kat mülkiyeti hakkında

Soru

Cevabınız için teşekkür ederim. Ancak halen bazı noktalarda tereddütlerim olduğundan aşağıda belirteceğim konuları daha açık cevaplayabilirseniz sevinirim. Toprak sahipi ve müteahhit arasındaki noter sözleşmesinde ?Bina iskanı müteahhite aittir. ? ?Belediyeye ödenecek ruhsat harcı ve tüm masraflar müteahhide aittir.? maddeleri mevcut. Yani sadece toprak sahibinin iskanını alır diye bir madde yok. Toprak sahibinin halen 13 dairesi, müteahhidin ise 20 daireden 16'sını satıktan sonra kalan 4 dairesi mevcut. Anlaşmaya göre bina yapı ruhsatı 25/4/2007 de alındığı ve 25/04/2012 de iskan alımı için şart koşulan 5 yıllık sürenin bitmesi ile ilgili sorun toprak sahibinin sorunudur. 2010 mayıs ayında dairemi müteahhitten satın aldım ancak iskanı onun almasının şart olduğunu düşündüğümden bu hususda aramızda bir konuşma olmadı. Ayrıca yöneticimiz daire başı alınan 1500 tl lik parayı müteahhide teslim edecek ve talep edilen para ön ödeme olarak istenmektedir. Buna ek olarak ?ek ödemeninde ne kadar olacağı daha sonra bildirilecektir.? şeklinde bir yazı da bize gönderildi. Yukarıda belirtilen noter anlaşmasına göre bina bir bütündür ve iskanda binaya alınır. Neden bu haklı gerekçelere sahipken paramı yöneticiye ( yani müteahhide ) verip daha sonra mahkeme kararıyla alacağımı tahsil için uğraşmam gerekiyor. Bu gerekçelerle yasal olmayan istenen parayı vermemem uygun değil mi? Noterden yöneticiye ihtarname çekme hakkım yok mu ? Müteahhidin kendisinden darie satın alanların üzerine iskan masraflarını yüklenmesi hukuka aykırı olmuyor mu? Teşekkür ederim.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
04 Mart 2012 | 14:22 kemal büyükeroğlu 642 Kişi okudu

Gerçek değer-Ekspertiz değeri

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, oturum amacıyla satın alma aşamasında olduğumuz bir mülkün değeriyle ilgili kafamdaki bazı soru işaretlerini kıymetli görüşlerinizin de katkısıyla netleştirmek istiyorum. Söz konusu mülkü, konut kredisi kullanarak satın alacağız. Bilindiği gibi bankalar bunun için kspertiz raporundaki gayrimenkul değerini esas alıyorlar. Satın alma yapacağımız bölgedeki fiyatlarla ilgili elbette kafamda bir ortalama var. Ancak emlak komisyoncularının spekülasyonlarının da katkısıyla bu fiyatların fazla şişirilmiş olması ihtimalini de göz önünde bulunduruyorum. Acaba ekspertiz değeriyle konutun gerçek satış değeri arasında kabul edilebilir oransal fark ne kadar olmalıdır? İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Şubat 2012 | 07:51 Cihan Ayrun 642 Kişi okudu

kent plus

Soru

merhaba, ben mimarsinan kentplus sitesindeki devirli satış ile ilgili sorum olacaktı. Orda bi daire beğendik ödeyemeyen birininin borcunu devir alacağız. Tapu yada ödemelerle ilgili problem çıkarmı devirle ev almak kafamda biraz soru işareti oluşturdu ( yarın ev için bizden cevap bekliyorlar çoook kararsız kaldım yardımınıza ihtiyacım var.. şimdiden teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2012 | 14:37 selen özkan 642 Kişi okudu

Tebernüs bey, ögrendigim kadariyla, istanbula yapilacak 3. hava

Soru

Tebernüs bey, ögrendigim kadariyla, istanbula yapilacak 3. havaalaninin yeri belli fakat bakan Yildirim nerede olacagina dair bilgi vermedi. Sizce havaalani nerede olursa olsun, falanca bölgeyi olumlu yönden etkiler diyebilecegimiz yer var midir? Cevabiniz icin simdiden tesekkürler, almanyadan Selamlar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2012 | 01:01 Yunus Gönc 641 Kişi okudu

saylan insaat tarafından esenyurt doguş otonun ilerinde yapilac

Soru

saylan insaat tarafından esenyurt doguş otonun ilerinde yapilacak olan vera yonca avm ve reisidences projesinden 1+1 80 m2 net 63 m2 65 bin tl karsılıgında bir daire almayı düsünüyorum.İnsaat firmasını pek tanımıyorum daha önce yaptıkları krumsal bir cok proje oldugunu söylüyorlar.Siz piyasayı bilen birisi olarak fiyat ve güvenilirlik acısından yatırım yapılcak bir projemidir.GÜVEN benim icin en önemlisi bütün birikimimi ev sahibi olmak icin bu projeye aktarıcam.insaat firmasını web sitesi asagidadir.cevabinizi bekliyorm iyi günler httpwww.saylaninsaat.comportfoliovera-yonca-avmresidence

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ocak 2012 | 12:13 furkan san 641 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş bey, Nasılsınız? Automall ile ilgili bir so

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Nasılsınız? Automall ile ilgili bir sorum olacaktı. Cumartesi günü gidip bakmayı düşünüyorum. Ama proje başlayalı epey olmuş ancak buna rağmen konutların yüzde 40 ı duruyor. Sizce bu neden olabilir? Siz projeyi gidip incelediniz mi ? 52 m2 1+1 110.000 lira doğu ya da batı cepheler var aidat bilgisinide aldım 70 ile 100 lira arası.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2011 | 10:16 Barış Yeniçeri 641 Kişi okudu

Çekmeköy, Sancaktepe, Şerifali bölgelerinde bir konut projesi

Soru

Çekmeköy, Sancaktepe, Şerifali bölgelerinde bir konut projesinden 3+1 daire satın almak istiyorum. Bütçem 300.000 - 350.000 TL mertebesinde. Benim için önümüzdeki 3 sene içerisinde yapacağı prim miktarı çok önemli. Bir de tabi ki prim beklerken inşaat firması tarafından yarı yolda bırakılıp eldeki avuçtakinden olmamak çok önemli ) . Prim açısından teslime hazır bir proje yerine inşaat halinde bir projeye girmem daha doğru olur diye düşünüyorum ? Fakat bu üç bölge için metrekare bazlı fiyatı kaç TL olan yerler uygundur. En iyi primi yakalamak için hangi kriterlere dikkat etmem lazım bunu kestiremiyorum.Bir yandan açık - kapalı çok sayıda yüzme havuzu olan projeler, bir tarafta içinde yapay göletleri olan projeler var, bazı projeler 400 konutluk bazıları 2500 civarı. Bu kadar su ağırlıklı sosyal donatıya sahip olması muhtemelen ileriye dönük yüksek aidatlar anlamına gelecek. Bu anlamda konut sayısı yüksek projeler mi tercih edilmeli acaba ? Yüksek aidatlar ve konut sayısındaki fazlalıklar evin prim yapma potansiyelini nasıl etkiler kestiremiyorum. Öte yandan yabancıya konut satışının yasalaşması ile birlikte hangi kriterler daha önemli hale gelir o da bir soru işareti. Deniz manzarasının körfez ülkelerinden alıcılar için cazibe yaratacağından bahsetmişsiniz. Bu sebeple yukarıdaki 3 lokasyona ek olarak bir de Nish Adalar mı olsa sorusu geliyor aklıma. Bu noktada da prim için şerefiyesi düşük evlerin daha mantıklı olduğu yorumlarınız aklıma takılıyor çünkü onlar o proje için deniz görmeyenler genelde. Son olarak ta şöyle bir durumum var Ankara'da yaşıyorum. Bir evimi sattım elimdeki parayı TL ' nin değer kaybına güvenemediğim için hemen tekrar gayrimenkule çevirmek istiyorum ve hedefim yukarda belirttiğim gibi bir projede yer almak. Ankara'da yaşadığım ve çok yoğun çalıştığım için çok fazla gezip görme şansım da yok. En fazla 1 gün proje gezip 2. gün işlemleri bitirip dönmek durumundayım. İnanılmaz uzun bir yazı yazdığımın farkındayım ama yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ekim 2011 | 16:31 Tuğba Çelik 642 Kişi okudu

Tapumuzun arsa niteliği tarla iken 2001'de yenilenerek arsa olması durumu.

Soru

Merhaba tebernüş bey , 2000 ' li yıllarında aldığımız tarlanın tapu üzerindeki metrekaresi 5514 m 2. Daha sonra 2001 yılında imar uygulaması olmuş ve yeni tapu düzenlenerek arsamızın yüz ölçümü 298 m 2 ye düşürülmüş ve hisseli olarak verilmiştir.Yani 298 m 2 nin haricinde 100 m 2 de hisseli başka bir vatandaşımıza verilmiştir. Bu duruma itirazımız olabilir mi? Kanunlar bu konu hakkında ne der? Bizim yanımızda mı olur ya da devlettin yanında mı? Ve daha sonra arsa üzerinden yol geçtiği söylenilerek 30 m 2 başka bir konumdan arsa verilmiş bu konuda nasıl bir itirazımız olabilir ? Yorumlarınız için teşekkürler

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2017 | 12:07 Bilal TUTKAN 641 Kişi okudu