toki erken indiriminden faydalanabilirmiyim

Soru

2011 yılında yüzde 20 peşinatı ödeyerek van bardakçı tokiden ev aldım. van depremi dolayısıyla taksit ödemelerimiz 2013 yılında başladı . fakat yüzde 15 verenler depremden önce taksit ödemelerine başlamışlardı .indirimden faydalanabilirmiyim bilgi verirseniz sevinirim.teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Şubat 2015 | 20:31 hasan öztürk 758 Kişi okudu

Apartman Olağan Üstü Toplantı Çağrısı.

Soru

Yöneticimiz 2 yıldır toplantı yapmıyor, 15 dairelik apartmanımızda olağanüstü toplantı için 12 kişi imza verdi, gündem maddelerimizde belli, şimdi bu toplantı çağrısını yöneticimi yapması gerekiyor, yoksa kat maliklerinden herhangi biri çağrıyı yapıp toplantıyı düzenleyebilirmiyiz? şimdiden teşekkür ederim saygılarımla...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2015 | 14:57 İbrahim TOHUMCUOĞLU 757 Kişi okudu

rant vergisi alınan yerler

Soru

terbernus bey saygılar sorum kentsel dönüşüm ve afet riski kapasamına alınan bir bölgede rant vergisi alınıyormu bızım kentsel dönusum kapsamına alınan ve daha sonra afet riski kapsamına alınan bir bölgede mal sahibiyiz,sımdıden tesekkurler....

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ocak 2015 | 12:33 soner keleş 757 Kişi okudu

VEFAT SONRASI MİRAS VERGİ BORCU

Soru

MERHABA ANNEANNEM 30 YIL ÖNCE VEFAT ETTİ. ÇOCUKLARI VERASET İLAMI YAPMAMIŞ. ŞİMDİ YAPMAK İSTİYORLAR. BEYANNAME VERMEK GEREKLİYMİŞ. EVİN VERGİ BORCU NA DAHİL OLUR MUYUM? RAYİÇ BEDELİ 51.000TL. NE KADAR BORÇ ÇIKAR? TEŞEKKÜRLER

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
24 Aralık 2014 | 09:16 Mahbube Akar 758 Kişi okudu

Yatıcım için Hangisi ?

Soru

Tebernüş bey hala karar veremedim o kadar çok araştırdım ki sağdan soldan bile kafama giriyorlar :) Ben diyorum yatırım için resicdence alıyım arkadaşlarım normal ev al diyor. Sonra normal ev bakıyorum onu alıcam kafam residence takılıyor vazgeçiyorum. Netice de ben oturmayacağım kiraya vereceğim 2 adet ev alıp sizce hangisi daha makul olur ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2014 | 16:31 Murat Balkan 757 Kişi okudu

Ankara Küçükesat için konut alımı tavsiyesi?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Küçükesat'a bağlı Başçavuş Sokak'ta, 4. katta 2+1 Güney Batı cephe 90m2'lik bir daire. Yaşı takriben 35. Öyle ki özellikle bir odası ve salonu komple Ankara Kalesi'nden Sheraton Oteli'ne kadar manzara görüyor ve önü son derece açık. İçi temiz diyebileceğimiz nitelikte. Daire içerisindeki öğrenci kiracı 650 lira ile kalıyor ve ek bilgi olarak çıkmak da istemiyor. Bu dairenin bedeli 125.000 Türk Lirasıdır. Belirttiğim parametrelere göre bu dairenin alınması mantıklı mıdır? (Binanın 35 yaşında olması nedeniyle tereddüt ediyoruz)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Eylül 2014 | 05:54 Doruk Kırca 758 Kişi okudu

Butik için uygun yer arıyorum

Soru

bayanlara özel giyim üzerine butik açacağım ama nerede olması gerek? mağaza mı yoksa apartman katımı daha uygun, bulunacağı mevki ve merte karesi hakkında hiç bir fikrim yok folkart nasıl olur bı fikir lütfen

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
14 Temmuz 2014 | 13:02 nurcan topak 758 Kişi okudu

kartal

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, daha öncelerde sizin yorumlarınızı da dikkate alarak bir kaç yatırımım oldu ve hepsinde haklı çıktınız. insanlara bu denli doğru bilgilendirmede bulunduğunuz için herkes adına bir kez daha teşekkür ederim. istmarina projesinde bir daire ayırttım. projeyi incelemişsinizdir. bir çok farklılık barındırdığı söyleniyor. en önemlisi marina. daire, 1+0, 44,8m2 brüt alan. bu alan içinde 7,7m2 teras var. ve teras 45derecelik açı ile kısmi deniz görmekte. m2 fiyatı 5950tl. Bu projede toplam 5 blok var ve bunlardan ikisi homeoffice amaçlı da kullanılabilecek. bahsi geçen daire bu bloklardan birinde. öncelikle lokasyon ve konsept düşünüldüğünde office amaçlı kullanılabilme kiralamada bir avantaj mı? tersi mantıkta bakarsak, blokta office olması konut olarak kiralamanın önünde bir engel mi sizce? zira bu iki blokta m2 fiyatları diğer 3 konut bloğundan yüksek. proje 36 ay sonra teslim. dolayısıyla yatırımın geri dönüş süresi biraz uzun. ancak yetkililer 3 yıl sonrası için 1e 1 prim öngörmekte. denize 250mt uzaklıkta. bu prim rasyonel bir tahmin mi? cevabınızda ki detaylar karar vermemde herzaman ki gibi önemli bir etken olacak:=)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mayıs 2014 | 19:03 Serdar Bektaş 757 Kişi okudu

eminevim560 hisseli otel projesi

Soru

Merhaba, Elimde 40bin peşinat var ve aylık ödeme gücüm 1500 lira. Kurtköy'de oturmak için ev bakarken, eminevim560 projesini gördüm. Projedeki evler benim bütçem için çok pahalı. Projenin otel kısmında hisseli satış yapılıyor. Bir daire 36 hisseden oluşuyor ve 31825 lira 1+0 hissenin toplam bedeli. 16750 lira peşinatla, 24 ayda aylık 628 lira ödeme ile alınabiliyor. İlk kira ekim 2015de alınacak, kiranın artışı yıllık Tefe/Tufe artış oranında olacakmış. Bu durumda son 6 ayın taksidinin yarısını kendi çıkarmaya başlayacak. 32bin liraya aldığınız bu hisseyi 2 sene sonra 60bin civarına satabileceğimizi söylüyorlar ve bunun için 2.el satış ofisinde yardımcı olacaklarmış. Yüzde yüz kar edilecekmiş. Benim sorum şu; elimdeki parayla buradan 2 hisse mi satın almalı ve kirada oturmaya devam etmeli yoksa elimdeki parayla 160 bin civarında eskide olsa Kurtköy civarından ev mi almalı? Bu arada aylık 500 lira kira ödüyorum ve 2 sene içerisinde ödediğim kira maksimum 800 lira olur. 2 sene sonra 120 bin peşinatla yine Kurtköy Yenişehirden güzel bir ev sahibi olma imkanım olur mu? Şimdiden çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2014 | 21:50 Tuba Ergül 757 Kişi okudu

İzmir'de 1+1 mi 3+1 mi?

Soru

İyi çalışmalar dilerim. Sitenize elimden geldiğince göz gezdirmeye çalıştım. Karı koca memuruz. Tayinimiz İzmir'e çıktı. Lojmanlarda otururken bir yandanda yatırım yapmak istiyoruz. Lafı uzatmayayım. Şimdi sıfır, kaliteli, güzel bir 130m2 üstü 3+1 daire bütçemize uygun olarak (80000 nakit gerisi kredi ve taksit miktarı 1300 lü seviyeleri geçmemeli) Menderes, Kemalpaşa,Menemen, Seferihisar merkez gibi lokasyonlarda mevcut. Ancak evi kiraya verdiğimizi düşündüğümüzde 600-700 gibi rakamlarla karşılaşmaktayız ki bahsettiğimiz daireler gördüğüm kadarıyla 150.000-200.000 civarında. Daha da nekadar pirim yaparlar bilemiyorum. Diğer alternatif olarak örnek vermek gerekirse Soyak Oxygen 2 de bulunan 1+1 daireleri. Bugün itibariyle aldığım fiyat 148.000 3. kat güney cephe. Araştırmamda eşyalı kira bedellerinin emsallerinde 1000-1450 olduğunu gördüm. Buradan yola çıkarsak bulunduğu konum itibariyle de değerlendirildiğinde mantıklı tercihin 1+1 O2 olduğu kanısına vardım. Sizden bu doğrultuda yorum rica ediyorum. Ayrıca verdiğim örnekler dışında da dikkatimizden kaçmış olabilecek ve önerebileceğiniz başka alternatifler varsa bilgilendirirseniz sevinirim. Teşekkürler. Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mayıs 2014 | 17:12 Baki YILMAZ 758 Kişi okudu