Emlak ofisi franchise

Soru

Merhaba Australyada MBA ögrencisiyim, daha önce kristalsehir projesinin satış ofisinde 1 yıl kadar satış kariyerim oldu. Eğitimim bitince gayrimenkul işiyle ugrasmak istiyorum. Tatil için turkıyedeyım ve araştırıyorum suan. Remaxla konustum.. 28000 dolar giriş bedeli ve heray belli bir ödeme talep ettiler.. sizce piyasada markalı olmanın cok bi avantajı varmıdır? yoksa kendi adımı kurmakmı mantıklıdır? bölge olarak beylikdüzü - yakuplu yada kristalşehir cevresi düşünmekteyim. fikirlerinize ihtiyacım var.. tesekkurler..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mart 2014 | 17:14 Ahmet Gocgun 748 Kişi okudu

istanbul bahçelievler merkez

Soru

Sayın Kireçci,bahçelievlerde tapuda bodrum kat görünen fakat düz giriş dairem var,emlakçı kentsel dönüşümde,bodrum katların kalkacağını,bana rayiç bedel üzerinden para verilip,daire sahiplerine satılabileceğini söyledi.dairemin olduğu yer değerlı,5 kattan fazlasına müsade edilmiyor,cevaplandırırsanız sevinirim,saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2014 | 20:17 Nurcan sezer 748 Kişi okudu

İzale-i Suyu davasında satış süreci

Soru

Babam 3 kardeş. İki kız bir de babam. Büyük kız kardeş (Almanya'da yaşıyor) izale-i şuyu davası açmış. Mahkeme sürecinde ısrarcı. Hakim satış sırasında önceliği hisse sahiplerine veriyor mu? Biz o daireyi almak istiyoruz. Bir de sizin tecrübeniz vardır. 'Bu tür davaları takip eden fırsatçılar (mafyalar) var. Hissedarların almasına izin vermiyor. Ucuz yolla daireyi almayı başarıyorlar' diye duyumlar aldık ne kadar doğrudur? Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2013 | 11:02 Cüneyt LOKMAN 748 Kişi okudu

Demir Romance

Soru

Dediğiniz üzere Demir Romance hakkında bilgi aldım yatırım amaçlı 1+1 bizimkent cephe üst katlardan 71.5 M2 net: 59 m2 fiyatına peşin 198.000 tl fiyat aldım. Yine yakın bölge olan West side istanbul için 1+1 üst kat 69M2 daire için 184.500 peşin fiyatı aldım. (şahinler zam yaptıklarını bir günde %10 artışla m2 fiyatını 3.250 ye çıkarttıklarını söylediler) ama eski fiyattan bi daire ayırttım. Kafam çok karışık. İki projeyi ve lokasyonu bilen birisi olarak hangisi daha mantıklı görünüyor sizce?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ekim 2013 | 02:25 Necla Soydan 748 Kişi okudu

Nil Terrace

Soru

Tebernüş bey merhaba, 2 yıl önce SHA İnşaatın Nil Terrace projesinden peşin 80.000 TL karşılığında daire aldım ( biz aldığımızı zannettik). Süleyman Demirhan'ın ilk yıl tavırları çok iyiydi. Ama Esenyurttaki projeler durdurulduğu günden itibaren telefonlarını açmıyor. Şirketin adresine gittiğimizde kapıda tabela bile yok. Süleyman Demirhan aynı adrese SHA Enerji adı altında başka bir şirket kurmuş. Kendisine dava açıldı ama savcılıkta ifadesini alıp geri bırakıyor. Paramızı geri almak için ne yapmalıyız ? Lütfen bu konuda bir cevap yazınız. Saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ağustos 2013 | 14:44 Cem Tekin 747 Kişi okudu

bedel iadesi ve zarar ziyan davası

Soru

sancaklargrup tarafından Keçiören bağlumda yapılmakta olan ve 25.12.2009 tarihinde teslim edilecek olan Parkpapatya konutlarında bu güne kadar daire teslim edilmedi ve inşaat üç yıldır zemin katta duruyor. 2011 yılında noter huzurunda olmayan dairenin çekilişi yapıldı ve c blok 17 nolu daire bana çıktı ancak henüz daire yapılmamış durumda. Firma teslimi 6 ay geciktirebilecek alıcıya rayiç bedel üzerinden kira ödeyecek diye sözleşmede geçiyor. fesih halinde 90 gün içinde ödeme yapılmalıdır diyor bu ise 6- 8 aylığına senet veriyor. Ayrılmak istediğim de bana nakit veremeyeceğini müşteri çeki veya senedi vereceğini söylüyor üç yıldır kira yardımı falanda yapmadı dava açmak istiyorum davayı ödediğim bedelin iadesi ve zarar ziyan davası olarak ayrı ayrı mı açayım yoksa beraber mi açayım. Mahkeme ne kadar sürer.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
25 Temmuz 2013 | 11:29 Adem Aşık 748 Kişi okudu

Yatırım

Soru

İyi günler,kavukların point Bornova projesinde 2+1 daire iyi bir yatırımmıdır?..yeriyle ilgili tereddütlerim var...

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
05 Temmuz 2013 | 15:44 Suzan Özkan 747 Kişi okudu

iskan kanunu

Soru

imar kanunundan hep bahsediliyor ama hiç iskan kanununda değişiklik düşünülmüyor mu ?Sarıyer de1967 yılından buyana tapumuz arsa olarak kayınpederimin üzerine görünüyor.Ama benim gibi bir sürü insan arsa da oturuyor görünüp elektrik su doğalgaz ve bina vergisi ödeyerek devletimize geri dönüşüm yapıyoruz.Bir sene önce herkes gibi evimin çatısını onarmak 1,5 odalı evimin kullanım alanını genişletmek için yükseltip 30 m2 lık kısmını ardıya olmaktan çıkarıp kullanılır oda haline getirdim.İzin vermiyorlar Boğaziçinin imar kanunu hiçbirşeye izin vermiyor.30 m2 si de açık taras oldu.Cezaya bile razıyım ama farketmiyor.Binanın hepsini de yıkarlarmış nasıl olsa arsa görünüyor diye görmeden yapılan çevredeki tüm binalar olağan bizim babamızın tapulu arsasına hemde kendi kullandığım çatımın yapımı olağandışı yalı da oturmuyoruz.İki katlı müstakil 4 daireli eski bir ev diğer dairelerinden eşimin kardeşleri kira alıyor.Şehir dışında oturuyorlar.Kullanım yerimi mühürlediler doğalgaz kombim içeride eşyalarım var benim yatak odama kadar girdiler taras açıkolduğu için aktı tamir etmem gerekti şimdi buna da izin vermiyorlar ille de yıkılacakmış encümen kararı çıkmadan kendiniz yıkın diyorlar.Encümen kararlarına idare mahkemeden yürütme kararları durdurma ile yıkım durduruluyormuş. Başkaları kira için ev yaparken biz çatımızda oğlumuz için bir oda yapamıyoruz.İnsanları yasakları delmeye kendileri zorluyorlar.Yeni kanun değişikliği var mı?İdare kullanım alanımızı yıkabilir mi?

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
21 Haziran 2013 | 23:07 ÇİĞDEM ASLANCAN 748 Kişi okudu

Hisse Tapulu Bina

Soru

Merhabalar Size sorman istediğim soru kısaca şu şekide Şişli Gülbağda 2001 yapım yılı olan arsa tapusu 8 katlı bir binanın 7. Katını almayı duşunuyoruz. Almadan önce araştırmak istedik arsa tapulu olması sebebi ile krediye uygun değil bu durumun hukuksal açıdan bıze acabıleceği sıkıntılar ve akabınde gunun sonunda ne olacağı. Atıyorum Gülbağda bır kentsel dönüşüm söz konusu olursa bunun bana geri dönüşü ne şekilde olur. İlginize Teşekkür Ederim ...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mayıs 2013 | 11:30 Kamil Yılmaz 748 Kişi okudu

kentsel dönüşüm

Soru

sayın tebernüş bey ben yenibosna da altınyıldız bloklarında oturuyorum dairelerimiz yaklaşık 30 yaşında ancakk konumu çok iyi heryere yakın merkezi bir konumda eğer geri dönüşüm olursa bizi başka dairelere taşıma gibi bir şey sözkonusu olurmu yada yeni yapılacak dairenin bize olan maliyeti ne olur ... 5 katlı apartmanlarda 10 daire üzerine 85 merekare dairelerimiz var ve 42 bloktan oluşan site yönetimi olmayan bir site...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Aralık 2012 | 23:20 gürkan yazıcı 747 Kişi okudu