Ev Alırken Elektirik Su Aboneliği ve İskan Durumu

Soru

İyi Akşamlar Tebernüş Bey, Öncelikle sorulara tek tek yanıt verip bize yol gösterdiğiniz için size yürekten teşekkür ederim. Benim sorum şu: Almak istediğimiz bir ev var. Ev sahibi müteahhitten nisan ayında evi almış, apartman yeni ve kat irtifak tapulu. Elektrik, su aboneliği yok; sanırım hala şantiyeninkini kullanıyorlarmış. Bugün tapuya gittik, tapuda herhangi bir sorun olmadığını, tapunun temiz olduğunu söylediler. Ancak belediyeye gittiğimizde, iskanının olmadığını , sadece iskan başvurusunun gözüktüğünü söylediler. Evi alsak ? tabi banka kredi verirse ? - abonelik ve iskan daha sonra bize maliyet çıkarır ya da farklı dertler açar mı? Memuruz, mağdur olmak istemiyoruz? Şimdiden çok teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Kasım 2015 | 19:22 Alp AY 665 Kişi okudu

hisseli dairemi mütahitte vermek istemiyorum.

Soru

Öncelikle iyi günler Tebernüş bey 4/1 hisseli olan bir dairemiz var.Mütahit buraya çevremizdeki evlerlede anlaşarak 10 katli bir bina yapmak istiyor.iclerinde 2 tane arsa vakif yeri kendi dairemiz 110m kare bize verecegi daire 65 m kare 1.5 daire veriyor.bizim altimızda olan komsuya 2 daire ve 1 dukkan veriyor (4 ve 5 katlardan) bizde o yarim daireyi satin almak istiyoruz. 80 binlira teklif ettik.kabul etmiyor. Mutahit kat sahiplerine adaletsiz dagilim yaptigi icin kabul etmek istemiyoruz.Bunu sonucunda bizi saf dışı bırakmak istiyor.bize nasil bir yol izlememizi onerirsirsiniz.diğer komsular sozlesmeyi imzaladi.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Ekim 2015 | 11:42 filiz özdemir 665 Kişi okudu

SATIŞ SÖZLEŞMESİ DÜŞERSE PARA İADESİ NASIL OLUR

Soru

Müteahitle aralık 2014 de satış sözleşmesi yaptık ve 10.000 tel peşinat verdim. 10 Nisan 2015 te de 160.000 tl vercektim ama parayı tamamlayamayınca vazgeçtik müteahit aldığı parayı ne zamana kadar geri vermeli vermemesi durumunda parayı almak için mahkemeye vermelimiyim. teşekkür ederim iyi çalışmalar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ekim 2015 | 15:30 Musa Eroğlu 666 Kişi okudu

William Turner, Sefaköy?de otel

Soru

William Turner, Sefaköy?de otel yapacakmış. Satın aldığı arazi 8 dünümmüş. Bu yerin neresi olduğuyla ilgili bir bilgi ya da fikriniz varmı acaba? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Eylül 2015 | 13:41 Burhan KAYA 666 Kişi okudu

apartmanin otapark sorunu

Soru

2010 yilinda biten daireye tasindik.apartmanimiz iki blok ve onunde 20 araclik otapark var.acik otopark ama binamizin onunde ve bizim bina cevresinden bagimsiz.onunde kucukbiryesillik var onunda bakimini biz yapiyoruz.otapark kucukyesillik ilebina arasinda kaliyor.yonetimde gorustuk defa yabanci araclar park etmesindiye yazi astik ama yabanci araclar normalde bizim olmasi gerekirken mutahit daireleri satmak ve cevre ile kotu olmamak icin az bir parayla mulkiyet hakkini almamis.simdi bizler park bulamiyoruz.kaba kuvvete basvurmak istemiyorum.ama sonuc ona dogru gidiyor.otoparki tamamen belediyeden bizim kullanimiza nasil alabiliriz.yol gosterirseniz sevinirim.saygilar.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Eylül 2015 | 19:42 Hasan Civi 665 Kişi okudu

İzmirde Ev Almak İstiyorum

Soru

Bir Miktar Birikimim Var 1 Tane Büyük Bir Evmi Almalıyım? Yoksa 1+1veya 2+1 birkaç tane evmi alıp kendim kirada oturmalıyım. Park Yaşam Ataşehir ProjeHersi ile Folfart Projelerinden Hangisi Daha Mantıklı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2015 | 12:44 Handan Önay 666 Kişi okudu

bina ortak alan (sosyal alan)

Soru

Binamız giriş katında yer alan sosyal alan olarak ayrılan yere yönetim kurulu kararıyla çocuklarımızın oynayabileceği pinpon masası ve küçükler için kaydırak koyduk üst komşumuz belediyeye şikayet etmiş belediye kaldırmamız için süre vermiş.Yapmamız gereken nedir .Şimdiden teşekkürler..

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Temmuz 2015 | 10:03 Yüksel AKDAĞ 666 Kişi okudu

Kentsel dönüşümde rıza ve kamulaştırma

Soru

Alakanız ve hızlı geri dönüşünüz için çok teşekkürler. Sorum biraz eksik olmuş. Risk alanına girmeyen yerlerde tapulu mülk sahibi rıza göstermese dahi zorla kamulaştırma yapılabiliyor mu? Öte yandan misal 30 evin bulunduğu bir alanda 5-6 ev riskli diye o alanın riskli ilan edilmesi gibi bir durum olabilir mi? 2/3 razı olma durumu ve Belediye Kanunu 73. madde konusunda da değerli bilgilerinize ihtiyacım var. Son olarak riskli alan ve yapıları görebileceğimiz güncel bir döküman var mı? Sonsuz saygı ve teşekkürlerimizle...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mart 2015 | 13:56 Murat Servi 666 Kişi okudu

10 yıldan uzun zamandır yeşil alan olup kamulaştırma yapılmayan yerler

Soru

Sayın Tebernüş Bey İstanbulda yaklaşık 2000 m2 arsamız var. Bu arsamızın büyük bir kısmı 10 yıldan uzun süredir yeşil alandır fakat herhangi bir kamulaştırma yapılmadığı gibi mevcut imar izni de sadece 250 m2 dir.Bu konu hakkında ne yapabiliriz? Yakın zamanda çıkacak olan yeni imar yönetmeliği bizim yerimiz için imar artışını sağlar mı? Şayet sağlarsa bu imar artışı ne kadar olur?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2015 | 11:50 emre bağbekleyen 666 Kişi okudu

kiracı sıkıntısı

Soru

Tebernüş Bey merhabalar,benim bir evim var 800 tl kiracı oturuyor içinde 2 yıldır.son 2 aydır kirayı ödemiyor telefonları da hep kapalı 2000tl alacağım kira var kira sözleşmesi yapmadık elden anneme veriyor kirayı annemde benim hesabıma yolluyor,evden çıkması için ne yapmamız lazım?yasalar hep kiracılardan mı yana?hangi yolları izlemem gerekir bir yol gösterirseniz çok müteşekkir olurum

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Şubat 2015 | 21:07 ONUR UZUN 665 Kişi okudu