studyo24 hk

Soru

Merhaba Tebernus Bey, Istanbul'da yatirim amacli bir ev almak istiyoruz. Studyo24 de. Brut 45 m2 lik 1+0 daire icin 109.500 tl isteniyor.Pesinat verdigimiz takdirde %10 iskonto yapiliyor. Satis danismani yatirim icin disunuyorsak 1+0 avantajli oldugunu soyledi. 1+1 biraz butcemizi zorlayabilir cunku minimum ,160 bin gibi fiyatlara satiliyor ki bittigi durumda alacagimiz kira ortalamasi 1000 tl gibi ucretler.Sizce 1+0 mi 1+1 mi avantajlidir uzun vadeli.dusunulurse? Ayrica 10-11 yilda kendini amorti edecegi soylendi bu iyi bir sure mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ekim 2013 | 20:35 tulin tezcan 771 Kişi okudu

216 butik - decon silva

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, yazılarınızı ilgi ile takip etmekteyiz ve değerli bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederiz. Oturum amaçlı almak üzere 216 butik ve Decon silva dan 3+1 daire baktık ve 216 butik' ten 317 bin, decon silvadan ise 399 bin fiyat aldık, 216 butik konum olarak daha ulaşılabilir ve çekmeköy merkeze yakın geldi fakat diğerinin de sosyal alanları daha büyük gibi gözüküyor, karar vermekte güçlük çekiyoruz bu hususta tavsiyelerinizi rica ederim, saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2013 | 23:12 Cengiz Gürbey 772 Kişi okudu

gaziosmanpaşa kentsel dönüşüm.

Soru

merhaba hocam, Gaziosmanpaşa Yıldıztabya mahallesinde 1,5 yıl önce yapılan yeni binamız da dahil olmak üzere kentsel dönüşüm alanına giriyor. 3 ay önce yapılan toplantıda, ağustos ayından ocak ayına kadar taşınmamız gerektiğini ilettiler. benim sorum yeni yapılan bir bina için nasıl yıkım kararı verilebiliyor, kentsel dönüşüm bir kaç günlük bir mevzu değil ki 1. 5 yıl önce bu binanın yapımına nasıl izin veriliyor. Ayrıca yeni yapılarla borçlandırılmayarak sadece şerefiye bedeli ödeyerek katlara yerleşebileceğimizi söylediler. ortada proje yok borçlandırılıp borçlandırılmayacağımız muamma. yıkım gerçekleştikten sonra projenin oluşturulacağını söylüyorlar ama şartları ne olacak hiçbir bilgimiz yok. Ben taşınmak istemiyorum. yol göstermenizi rica ederim. teşekkür ederim. Saygılarımla,

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2013 | 10:00 Hülya Yıldız Bektaş 771 Kişi okudu

mahkeme şerhi

Soru

merhaba hilal hanım bugün tuzla tapu dairesine giderek orhanlı mescitli mahallesindeki arsamızı satmak istedik. ama tapu dairesi üzerinde tokinin kamulaştırma şerhi olduğunu devir ve satış yapamayacağımızı söyledi.ne yapabiliriz teşeküreder iyi çalışmalar dilerim.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
22 Temmuz 2013 | 15:16 mustafa yanık 771 Kişi okudu

ofismi evmi

Soru

Merhaba Tebernüş bey; elimde 60-70 binlira civarında para var. Bu parayla yatırım yapmak için büro veya ev alıyım diyorum. Bu bağlamda kadiköyde boğanın oralarda pasaj içinde 60000 TL ye bir ofis buldum. yaklaşık 25-30 m2 ve 30 yıllık bir yer. aynı zamanda krediye de uygun. bu fiyata karşılık pendik ve tuzla taraflarında site içerinde yeni 1+0 yada 1+1 site içerisinde daireler var. 2 sininde kira ücreti tahminimce 500-600 TL. Acaba ilerde kazanma adına hangisini almam faydalı olur. Çünkü kadıköydeki bina eski ve ilerde kentsel dönüşüme girebilir. Bunun yanında tuzla pendik gelişiyor. Son olarak acaba bu parayla ofis veya daire yerine şehir dışında deniz kenarındaki (eğe veya karadeniz kıyılarından) yerlerden arsa almakmı faydalı olur.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Haziran 2013 | 13:53 muratyasar 771 Kişi okudu

kayaşehir 21. bölge ve diğerleri

Soru

slm tebernüş bey öncelikle cok güzel bir site size ve emeği gecen herkeze teşekkür ederim sorularıma gelince 1. 21. bölge ertelendi deniliyor tekrar satışa cıkıcakmı bekliyoruz 2. kayaşehirde tokii 21. bölgeden baska sizin fikrinizce 2013te başka bölgelerde satışa cıkarmı3.2013te istanbulda toki ve kiptaşın dargelirli konut projesi olurmu fikriniz nedir sitelerden takip ediyoruz bilgiyok yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim kolay gelsin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mayıs 2013 | 12:41 selim kaleli 771 Kişi okudu

silivride tarla hangi vadede, ne kadar fiyata mantıklı olur?

Soru

tebernüş bey merhabalar.27 yaşındayım 35-40 lı yaşlarda rahat etmek, arkama bakmamak için yatırım yapmayı düşünüyorum.sizin yazdıklarınızdan da hareketle geniş arazi almak istiyorum. bunun için silivri çeltik köyü ve seymen köyü civarından tarla almayı düşünüyorum.sizin düşünceniz nedir.10 yıl içinde buraların imara açılacağını düşünüyor musunuz? e-5 in kuzeyi veya güneyi fark eder mi ? daha önceki yazılarınızda tarlanın metrekaresinin 10 tl ye uygun olacağını yazmışsınız fakat bu fiayata bulmak zor.sizce kaça kadar makul olur. şimdiden teşekkürler.sağolun

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Nisan 2013 | 23:23 cihan özyaman 771 Kişi okudu

İNŞAAT SAHASINDA KALAN İSKANSIZ BİNALAR

Soru

SAYIN ÖNGÖREN HOCAM; 3 ay önce inşaatıma baslamak üzere ,karşıyaka belediyesinden bir yapı ruhsatı aldım .bütün yol ,su kanal ,otopark vs bedellerini ödediim ve 28 ocak itibariyle ruhsatımı kestirdim ancak inşaata baslayamadım !!! sebebi ,inşaat saha sahasının içinde yer alan ,yan parsele suhulanmış olan tek katlı ,iskansız bir kargir ev.bu evin 3/2 si inşaat kitlemin içinde yer almakta . meni müdahale veya ecnemisil davası açtıgımda bunun aylar alabillecegini( 7-8 ay)söylediler biz taraflarla görüştük ,tasınma masrafları 1 yıl kiralama bedellerini karşılayacagımız ,taahüdünü verdik fakat kendileri bizden,yapacak oldugumuz on daireli inşaattan bir daire avanta istediler :) (12 ay inşaat yapamazsan benim sayemde 20 bin liradan 240bin lira zarar edersin zaten ,bir dairenin maliyeti 60 binlira ver bir daire bizde cıkalaım sende az zarar et die bir söylemleri var ) tamamen iyi niyetten uzak ,fırsattan ,veya durumdan bir iatifade etmeye calışma gibi bir durum var .. kitlendik kaldık ,nasıl bir yol izlemem gerek ,yeni cıkan koanunlarda elimi güçlendirebilecek bir yol ,cözüm noktası varmıdır ? belediye bana neden ruhsat kesti o zaman ,elimdeki kadastro belgesinde (ruhsata iliştirilen)evrakta tecavüzde görülmemektedir!! lütfen varsa bir çıkar yol göstermenizi rica ederim .

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
24 Nisan 2013 | 14:16 TURGAY CAKMAK 772 Kişi okudu

Rapsodi

Soru

merhaba, 2 sorum olacak: 1- cekmekoy Rapsodi evlerinden ev alırken evraklarda ozellikle dikkat etmem gereken bir husus var mıdır? Sorma nedenim şu: ev sahibi iyi bir insan ve guvensizlik ortamı yaratmamak için ve aynı zamanda proje guvenilir oldugu için "gereksiz" kontrollerden kacmak isterim. Ozellikkle hangi kritik belgeleri kendisinden istemeliyim? 2- yeni bir işe girdim. banka kredisi almak için maas bordrosu sart mıdır? ilk bordrom 1 ay sonra elimde olacak; ancak Rapsodideki (yukarıda bahsettgiim) evi kacırmak istemiyorum. Yardımınız ricasıyla. Tesekkurler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Mart 2013 | 16:16 tuna anut 771 Kişi okudu

ÇAMLICA EMNİYET MH. İMARA AÇILMA DURUMU

Soru

Merhaba sayın Kirecci, Daha önce de yazılarınızda değindiğiniz Çamlıca Emniyet Mh.'nin imar durumunda bir değişiklik var mıdır? Nitelik olarak aynı özelliklere sahip Emniyet Mh.'nin karşı yakası için Ekşioğlu İnşaat'ın arsa sahipleri görüşmede olduğu ve kat karşılığı inşaat projelerine başlayacığını öğrendim. Doğruluk payı var mıdır? Ayrıca ileriki dönemlerde bahse konu yer ile ilgili olarak böyle bir proje var mıdır? İlginiz için şimdiden teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2013 | 14:29 Coşkun Bal 771 Kişi okudu