Aileme Ait Konuta Kira Ödemesi

Soru

Merhaba, anneme ait bir konutta ikamet ediyoruz. Yasaya göre bedelsiz olarak kullanmamız mümkün ancak biz emsal kira bedeli ödüyoruz. Ödediğimiz kirayı yıllık kira beyannamesi verirken gerçek gider olarak göstermemiz mümkün müdür? Aynı şekilde annem de bu tutarı kira geliri olarak beyan edecek doğal olarak.. Bunda yasal olmayan bir şey var mıdır acaba?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
21 Haziran 2016 | 09:20 Merhamet Doğurgan 747 Kişi okudu

ortak alan kullanımı nasıl olmalı

Soru

Hayırlı işler Tebernüş bey. 3 katlı ev bulunan 400 m 2 lik bahçenin 13 oarınında hisse sahibiyim. arazi belediyenin ve tapu tahsisli bir yer. üst komşumuz kendim için ayırdığım (domates biber ekip çardak yaptığım) bir alanı kendi de kullanmak istiyor. ben onun en az 300 m 2 lik ekip biçtiği alana dokunmuyorum. benim 130 m 2 lik yerimde gözü var. bu sorunumu hukuki manada nasıl çözebilirim. ben üzerime düşen 133 m2 lik alanı müstakil olarak kullanamazmıyım. yoksa bütün bahçeyi ortak mı kullanacağız...nasıl olacak..yardımcı olursanız sevinirim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Haziran 2016 | 15:02 ökten variş 748 Kişi okudu

İzmit balören köyü tarla alımı

Soru

Merhabalar ; Çoçuklarım için elimdeki birikim ile İzmit Balören Köyü nden tarla almak istiyoru. Bölgede tarlaların M2 biri m biyatı 9 TL ile 32 TL arasında değişiyor. Bu bölge için gerçek m2 fiyatı hakkında bilgi verebilir misiniz? Ayrıca uzun vade için İzmit bölgesinde tavsiye ettiğiniz bir belde var mı ? Teşekkürler;

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Mayıs 2016 | 15:26 Hakan Çalışakan 748 Kişi okudu

ses yalitimi icin nereye basvurmaliyim

Soru

sifir daire aldim dublex binamin 8.katinda hidrofer var benim yatak odama bitisik cok ses var yatamiyoruz gunduz bile var ustelik bize daire 140 metrekare net dediler 100 metrekare cikti. internet sitesinde net 140 geciyor.simdi ben bunlari dava edebilirmiyim ama bizzat dava acabilirmiyim avukat tutmadan cunku avukatlar cok istiyor.nereye hangi mahkemeye basvurmaliyim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2016 | 19:42 zubeyde erzen 748 Kişi okudu

Aynı tapudaki daire ve depoyu ayırabilir miyiz?

Soru

Merhaba, Ankara'da bir apartmanın 3. katında bir dairemiz ve apartmanın altında bir depomuz var. Depo ve daire aynı tapu üstünde gösterilmiş. Giriş katındaki dükkan bu depoyu satın alıp kullanmak istiyor. Daire ve depo tapusunu ayırıp dopoyu başkasına satmak mümkün mü? Teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Mayıs 2016 | 19:41 Tolga Işıtman 748 Kişi okudu

Değer biçilen fiyat doğru mu?

Soru

Foça Bağarası'nda sulama kanalına bitişik ana yola 500m mesafede 5600metrekare bir tarla var. 250000TL değer biçilmiş. Yatırım için bu tarla uygunmudur, Foça'nın geleceğini nasıl görüyorsunuz? Teşekkür ederim...

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2016 | 14:34 Erkan Mutlu 748 Kişi okudu

elektrik ,su, iğdaş üzerime alma

Soru

iyi günler Tebernüş bey; ben sıfır daire aldım. İgdaş , su elektrik aboneliklerini üzerime alabilirmiyi.Binanın iskanı alınmadı daha başvuruları yapıldı.ne yapmam gerekir.yardımlarınızı bekliyorum

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2015 | 03:26 yiğit arslan nalçakan 748 Kişi okudu

Emlakta Mantık Kitabınız Hk.

Soru

Sn. Tebernüş Bey, Mahsun Okut, Otomotiv Satış Sonrası Hizmetlerindeki profesyonel iş hayatımı 55 yaşımda emekli olarak noktaladım. Uluslararası Kalite Yönetimi Yüksek Lisans eğitimimin yanında otomotiv sektöründe edindiğim tecrübe ve birikimlerimi, Gayrimenkul Sektöründe değerlendirmek istiyorum. Bunun için Gayrimenkul Danışmanlık eğitimlerine ve MEB'in sınavlarına katılarak sertifikamı aldım. Kendimi geliştirmek için Emlak Kulisini ve sizin yazılarınızı düzenli olarak takip ediyorum. Açıkçası çok da faydalanıyorum. Bunun için size çok teşekkür ederim. Emlakta Mantık kitabınızın yeni baskısını satın almak istiyorum. Ancak nereden tedarik edebileceğimi bilemiyorum. Bu günkü cevaplarınızın içerisinde bir okurunuza " Adresinizi yazarsanız göndertebilirim" diye yazmışsınız. Bundan cesaret alarak ben de bir kitap edinmek için aşağıya adresimi yazıyorum. Eğer göndermek mümkün olmaz ise nereden satın alabileceğimi bildirirseniz çok sevinirim. Saygılarımla, Mahsun Okut

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mayıs 2015 | 23:52 Mahsun Okut 748 Kişi okudu

Amostisman Hesabı Hakkında

Soru

Tebernus Bey Kira GV hesabındaki Amortisman Hesabında , ev 2009 yılında 250.000 tl bedelle aınmıs , tapuda da yazmakta. Bu bedelden mi amortisman düsülür yoksa üzerine endeks hesabı yapılıp mı düşülür ? Tesekkurler,

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mart 2015 | 10:59 Anıl Genc 747 Kişi okudu