Mütehaati ile paylaşılan dairelerin değer artış kazancı

Soru

Ahmet Bey iyi çalışmalar, Sancaktepe İlçesinde 267 m2 arsamız var, arsa 15 Yıla yakındır bizde, bir müteahhit ile anlaştık, 4 daire çıkıyor, 2 Daireyi biz alacağız. Biz bu iki daireyi satmamız durumunda Değer artış kazancına konu olur mu? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2017 | 13:20 Ekrem Zengin 646 Kişi okudu

Kat irtifakı tapusu ile ilgili sorunlar

Soru

Merhaba ben 10 yıl önce yapılmış binadan yeni daire aldım kirada oturduğum için kıtadan kurtulmak adına emsallerine göre ucuz bir daire size sorum ilk baş bina yapilirken sığınak yeri ayrılmamış ve bütün alanlar kullanımda en alt bodrumda benimle beraber bir daire daha var ikimizin tapusu kat irtifakı tapusu geçiyor tapuda mesken olarak geçiyor ilerde sığınak olmadığı için sorun yaşar mıyım verdiğim para boşa gidip bizi ordan çıkartabilirler mi cevaplarsaniz çok ok sevinirim benim için çok önemli iyi günler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
25 Ocak 2017 | 08:21 Hacer Türk 646 Kişi okudu

Toki sözleşme bedeli faizlimi yoksa vade belirlenip üstüne mi ekleniyor

Soru

TOKİ'den ev alırken imzalamış olduğumuz evin bedeli örnek veriyorum 240 aya taksinlendirilip faizleri de eklen miş halimi yoksa faizi ayrımı hesaplanıyor yani evin bedeli 100000 ve 240 ay vade ile 130000 mi oluyor yoksa 240 ay vadeli faizli 100000 tl mi oluyor

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2017 | 05:24 Evsun deniz 645 Kişi okudu

Arsa payı üst katlarin 100 giriş katların 50

Soru

Öncelikle kolay gelsin, binamiz 2 ay sonra kentsel dönüşüme girecek, dairemi 1.5 yil once düz giriş kat olarak aldim. toplam 900mt kare arsa var ve üst 8 daire 100 mtkare arsa payi varken duz girişlerin 50 mt arsa pay edilmiş. düz giriş dairem 120 mt kare üst katlar ise 160 mt kare.. 30 yıllık bir bina.. bu sitede başka bir soru da okumuştum eskiden bu modaymiş sanirim gelişi güzel arsa payi dagitmak.özellikle müteahhitler oturduklari evine arsa payini cok veriyolarmiş. normalde giriş katlarin paylari az olur onu anlarim ama dagilim cok dengesiz degil mi? 40mt kare büyüklükte olan üst daire nasil benden iki kat toprak sahibi olabiliyor?size sorum bunu mahkemeye taşısam kazanma durumum nedir? buna gerek var mıdır? sevgiler, saygilar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2017 | 21:59 ozgur yılmaz 646 Kişi okudu

Muteahhhit ödemeyi inkar ediyor

Soru

Mrb goturu olarak 90000 tl ye müteahhit ile imzaladığımiz sozlesmede 35 000tl peşin verdik 10 000 tl ve 20 000 tl olmak üzere iki senet yaptık. Müteahhit zarar ediyorum diyerek inşaatı %75-80 civarı yapıp durdurdu. İhtarname çektim. Cevap olarak odedigim senetleri ödemediğimi iddia etmiş. ben parayı ödeyip senetleri aldım fakat ödemediğimi iddia ediyor. Şimdi benden senetlerin karşılığı 55 000 tl daha istiyor. 1- eğer yasal yollara başvurursam elimdeki senetler ile parayı odedigimi kanitlayabilirmiyim. 2- eğer senetler le ödemeyi yapmayı kanitlayamazsam müteahhitin istediği 55 000 tl yi ödemek zorunda kaldığımda müteahhit yarım kalan binami tamamlamak zorundami

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ocak 2017 | 18:50 Arzu akcay 646 Kişi okudu

kooperatif kuruluşu bilgisi

Soru

bir yapı kooperatifi kurup tarla alacaz.kuruluşa ne kadar masrafımız olur..sonraki yıllarda her toplantıda 3000 lira gibi harç ödersiniz deniyor.7 kişilik bir kooperatif için doğrumu bilgi yazarsanız sevinirim cevbınızı bekliyorum

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Aralık 2016 | 12:47 emrahsatıroğlu 646 Kişi okudu

İmzam olmadan tebliğ edilebilir mi?

Soru

Düşük tapu harcı nedeniyle evi aldığım kişi maliyeden aranmış ve ceza kesilmiş.Evi alan kişiyede ceza keseceğiz denmiş.Ancak 6 aydır Maliyeden bana gelen bir tebliğ şu an yok.Bir kaç ev değiştirdim.Bana ulaşmadan bir tebliğ yapılmış olabilir mi?Bana iletilmek üzere deyip başkası tarafından imza edilmiş olabilir mi?BEN HİÇBİR İMZA ATMADIM TEBLİĞ EDİLMİŞ OLUR MU?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2016 | 10:23 EMRE KOÇ 645 Kişi okudu

İşletmenin ve binanın değerini belirlemek

Soru

Tebernüş bey merhabalar. Edirnede pansiyon işletiyorum. Pansiyon işletmesi ve bulunduğu bina bana ait. Ben burayı artık satmak istiyorum. Sorum şu: eğer komple işletmeyle binayı satmak istersem bunun değerini nasıl belirlicem. Bina değeri+işletme değeri mi? Eğer sadece işletmeyi devretmek istersem bunun değerini nasıl belirlicem belli bi matematik hesabı var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim. Hayırlı işler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ekim 2016 | 14:10 Adnan toprak 645 Kişi okudu

RE FINANSMAN UYGULANMIYOR

Soru

Yeni konut alımı için 0,95 lerde olan faiz oranı Refinansman için neden uygulanmıyor?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Eylül 2016 | 15:01 BURAK OKUCU 646 Kişi okudu

80 metre kare dairemin kdv oranı

Soru

80 metre kare toki dairemin halk bankasına yatırmam gereken tutar yüzde 1 deniyor bu oran evin komple 130 bin olanın yüzde birinimi yoksa bankaya sözleşmede yatırdığım 16 500peşinatınmı yüzde biri acaba

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2016 | 21:33 salih taşdelen 645 Kişi okudu