iskansiz ev satmak sucmub

Soru

Sayin tebernus bey biz 2010 senesinde iskansiz ev aldık bilmeden kredide çıktı. Müteahhit iskan almıyor. Biz bu evi satsak en son tapu sahibi biz olduğumuz için bizmi suçlu duruma düşeriz ?yoksa alan kişi dava açsa mutahitmi suçlu olur? Bu arada satarken iskansiz diycem

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ağustos 2016 | 18:15 Fatma demir 771 Kişi okudu

Arsa alirken nelere dikkat etmeliyiz ?

Soru

arsa icin emlakciyla anlastik ama ben cekinmem var dolandirilcam diye yeri gittik gorduk 260 m2 silivri cantada ama bana ufak geldi goz karariyla yer sahibinin tapu fotokobisini alip silivri belediyesine gittim ama bilgi vermediler tapu sahibi olmasi lazimmis ben 2 gun sonra tapuya gidip tapuyu alacam ama bep bir cekinge. Var. Acaba bi sorun sknti varsa tapuda cikarmi bana acil cev verirmisiniz lutven....ne yapmam lazim kandirilmam icin belediye okadar rica ettin yardimci olmadi tek guvencem siz kaldiniz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Temmuz 2016 | 23:19 Ercan engin 772 Kişi okudu

elektrik su aboneliği kiracı üzeirnden alma

Soru

s.a ev sahibi olarak evimi kiraya verdim elektrik ve su aboneliğinde kiracı üzerine isim değişikliği ile verdim kiracı evden ayrılıyor kiracı kendisi gidip elektrik su abıneliğini kendi üzerinden silince direk ev sahibinin üzeri nemi geçiyor yoksa ben ev sahibi beraber gidip isim değişikliği kendi üzeirmemi yapacağım evi sürekli kiraya vereceğimden her seferinden kendi üstüme almam gerekir mi

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
20 Mayıs 2016 | 12:13 ali veli 771 Kişi okudu

İsknsız ev için elektrik aboneliği

Soru

Tebernüş bey merhaba,ben 2014 yılında bir daire satın aldım.Dairenin iskanı yoktu üç ay sonra alınacağını söylediler fakat alınmadı.Bu sebepten dolayı elektrik aboneliğini alamıyoruz ve elektrik kaçak kullanım olarak gözüküyor.Belediyeden yazı alıp iskiden su aboneliğini aldık fakat belediye aynı yazıyı elektrik için vermiyor.Sizin bilgilerinize güveniyorum.elektirik aboneliğini almanın bir yolu varmı acaba şimdiden teşekür ediyorum.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
16 Mayıs 2016 | 21:52 Resul TUNCA 772 Kişi okudu

Değer kazanç vergisi

Soru

Cevabınız için teşekkür ederim yalnız size bir sorum daha olacak bize henüz bir ceza kesilmedi sadece vergi dairesine gidip beyanlarımızı vermemizi istediler biz bu evimizi satarken sonuçta bu kadar yüksek değerde kazanç elde etmedik aslında 63.500 TL'ye kredi çektiğimiz evi 80.000 TL'ye satmıştık fakat tapuda 10.000 TL gözüküyor şu anda onunla ilgili bir ceza değil bu sadece değer artış kazancı gözüktüğü İçin vergi dairesine gelmem söylendi ilk önce tapudan evin değerini pişmanlık beyanı ile yükseltsek Ve vergi farkını ödesek sonra bu işleme başlasak olur mu çünkü daha henüz tapudan bize çektiğimiz kredi ile tapu üzerindeki degerin uyuşmadığı ile ilgili bir ceza gelmedi teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Nisan 2016 | 09:08 Sema Özkılıç 772 Kişi okudu

ipotekli evimi devredebilirmiyim

Soru

Banka kredisiyle aldığım evin taksitlerini odeyemiyorum.aldığım evin ilk 3 yılını esneklestirilmis olarak aldık.satmak istiyorum şimdi bir alıcı var.devr almak istiyor fakat tapuda ev alan kişiye geçiyor.ama. Bankadaki borç yine bende gozukecekmis fakat borcu alan kişi ödeyecek ne kadar inandırıcı bu bilmiyorum.devr olduğu zaman borç benden silinmesi gerekmiyormu? Buda beni korkutuyor .nasıl bir yol izlemem lazım tesekurler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mart 2016 | 20:12 hatice karaorman 772 Kişi okudu

KİRACIYLA YAŞANAN SORUNLAR

Soru

Merhaba, Sözleşmede elektrik doğalgaz ve su faturaları kiracı, üzerine almadan oturamaz maddesine rağmen, tadilat bahanesiyle eve yerleşti. Kontrata göre ilk kirasını bankaya yatırması gerekirken, geciktirerek elden verdi. Şuanda mevcut kirayı ödenmeyeli 8 gün geçti ( 03.02.2015 ) Sözleşmede aileyle oturması maddesi olmasına rağmen kiracı, evi bekar olarak kullanıyor. Eve bir takım maddi hasarlar verdiğini de düşünüyorum. Yukarıdaki olumsuzlukların yanında, kiralamadan evvel, tarihsiz tahliye taahhütnamesini kiracıya imzalatmıştım. Buna göre ne yapabilirim? Ne tavsiye edersiniz? Saygılar, Mustafa Karasu

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2016 | 16:02 MUSTAFA KARASU 772 Kişi okudu

depozitomu nasıl alabilirim

Soru

Hayırlı günler 15.02.2014 tarihinde emlakçı ile kira sözleşmesi imzalayarak 2+1 daire kiraladım. Kirayı ev sahibinin hesabına yatırdım sonraki yıl kira sözleşmesi yenilenmedi ve oturmaya devam ettim.Kiracı 15.01.2015 tarihinde 400 tl olan kiramı 500 tlye çıkardı 29.10.2015 tarihinde ev sahibine mesaj atarak ve şifaen evden çıkmama gerektiğini söyledim ve 15 gün sonra evi emlakçısına teslim ettim herhangi bir belge imzalamadın 1. sorum depozitomu alabilir miyim. 2 vermek istemiyorlarsa ne yapabilirim.3 ev sahibinin yapmış olduğu 100 tlik zam uygun mu geri alınabilir mi teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2015 | 09:36 Mahmut ASLAN 771 Kişi okudu

catalca nakkasta hisseli tapu ve ilerisi icin imar gelmesi mümkünmü

Soru

öncelikle merhaba cok zamandir sizi takip ediyorum bende bir arsa aldim cok kisa zamanda ve aslinda fazla bilgim olmadigi halde. arsa catalca Nakkas ta 850 metre kare ve hisseli tapu olan bir tarla arsayi alirken önümüzdeki bes yili gözden cikardim sizce sonrasi icin iyi bir yatirimmi ve bu bes alti sene zarfinda imar gelme olasiligi varmi yoksa aldigim fiyattan bir satici var elimden cikarmalimiyim yardimci olursaniz cok sevinirim simdiden tesekkur ederim bu arada arsayi 95 bine aldim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2015 | 23:49 mehmet sirin 771 Kişi okudu

Kentsel Dönüşümde Dairemin Karşılığı

Soru

Sayın hocam, Benim Maltepe Altıntepe'de katta tek dört cepheli olarak 200m2 oturumlu bir dairem var. Şu an kentsel dönüşüm kapsamında bir müteahhit şirketle anlaşma arifesindeyiz. Benim altımda bulunan bütün katlarda 2 daire bulunmaktadır. Arsa payı üzerinde 411/111 hisse sahibi olduğum belgelidir. Neredeyse arsanın 1/4 'ü benim gibi gözüküyor. Altımdaki diğer her bir dairenin arsa payları ise 411/35 olarak belgelidir. Bu durumda benim (111'in içinde 3 tane 35 olması sebebiyle hakkım 3 daire midir? Yoksa 2 daire midir? Bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2015 | 00:04 Arzu Ertan 771 Kişi okudu