Terra Ataşehir

Soru

Merhaba Tebernüş Bey; Terra Ataşehir Projesinden 105 m2 2+1 orta vadeli yatırım amaçlı almayı planlıyorum. Fiyat 240.000 TL. Proje adı Ataşehir diyor ama gerçek lokasyonu şerifalinin üst tarafında çamlık civarında kalıyor. Hem bölge açısından m2 fiyat konusunda yorumunuz nedir hem de inşaat şirketi güvenilir bir yer mi konularında fikrinizi almak isterim. Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Haziran 2013 | 13:22 Gökhan BAĞCI 666 Kişi okudu

emaar

Soru

merhaba bir ünalan sakini olarak ve hatta mahelle olarak çoğu insan emaar ile birlikte mahalleninde baştan aşağı yıkılıp site yada farklı bir şey yapılmasını istiyor bunun için emaar ın bir çalışması olacakmı yoksa herkes mütehayitle anlaşıp tek tek mi verecek evlerini

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Haziran 2013 | 22:27 senen balcı 665 Kişi okudu

Akatlar'da çıkmaz sokakta inşa edilen özel ilkokul

Soru

Sevgili Prof. Öngören Beşiktaş'a bağlı Akatlar Cebeci caddesi n o 110'da inşa halinde olan, we web sitesinden kayıt ücretleri ilan edilen "Özel Neşe Erberk İlkokulu" belediyeden şu an için "konut" olarak iskan almış bir binada faaliyet planlamaktadır. İlk aşamada yaklaşık 70 sonraları da 160?dan fazla öğrenci kabul edeceği anlaşılan mekan, Akatlar'da tamamen konutlardan oluşan, sakin ve sessiz, sonu çıkmaz sokak olan, arabaların sağlı sollu park ettiği ve araç ile girildikten sonra dönüş yapıp çıkılması zor olan dar bir çıkmaz sokağın ortasındadır. Burada açılacak ilkokula her gün defalarca gelip gidecek veli ve servis araçları, mal tedarik araçları, bir toplantı veya temsil olduğunda yoğunlaşacak özel araç trafiği haftasonları dahil tıka basa sokağı dolduracak çıkışları engelleyecek ve büyük sıkıntılar yaratacaktır. Halehazırda her gün inşaata gelen giden araçlar geri geri çıkarken pek çok park halindeki araca zarar vermiş ve trafiği zaman zaman kilitlemiştir. Referans: http://www.neseerberkilkokulu.com/okulumuz/hakkimizda Öncelikle okul faaliyete geçince mahalle sakinleri kendi evlerine ulaşmakta ve kendi araçlarını park etmekte zorlanacaklardır. Ayrıca onlarca servis aracı ve özel aracın egzost dumanı insan ve doğa sağlığını etkileyecektir. Yine bu kalabalığın yaratacağı gürültü kirliliği ve trafik kazaları halk huzurunu kaçırıp güvenlik ve idari birimlere yük oluşturacaktır. Bu tenha muhit, çevre, temizlik, altyapı, kanalizayson, güvenlik açısından yüzlerce kişilik bir ek yükü kaldıramayacaktır. Yoğun bir günde acil bir durum oluştuğunda ambulans veya itfaiyenin bu çıkmaz sokağa dönüşü ve ilerlemesi, özellikle sonuna ulaşabilmesi de mümkün değildir. Açılması planlanan okuldaki çocuklara bu araçlarla bloke edilmiş sokakta olası acil bir tıbbı müdahale ya da kurtarma desteğinin sağlanması da mümkün değildir. Yine bu sokaktaki misafir ve ticari araçların geri geri çıkış yaparken mahalledeki park halindeki diğer araçlara veya oyun oynayan çocuklara risk oluşturacağı kaygısı vardır. UNESCO dünya mirası şehrimizde bugüne dek yemyeşil ve sessiz kalmayı başarmış nadir bir İstanbul semtinin ve orada yaşayanların huzur ve güvenliğini belli ticari amaçların tehdit etmesine mahalle sakini olarak karşıyım. Bu amaçla devletin ilgili kurumlarını göreve çağrırmak için mahallede 27 adet dilekçe toplandı. Muhtarlık kanalıyla bunlar belediye ve kaymakamlığa iletildi. Şu anda belediye, buraya konut ruhsatı verdiğini ve ilkokul ruhsatı vermediğini, istenirse o zaman gereğinin yapılacağını belirten bir cevap verdi bizlere. Ancak MEB'dan alınan ilkokul izinlerinde binanın çevresi ile olan ilişkisine bakılmıyor. Burada belediyenin bir görüşü soruluyor mu bunu da bilmiyoruz. Komşuların gürültü, park ve trafik sıkıntısı ve sokağın çıkmaz olmasından dolayı itfaiyenin manevra yapma imkanı olmayacak olması bizi hukuki olarak nasıl bir mücadeleye götürebilir, bizlere yol gösterirseniz çok memnun oluruz. Mahalleli olarak profesyonel hukuki danışmanlık almaya hazırız Levent'de benzeri bir konuda Papatya okullarının yeri değiştirilmiş ve İstiniye'ye taşınmak zorunda bırakılmıştır. Ancak orada bir derneksel oluşum söz konusu. Bir avukata danıştığımda Levent'in statüsünün çok eskiye dayandığını, Akatlar'da bugün böyle bir oluşum başlatmanın işe yaramayacağını anlattı. Sizin bu konuda önerinizi rica ediyorum. Eğer doğru kişi siz değilseniz, bu konuda doğru adres için yön göstermeniz çok yardımcı olacaktır. Saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
14 Mayıs 2013 | 15:46 Erkan Manisa 666 Kişi okudu

Avrupa konutlari ispartakule semerkand line

Soru

Merhabalar teberrus bey Ben 1-1 daire almayi planlamaktayim. Ispartakule avrupa konutlari 3 73 m2 155 bin , semerkand line 64 m2 145 bin satiliyor sizce hangisini tercih etmeliyim. Baska onerileriniz var ise onlarida iletirmisiniz .yatirim olarak dusunuyorum .

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Şubat 2013 | 21:09 Sabri demir 666 Kişi okudu

Türkiye'de maketten yada inşa halinde konut almanın riski

Soru

Selamlar Tebernüş bey, Geçtiğimiz yaz yazdığınız makale biçimindeki yazılarınız, okurların hemen hemen tüm sorularını kapsıyor, fakat bir hususun ayrıca ve net olarak vurgulanmasına hala gerek var. Bu hususun yeni bir makalenize konu olabileceğini düşünüyorum. İnşa halinde yada maketten konut almanın, bitmiş konut almaya göre, (genelde) finansal olarak daha avantajlı olduğu bilinir. Avantajının sebebi, potansiyel riskler barındırması ve bu yüzden satışı kolay olmadığı için hesaplı bir fiyattan satılmasıdır. Yani ülkemiz şartlarında ( hukuğun maalesef yavaş işlemesi, şirketlerin zayıf sermayeye sahip olması, zahmetli prosedürlerin kısa yoldan halledilmeye çalışılması, Toplumun genel bir profile sahip olmaması, v.b.) maketten konut almak dünya standarlarına göre daha fazla prim ve risk içermektedir. Yani maketten konut almak, mütahit en güvenilir firma dahi olsa, risk içerir. Bu riski bilerek, alım yapılırsa daha az sorun yaşanır. Süren bir İnşaat süreci çok fazla faktörden etkilenebilir. Ekonomik yada siyasi konjonktürdeki radikal bir değişlik en büyük güçlü bir firmanın bile süren projesini etkileyebilir ( en hafifinden gecikme olarak). Zaman zaman bazı haberlerde Türkiyenin uluslararası gayrimenkul otoritelerinin yayınladığı raporlarda yüksek kar vadeeden ülke olarak belirtildiği yer alır. Aynı raporlar detaylı incelenirse hem kar potansiyeli hemde risk potansiyelinin yüksek olduğu görülür. Bu yüzden ülkemizde maketten konut almak isteyen kişiler, bitmemiş konut almanın kendi başına bir risk olduğu bilmelidir. Bu tip raporlarda ülkenin şeffaflık kriteri vardır. Bu kriter en sıkı sözleşmeye bile sahip olsanız, bu sözleşmenin sizi koruma oranını ifade eder. Ülkemizin şeffalık notu maalesef oldukça düşüktür. (şeffaflık yoksa imar yada sözleşme parası yada gücü olan hizmet eder) Maketten konut alan kişilerin zaman zaman şahsınızıda eleştirdiklerini gördüğüm için paylaşmak istedim. Vatandaşlar size güvendikleri için, herhangi bir proje ile ilgili olarak sizden olumlu bir yorum gelirse, projede bir risk yoktur gibi algılıyorlar. Ne sizin ne bir başkasının hiçbir projedeki mevcut, ülke şartlarına özgü potansiyel riski azaltma kabiliyetinin ve imkanının olmadığını çok sık hatırlatmak gerekiyor sanırım. Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2013 | 15:13 serdar peker 665 Kişi okudu

dükkanımın olduğu bina yıkım kararı aldı

Soru

Hilal Hanım merhaba, Bundan 3 ay önce yüksek bir devir bedeli ödeyerek (yaklaşık 100.000 TL) bir restoran devraldım. Dükkan sahibi ile 2 yıllık kontratım var. Sorunum şu; dükkanımın bulunduğu apartman sakinleri kendi istekleri ile binaya deprem testi yaptırdı ve binanın bazı bölümleri dayanıksız çıktı. Bunun üzerine ikinci bir toplantı ile binayı yıktırıp yenisini yaptırma kararı aldılar. Şu anda müteahhit firma araştırması yapıyorlar. Binanın yıkılması durumunda, dükkanımı boşaltıp başka bir yere geçersem verdiğim tüm devir ücreti (hava parası) boşa gidecek. Tüm müşterilerimi kaybedeceğim. Ticari olarak çok olumsuz etkileneceğim. Bu şartlar altında, ticari işletmemin alacağı zarar karşısında ne gibi hukuki haklarım var? Apartman yönetiminin istediği anda dükkanı boşaltmak zorunluluğum var mıdır? Mal sahibine bir takım yükümlülükler düşer mi? Kanunda bu durum karşısında ticarethaneyi ve kiracıyı koruyucu maddeler varsa öğrenmek için değerli yardımlarınızı rica ederim. Saygılarımla.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2013 | 17:50 İlker KAHRAMAN 665 Kişi okudu

SAHİLPARK&YORUM İSTANBUL

Soru

merhaba tebernüş bey ben kiptaş sahilparktan 3+1 brüt 137 m2 12. kattan bir dairemi alsam daha karlı olur yoksa yorum istanbuldan 2+1 brüt 108 m2 mi alsam daha karlı olur sahilpark fiyatı:480 bin tl yorum istanbulun fiyatı 430 bin tl hangisi benim açımdan hangisi daha iyi olur?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Kasım 2012 | 22:58 berk gürer 666 Kişi okudu

bitmiş projemi inşaat halindedkimi?

Soru

kurtköyde yatırımlık 1+1 düşünüyorum iki proje arasında kararsız kaldım fiyatlar birbirne yakın bir tanesi miracle-mön inş. diğeri viaport houses and suites biri anahtar teslim diğeri eylül 2013 biri daha ufak şirin bir proje diğeri ise daha büyük daha imkanları yüksek bir proje temel olarak prim potansiyeli ve kira geliri karşılştırmada bence önemli olan faktör başka nelere dikkat etmeliyim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ekim 2012 | 23:04 KEREM DURSUN 666 Kişi okudu

Yatırım

Soru

Sayın Tebernüş Bey; Bir kaç aydır,yatırım yapmak için Hadımköy,Arnavutköy,Çatalca gibi yerlerden arsa bakındım yalnız fiyatların gerçektende çok yukarıda olduğunu düşünüyorum,bunu da bizi yönetenlerin şuraya havalimanı yapılacak,buraya yenişehir kurulacak diyerek, insanların buralara hucum etmesini sağlayarak yastık altındaki paraları ekonomiye kazandırmak için bu projeleri sunduklarını düşünüyorum.İstanbul içinde kentsel dönüşüm olursa eski binaların yeniden yapılması ile birçok yeni daire piyasaya sunulacağını düşünüyorum ,buda fazla konuttan dolayı fiyatların düşeceğini tahmin ediyorum.Siz ne dersiniz?Yatırım için arsa bakmaya devam mı etmeliyim,yoksa kentsel dönüşümden çıkacak şehiriçi(Levent,Tarabya,Mecidiyeköy,Beşiktaş vs..) gibi yerlerden daire yatırımı mı yapmalıyım?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ekim 2012 | 15:33 Onur Kalkavan 665 Kişi okudu

bahçetepe yatırım

Soru

selamlar tebernüş bey,sizce bahçetepede yatırım için 3+1 brüt 147m2 güney(arka) cephe zemin kat 301.000 tl yada kulelerde 1+1 brüt 63m2 kuzey(arka) cephe 7 kat 140.000 tl hangisini tercih etmeliyim?cevabınız için şimdiden teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Eylül 2012 | 09:32 erol karakap 665 Kişi okudu