Eyüpteki, yeşilpınarda gül insaata ait olan arsayı soruyorlar.

Soru

Sitesnizde yayınlanan ve lansmana Mart 2012 de çıkılacağı duyurulan projeden bahsediliyor.Karma proje olarak düşünülen daha sonra imar sorunları nedeniyle yapılmayan ancak son bir hafta içinde arsanın etrafı kapatılan yerin durumu soruluyor.Veysel Karani camisinin hemen yanı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ağustos 2012 | 17:39 Zülfü DOĞAN 642 Kişi okudu

towerland hisseleri

Soru

Merhaba Tebernüş Bey yazılarınızı yakından takip ediyorum gerçekten çok faydalı bilgiler veriyorsunuz size bi sorum olucak agaoglu towerland sukent hisselerinden almayı düşünüyorum bugun anlaşmaya varıcaz gib 435 bin TL civarında şu anda batı ataşehirde oturuyorum zaten ama kiradayız şimdi orası kasım sonu teslim oldugu için oraya taşınmayı planlıyorum ama tamda emin olamıyorum şu an 435 bin TL ye aldığım ev için kasım sonunda tesliminden sonra 1)sizce fiyatları ne olur ? bi fikriniz varmı 2)%100 doluluğu ulaşmasını bekleyip satmaknın daha mantıklı olcagını düşünüyorum ama sizce kasım sonu satmakla %100 doluluk oldugunda satmak arasında cok fazla fiyat farkı olur mu ? 3) Brandium ve Varyap'ın o bölgedeki projeleri Towerland'ı ne kadar etkiler fiyat artışı olur mu yoksa olumsuz mu etkiler. bana yardımcı olursanız çok sevinirim gerçekten ihtiyacım var.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2012 | 09:32 mehmet kılıççı 641 Kişi okudu

The Istanbul Residence

Soru

Merhaba, Veliefendi'deki proje 2014 sonunda teslim olacak. m2 fiyatı 5000TL civarında. Oturma amaçlı olarak düşünüyorum. 1) YDA firması hakkında bilginiz var mıdır? 2) Sizce bu bölge ve proje için istenilen rakam makul mudur? 3) Bölgede bildiğiniz başka proje var mı? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Temmuz 2012 | 09:11 Osman Turper 641 Kişi okudu

kiralamada döviz cinsi

Soru

Cansel hanım iyi günler , cevabınız için şimdiden çok teşekkürler. Sorum şu avmde kiraya verilecek bir dükkanka beş yıllık bir kontrat için kira tl mi yoksa euro mu olmalı ? Ve yıllık kira artışları nasıl olmalı ? Siz olsanız nasıl bir kontrat yapardınız?

Cansel Turgut tarafından yanıtlandı.
09 Mart 2012 | 15:04 fidan gündüz 642 Kişi okudu

kat mülkiyeti hakkında

Soru

Cevabınız için teşekkür ederim. Ancak halen bazı noktalarda tereddütlerim olduğundan aşağıda belirteceğim konuları daha açık cevaplayabilirseniz sevinirim. Toprak sahipi ve müteahhit arasındaki noter sözleşmesinde ?Bina iskanı müteahhite aittir. ? ?Belediyeye ödenecek ruhsat harcı ve tüm masraflar müteahhide aittir.? maddeleri mevcut. Yani sadece toprak sahibinin iskanını alır diye bir madde yok. Toprak sahibinin halen 13 dairesi, müteahhidin ise 20 daireden 16'sını satıktan sonra kalan 4 dairesi mevcut. Anlaşmaya göre bina yapı ruhsatı 25/4/2007 de alındığı ve 25/04/2012 de iskan alımı için şart koşulan 5 yıllık sürenin bitmesi ile ilgili sorun toprak sahibinin sorunudur. 2010 mayıs ayında dairemi müteahhitten satın aldım ancak iskanı onun almasının şart olduğunu düşündüğümden bu hususda aramızda bir konuşma olmadı. Ayrıca yöneticimiz daire başı alınan 1500 tl lik parayı müteahhide teslim edecek ve talep edilen para ön ödeme olarak istenmektedir. Buna ek olarak ?ek ödemeninde ne kadar olacağı daha sonra bildirilecektir.? şeklinde bir yazı da bize gönderildi. Yukarıda belirtilen noter anlaşmasına göre bina bir bütündür ve iskanda binaya alınır. Neden bu haklı gerekçelere sahipken paramı yöneticiye ( yani müteahhide ) verip daha sonra mahkeme kararıyla alacağımı tahsil için uğraşmam gerekiyor. Bu gerekçelerle yasal olmayan istenen parayı vermemem uygun değil mi? Noterden yöneticiye ihtarname çekme hakkım yok mu ? Müteahhidin kendisinden darie satın alanların üzerine iskan masraflarını yüklenmesi hukuka aykırı olmuyor mu? Teşekkür ederim.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
04 Mart 2012 | 14:22 kemal büyükeroğlu 642 Kişi okudu

Gerçek değer-Ekspertiz değeri

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, oturum amacıyla satın alma aşamasında olduğumuz bir mülkün değeriyle ilgili kafamdaki bazı soru işaretlerini kıymetli görüşlerinizin de katkısıyla netleştirmek istiyorum. Söz konusu mülkü, konut kredisi kullanarak satın alacağız. Bilindiği gibi bankalar bunun için kspertiz raporundaki gayrimenkul değerini esas alıyorlar. Satın alma yapacağımız bölgedeki fiyatlarla ilgili elbette kafamda bir ortalama var. Ancak emlak komisyoncularının spekülasyonlarının da katkısıyla bu fiyatların fazla şişirilmiş olması ihtimalini de göz önünde bulunduruyorum. Acaba ekspertiz değeriyle konutun gerçek satış değeri arasında kabul edilebilir oransal fark ne kadar olmalıdır? İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Şubat 2012 | 07:51 Cihan Ayrun 642 Kişi okudu

kent plus

Soru

merhaba, ben mimarsinan kentplus sitesindeki devirli satış ile ilgili sorum olacaktı. Orda bi daire beğendik ödeyemeyen birininin borcunu devir alacağız. Tapu yada ödemelerle ilgili problem çıkarmı devirle ev almak kafamda biraz soru işareti oluşturdu ( yarın ev için bizden cevap bekliyorlar çoook kararsız kaldım yardımınıza ihtiyacım var.. şimdiden teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2012 | 14:37 selen özkan 642 Kişi okudu

Tebernüs bey, ögrendigim kadariyla, istanbula yapilacak 3. hava

Soru

Tebernüs bey, ögrendigim kadariyla, istanbula yapilacak 3. havaalaninin yeri belli fakat bakan Yildirim nerede olacagina dair bilgi vermedi. Sizce havaalani nerede olursa olsun, falanca bölgeyi olumlu yönden etkiler diyebilecegimiz yer var midir? Cevabiniz icin simdiden tesekkürler, almanyadan Selamlar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2012 | 01:01 Yunus Gönc 641 Kişi okudu

saylan insaat tarafından esenyurt doguş otonun ilerinde yapilac

Soru

saylan insaat tarafından esenyurt doguş otonun ilerinde yapilacak olan vera yonca avm ve reisidences projesinden 1+1 80 m2 net 63 m2 65 bin tl karsılıgında bir daire almayı düsünüyorum.İnsaat firmasını pek tanımıyorum daha önce yaptıkları krumsal bir cok proje oldugunu söylüyorlar.Siz piyasayı bilen birisi olarak fiyat ve güvenilirlik acısından yatırım yapılcak bir projemidir.GÜVEN benim icin en önemlisi bütün birikimimi ev sahibi olmak icin bu projeye aktarıcam.insaat firmasını web sitesi asagidadir.cevabinizi bekliyorm iyi günler httpwww.saylaninsaat.comportfoliovera-yonca-avmresidence

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ocak 2012 | 12:13 furkan san 641 Kişi okudu