tesekkur ederim bu arada arsayi 95 bine aldim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2015 | 23:49 mehmet sirin 771 Kişi okudu

Kentsel Dönüşümde Dairemin Karşılığı

Soru

Sayın hocam, Benim Maltepe Altıntepe'de katta tek dört cepheli olarak 200m2 oturumlu bir dairem var. Şu an kentsel dönüşüm kapsamında bir müteahhit şirketle anlaşma arifesindeyiz. Benim altımda bulunan bütün katlarda 2 daire bulunmaktadır. Arsa payı üzerinde 411/111 hisse sahibi olduğum belgelidir. Neredeyse arsanın 1/4 'ü benim gibi gözüküyor. Altımdaki diğer her bir dairenin arsa payları ise 411/35 olarak belgelidir. Bu durumda benim (111'in içinde 3 tane 35 olması sebebiyle hakkım 3 daire midir? Yoksa 2 daire midir? Bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2015 | 00:04 Arzu Ertan 771 Kişi okudu

zemin kattaki kat maliki cam onine arac biraktirmiyor

Soru

Iyi gunler aptman yoneticisiyim zemin kattaki kat maliki camin onune diger kat maliklerin araclarini park ettirmiyo 3 metre bahce birakilmis binanin her tarafina burasi benim diyor istersem park ettiririm diyor simdi sorun yasiyoruz bizleri aydinlatirsaniz seviniriz iyi calismalar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Eylül 2015 | 08:40 fahrettın ceylan 771 Kişi okudu

maketten konut satimi ve dolandiricilik davasi

Soru

Merhaba Kadir bey. Ben esenyurttaki firmalardan birinden daire satin aldim. Ancak bu daireler imar sorunlarindan dolayi tamamlanamadi. Ayrica projenin ruhsatinin da olmadigini ogrendikten sonra sozlesmeyi iptal ederek senet aldim. Ancak bu senedim de aradan 2 yil gecmesine ragmen odenmedi. Ben vadesi dolar dolmaz noterden de senet icin protesto cektirdim. Daha sonra da ruhsati olmayan projeden maket ev satildigi gerekcesiyle firma sahibine dava actim. Benim gibi bircok kisi de dava acti. Ve ilgili kisi ve kisiler suan tutuklandi. Benim sorum su: eger ki bu kisiler dolandiriciliktan dolayi hukum giyerlerse bizim verdigimiz paralar ne olacak? Bu kisinin yarim biraktigi projeleri Toki nin alip tamamlama ihtimali var mi? Yoksa o projeler o sekilde bos mu kalacak? Yada baska bir firma alip tamamlar mi? Bir sekilde paramizi alma sansimiz var mi, yoksa verdigimiz paradan umidimizi keselim mi? :(

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
28 Ağustos 2015 | 20:33 Aziz aysel 772 Kişi okudu

çınar yolunda pırojeler hakkında bilgi

Soru

slm sefaköy çınaryolu mevkiinde conrayt otelin karşısında büyük bi arazi var o razinin yakınında güzel bi arsam var inşaat yapmak istiyorum ama ordaki pırojenin ne olduğu hakkında bi takım söylentiler var o yüzden inşaat yapmayı erteledim ticarimi konutmu yapayım kararsızım bilginiz varsa aydınlatırsanız teşekkür erderim saygılarla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2015 | 13:30 veyis arslan 771 Kişi okudu

kırklarelinde arsa alsam prim yaparmı?

Soru

kırklarelinde kavalklı bel.10km uzaklıkta doğalgaz ifraz 700mt 36.bin sizce yatırım yapmak için alınırmı prim vaparmı ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ağustos 2015 | 09:11 taha yılmaz 772 Kişi okudu