Vergi

Soru

Ahmet Bey Selamlar, Kiptaş tan 2010 yılında 201.000 TL ye aldığım evin tapusu 2012 yılında verildi. Tapu üzerinde 204.000 TL satış bedeli yazmaktadır. Ben de bu evi bu ay satacağım. Buna göre vergi değerlendirmesi 2010 yılından itibaren mi başlar, tapunun verildiği 2012 yılından mı? Bu arada evi 360.000 TL ye satacağım ama kredi kullandığım için kredi faizi yaklaşık 75.000 TL de ödedim. Bu faiz vergiden düşer mi ? Birde evin rayiç fiyatı belediye de 157.000 TL gözükmekte ? Emlakçıya göre bu fiyatı göstermeliymişsim tapuda bu doğru olmaz sanırım. Teşekkürler...

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2014 | 23:21 emre kaya 650 Kişi okudu

Tapu Bilgisi

Soru

Tebernüş Kireçci Bey Darıca Yeni Mahalle Mevki Mey-Koop Konutlarından Bir Daire Almak İstiyorum Tapunun Fotokopisini Aldım Bilgiler Şu Şekilde Pafta 123 Ada - Parsel 6419 Niteliği Bahçeli Kargir Sit. Apt Yüzölçümü 2 000m2 Sınırı Plana Tabi Yada Planı Gibi Net Okuyamıyorum Fotokopi Olduğu İçin Bağımsız Bölümle İlgili Kısımda Niteliği Mesken Arsa Payı 28/1536 Kat No Bodrm 1 B Blok Bağımsız Bölüm No 38 Yazıyor Alt Kısımdada Sahibi Neriman Toptaş : Kemal Veya Kamil Hiss Yazıyor Bu Daire Arsa Tapusumu Arsa Payımı Kat Mülkiyetimi Anlayamadım Bir Türlü Tapuda Eski Bu Konuda Aydınlatırsanız Sevinirim Site 3 Blokdan Oluşmakta ve 50 daire var sanırım Şimdiden Tşkler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mayıs 2014 | 20:22 Serkan AKAR 649 Kişi okudu

borçlunun haline münsip evi

Soru

slm hilal hanım benim işlerimin olumsuz gitmesiyle birtakım borçlarım var kendime ayitde bir tane evim var alacaklı olanlarda benim evime taşınmaza haciz koyular bana gelen haciz kagıdında 3 icinde ihtiraz edebilirsin diyor bende hihtiraz ediyorum gelen torba yasada borçlunun haline münaip evi satılamaz diyor benim evim bu şekilde satılırmı tşk ederim iyi günler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
09 Nisan 2014 | 12:08 murat yaycı 650 Kişi okudu

Fi Side Prejesinde İnşaat Durumu Hakkında

Soru

Fi side Prejesinden B-390 dan 77 m2lik daire almıştım bu güne kadar toplam 70.000 tL ödedim. 20 aydır mahkeme kararı ile kalan senet borçlarımı ödemedim. İnşaat ın durumu ile ilgili yapılıp yapılmadığını merak ediyorum Ben kendim istanbul dışındayım.Daireyi oğluma almıştm evlenecekti şimdilik beklemedeyiz.Bilgi verirseniz memnun olurum Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Mart 2014 | 12:00 Engin Ay 649 Kişi okudu

Avr. Konutları TEM-Boya Kararı hakkında doğru bilgi verilmesi hk.

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Daha önce açılan fakat yanlış bilgi ile kapanmaya terk edilen önemli bir konuyu açıklamak istiyorum. Avrupa Konutları Tem projesinde dış cephelerin 3 senede yeniden boyanması konusunda bazı komşularımız şikayetlerini belirtmiş, siz de yönetimin aldığı karar olduğunu ve itiraz olmadığını belirtmişsiniz. Ben bu süreçte boya işinin iptali konulu davayı açan kişiyim. Boya işine itiraz olmadığı iddiası tamamen asılsızdır. Dış cephelerde ayıp bulunduğu, bu ayıbın üretici firma tarafından giderilmesi gerektiğini belirterek davamızı açtık, ayrıca dış cephelerde ayıp bulunduğuna dair uzman raporu da mahkemeye sunulmuştur. Bu dava henüz sonuçlanmadığından içeriği hakkında yorum yapmıyorum. Sizler de bilirsiniz ki üretici firmalar bir süre site yönetimini üstlenirler. İşte boya kararı da üretici firma yetkilisinin site yöneticisi sıfatıyla bizzat toplantı gündemine aldığı bir konu olup, bu oylama, dış cephelerde ayıp bulunduğu hususu araştırılmadan alınmıştır. Oylamaya katılanların hiçbiri üretici firmanın 5 senelik sorumluluğundan haberdar edilmemiştir. Sitemizin avukatı aynı zamanda üretici firmanın avukatı olduğundan, oylamaya katılan 90 küsür blok temsilcisine bu konuda bilgi verilmemiştir. Ne tesadüftür ki boya işi Eylül' de bittiğinde TEM2 projesinin tanıtım ofisi açılmıştır. Nerede açılmıştır? Tabiki yeni boyanmış Tem1 projesinin hemen yanında! Bunca olaydan sonra firmanın boya maliyetini üstlenerek bir jest yapması gerekirdi, ancak bu firma kurumsal imajını göz ardı ederek bizim ayıplı mal iddiasında bulunmamız sebebiyle müşterilere karşı tazminat davası açmış, göz dağı vermeye çalışmıştır. Sürecin doğru aktarılması açısından yukarıdaki beyanlarımı kamunun bilgisine sunarım. Av. Çağrı Kaplan

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2013 | 08:42 Çağrı Kaplan 650 Kişi okudu

ataşehir imar

Soru

Sayın Tebernüş bey, Ataşehir Mustafa Kemal mahallesi sakinleri olarak 1/5000 ölçekli nazım planlarının bir an önce sonuçlanmasını bekliyoruz. Yıllardır insanlar bir umut beklemekte sizce daha ne kadar bekleriz? Bu sorun ne kadar süre sonra sonuçlanabilir sizce? Ataşehirliler olarak mağduruz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Kasım 2013 | 10:59 BAYRAM TEKİN 649 Kişi okudu

kentsel dönüşüm

Soru

Binamızın riskli yapı tespiti yapıldı ve tapu kütüğüne işlendi. Çevre Müdürlüğü Kadıköy Belediyesinden gerekli tebligatların yapılmasını ve riskli yapımızın yıktırılmasını istedi. KadıköyBelediyesi maliklere tebligat yaparak yıkım için 60 gün süre verdi. (30.11.2013 songün) KadıköyBelediyesi riskli yapı yıkılmadı ise tekrar 30 gün süre verecekmiş. Bu sırada KatMalikleri toplandı ve 2/3 çoğunluk ile x müteahhit ile apartmanın yıkılıp yeniden yapılması kararı alındı. (sözleşme vb. hiçbir döküman yok) Ben bu karara katılmadım, daha sonra noter kanalı ile bu karara katılmam gerektiği, katılmazsam arsa payımın diğer maliklerce satın alınacağı tebligatı geldi. Bende noter kanalı ile cevap vererek, bazı çekincelerim olduğunu fakat karara katıldığımı bildirdim. 2/3 kat malikleri müteahhit ile sözleşme imzalamadılar, 1/3 malik imzalamadık. (çünkü sözleşmede detaylı proje yok, kat irtifakı tesisi ve teminatlarla ilgili çekincelerimiz var) SİZCE DURUMUMUZ NEDİR ? 6306 nolu kanunda sözleşmelerle ilgili bir bilgi yok !!!! Saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
01 Kasım 2013 | 05:27 Neşe Doğruoğlu 649 Kişi okudu

Gelecegin ikitellisi

Soru

Merhaba, siteyi biraz gec kesfetmis oldum, asagidaki soruyu ilerisi icin sormus olsak benzer sekilde spesifik dukkan tavsiyesi alabilirsem sevinirim. Tesekkurler Tebernüş Kireçci : Merhaba. Yıllardır burada İkitelli sanayi sitelerinde "dükkan alın" diye yazdım. O zamanlar kira çarpanı 100 bile değildi. Kimse ciddiye almadı:))) Bugün durum ortada. Bu fiyatlarla ve bu kira çarpanıyla fırsat değil. Ama uzun vadeli düşünüyorsanız alınabilir.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ekim 2013 | 23:20 Fatih Dogru 649 Kişi okudu

Makrom Yapı City Proje Değişikliği

Soru

Merhaba. Makrom yapının Makrom Cıty müşterisiyim. 2012 yılında sözleşme üzerine 1+1 ev satın aldım. Fakat 2012 yılında vaadedilen projede 2 havuz vardı 12 kat olacaktı vs vs. Şimdiki planda son karar olarak 1 havuz olacak ve 6 kat çıkılacak. Bilgi vermedikleri için belkide başka sosyal faaliyet alanlarıda kısıtlanacak. Benim sorum şu; 2012 yılında vaadedilen projede şimdi eksik yapılan birşeyler olduğu zaman fiyat konusunda değişiklik olması gerekmiyor mu? Veya biz müşterilerine ne gibi bir şey yapması gerekir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ekim 2013 | 12:28 Hülya Çelen 649 Kişi okudu

mahal sancaktepe

Soru

Tebernüş Bey merhaba; iyi bayramlar diliyorum; Sancaktepe Mahal projesi ile ilgileniyorum, Yatırım amaçlı olarak düşünecek olursak, Brüt 95,68 m2 Net 68,38 m2 2+1 daire; 15 ay sonra teslim fiyatı 227.200 TL Bu fiyat doygunluk seviyesinde midir? Yoksa kazançlı bir yatırım olur mu? ilk 14 ay ortalama 2.000 TL taksit daire tesliminde 54.528 TL peşinat kalanı için 120 aya kadar banka kredisi kullanma imkanı var. Proje için peşinatı yüksek tutarak 120 ay vadeli 127.000 TL banka kredisi kullandığımda toplam kredi maliyeti 202.080 TL oluyor, Evin kredili toplam maliyeti 322.080 TL oluyor, Sancaktepe Üsküdar metrosunun temeli atıldı ve 38 ayda tamamlanması planlanıyor, Şehir Hastanesinin arazi devri Askeriyeden yapılmış fakat kesin tarih bilgisi bulunmuyor, Bütün bu veriler ışığında 3 - 5 yıl arası bir yatırım planı için doğru bir tercih olur mu? Elimde 95.000 TL kadar bir birikimim var ve doğru yatırımlar yaparak büyütmek çabası içerisindeyim, Konu hakkındaki görüşlerinizi öğrenebilir miyim? Bana ne tavsiye edersiniz? Değerli görüşleriniz ve tavsiyeleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ekim 2013 | 12:48 Zafer Or 649 Kişi okudu