RİSKLİ BİNA BELGESİ ALINMIŞ BİNA

Soru

Saygılar Selamlar Gürsel Hocam Benim oturduğum aparmanın yapı denetim firmasında riskli yapıdır raporu çıktı şimdiki sorunumuz mutahit bulamıyoruz çünkü bu bina 5 kat her katta 3 daire var toplamda 15 daire var hiç bir mütahit kar yok diye bu işe girişmiyor belediye katta vermiyor daire sahipleride mütahite üst para vermeye gelmiyor binanın üzerimize yıkılmasını bekliyoruz nasıl bir yol izlemeliyim şimdiden teşekürler

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2016 | 11:58 Levent GÖKMEN 641 Kişi okudu

Kooperatif ile alınan evde KDV

Soru

Merhaba, Koop. yoluyla ev aldım, ev aralık 2016 teslim.faturası henüz kesilmedi. Ödemiş olduğum bedelde KDV var mıdır? Kooperatiflerin üyelerine teslim ettikleri evlerin bedeline KDV yi de dahil ederler mi? İstisna durumlar var mıdır? Var ise hangi kooperatif türleri ya da hangi özellikler bu durumdan istisna kılar kooperatifi? Teşekkürler Utku

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
28 Eylül 2016 | 15:56 Utku Karacaören 642 Kişi okudu

Hisseli tapu alımı ve banka kredisi

Soru

Bir dairenin yarıs benim üzerime yarısı da kardeşimin üzerine olup 1/2 paylı ayrı ayrı tapularımız var.Ben kardeşimin 1/2 lik payını da alıp tüm tapuya sahip olmak istiyorum.Acaba satış ve vergiler tümü üzerinden mi olacak yada 1/2 si üzerinden mi olacac.Ayrıca bu işlem için banka kredisi alına bilir mi?Saygılarımla.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Eylül 2016 | 16:14 Bekir Öğretmen 642 Kişi okudu

suntanbeyliği mimar sinan daire ile alakalı bilgi

Soru

merhaba sultanbeyliği mimar sinan mah.yeni yapılmış sıfır daireler var..6 katlı güvenlik otopark vs..3 katı 285000 tl sizce fiyat uygunmudur..konum olarak nasıl bir yerdir..teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2016 | 14:15 Fatih Türk 642 Kişi okudu

Gelir vergisi sorunu hakkında.

Soru

Merhaba ben 2012 Aralık ayında Esenyurttan almış olduğum evin bedeli tapuda 50.000 TL olarak gösterdim. Şimdi bu evi 200.000 TL ye satmayı düşünüyorum. Anladığım kadarıyla bu yüzden yüksek bir gelir vergisi ödemek zorunda kalıyorum. Bunun çözümü için nasıl bir yol izlemeliyim. Evi satarken mutlaka alacak kişi konut kredisi kullanacağı için tapuya düşük gösteremiyorum. Teşekkürler. Tapu: Kat Mülkiyeti

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Eylül 2016 | 23:39 Serkan KAVAK 642 Kişi okudu

Bina arka boşluğu kapatma

Soru

Merhaba, 1 Katta oturuyorum ve alt katta işyeri var.İşyeri kendine ait olan, bina arka boşluğunu tamamen kapatarak bir oda yapmak istiyor.Yapacağı odanın tavana benim pencereme 50-60 cm yakınlıkta.Güvenlik endişemi belirttim.Korkuluk yaptırmayı teklif ett.Bu yapmaya çalıştığı yapı kanuni midir? Teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2016 | 11:10 Ahmet taşçı 642 Kişi okudu

İmarli arsamız uzerinde büyükşehir belediyesi otopark göstermiş

Soru

Merhabalar Kocaeli iline bağlı karamürsel ilcesinde imar planı içinde 3900m2 arsamız mevcut ilce belediyesine gittigimde yer otopark görünüyor dediler bize kalan 600m2 biryer bu arsayı otopark olmaktan nasil çıkarırız yardimci olursanız memnun olurum teşekkürler iyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Mayıs 2016 | 20:56 Ali Ayan 642 Kişi okudu

Dükkan tapulu daire cins değişikliği

Soru

Merhabalar , dükkan tapulu bir yerim var bunu meskene çevirmek için belediyeye gittim nasıl daire çeviririm diye , bana bir mühendise gidip tekrar proje çizdirmem söylendi. mühendise gittim önce binanın iskanı bozulur proje çizilir, sonra tekrardan iskan alınır dedi maliyeti 25000tl civarı dedi kafam çok karıştı bana bilgi verebilir misiniz? teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mayıs 2016 | 11:35 erdal ünal 642 Kişi okudu

Hisseli Arsadan Hissemizi Ayırmak

Soru

Tebernus Bey Merhaba, Bizim babamizdan kalan 400 m2 hisseli ( toplam hisse alanı 23000 m2) arsamiz var. Toplam alan içinde hissedarlar arasında hissesine ev yapmayan tek hissedar biziz. Herkes belirledigi arsasina kafasina göre ev yapmis. Bulunduğumuz yerde kentsel dönüşüm var. Ancak hissedarlarin çoğu yanasmiyor. Bizde hisseden çıkartarak kendi başımızın çaresine bakmak istiyoruz. Nasıl bir yok izlememiz gerekir.Teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
24 Mart 2016 | 20:03 İBRAHİM GÖKMEN BALi 641 Kişi okudu